Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zie door de bomen het bos niet meer

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Zie door de bomen het bos niet meer

Bericht door jvt »

Hallo allen,

Net voorgesteld en nu al vragen. Ik ben al enige tijd alle informatie op dit forum aan het bekijken. Wij willen in augustus met twee pubers (14 en 17) naar het Zuidwesten. We hebben 18 dagen de tijd. Nu heb ik al diverse routes gepland, getekend en weer weggegooid. De tijd begint echter te dringen want de vluchten raken vol. We willen graag in LA het nodige bekijken (Universal, Hollywood Boulevard, etc.), dan een aantal parken bekijken waarbij we ook erg geinteresseerd zijn in de (oude) indianencultuur, Las Vegas bekijken (eventjes want we willen ons eigenlijk alleen verbazen over deze kitschwereld :roll: ), slapen in Death Valley en vervolgens via Sequoia/Kings Canyon naar San Francisco. Nu gaan we natuurlijk in het hoogseizoen, dus het zal behoorlijk druk zijn overal. Het leek ons daarom beter om in plaats van Yosemite naar Sequoia/Kings te gaan. We willen ook maar kort naar de Grand Canyon omdat we hier ook enorme mensenmassa's verwachten.

Nu had ik de volgende route in gedachten:

3 augustus: aankomst LA
4 augustus: LA
5 augustus: LA- Anaheim (toch een dagje pretpark)
6 augustus: Anaheim - Lake Havasu (of een andere plaats halverwege Anaheim en Grand Canyon)
7 augustus: Lake Havasu - Flagstaff (we willen graag de Hopi Mesas bezoeken of is dit niet de moeite van het omrijden waard?)
8 augustus: Flagstaff - Page (Grand Canyon (alleen "plaatjes schieten", Lake Powell, Horseshoe Bend, Secret Canyon)
9 augustus: Page
10 augustus: Page - Monument Valley
11 augustsus: Monument Valley - Mesa Verde
12 augustus: Mesa Verde - Moab
13 augustus: Moab
14 augustus: Capital Reef
15 augustus: Bryce Canyon
16 augustus: Las Vegas
17 augustus: Las Vegas - Death Valley
18 augustus: Death Valley - Sequoia/Kings Canyon (is dit wel haalbaar?)
19 augustus: Sequoi/Kings Canyon - San Francisco
20 augustus: San Francisco
21 augustus: San Francisco - Amsterdam

Het lijkt ons leuk om in kleine plaatsjes bij de bezienswaardigheden te slapen om zo de grootste drukte wat te ontwijken. Is dit realistisch? Waar is dit juist heel erg onpraktisch?

Tioga Tours stelde voor om vanuit Page eerst naar Canyon de Chelly te gaan, dan naar Momument Valley en dan door naar Moab. Wat is het voordeel hiervan?

Wat vinden jullie van de verdeling? Hebben we tijd om en van de parken te genieten, en wat van de indianencultuur te zien, en ons ook nog te vermaken in de steden? Is het handiger om er ergens een dag bij of af te doen? Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen.

Alvast mijn hartelijke dank,

Jacqueline
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zie door de bomen het bos niet meer

Bericht door Pete.Z »

Heel eerlijk gezegd, ik vind het een beetje rennen/vliegen.
Ik zou dat hele stuk in Utah (ik bedcoel Mesa Verde,Moab, Capitol reef) vergeten,en me concentreren op de rest van je route, zodat je meer tijd hebt voor de dingen die je daar wilt zien.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

En de vliegtickets kun alvast wel boeken
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, schrap iets, en neem wat meer tijd voor Sequoia, en ga ook naar Zion. Wil je wel naar Moab, sla dan Mesa Verde over. Je kunt ook in een dag van LA naar de GC rijden - scheelt weer een dag. Probeer ook in het park te overnachten, het is nog een aardig eindje rijden vanaf Flagstaff en jammer om geen zonsondergang mee te kunnen maken.
Canyon de Chelly lijkt me helemaal te veel in deze route.

Ik begrijp dat je nog geen vlucht hebt geboekt? Je kunt toch al boeken ook al is de route nog niet definitief? Misschien is het een mogelijkheid om in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen; dan kun je nog de kustroute meenemen.
Kun je niet nog wat dagen er aan vast knopen? Dat maakt het plannen weer iets gemakkelijker.

