Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke wegen moeten we rijden!?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
scathelijn
Amerika-ontdekker

Welke wegen moeten we rijden!?

Bericht door scathelijn »

Hallo amerika liefhebbers,

ik heb een kleine vraag, aangezien ik geen kaart bij me heb. die wil ik het liefst daar kopen in een AAA!
zou iemand mij kunnen vertellen welke wegen (nr) ik moet rijden bij de volgende route? En wat natuurlijk ook een mooie route is? Ik kan dit dan zelf verder wel opzoeken in google maps. Maar ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben. Ik ben er nog nooit geweest haha :D

LA-SF
SF-yosemite
yosemite-lone pine
lone pine- las vegas
vegas-zion-bryce
bryce-GC
GC- lA

alvast bedankt voor de reacties
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welke wegen moeten we rijden!?

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom koop je niet alvast hier een kaart? Is erg leuk voor de voorpret.
Ik vind de Hallwag serie heel handig, je hebt dan meerdere staten op 1 kaart (nr 5 is voor jou een goed begin, je mist alleen het meest oostelijke stukje).
Wij hebben ooit die kaart gekocht om onze route mee uit te stippelen, en we hadden het idee om bij de AAA kaarten te halen, alleen duurde het toen tot de laatste week van de vakantie voor we (zonder al te veel omrijden) een AAA-kantoor tegenkwamen. De Hallwag heeft ons echter zonder porblemen overal gebracht.
Die AAA-kaarten zijn leuk, en zeker even langs gaan als je in de gelegenheid bent, maar hou er rekening mee dat de kantoren alleen op werkdagen open zijn, en dat die in SF niet direct op de toeristische route ligt.

Verder kun je natuurlijk nu ook al met googlemaps de route bekijken. Eigenlijk zijn er op de stukken die jij noemt geen alternatieve routes, behalve misschien tussen Bryce en de GC (de 89 of de 89A).
Tussen de GC en LA hangt de route helemaal af van wat je onderweg nog wilt doen en hoeveel tijd je daar hebt.

Over het stuk Death Valley - Las Vegas is hier al veel geschreven, en je kunt daarvoor ook op de NPS-site kijken (http://www.nps.gov/deva ).

Marianne
scathelijn
Amerika-ontdekker

Kan je deze kaarten gewoon in elke boekhandel kopen?

gr cathelijn
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Kleinere boekwinkels weet ik niet, maar in ieder geval bij de grote boekwinkels van Selexyz
en bij De Bijenkorf en de ANWB-winkels.
scathelijn
Amerika-ontdekker

ok thanx!

gr cathelijn
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

scathelijn schreef:Hallo amerika liefhebbers,

ik heb een kleine vraag, aangezien ik geen kaart bij me heb. die wil ik het liefst daar kopen in een AAA!
zou iemand mij kunnen vertellen welke wegen (nr) ik moet rijden bij de volgende route? En wat natuurlijk ook een mooie route is? Ik kan dit dan zelf verder wel opzoeken in google maps. Maar ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben. Ik ben er nog nooit geweest haha :D

LA-SF de route langs de kust,duidelijk!
SF-yosemite zo snel mogelijk,de 120 is het mooist
yosemite-lone pine simpel,via de Tioga pas Yosemite uit,en dan de 395 volgen
lone pine- las vegas ook een inkopper,dwars door Death Valley,en neem de badwater road via Shoshone,die is het mooist
vegas-zion-bryce dat wijst zichzelf lijkt me
bryce-GC absoluut via de 89a,stops onderweg: pink sand dunes state park,Jacobs Lake,Lee's Ferry en Navajo Bridge
GC- lA Ik zou zeggen via Flagstaff,Sedona,Jerome,maar hangt van de tijd af die je wilt nemen

alvast bedankt voor de reacties
scathelijn
Amerika-ontdekker

ja van GC naar LA hebben we i.p. 1,5 dag, we komen van GC af miss willen we daar nog iets doen ind e ochtend. Wat later aanrijden en dan ergens overnachten. de dag erop moet de auto om 21.30 ingeleverd zijn op LAX

gr cathelijn
cens
Amerika-ontdekker

Bericht door cens »

Martin & Marianne schreef:Waarom koop je niet alvast hier een kaart? Is erg leuk voor de voorpret.
Ik vind de Hallwag serie heel handig, je hebt dan meerdere staten op 1 kaart (nr 5 is voor jou een goed begin, je mist alleen het meest oostelijke stukje).
Wij hebben ooit die kaart gekocht om onze route mee uit te stippelen, en we hadden het idee om bij de AAA kaarten te halen, alleen duurde het toen tot de laatste week van de vakantie voor we (zonder al te veel omrijden) een AAA-kantoor tegenkwamen. De Hallwag heeft ons echter zonder porblemen overal gebracht.
Die AAA-kaarten zijn leuk, en zeker even langs gaan als je in de gelegenheid bent, maar hou er rekening mee dat de kantoren alleen op werkdagen open zijn, en dat die in SF niet direct op de toeristische route ligt.

Verder kun je natuurlijk nu ook al met googlemaps de route bekijken. Eigenlijk zijn er op de stukken die jij noemt geen alternatieve routes, behalve misschien tussen Bryce en de GC (de 89 of de 89A).

Marianne
wij komen op zaterdag middag aan in de vs, en gaan maandag rijden vanuit LA richting de grand canyon. Ik had zelf ook al gezien dat we dan dus niet langs een AAA kantoor kunnen. Ik zal eens kijken voor die serie kaarten die jij noemt. We hebben nu een grote kaart, maar die is van de hele VS. Best groot dus, en daardoor ook niet erg gedetailleerd. Ik dacht dat we ons er wel mee konden redden om van plek naar plek te komen, alleen hoe vind ik dan mn hotelletje in een bepaalde plaats? Daarom heb ik ook de routebeschrijvingen van google maps uitgeprint, maar eigenlijk wil ik gewoon een handigere kaart. Dus bedankt voor de tip!

Waar is de 89A? Ik zie in google maps alleen de 89.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dit is de Alt-89 oftewel 89a: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 109375&z=9
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Of anders gezegd de onderste weg tussen Page en Kanab over Jacobs Lake.
cens
Amerika-ontdekker

Bericht door cens »

dank je wel! Ik zag in google maps ook gewoon 89 staan, niet gerealiseerd dat dat dan de 89a was.
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

cens schreef:dank je wel! Ik zag in google maps ook gewoon 89 staan, niet gerealiseerd dat dat dan de 89a was.
Bij mij staat ook de 89a erop:

Afbeelding
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

scathelijn schreef:Kan je deze kaarten gewoon in elke boekhandel kopen?

gr cathelijn
Op Amazon kosten kaarten in de tweedehands sektie bijna niets en zijn ze vaak volkomen nieuw.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Amazon stuurt geen tweedehands boeken/kaarten naar Europa volgens mij, wij hebben ook wel eens tweedehands besteld maar krijgen de mededeling dat voor Europa alleen nieuw verzonden werd.
annaa
Amerika-ontdekker

Bericht door annaa »

Ik heb de kaart van Hildebrands "coloradoplateau canyonlands" deze is behoorlijk gedetailleerd en je kan hem gewoon kopen bij de ANWB/VVV, kost ongeveer een tientje. Het hele gebied tussen Vegas, Salt Lake City, Albuquerque en Phoenix staat erop (1: 700 000).

Groetjes,
Annaa
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

De Hallwag landkaarten zijn ook aan te schaffen via Tioga Tours.
Zie bij "Reisgidsen & landkaarten" en dan doorklikken op de links.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer