Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste reis Amerika, route advies?
-
- Amerika-ontdekker
Eerste reis Amerika, route advies?
Wij zullen 26 juni onze eerste keer naar Amerika gaan. Een heel basaal schema is er al, maar wij zoeken nog tips en aanvullingen qua route.
dag 1 vrij 26 juni San Fransisco, aankomst avond, hotel ligt vast
dag 2 za 27 juni San Fransisco, hotel ligt vast
dag 3 zo 28 juni San Fransisco-Yosemite
dag 4 ma 29 juni Yosemite
dag 5 di 30 jun van Yosemite naar Las Vegas, welke route? Liever Death Valley vermijden.
dag 6 woe 1 juli Las Vegas
dag 7 do 2 juli Las Vegas
dag 8 vrij 3 juli Van Las Vegas naar Zion
dag 9 za 4 juli Zion-Bryce
dag 10 zo 5 Bryce
dag 11 ma 6 juli van Bryce naar Grand Canyon
dag 12 di 7 juli Van Grand Canyon naar ????
dag 13 woe 8 juli
dag 14 do 9 juli
dag 15 vrij 10 juli
dag 16 za 11 juli LA
dag 17 zo 12 juli: terug in vroege ochtend vanaf LA
We hebben dus enkele dagen "over" maar wellicht hebben we her en der te strak gepland. Wie kan ons adviseren?
Vast hartelijk dank!
dag 3 zo 28 juni San Fransisco-Yosemite
dag 4 ma 29 juni Yosemite
dag 5 di 30 jun van Yosemite naar Las Vegas, welke route? Liever Death Valley vermijden.
dag 6 woe 1 juli Las Vegas
dag 7 do 2 juli Las Vegas
dag 8 vrij 3 juli Van Las Vegas naar Zion
dag 9 za 4 juli Zion-Bryce
dag 10 zo 5 Bryce
dag 11 ma 6 juli van Bryce naar Grand Canyon
dag 12 di 7 juli Van Grand Canyon naar ????
dag 13 woe 8 juli
dag 14 do 9 juli
dag 15 vrij 10 juli
dag 16 za 11 juli LA
We hebben dus enkele dagen "over" maar wellicht hebben we her en der te strak gepland. Wie kan ons adviseren?
Vast hartelijk dank!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eerste reis Amerika, route advies?
Hallo Charlotte + GJ,
Hebben jullie een reden om Death Valley te willen mijden? Het is natuurlijk wel de meest logische route als je van Yosemite naar Las Vegas gaat. Hoe je ook gaat, ik zou er 2 overnachtingen tussen plannen; als je via Death Valley gaat zou je bij Lee VIning kunenn overnachten (voor een bezoek aan bodie) en in DV zelf. Wil je DV mijden dan zou je kunnen overwegen om na Yosemite naar Sequoia NP te gaan.
Als je nog niets hebt geboekt in Yosemite, dan zou ik dat zo snel mogelijk doen, juni is een topmaand! Een of 2 extra dagen Yosemite zou daarom ook niet verkeerd zijn, zeker als jullie van wandelen houden.
Voor de dagen Zion en Bryce gaat mijn voorkeur uit naar 2 overnachtingen bij Zion en 1 bij Bryce. Bryce is prachtig, maar je hebt er aan een middag/avond en ochtend wel voldoende.
Mocht er nog een dag over zijn, dan kun je een overnachting bij Page overwegen.
Marianne
Hebben jullie een reden om Death Valley te willen mijden? Het is natuurlijk wel de meest logische route als je van Yosemite naar Las Vegas gaat. Hoe je ook gaat, ik zou er 2 overnachtingen tussen plannen; als je via Death Valley gaat zou je bij Lee VIning kunenn overnachten (voor een bezoek aan bodie) en in DV zelf. Wil je DV mijden dan zou je kunnen overwegen om na Yosemite naar Sequoia NP te gaan.
Als je nog niets hebt geboekt in Yosemite, dan zou ik dat zo snel mogelijk doen, juni is een topmaand! Een of 2 extra dagen Yosemite zou daarom ook niet verkeerd zijn, zeker als jullie van wandelen houden.
Voor de dagen Zion en Bryce gaat mijn voorkeur uit naar 2 overnachtingen bij Zion en 1 bij Bryce. Bryce is prachtig, maar je hebt er aan een middag/avond en ochtend wel voldoende.
Mocht er nog een dag over zijn, dan kun je een overnachting bij Page overwegen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Dank voor je tips en advies! Daarvan gaan we zeker gebruik maken.
We hebben inmiddels begrepen dat je eigenlijk DV niet wil missen, dus dat advies nemen we over, al ben ik nog steeds bang voor de hitte..
Het beste dus om vanuit Yosemite naar Lee Vining te rijden (en Bodie bezichtigen) en de volgende dag van Lee naar Death Valley om daar ook te overnachten en na de ochtend door naar Las Vegas?
We hebben onze route aangepast maar twijfelen over een extra dag Yosemite omdat we dan midden in het weekend in LAs Vegas terecht komen en dat wordt vaak afgeraden. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast heel erg bedankt!
Gert-Jan en Charlotte
Dank voor je tips en advies! Daarvan gaan we zeker gebruik maken.
We hebben inmiddels begrepen dat je eigenlijk DV niet wil missen, dus dat advies nemen we over, al ben ik nog steeds bang voor de hitte..
Het beste dus om vanuit Yosemite naar Lee Vining te rijden (en Bodie bezichtigen) en de volgende dag van Lee naar Death Valley om daar ook te overnachten en na de ochtend door naar Las Vegas?
We hebben onze route aangepast maar twijfelen over een extra dag Yosemite omdat we dan midden in het weekend in LAs Vegas terecht komen en dat wordt vaak afgeraden. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast heel erg bedankt!
Gert-Jan en Charlotte
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kamerprijzen zijn veel hoger in het weekend in Las Vegas, maar ik zit liever het weekend in Las Vegas dan in Yosemite of Zion in verband met de drukte in de parken. Ik zou snel boeken voor dat weekend, waar je ook bent, want het is ook de 4th of July, dus extra druk.
Als het niet heel erg bijzoner duur is in Las Vegas, dan zou ik daar gewoon in het weekend gaan zitten. De Strip is het leukste, maar met de auto kom je ook overal aan de Strip, dus erbuiten zitten hoeft ook geen probleem te zijn.
Mochten de prijzen echt tegenvallen dan zou je kunenn overwegen om direct vanuit DV door te rijden naar Zion (wel weer druk dan), en Las Vegas mee te nemen op de route van de GC naar LA. Dat is wel iets om en misschien zit je dan ook weer in het weekend.
Marianne
Als het niet heel erg bijzoner duur is in Las Vegas, dan zou ik daar gewoon in het weekend gaan zitten. De Strip is het leukste, maar met de auto kom je ook overal aan de Strip, dus erbuiten zitten hoeft ook geen probleem te zijn.
Mochten de prijzen echt tegenvallen dan zou je kunenn overwegen om direct vanuit DV door te rijden naar Zion (wel weer druk dan), en Las Vegas mee te nemen op de route van de GC naar LA. Dat is wel iets om en misschien zit je dan ook weer in het weekend.
Marianne
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Daar ben ik het helemaal mee eens.Martin & Marianne schreef:
En wat Death Valley betreft, ik dacht er eerst ook zo over. Tijdens een eerste reis zijn we alleen door Death Valley gereden en ik vond die hitte maar niks. Daardoor heb ik niet kunnen genieten van al het moois (ik heb zelfs mijn trui voor het raam gehangen om de zon weg te houden). Daar komt nog bij dat we toen de airco in de auto uit moesten zetten de hele rit

Mijn vriend heeft me daarna (tijdens de 2e reis) overgehaald om een nacht te blijven slapen en uiteindelijk vond ik het geweldig om mee te maken. Het is daar zo mooi! En die hitte heeft wel wat.
's Avonds tot laat in het zwembad gelegen (lauw water, niet verfrissend, maar toch heerlijk met die wind erbij) en ik zou er zo weer gaan overnachten.
En misschien kun je verder nog iets van de kust meepikken?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je bang bent voor de hitte zou je ook gewoon door Death Valley kunnen rijden, de viewpoints bekijken en dan doorrijden naar Las Vegas. Dat is prima te doen, wij hebben het ook gedaan (zie ons reisverslag dag 18 )Charlotte + GJ schreef:
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om in Death Valley te overnachten. Het is een prachtig park maar ik was ook blij toen we er weer uit waren. Veel te heet en doods. Ik had het niet willen missen, maar overnachten? No way!
Natuurlijk zijn smaken verschillend. Sommige mensen zouden het liefst een paar dagen in Death Valley blijven, maar er zijn ook mensen zoals ik, die niet zo heel dol op Death valley zijn.
Marjon
Dat begrijp ik dan weer niet ?vana schreef: Ik had het niet willen missen, maar overnachten? No way!
Marjon
Wel overdag het niet willen missen in de hitte maar een overnachting waar er overal airco is niet

Ik heb op het moment dat ik de motelkamer instapte er niet meer aan gedacht dat het buiten zo heet was.

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je bang bent voor de hitte kun je DV beter helemaal overslaan. maar de hitte lijkt me geen argument om er niet te overnachten, je hebt er 's nachts toch geen last van? Het voordeel is dat je dan 's morgens vroeg tegen zonsopgang kunt genieten van de prachtige kleuren. En het is best fris 's morgens! Nou ja, relatief dan
, maar het scheelt echt heel veel met overdag.
Edit: Bart is me voor.
Marianne

Edit: Bart is me voor.
Marianne
Las Vegas is niet eens zo veel koeler dan DV en ook een beetje luchtvochtiger door de vele zwembaden, fonteinen etc. Als je in 2 dagen van Yosemite NP naar Las Vegas wil via Death Valley (doe dat vooral niet in een dag, been there...seen it..) en niet in DV wil overnachten,dan zou ik naar Lone Pine gaan aan de voet van Mnt Whitney en Lone Pine is ongeveer halverwege Yos en LV. Ook zou ik 2 nachten Zion kiezen en een nacht Bryce en na Bryce 2 nachten in Page voor Antelope Canyon, Horseshoe bend overlook, Glen Canyon Dam, Navajo Village etc. voor naar South rim te gaan. Ook tussen GCNP en LA zou je 2 dagen kunnen nemen en de oude route R66 rijden via Seligman-Kingman-Sitgreaves Pass-Oatman-Topock en National Trails hw parallel aan I40 door Ca. of zelfs via Amboy naar Twenty Nine Palms, Joshua Tree NP en Palm Springs naar LA.
Yeehaw
Yeehaw
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had het niet willen missen omdat het park heel apart is, ik het rijden door het park heel leuk vond en de paar viewpoints ook. Maar langer dan een paar minuten uit de auto blijven vond ik echt niet prettig.Dude schreef:Dat begrijp ik dan weer niet ?vana schreef: Ik had het niet willen missen, maar overnachten? No way!
Marjon
Wel overdag het niet willen missen in de hitte maar een overnachting waar er overal airco is niet![]()
Ik heb op het moment dat ik de motelkamer instapte er niet meer aan gedacht dat het buiten zo heet was.![]()
Bart
Ik begrijp wel dat er overal airco is, maar waarom zou ik in Death Valley overnachten als ik me alleen prettig voel in de koele hotelkamer. Dan overnacht ik liever op een andere plek waar ik lekker nog even buiten kan zitten of lopen. Dat je niet meer aan de hitte dacht toen je de hotelkamer binnenstapte begrijp ik, maar wat is het nut van overnachten in Death Valley als je in je hotelkamer blijft zitten?
Ik heb begrepen dat je in het zwembad ook niet echt afkoelt. Ik vind het vreselijk om te zwemmen in warm water.
Bovendien voelde ik me, zoals ik al eerder aangaf, niet prettig in het park. Ik kan het niet omschrijven maar het voelde voor mij doods. Ik was echt blij toen we het park uitreden.
Ben ik de enige die deze ervaring had? Of is iedereen alleen maar heel enthousiast over Death Valley?
Marjon
Je mag dat gerust een niet zo leuk park vinden hoor Marjon, geen probleem
Maar voor mij is een overnachtingsplaats ook niet meer dan een overnachtingsplaats. Wij kwamen nogal laat (in het donker) aan in Stovepipe Wells en zijn er dan gaan douchen op de motelkamer en vervolgens wat gaan eten in het enige restaurant. Na het eten zijn we weer richting kamer getrokken, want er is buiten een saloon werkelijk niets te doen in SW.
Dus rondlopen in de pikkedonker heeft zowiezo geen zin, tenzij je van de sterren wil genieten.
Het is trouwens bijzonder vreemd om in de pikkedonker, zo laat nog in een hitte van 30° rond te lopen. Maar dat is natuurlijk anders dan dat de zon nog schijnt en is dus ook veel dragelijker. Ik moet zeggen dat ik me in DV wel goed wist te houden in die hitte, omdat het zo droog is. Het is geen drukkende hitte zoals je in onze zomers wel eens hebt.
Ik ben er trouwens zelf ook nog maar één keer geweest hoor, maar zou het ook niet willen missen hebben.
Bart

Maar voor mij is een overnachtingsplaats ook niet meer dan een overnachtingsplaats. Wij kwamen nogal laat (in het donker) aan in Stovepipe Wells en zijn er dan gaan douchen op de motelkamer en vervolgens wat gaan eten in het enige restaurant. Na het eten zijn we weer richting kamer getrokken, want er is buiten een saloon werkelijk niets te doen in SW.
Dus rondlopen in de pikkedonker heeft zowiezo geen zin, tenzij je van de sterren wil genieten.
Het is trouwens bijzonder vreemd om in de pikkedonker, zo laat nog in een hitte van 30° rond te lopen. Maar dat is natuurlijk anders dan dat de zon nog schijnt en is dus ook veel dragelijker. Ik moet zeggen dat ik me in DV wel goed wist te houden in die hitte, omdat het zo droog is. Het is geen drukkende hitte zoals je in onze zomers wel eens hebt.
Ik ben er trouwens zelf ook nog maar één keer geweest hoor, maar zou het ook niet willen missen hebben.

Bart
Grts, Bart
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik hád die ervaring eerst ook, maar ben helemaal bijgedraaid 

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat bedoel ik ook. Maar ik lees op het forum regelmatig dat overnachten in Daeth Valley een "must" is. Ik zie dat anders.Dude schreef: Maar voor mij is een overnachtingsplaats ook niet meer dan een overnachtingsplaats
Marjon
Om eerlijk te zijn Marjon, ik ben ettelijke keren in DV geweest en het is een van mijn favorite parken maar altijd in maart/april of october/november. Helaas zijn veel mensen gebonden aan de zomer en dat is niet de beste tijd van het jaar vooral niet omdat het voor wandelingen als naar Mosaic Canyon en Golden Canyon etc. veel en veel te heet is. Dus mijn advies is vaak om wel door Death Valley te rijden maar te overnachten in Lone Pine od. Btw, het zwembad bij SPW is erg koud in voor- en najaar!
Yeehaw
Yeehaw
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De één kan nou eenmaal wat beter tegen de hitte dan een ander. Ik heb overdag ook wel gedacht in Death Valley bij 120 F en een zeer harde en warme wind (gewoon een föhn), 'gauw de auto in'. Terwijl mij daar dan juist het zweet uitbrak...
's Avonds is de warmte heel anders. Nog steeds erg warm maar de brandende zon heb je dan niet meer. Ik vond het zwembad heerlijk bij Furnace Creek Ranch. Ik koelde daar wel af. Het waaide wel hard (warme wind) maar heerlijk aangenaam als je net uit het water komt.
Death Valley heeft voor mij 'iets speciaals' en daarom voor mij eigenlijk wel een must daar te slapen als het zo uitkomt.
Roland

's Avonds is de warmte heel anders. Nog steeds erg warm maar de brandende zon heb je dan niet meer. Ik vond het zwembad heerlijk bij Furnace Creek Ranch. Ik koelde daar wel af. Het waaide wel hard (warme wind) maar heerlijk aangenaam als je net uit het water komt.
Death Valley heeft voor mij 'iets speciaals' en daarom voor mij eigenlijk wel een must daar te slapen als het zo uitkomt.

Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjon, het gaat ook niet zozeer om het overnachten - er is ook weinig te doen 's avonds, maar het gaat mij er vooral om dat je dan niet midden op de dag door het park rijdt, maar dat je de uren na zonsopgang en voor zonsondergang kunt meemaken. Echt, dat is veel mooier met de lange schaduwen (zeker bij de Sand Dunes) en de diepere kleuren.
Tot nu toe hebben wij niet veel meer gedaan dan de viewpoints omdat we er altijd in het hoogseizoen waren, maar het lijkt me ook mooi om er eens in een ander jaargetijde naar toe te gaan en dan wat meer te wandelen.

Marianne
Tot nu toe hebben wij niet veel meer gedaan dan de viewpoints omdat we er altijd in het hoogseizoen waren, maar het lijkt me ook mooi om er eens in een ander jaargetijde naar toe te gaan en dan wat meer te wandelen.

Marianne
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ook ik ben een voorstander van wél overnachten in Death Valley, vooral om de redenen die Marianne hier net al noemde. Je kan in de late avond en de vroege ochtend veel beter een tijdje de auto uit gaan, omdat je dan geen last meer hebt van de brandende zon. Wij zijn 's avonds bij zonsondergang naar de Sand Dunes geweest, dat was prachtig. En daarna, tijdens de vroege ochtend, naar Zabriskie Point en Dantes View. Daar is het licht in de ochtend veruit het beste.
Als je niet overnacht, rijd je juist op het meest ongunstige deel van de dag door het park heen en kan je nergens langer dan een paar minuten de auto uit.
Yeehaw, natuurlijk is het ideaal als je buiten de zomermaanden het park kunt bezoeken. Wij zijn er in hartje zomer geweest (had ik echt niet willen missen, maar veel kan je niet doen) en later ook nog eens in april. Toen was het ook al flink heet, maar het was nog wel draaglijk. Death Valley is een van mijn favoriete parken, we denken er over om er volgend jaar nog eens terug te gaan
Als je niet overnacht, rijd je juist op het meest ongunstige deel van de dag door het park heen en kan je nergens langer dan een paar minuten de auto uit.
Yeehaw, natuurlijk is het ideaal als je buiten de zomermaanden het park kunt bezoeken. Wij zijn er in hartje zomer geweest (had ik echt niet willen missen, maar veel kan je niet doen) en later ook nog eens in april. Toen was het ook al flink heet, maar het was nog wel draaglijk. Death Valley is een van mijn favoriete parken, we denken er over om er volgend jaar nog eens terug te gaan

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
In veel opzichten is eind oktober, begin november ideaal.Lekker op het terras van FC Inn (is 's zomers gesloten) met een kop espresso en wandelen is prima te doen. Dagtemp 25-30C. Je kan ook nog tot 's avonds laat buiten zitten. Toen we de laatste keer uit DV vertrokken was het 's ochtends al heerlijk, ca 20 gr. We reden naar Beatty ook om te tanken en...jas aan, het was er 10C kouder.
-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt weer voor jullie reacties en adviezen. Onze reis ziet er nu als volgt uit:
dag 3 zo 28 juni San Fransisco-Yosemite (slapen buiten Yosemite, westzijde)
dag 4 ma 29 juni Yosemite (slapen westzijde)
dag 5 di 30 jun Yosemite, hele dag of halve dag en vast richting Lone Pine
dag 6 woe 1 juli (Yosemite/of eindpunt 30-06) - Lone Pine
dag 7 do 2 juli Lone Pine - Las Vegas (door DV, vroeg vertrekken Lone Pine, rond middag in LV)
dag 8 vrij 3 juli Las Vegas
dag 9 za 4 juli Las Vegas
dag 10 zo 5 Las Vegas - Zion (rond middag in Zion)
dag 11 ma 6 juli Zion
dag 12 di 7 juli Zion - Bryce (ochtend vertrek uit Zion)
dag 13 woe 8 juli Bryce - Grand Canyon
dag 14 do 9 juli Grand Canyon- LA
dag 15 vrij 10 juli LA en omgeving
dag 16 za 11 juli LA
Hebben jullie nog suggesties, zien we zaken over het hoofd? We horen het graag!
(De nachten in Yosemite slapen we net erbuiten omdat dit veel goedkoper is).
Groetjes
dag 3 zo 28 juni San Fransisco-Yosemite (slapen buiten Yosemite, westzijde)
dag 4 ma 29 juni Yosemite (slapen westzijde)
dag 5 di 30 jun Yosemite, hele dag of halve dag en vast richting Lone Pine
dag 6 woe 1 juli (Yosemite/of eindpunt 30-06) - Lone Pine
dag 7 do 2 juli Lone Pine - Las Vegas (door DV, vroeg vertrekken Lone Pine, rond middag in LV)
dag 8 vrij 3 juli Las Vegas
dag 9 za 4 juli Las Vegas
dag 10 zo 5 Las Vegas - Zion (rond middag in Zion)
dag 11 ma 6 juli Zion
dag 12 di 7 juli Zion - Bryce (ochtend vertrek uit Zion)
dag 13 woe 8 juli Bryce - Grand Canyon
dag 14 do 9 juli Grand Canyon- LA
dag 15 vrij 10 juli LA en omgeving
dag 16 za 11 juli LA
Hebben jullie nog suggesties, zien we zaken over het hoofd? We horen het graag!
(De nachten in Yosemite slapen we net erbuiten omdat dit veel goedkoper is).
Groetjes
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 13 en 14 zijn beide wel te doen, maar erg lange rijdagen, hou daar rekening mee, ideaal zou zijn om beide dagen in twee etappes te verdelen, en dus 2 extra dagen te nemen, maar waar je die vandaan moet halen weet ik ook niet.
Misschien een dag minder Las Vegas en GC naar LA in twee dagen?
Misschien een dag minder Las Vegas en GC naar LA in twee dagen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2024 Weergaves
-
Laatste bericht door Devadea
-
- 27 Reacties