Yosemite kan inderdaad druk zijn. Als je het zo kunt plannen dat je in het park overnacht en er niet in het weekend zit, valt het ook wel weer mee, zie onze reisverslagen - wij zijn er ook altijd in het hoogseizoen en onze kinderen vinden het geweldig. Sequoia is echter een prima alternatief, maar zoals het nu is gepland heb je er maar een halve dag en dan kun je bijna niets zien. Plan er minsten 2 nachten, maar liever meer, zodat je op je gemak ook de wat minder toegankelijke delen kunt bezoeken - er zijn weinig wegen, je moet echt de auto uit om iets te zien. Zie ons 2006-verslag voor ons bezoek aan Sequoia/Kings Canyon.

Ik vind Zion een heerlijk park, ook met kinderen. In Springdale kun je prima overnachten, en vandaaruit ben je met de shuttlebus zo in het park. De Narrows en ook Angels Landing zijn geweldige wandelingen, maar er zijn ook mooie korte wandelingen.

Het voordeel van in de parken overnachten is dat je niet meer in de file hoeft te staan om er 's morgens binnen te komen, en dat je meer tijd hebt in het park.

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

- zoals al gezegd : laat mesa verde en utah voor ditmaal vallen
- ook van Phoenix vertrekken en er de kustroute SF-LA bijnemen is prima voorstel
- indiaanse cultuur : in de omgeving van flagstaff heb je o.m.walnut canyon ( een mini mesa -verde ( wel heel mini maar je krijgt er wel een idee door over die rotswoningen) en wupatki nm.
- die drukte aan de grand canyon kan best meevallen, eenmaal je een beetje wegwandelt van de parkings.
- tot slot : boeken zeker niet meer uitstellen

Jacques
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Helaas dagen eraan vastplakken is niet mogelijk: we moeten gewoon weer werken op de 24e :( . Ik heb er niet aan gedacht om vanuit Phoenix te vertrekken. Zou dat dan geen beter startpunt zijn om toch Mesa Verde te bekijken? We zouden dan bijvoorbeeld ook Canyon de Chelly of Petrified Forest kunnen aandoen en dan het stuk van LA naar de Grand Canyon kunnen overslaan. Starten in Phoenix en eindigen in LA is dan ook een mogelijkheid. Maar of het veel kilometers scheelt vraag ik me af. Ik zal daar zo eens op gaan puzzelen. Ik heb de vluchten nog niet vastgelegd omdat ik nog niet weet bij welke reisorganisatie ik wil boeken en ik kan nu nog kiezen of ik wil starten in LA, SF, LV of Phoenix. Mesa Verde leek mij toch echt de moeite waard, maar ik begrijp dat dat toch de eerste plek is die bij jullie afvalt. Vallen de woningen tegen of komt dat omdat het zo uit de route ligt? Iemand nog een goede suggestie voor een betere route?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als je in Phoenix start kan je ook nog Montezuma Castle en Wells meenemen op weg naar Grand canyon.
Wij bezichten dat vorig jaar, je kan er iets over lezen op dag 4 van onze reis

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jvt schreef:Mesa Verde leek mij toch echt de moeite waard, maar ik begrijp dat dat toch de eerste plek is die bij jullie afvalt. Vallen de woningen tegen of komt dat omdat het zo uit de route ligt? Iemand nog een goede suggestie voor een betere route?
Het ligt toch wel wat uit de route, en om het goed te doen heb je er wel wat tijd nodig. Dat geldt voor alle parken vind ik, maar bij Mesa Verde kun je een aantal woningen alleen maar onder begeleiding van een ranger bezoeken. Je zult geluk moeten hebben dat je niet te lang op een tour hoeft te wachten. Zoals je het had gepland kan het wel, je hebt dan een middag en eventueel nog een ovhtend voor een tour.
Kijk eens in ons 2008-verslag om een idee te krijgen.
jvt schreef:Iemand nog een goede suggestie voor een betere route?
Als je graag wel Moab en Mesa Verde wilt doen, kun je ook overwegen om naar Las Vegas te vliegen en van daaruit een rondje te maken en niet naar LA en SF te gaan. Maar dat zou ik voor een eerste keer naar het westen wel jammer vinden.
Kijk wat jullie het meeste trekt, maar probeer niet te veel in die 18 dagen te stoppen (eerder vertrekken is ookgeen optie?). Het is beter om wat meer tijd uit te trekken in de parken dan overal snel langs te rijden, dat geeft je ook de gelegenheid om de mensenmassa's te ontlopen..

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Vallen de woningen tegen of komt dat omdat het zo uit de route ligt?
Mesa Verde is een prachtig park, door zijn ligging en door de cliff dwellings. Maar : je kan echt niet alles zien, er moeten keuzes gemaakt worden. Zoals bv Moab : heb je minstens 2, beter nog 3 dagen voor nodig.

Een andere mogelijke route - als je absoluut Moab en Mesa Verde wil aandoen : Denver, via Moab, Mesa Verde, Monument Valley, Canyon de Chelly, Petrified Forest, Meteor Crater, Flagstaff, , Grand Canyon, Page, Bryce, Zion naar Las Vegas ( terugvlucht).

Indien niet je overal wil voorbijvliegen heb je hiervoor je 16 dagen nodig absoluut nodig.

Jacques
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Dit is zo’n beetje onze ‘eigen’ Grand Circle die wij vorig jaar hebben gedaan tijdens onze eerste Amerika reis (bewuste keuze om het zonder Californië te doen; mogelijk gaan we daar dit jaar kijken). Ik kan je geen verslag aanbieden – alleen in de ouderwetse papieren vorm beschikbaar – maar om een indruk te krijgen verwijs ik je naar mijn foto’s: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 054762958/

Phoenix > Scottsdale > Holbrook
Holbrook > Petrified Forest > Hubbell Trading Post > Chinle
Chinle > Canyon de Chelly (met cliff dwelling) > Monument Valley > Mexican Hat
Mexican Hat > Goosenecks SP > Moki Dugway > Valley of the Gods > Newspaper Rock > Moab
Moab / Arches
Moab / Canyonlands
Moab > Goblin Valley SP > Little Wild Horse Canyon .> Capitol Reef > Torrey
Torrey > Long Canyon Overlook > Devils Garden > Kodachrome Basin SP > Tropic (by Bryce)
Bryce
Bryce > Zion
Zion
Zion > Coral Pink Sand Dunes SP > Wire Pass Trail > Toadstool Hoodoos > Page
Page
Page > Grand Canyon
Vanaf de Grand Canyon kun je er een ‘eind’ aan breien naar of wel Phoenix (met bezoek aan Sedona, wat wij hebben gedaan) of Las Vegas. Misschien kun je Mesa Verde er ook nog inpassen.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik vind dat een hele mooie route.

Wil je toch echt ook naar Californië, zou ik beginnen in Phoenix en eindigen in SF of LA, afhankelijk van de rest van je route en de tijd die je hebt.
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ben nu toch aan het twijfelen gebracht. Mijn dochter popelt om LA te zien en ikzelf wil erg graag naar SF. Zoonlief wil graag naar de rotswoningen en manlief vindt alles interessant. Ik zal de suggesties nog eens bestuderen en kijken of ik toch tot een route kan komen die we in een enigszins relaxed tempo kunnen afleggen. Is er naast de routeplanner nog een andere site waarop ik routes makkelijk kan inplannen?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Mijn dochter popelt om LA te zien en ikzelf wil erg graag naar SF
La is een must, SF ook + cliff dwellings : brengt je naar de route met startpunt Phoenix, via verschillende cliffdwellings naar de Grand Canyon en Las Vegas, Yosemite, San F en de kustroute naar LA. Dan wel geen tijd voor Bryce, Zion, Mesa Verde.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met LA en S is de optie van Jacques een goede. Of je gaat de kustweg niet doen en toch in LA beginnen. Is meer rijden maar als je in 1 dag van LA naar Flagstaff rijdt verlies je niet veel tijd.

Twee routes met zowel Bryce als Zion er in, met en zonder kustroute:

03-aug aankomst LA
04-aug LA
05-aug LA
06-aug LA Flagstaff
07-aug Flagstaff Grand Canyon
08-aug Grand Canyon
09-aug Grand Canyon Page
10-aug Page Bryce
11-aug Bryce Zion
12-aug Zion
13-aug Zion Las Vegas
14-aug Las Vegas Las Vegas
15-aug Las Vegas Death Valley
16-aug Death Valley Sequoia NP
17-aug Sequoia NP
18-aug Sequoia NP SF
19-aug SF
20-aug SF
21-aug SF

03-aug aankomst Phoenix
04-aug Phoenix Grand Canyon
05-aug Grand Canyon
06-aug Grand Canyon Page
07-aug Page Bryce
08-aug Bryce Zion
09-aug Zion
10-aug Zion Las Vegas
11-aug Las Vegas Las Vegas
12-aug Las Vegas Death Valley
13-aug Death Valley Sequoia NP
14-aug Sequoia NP
15-aug Sequoia NP SF
16-aug SF
17-aug SF
18-aug SF Pismo Beach
19-aug Pismo Beach LA
20-aug LA
21-aug LA

Je kunt met googlemaps goed je route plannen, goed voor de reistijd, maar je zult natuurlijk wel rekening moeten houden met de tijd die je ter plekke wilt besteden. In het routekaartjes topic (reizen Algemeen) kun je ook routes bekijken. En reisverslagen lezen is ook een goede manier om ideeën op te doen.
Mijn ervaring met het reizen met 2 tieners is dat vroeg opstaan er meestal niet bij is, en dat alles wat meer tijd kost dan wanneer we zonder dochters op stap zouden zijn. Ik plan dus alles altijd wat ruim.

Marianne
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Hi Jacqueline,

Het is wel grappig om te zien hoe jullie het ene moment als een F-16 door het land razen, en de andere keer zo ongeveer stapvoets langs iedere grasspriet trekken. Het valt ook niet mee om een realistische planning te maken als je nog geen inzicht hebt in wat je te wachten staat.

Ik denk dat alles er wel in past, maar dat je je iets minder definitief moet vastleggen op de specifieke plaats van overnachtingen. Zelf zou ik gewoon de gewenste route gaan rijden en met de dag (of zelfs met het uur) kijken wat je vervolgens gaat doen. Soms zul je vroeg willen stoppen, en soms voel je je goed om nog even snel 300 km te rijden. Allemaal afhankelijk van het moment, en dat maakt dat je flexibel bent.

Overnachtingen in hotels kun je namelijk overal krijgen voor acceptabele prijzen, en het vinden van hotels in de USA is bijna nog makkelijker dan het vinden van een tankstation in Nederland.

Weet zeker dat het jullie gaat lukken !

Succes, en veel plezier,
Iwan
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Mesa Verde is inderdaad wat 'uit de route' als je vanuit Cali reist, daarom raden de meesten hier het af denk ik. Er zijn echter behoorlijk wat kleinere alternatieven (paar al genoemd) waar je cliff dwellings kan zien: Montezuma Castle, Montezuma Well, Walnut Canyon, Wupatki/Sunset Crater NM, en zelfs de Grand Canyon (Tusayan settlement). Voor al deze is Phoenix de beste uitvalsbasis. En Canyon de Chelly natuurlijk. De Hopi Mesas zijn zeeeeer interessant, vooral om te zien hoe weinig er in feite veranderd is in de levensstijl van deze mensen, vergeleken met vroeger. Maar ik denk eigenlijk dat je er niet echt veel tijd voor zult hebben :( Je kan ze trouwens alleen onder begeleiding bezoeken, en fotograferen is alleen bij hoge uitzondering toegestaan.
Weliswaar geen cliff dwellings, maar toch interessant vanwege de petroglyphs is Valley of Fire, dichtbij LV. Daar is ook een museum (Overton) met een recreatie van een indiaanse 'settlement'. Trouwens, Capitol Reef NP heeft ook fraaie petroglyphs, die heel makkelijk te bezichtigen zijn.
(OK, nu krijg je alleen nog MEER bomen in dat bos, LOL!)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Sommige nederlanders zijn net Amerikanen. (die willen in 10 dagen heel europa bekijken) :lol:
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

[quote="Martin & Marianne"]

2e route : Phoenix - Los Angeles

03-aug aankomst Phoenix

04-aug Phoenix - Grand Canyon
overnachten in Williams (of Flagstaff) met tussenstop Montezuma Castle en Slide Rock State Park

05-aug Grand Canyon
van Willams (of Flagstaff) naar Grand Canyon met 's middags shuttlebus naar Hermits Rest en 's avonds zonsondergang

06-aug Grand Canyon - Page
met tussenstops vieuwpoints Southrim, Indiaanse Handelspost in Cameron en 's middags relaxen bij zwembad of Lake Powell

07-aug Page - Bryce
voor vertrek naar Bryce bezoek Horseshoe bend en Glen Canyon

Veel succes, Marry
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

"Indiaanse Handelspost in Cameron": de meest kitscherige winkel die we 'ooit' hebben gezien !!
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Wij gaan 1 dag later weg! :D Leuk zo, jullie komen op veel plekken op dezelfde dag of net een dagje eerder aan dan wij volgens de eerste planning :beerchug:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer