Net voorgesteld en nu al vragen. Ik ben al enige tijd alle informatie op dit forum aan het bekijken. Wij willen in augustus met twee pubers (14 en 17) naar het Zuidwesten. We hebben 18 dagen de tijd. Nu heb ik al diverse routes gepland, getekend en weer weggegooid. De tijd begint echter te dringen want de vluchten raken vol. We willen graag in LA het nodige bekijken (Universal, Hollywood Boulevard, etc.), dan een aantal parken bekijken waarbij we ook erg geinteresseerd zijn in de (oude) indianencultuur, Las Vegas bekijken (eventjes want we willen ons eigenlijk alleen verbazen over deze kitschwereld
Nu had ik de volgende route in gedachten:
3 augustus: aankomst LA
4 augustus: LA
5 augustus: LA- Anaheim (toch een dagje pretpark)
6 augustus: Anaheim - Lake Havasu (of een andere plaats halverwege Anaheim en Grand Canyon)
7 augustus: Lake Havasu - Flagstaff (we willen graag de Hopi Mesas bezoeken of is dit niet de moeite van het omrijden waard?)
8 augustus: Flagstaff - Page (Grand Canyon (alleen "plaatjes schieten", Lake Powell, Horseshoe Bend, Secret Canyon)
9 augustus: Page
10 augustus: Page - Monument Valley
11 augustsus: Monument Valley - Mesa Verde
12 augustus: Mesa Verde - Moab
13 augustus: Moab
14 augustus: Capital Reef
15 augustus: Bryce Canyon
16 augustus: Las Vegas
17 augustus: Las Vegas - Death Valley
18 augustus: Death Valley - Sequoia/Kings Canyon (is dit wel haalbaar?)
19 augustus: Sequoi/Kings Canyon - San Francisco
20 augustus: San Francisco
21 augustus: San Francisco - Amsterdam
Het lijkt ons leuk om in kleine plaatsjes bij de bezienswaardigheden te slapen om zo de grootste drukte wat te ontwijken. Is dit realistisch? Waar is dit juist heel erg onpraktisch?
Tioga Tours stelde voor om vanuit Page eerst naar Canyon de Chelly te gaan, dan naar Momument Valley en dan door naar Moab. Wat is het voordeel hiervan?
Wat vinden jullie van de verdeling? Hebben we tijd om en van de parken te genieten, en wat van de indianencultuur te zien, en ons ook nog te vermaken in de steden? Is het handiger om er ergens een dag bij of af te doen? Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen.
Alvast mijn hartelijke dank,
Jacqueline