Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget: Eten & drinken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rolf
Amerika-newbie

Budget: Eten & drinken

Bericht door rolf »

Hallo USA Fans,

Ik ben bezig met het opstellen van een budget voor onze ( mijn vrouw ik, en dochter van 9 jaar) 1e rondreis naar het westen van de VS. :D

En hoop (indien het budget het toelaat) deze (droom)reis nog deze zomer uit te gaan voeren. :D
De beoogde route (totaal 18 dagen)welke wij met een huur auto willen gaan uitvoeren heb ik (in principe) al klaar en gaat in hoofdlijnen als volgt:

San fransisco: 2 nachten
Oakhurst (nabij yosemite): 1 nacht
Mamouth Lakes: 1 nacht
Lone Pine: 1 nacht
Las vegas: (via death Valley) 2 nachten
St. George: 1 nacht (bezoek Zion)
Bryce Canyon 2 nachten
Page: 1 nacht (bezoek antiloppe canyon)
Grand Canyon: 1 nacht
Laughlin: 1 nacht
LA: 3 nachten (bezoek Universal)

Tips voor de route zijn evt ook welkom. :idea:

Mijn vraag is echter kunnen jullie mij een goede indicatie geveven voor wat betreft de prijzen in restaurants, met welk budget moet hiervoor rekening houden ?
Het mag afwisseld zijn ontbijt mag ook eenvoudig, broodje voor onderweg, de voorkeur gaat uit naar gewone normale restaurantjes....

Hotels, vluchten ed. is me wel duidelijk alleen vindt ik het lastig om het budget voor ontbijt, lunch en diner en evt. overige kosten vast te stellen vast te stellen.
Ik hoop op jullie tips,

Alvast bedankt !!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Budget: Eten & drinken

Bericht door Martin & Marianne »

Eten kun je echt zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. MacDonalds is vergelijkbaar met hier, en de prijzen in de restarants ook, maar veel hangt af van wat je eet (wel of geen voorgerecht of toetje) en van de dollarkoers.

Ik vind de route wat krap op sommige punten. Hebben jullie nog niets geboekt? Het wordt kort dag als je nog deze zomer (in het hoogseizoen neem ik aan?) wilt gaan. En is 18 dagen echt het maximum?
Het zal ook lastig worden om nog leuke en betaalbare accommodatie in de parken te vinden. Oakhurst vind ik niet geweldig voor Yosemite, je zit ver van het park, idem voor St George. Neem 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. En sla Laughlin over maar beperk je tot de parken en steden die echt de moeite zijn.
Mammoth Lakes - Lone Pine is een klein stukje, wat had je daar gepland? Overweeg een overnachting in Death Valley, veel spannender.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 jun 2009, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Je kunt voor de volgende bedragen goed en vooral veel :D eten:
Breakfast: 5 dollar, Lunch: 8 dollar, Dinner: 10 dollar (goede hamburger of een maaltijdsalade) tot 15 dollar (flinke steak)

In de hotels kun je vaak gratis ontbijten (muffins, bagels, cereals), dus dat kan je overslaan.
Aan drankjes bij het eten hoef je niet veel kwijt te zijn. Water bij het eten is gratis.
Voor een picknick kan je natuurlijk ook spullen kopen in de supermarkt of kant en klare sandwiches bestellen bij een deli.
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Bedenk goed, dat de Antilope Canyon verschrikkelijk duur is ( althans voor wat je te zien krijgt )
Vorig jaar waren de prijzen
52 dollar voor 2 personen....(volwassenen)

En dit was dan ook nog de lower canyon, deze is goedkoper dan de upper
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

hmmmm.... $25,- pp voor een tour is vlgs. mij niet bepaald zo duur, al duurt-ie maar een uur of twee. Je krijgt er wel een pracht van een slot canyon voor. En begeleide tours (waar dan ook) zijn vaak al snel veel duurder.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
eNeRGy263
Amerika-ontdekker

Bericht door eNeRGy263 »

Ik zit momenteel in Amerika en ik hou dagelijks een overzicht bij van hetgeen we aan eten en drinken verdoen en kom ongeveer als gemiddelde op volgende bedragen:

ontbijt: (full breakfast met koffie, etc...) -> 20$ voor 2 personen
middagmaal: iets kleiners -> 20$ persoon inclusief een snack voor rond 4u en zo
avondeten -> hangt af van wat je eet maar 40$ is een goede regelmaat en dan heb je al serieus gegeten.

Hangt natuurlijk af van regio tot regio maar als je die bedragen hanteert, zal je niet echt bedrogen uitkomen.

Have fun!!
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

pushirubiano schreef:hmmmm.... $25,- pp voor een tour is vlgs. mij niet bepaald zo duur, al duurt-ie maar een uur of twee. Je krijgt er wel een pracht van een slot canyon voor. En begeleide tours (waar dan ook) zijn vaak al snel veel duurder.
dat klopt, maar als je bedenkt dat de enige begeleiding de 100 meter van de kassa naar de ingang van de canyon is en voor de rest zie het maar, vind ik het niet echt een begeleide tour....
En....$25,- pp. entree voor een slot canyon, vind ik toch wel erg duur....maar je hebt gelijk, hij is erg mooi, mits je er op het goede tijdstip bent.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Oh, dan heb jij waarschijnlijk een iets andere tour dan wij gehad. Die van ons hield vervoer in van Page naar de Canyon, entrance fee voor de canyon en begeleiding door de canyon heen (zelfs met een fluitmuziekje door de gids!): http://www.antelopeslotcanyon.com/tours/antelope.html
Ik zie trouwens dat-ie wel een paar dollar duurder is geworden van de tijd dat wij hem hebben gedaan drie jaar geleden.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

Volgens mij kun je een vakantie in amerika net zo duur maken als je zelf wilt. Wij ( pa, ma , zoon 6 jaar, dochter 10 jaar ) proberen ons aan een budget te houden van gemiddeld 100 euro per dag ( incl. eten, slapen, brandstof, entree , kadootjes kleding enz. enz. ) tot nu toe zijn we er in al de jaren dat we zijn gegaan nog nooit overheen gekomen. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de dollarkoers.
gymnastics; just do it !
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

100 euro met z'n vieren? Dat vind ik wel erg weinig hoor. :shock:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je kan eventueel ook je ontbijt in de supermarkt halen en ook zo met de lunch.
Een koelbox zullen je sowieso nodig hebben en dan kan je daar ook meteen boter en beleg en misschien chocomel koud houden.
Op hotelkamers staat vaak een kofiezetapparaat, kan je zelf koffie zetten en evenueel meenemen in een thermofles.
Het avondeten kan je zo duur maken als je zelf wilt, ben je aan het shoppen kan je ook warm eten tussen de middag in de foodcourt van een mall en dan eet je een broodje 's avonds.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Wij zijn vorig jaar met zijn vieren geweest (2 kinderen van 11 en 12 mee) en misschien heb je iets aan ons kostenplaatje:

De vluchten hadden wij al vroeg geboekt en kostten nog geen 3000,00 voor ons allemaal;
Auto via usareisen.de voor 741,00 (Equinox)
Hotels: gemiddeld 77,00 per nacht (wisselend in de parken, bijv. Yosemite maar ook Planet Hollywood in LA);
Eten en drinken: gemiddeld 50,00 per dag (dit was regelmatig een broodje uit de koelbox, maar ook een wat uitgebreider ontbijt);
Overige uitgaven: gemiddeld 70,00 per dag (entreegelden bv Alcatraz, fietsen in SF, Universal, Seaworld, paardrijden in Bryce, parkpas of een kopje koffie onderweg, maar ook kleding (uiteindelijk voor 800,00 aan kleding gekocht en overige persoonlijke uitgaven die niet direkt onder de vakantie vielen);

Wij zijn 29 dagen weg geweest en zijn niet van die mensen die elke keer uitgebreid hoeven te ontbijten, lunchen en dineren. Na 2 dagen vroegen de kinderen of wij 's ochtends ook alleen boterhammen konden eten :P , maar wij hebben ook wel pizza besteld op onze hotelkamer (in San Diego) wat uiteindelijk een ervaring was die hier nog het meest besproken wordt.

Bij "planning" op onze website (zie onderschrift) kun je onze dagplanning volgen, bij nabeschouwing staat een overzicht van de kosten.

Deze zomer gaan wij weer, en voor nu heb ik de volgende begroting gemaakt:

Eten: 75,00 per dag
overige: 1500,00 voor 24 dagen

Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ed09
Amerika-ontdekker

Bericht door Ed09 »

Annie schreef:Je kan eventueel ook je ontbijt in de supermarkt halen en ook zo met de lunch.
Een koelbox zullen je sowieso nodig hebben en dan kan je daar ook meteen boter en beleg en misschien chocomel koud houden.
Dag allemaal,

Wij maken ongeveer dezelfde route als Rolf.
Ik zou het ook fijn vinden om af en toe 'gewoon' te eten en aankopen voor ontbijt of picknik in een supermarkt te doen.
Hierover enkele vraagjes:
Vindt je overal een Walmart of andere supermarkt ? In de parken kan ik mij dit al niet voorstellen; maar tussen de parken is dit misschien wel mogelijk.
Moet je deze supermarkten zoeken (hoe?) of kom je ze onderweg altijd tegen?

Hoe is jullie ervaring?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ed
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die kom je echt overal wel tegen, er zijn mensen die er speciaal naar op zoek gaan, maar als je niet naar een specifieke keten zoekt is het echt geen probleem. Je hebt vaak langs de snelweg business loops, met daaraan supermarkten, restaurants, andere winkels, wasserettes (even een was in de wasmachines gooien, boodschappen halen, en de was weer meenemen, ideaal). Ook in de parken of vlak er buiten heb je voldoende gelegenheid om je ontbijtspullen aan te vullen.

Ik vind trouwens een broodje uit de supermarkt relatief duur, en het gewone brood is vaak niet echt lekker, maar daar zijn al hele topics aan gewijd.

Marianne
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

French bread en ook het 9 grain bread is goed te eten hoor zeker dat van de Walmart, koop geen gewoon brood uit de schappen dat is echt alleen maar goed op te toasten.
rolf
Amerika-newbie

Bericht door rolf »

myste87 schreef:Wij zijn vorig jaar met zijn vieren geweest (2 kinderen van 11 en 12 mee) en misschien heb je iets aan ons kostenplaatje
Hallo bedankt voor je reactie.

Vóór het plaatsen van mijn topic ging ik uit van het navolgende budget voor eten en drinken:
Ontbijt & Lunch; 20 dollar per dag voor 3 personen. Op basis van soms een broodje uit de supermarkt of id.

Diner: 125 dollar per dag voor 3 personen. Op basis van meestal in een gewoon restaurant (een steakhouse of id) en soms eens de Mac of id.

Plus 50 dollar per dag voor 3 personen voor overige zaken als iets drinken onderweg, een souveniertje, ijsje om te shoppen etc. etc.

Wat zeg je ervan: weinig, voldoende, of ruim insgeschat ?

Je wilt natuurlijk ook niet op elke cent (dollar) hoeven te letten vindt ik

Graag je reactie (of die van anderen natuurlijk)

Groet Rolf
Laatst gewijzigd door markro op 06 jun 2009, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast. Gaarne geen teksten uit quotes, of quotes, plaatsen indien het niets toevoegt aan het geheel. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
rolf
Amerika-newbie

Bericht door rolf »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie op mijn vragen.

Mijn route is als volgt tot stand gekomen:

dag 1 aankomst
dag 2 bezoek San fransisco
dag 3: Auto ophalen en naar oakhurst (nabij yosemite) nog tips voor de route hiernaar toe ??
dag 4: bezoek aan yosemite en daarna via Tioga naar Mamouth Lakes.
dag 5; bedoeling was direct naar Death valley overnachting bij bv. Furnes Creek maar dit zit helaas helemaal vol, van daar voor de optie Lone Pine gekozen, zit dan nog aan de west kant van Death valley wat mij beter lijkt dan bv. een overnachting in Beatty.
In Lone Pine wil ik Alabama hills bezoeken als ik er toch ben.
dag 6: naar Vegas via Death Valley dus.
dag 7: Vegas ( iemand nog tips voor iets leuks ook voor mij dochter van 9 ???)
dag 8: Naar st. George overnachting daar.
dag 9: naar Zion voor een beoek en daarna (eind v.d middag) naar Bryce.
dag 10: bezoek Bryce (incl. paardrijden)
dag 11: van Bryce naar Page.
dag 12: Bezoek aan Antiloppe Canyon daarna door naar Grand Canyon, middag en avond bezoek aan Grand canyon.
dag 13: van Grand canyon (deels via route 66) naar Laughlin.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om op dag 13 nog bij de grand canyon te blijven maar dit wordt lastig qua hotels (meeste dichtbij NP al vol natuurlijk) daarnaast is de afstand van Grand canyon naar Palm springs ook best lang daarom besloten om op dag 13 van Grand Canyon naar Laughlin te rijden.
dag 14: Laughlin naar Palm Springs, of via lake Havasu of bezoek aan Joshua Tree NP
dag 15: Palm springs naar LA
dag 16: LA bezoek aan Universal
dag 17: LA (stand of id)
dag 18 : vertrek.

Iemand nog tips ?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Lijkt mij het beste om gewoon in 1 keer van Las Vegas naar Zion (Springdale) te rijden. Je bent er in 3 uur en dan heb je nog de rest van de dag om de Canyon te bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

rolf schreef:dag 1 aankomst
dag 2 bezoek San fransisco
dag 3: Auto ophalen en naar oakhurst (nabij yosemite) nog tips voor de route hiernaar toe ??
Je kunt het beste eerst via de 120 naar het park rijden, dan heb je de middag nog voor Yosemite Valley. Op weg naar Oakhurst kun je dan nog de Mariposa Grove bezoeken. Denk er aan dat het 1,5 uur rijden is naar Oakhurst, als je iets in het park kunt vinden zou ik dat zeker doen. Kijk daarvoor op http://www.yosemitpark.com .
rolf schreef: dag 5; bedoeling was direct naar Death valley overnachting bij bv. Furnes Creek maar dit zit helaas helemaal vol, van daar voor de optie Lone Pine gekozen, zit dan nog aan de west kant van Death valley wat mij beter lijkt dan bv. een overnachting in Beatty.
In Lone Pine wil ik Alabama hills bezoeken als ik er toch ben.
In DV heb je ook nog Stovepipe Wells, heb je gekeken of daar nog iets vrij is? Het loont ook altijd om zo nu en dan eens te kijken of er iets vrijgekomen is, want er kan gratis geannuleerd worden en dat gebeurt best vaak.
rolf schreef: dag 7: Vegas ( iemand nog tips voor iets leuks ook voor mij dochter van 9 ???)
Hotels bekijken, zwemmen, misschien een show? Wij en onze dochters hebben erg genoten van MacKing (in Harrahs).
Bij Treasure Island is een show voor het hotel, was vroeger een piratenshow, dat is nu niet meer, maar toch wel leuk om te zien. In CircusCircus heb je circusvoorstellingen en een heel pretpark (betaling per attractie).
rolf schreef: dag 8: Naar st. George overnachting daar.
Als je van Las Vegas naar Zion gaat en je moet daarna naar St George, dan rij je een stuk terug richting Las Vegas. Als je pas de volgende dag naar Zion gaat ben je daar vrij laat en blijft er weinig tijd over. Ik zou in Springdale gaan overnachten, dan kun je met de shuttlebus naar het park, dus geen parkeerzorgen. Heerlijk om aan het eind van de middag een stukje in de Narrows te lopen. Zorg wel voor waterschoenen.
rolf schreef: dag 13: van Grand canyon (deels via route 66) naar Laughlin.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om op dag 13 nog bij de grand canyon te blijven maar dit wordt lastig qua hotels (meeste dichtbij NP al vol natuurlijk) daarnaast is de afstand van Grand canyon naar Palm springs ook best lang daarom besloten om op dag 13 van Grand Canyon naar Laughlin te rijden.
Je hebt nu niet heel veel tijd voor de Grand Canyon, als je geen overnachting meer in het park of in Tusayan kunt vinden is Williams ook nog een mogelijkheid.

Marianne
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Rolf,

Ik vind jouw budget voor diner wel aan de ruime kant, het duurste dat wij hebben gegeten met zijn vieren was in het rainforest cafe in San Francisco en was incl top 125 dollar voor ons vieren. Nu ben ik wel eerlijk: wij pakken meestal geen voorafje en maar een enkele keer een toetje, de porties zijn al erg groot. Maar een Mac is bijv net zo duur als hier (dan wel in dollars).

Voor overige uitgaven vind ik wel wat krap: bijv Universal kost voor de gewone kaartjes al 50,00 dollar, voor de FOl kaarten het dubbele, de cable car in SF kost 10,00 dollar per persoon voor een dagpas maar een dag wandelen in Yosemite kost weer helemaal niets.

Ontbijt zal wel voldoende zijn, als je niet elke dag voor de Grand Slam gaat maar ook eens een broodje uit de koelbox pakt, wij vonden bijv het cinnamon brood erg lekkeren aten ook yoghurt met muesli.

Drinken deden wij vaker uit de koelbox, koop wegwerpbekertjes en bordjes, dan heb je ook geen afwas.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer