Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dilemma's route LV SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
steef
Amerika-ontdekker

Dilemma's route LV SF

Bericht door steef »

Onze budgetreis (met 4 personen en 2 tentjes) in juli van Las Vegas naar San Francisco staat bijna vast.
Nog een paar vragen en besluiten.

Route:
22-7 LV Stratosphere Hotel
23-7 idem
24-7 LV - Grand Canyon Mather Campground 460km
25-7 GC Mather
of
GC Mather - Page Lake Powell Campground 221km
26-7 GC Mather- Bryce Ruby's Inn Campground 461km
of
Page - Bryce via Antelope Canyyon 240 km

Vraag:
Wat is beter: een extra nacht bij GC of in de loop van de middag naar Page i.v.m. de grote afstand naar Bryce op
26-7?

27-7 Bryce
28-7 Bryce - Zion Zion Camping Campground 138 km
Vraag:
Is dit de beste campground bij Zion met aanwezigheid van douche?

29-7 Zion - Las Vegas Luxor 284 km
30-7 LV - Lone Pine Best Western(via Pahrump en Death valley) 361 km
31-7 Lone Pine - June Lake Pine Cliff Campground 204 km
Vraag:
Voor zo ver ik kan vinden is dit de enige camoing met douche in de regio. Klopt dat?

1- 8 June Lake -Yosemite Wawona campground(via Bodie Tioga Pass) 253 km
2- 8 Wawona
3- 8 Wawona
4- 8 Wawona
5- 8 Wawona- San Francisco

Elke andere suggestie is welkom
steef
Amerika-ontdekker

Re: Dilemma's route LV SF

Bericht door steef »

Gezien de weinige reacties (0), nogmaals mijn (aangepaste)vragen:
1. Wat raden jullie aan , 2 nachten Grand Canyon, of een nacht Grand Canyon + een nacht Page?
2. Wat is de beste campground bij Zion voor een tentkampeerder?
3. Is er naast Pine Cliff Campground nog een andere campground met uitgebreidere faciliteiten (zoals douche) in de buurt van Mammoth lakes, June lake of Lee Vining
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Een poging, want mijn boeken heb ik uitgeleend, dus op m'n geheugen
en hoewel tentkampeerder niet gedaan in de USA, wel met camper

om met vraag 3 te beginnen: heb je een reden voor tussenstop Lee Vining en omgeving? We zijn destijds van LV door DV naar Independece gegaan en daar op een camping met douche gestaan, daar stonden ook tenten. Vandaaruit over de Tioga naar Yosemite wat we in een zeer rustig tempo hebben gedaan met bezoek Bisshop, Mono lake, en andere uitgebreide stops in Yosemite.
vraag 2 kan ik niet beantwoorden, South was een leuke campground aan de rivier, ook voor tenten
maar de douche hadden we bij ons.
vraag 1: dat hangt er helemaal vanaf wat je wil doen in de Grand Canyon. Maar je kunt met bezoek aan Horshoe Bend bv in een vrij rustig tempo in een middag in Page zijn vanaf GC. "s ochtends vroeg je bed uit, de shuttle nemen en langs de viewpoints en zeg maar tegen de middag de weg langs Dessert View met wat stops en eten. Ik neem aan dat je geen helicoptervlucht gaat maken als het een budgetreis is. Dan moet een nacht wel genoeg zijn. En kun je in Page ook nog Antelope Canyon doen, wat wel zeer aan te raden is.
succes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Steef,
De keuze voor 1 of 2 nachten GC is heel persoonlijk. Je hebt er niet veel tijd als je de volgende dag al weer doorrijdt. Voor de uitzichtpunten langs de route naar Hermits Rest (met de shuttlebus en zo nu en dan uitstappen/lopen) of voor een stuk naar beneden lopen (voor het echte GC-gevoel) moet je wel de nodige tijd uittrekken. Als je vroeg vertrekt uit Las Vegas kun je natuurlijk 's middags al wat bekijken en eventueel ook de volgende ochtend.
Wil je Antelope Canyon bezoeken dan moet je echter wel vroeg vertrekken richting Page omdat tegen het middaguur Antelope Canyon het mooist is.
Neem je twee nachten GC (prettiger kamperen dan in Page denk ik hoewel ik geen ervaring heb met kamperen in Page) dan kun je vroeg vertrekken en eventueel nog onderweg naar Bryce Antelope Canyon bezoeken. Het wordt dan wel een lange dag en je komt laat aan in Bryce, reken op 6 uur pure reistijd.
Wat de camping bij Zion betreft: wij hebben eens in Springdale gekampeerd, vlak bij de ingang van het park maar ik weet de naam niet meer (Zion Canyon Campground?). Daar waren wel douches. De camping die jij noemt zegt me niets, is dat in Springdale?

Bij June Lake ken ik alleen Silver Lake Resort van naam, er zijn volgens mij meerdere mogelijkheden aan het meer. In Lee Vining heb je Mono Vista RV Park, met ook tent sites en showers for non-guests, volgens mijn Rough Guide.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat je zowel in Lone Pine als in de omgeving van Lee Vining wilt overnachten. Als je toch niet gaat kamperen in Lone Pine, waarom dan niet een overnachting in Death Valley? Stovepipe Wells is wel betaalbaar, en de cabins bij Furnace Creek zijn ook wel te doen, zeker als je met z'n vieren 1 kamer neemt. Je hebt dan meer tijd voor DV maar het mooiste is dat je daar dan een zonsondergang/opgang kan meemaken. De kleuren/schaduwen zijn dan veel mooier, en het is heel bijzonder om met die hitte in het park te zitten (de kamers hebben allemaal airco).

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

In Page kan je prima kamperen met een tentje zie maar het huidige live verlsag van Marjan (hekkie) hier op het forum.
Verder kan ik me in het verhaal van Marianne wel vinden, al lijkt DV me wel heel erg heet in juli :wink:
steef
Amerika-ontdekker

Bericht door steef »

Thuul en Marianne, bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Het is weer wat duidelijker.
Voor wat betreft de 1ste vraag (Grand Canyon of Page), denk ik dat we kiezen voor twee nachten GC. De rit naar Bryce met een stop bij Antelope Canyon is dan wel lang, maar dat nemen we op de koop toe. Desnoods overnachten we onderweg naar Bryce in een motel. Of zijn die er niet van Page naar Bryce?
Bij vraag 2 bedoelde ik Zion Canyon Campground. Wie heeft hier ervaring mee? South is voor tentkampeerders erg basic.
Bij vraag 3 is Mono lake Rv campground wellicht een alternatief. Maar zijn er wel meer tenten? Raak je niet verloren tussen de RV's?
Overnachten in Death valley heb ik wel bekeken, maar op onze data zit zowel Furnace Kreek als Stovepipe Wells al vol
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Steef soms raak je zelfs met een camper verloren tussen de RV's, soms moet je voor een nachtje een concessie doen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer