Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alternatief voor death valley met RV in zomer

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Alternatief voor death valley met RV in zomer

Bericht door johnvoorn »

Hallo, de RV mag in juli niet door death valley, wij willen van Las Vegas naar Yosemite welke route is te adviseren, via de oost kant of west en moet je dan helemaal via Barstow?
Voor dit deel hebben we al grand canyon, monument valley, Bryce, Zion en tussen liggende parken gehad (hebben 4 weken).

John
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Alternatief voor death valley met RV in zomer

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo John,

Je kunt prima via de oostkant Yosemite binnenrijden. Vanuit Las Vegas kun je naar Lee Vining rijden of een plaats in de buurt. Je rijdt dan door Nevada, boven DV langs. Het is een lange rit, maar wel te doen in 1 dag.

Onderlangs, via Barstow is ook een mogelijkheid, maar dan ben je langer onderweg, of je nu de oostingang (via de 395) of de zuidwestingang neemt.

Bekijk het eens met googlemaps; je kunt daarmee tussen een vast begin- en eindpunt slepen om verschilende routes te bekijken. Je ziet dan meteen de afstanden en reistijden erbij.

Je keuze kan ook afhangen van de tijd die je hebt en waar je overnacht in Yosemite.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Via de oostkant US-95 is het 328.8 mile naar Lee Vining, via de westkant (je moet via Barstow) is het 433.8 mile.
Beide routes hebben hun mooie punten.
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Misschien een wat domme vraag, maar waar staat RV voor?

Wij gaan namelijk met een mid-size suv door Death Valley in de volle zomer (9 juli). Kan het verhuurbedrijf dan claimen dat dit niet mag?

Ik heb namelijk al ergens gehoord dat je niet je airco aan moet zetten wil je niet stil komen te staan.
Robkuh
Amerikafan

Bericht door Robkuh »

Waar staat eigelijk RV voor? Wij gaan ook in juli van Las Vegas naar Yosemite en ben wel benieuwd of wij onze reis nog moeten veranderen.

Gr. Rob
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

RV is een recreational vehicle of wat wij noemen een camper, een Amerikaanse camper is weer een maatje grote (formaat toeringcar). Voor ander vervoer is er volgens mij geen restrictie maar ik heb inderdaad wel gehoord dat je de temperatuurmeter van de motor in de gaten moet houden en als deze te hoog oploopt kan je (voor de motor) het beste de airco uitzetten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vond het in de praktijk best meevallen, wij hebben de airco niet uit hoeven te zetten, ook niet op het stuk richting Lone Pine, waar en aardige klim in zit. Dat was midden in de zomer, tegen de 50 graden.
Maar wel je temperatuurmeter in de gaten houden!

Marianne
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik was er op 22 augustus 2007 en het was bloed en bloedheet. Op weg naar Lone Pine stond er een bord langs de weg dat je de airco beter uit kon zetten. Dat heb
ik toen ook maar gedaan, maar niet voor lang het was nl veel te heet.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

Wij zijn er een paar dagen geleden geweest en het viel allemaal best wel mee ondanks dat het er bloedverziekend heet was.
Zeker de klim na Stovepipe wells was heftig voor de motor, ik heb hem wel wat zien oplopen maar dat mocht geen naam hebben, de
airco hoefde dus niet uit, en dat is best wel lekker zo´n verkoelende briesje in de cabine.

Gr
Sam
markus
Amerika-ontdekker

Bericht door markus »

wij zijn vorig jaar via de oostkant gereden van las vegas tot lee vining, daar reden we wel ongeveer een dag op maar we hebben ons zeker niet gehaast en het mooie is dan dat je via de tioga pass het park in kunt en dat is zeker de moeite, mits je niet in aanraking komt met een andere tegemoet komende rv en dan je spiegel aan gruzelementen rijdt, zoals ik deed, of eigenlijk hij :evil: maar dat doet er niet zo toe.
via de west kant zou ik niet weten, ben er nog niet geweest.

groeten mark.
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

bedankt,via de Tioga pas (oost) lijkt mij een leuke optie. Ik ga nog eens kijken of ik ergens oost en dicht bij DV een auto kan huren om toch een dagje rond te rijden in de woestijn der woestijnen.
John
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kan in Pahrump.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Auto huren kan in Las Vegas of nog dichter bij DV in Pahrump.
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

Pahrump, tja eigenlijk liggen er niet veel plaatsen en Beatty kan ook? Wat is een haalbaar rondje op een dag?

John
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer