Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag jullie mening op onze route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
chrismo
Amerika-newbie
Contacteer:

Graag jullie mening op onze route

Bericht door chrismo »

Hallo,

Wij gaan eind augustus voor de eerste keer naar de USA. Met veel tips uit dit forum hebben we deze route samengesteld:

ma 29 aug Los Angeles
di 30 aug Los Angeles
wo 31 aug Los Angeles – Needles
do 1 sept Needles – Grand Canyon
vr 2 sept Grand Canyon
za 3 sept Grand Canyon – Kayenta (Monument Valley)
zo 4 sept Kayenta – Moab (Arches)
ma 5 sept Moab – Arches/Canyonlands/Dead Horse Point
di 6 sept Moab – Bryce Canyon
wo 7 sept Bryce Canyon
do 8 sept Bryce Canyon – Zion
vr 9 sept Zion
za 10 sept Zion – Las Vegas
zo 11 sept Las Vegas – Death Valley – Mammoth Lakes
ma 12 sept Mammoth Lakes – Yosemite NP
di 13 sept Yosemite NP
wo 14 sept Yosemite NP
do 15 sept Yosemite NP – San Francisco
vr 16 sept San Francisco
za 17 sept San Francisco
zo 18 sept San Francisco – San Simeon
ma 19 sept San Simeon – Los Angeles
di 20 sept Los Angeles
wo 21 sept Los Angeles

Wij hebben een auto gehuurd en willen onderweg overnachten in motels en op campings (in de parken).

Wat vinden jullie van onze route? (Las Vegas valt in het week-end, is dit te doen?)
Al jullie tips zijn uiteraard erg welkom !

Groeten,
Christiaan en Monique
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Wat vinden jullie van onze route?
is denk ik een perfecte route. wel zullen de vegas-fans met een namiddag en slechts één avond wat treuren. je zou een tweede dag in vegas kunnen blijven - in de dag natuur in red rock of mount charleston- en dan heb je een tweede toffe avond in vegas maar die dag moet je ergens anders weghalen. en ik zou niet weten waar. en vegas in het weekend: die kamer zal waarschijnlijk duurder uitvallen dan in de week, en het zal wat drukker zijn. dit is een schema dat veel reisagentschappen als voorbeeld kunnen nemen. Punt. Exit.
jacques
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Ik zou zéker een dag extra in Las Vegas blijven. 8)

Serieus, daar moet je minstens één hele dag ter beschikking hebben, gewoon lekker rondstruinen over de Strip en relaxen bij het zwembad van je hotel.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi,

Het is een mooie route, al heb ik opmerking/advies: jullie blijven maar 1 nacht in Moab, en plannen Arches, Canyonlands en Death Horse Point op 1 dag. Dat is absoluut niet haalbaar! Als je deze parken wil bekijken, heb je minstens 2 dagen nodig. Het zijn beiden ook schitterende parken, die ik zeker niet zou overslaan! Als je mij vragen welke dag jullie dan moeten schrappen, zou ik een dagje minder in LA adviseren (schrappen aan het einde).

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Waarom rijd je niet onmiddelijk naar Vegas en de Grand Canyon, dan heb je ze beiden in de week als het rustig is... :?:
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
chrismo
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door chrismo »

Bedankt voor jullie opmerkingen.

Wat betreft Las Vegas, het lijkt ons leuker dit in het midden van onze reis te plannen. Dan wisselen de parken en de steden elkaar mooier af.

Ons plan is vroeg in Moab aan te komen, zodat we diezelfde dag Arches nog kunnen bezoeken. De dag erop hebben we dan nog een volle dag in Moab. Wij hopen dan nog Canyonlands te kunnen bezoeken.

We hebben inderdaad één dag LA aan het einde van onze reis, die we eventueel anders kunnen besteden.

Misschien in Vegas (wij gaan echter voor de natuur) of in Moab?
Zelf twijfelen we aan de dag na Vegas. We willen dan door Death Valley en zo dicht mogelijk in de buurt van Yosemite eindigen. Zullen we dan nog tijd hebben om bijv. Artist's Drive of Badwater in Death Valley te bezoeken?
2005: Rondreis Zuid-West Amerika
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

chrismo schreef:Wat betreft Las Vegas, het lijkt ons leuker dit in het midden van onze reis te plannen. Dan wisselen de parken en de steden elkaar mooier af.

We hebben inderdaad één dag LA aan het einde van onze reis, die we eventueel anders kunnen besteden.

Misschien in Vegas (wij gaan echter voor de natuur) of in Moab?
Zelf twijfelen we aan de dag na Vegas. We willen dan door Death Valley en zo dicht mogelijk in de buurt van Yosemite eindigen. Zullen we dan nog tijd hebben om bijv. Artist's Drive of Badwater in Death Valley te bezoeken?
Jullie gaan op dezelfde dag als wij!!!!!!!!!! :D
Vorige keer hadden we dezelfde gedachte als jullie: we willen Vegas wel zien, maar dan ook snel weer terug de natuur in. Achteraf 1 van de weinige dingen die we verkeerd ingeschat hadden in ons schema. Blijf minimaal 2 nachten! We gaan dus dit jaar weer terug! 8)

Wij hebben LA nauwelijks gezien; een halve dag in Universal Studios. LA trok ons totaal niet en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad! Maar ja, da's voor iedereen verschillend natuurlijk...

Vanuit Las Vegas zijn we via Death Valley naar Bishop gereden. Dit vonden we goed te doen; was wel een lange dag; maar we waren ook pas laat (rond 10 uur waren we echt op weg) op pad vanuit Vegas (die avond was toch wat later geworden dan gedacht :? ). Death Valley is verre van mijn favoriete park. Ik vind het leuk er geweest te zijn en het had zeker zijn charme, maar ik kon het niet uithouden in die hitte en wilde alleen maar weg. We hebben in Death Valley tijd gehad/gemaakt voor: Zabrisky Point, Artist's Drive, Sand Dunes en even afkoelen in het Visitor's Center.

We kwamen toen in de schemering aan in Bishop; prachtige laagstaande zon vanuit de auto gezien over de Sierra Nevada.

Vanuit Bishop is de afstand naar Yosemite erg goed te doen. We hebben 's ochtend het Mono Lake bezocht en na de lunch zijn we de Tioga Pass overgereden.
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Net als (bijna) iedereen ga ik jullie adviseren om ergens langer voor uit te trekken. Ik zou meer tijd uittrekken voor de route tussen San Francisco en San Simeon. Dit is een heel mooi gebied met volop prachtige natuur. Er zijn diverse dingen onderweg te zien. Bijvoorbeeld: Scenic drive, Monterey Bay Awuarium, Big Sur, Julie Pfeiffer Burns State Park, Carmel Mission, etc. etc. etc. Hier kun je makkelijk 2 dagen mee vullen.

(o ja... ook ik zou 2 avonden/nachten Las Vegas adviseren!)
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PBa schreef:Net als (bijna) iedereen ga ik jullie adviseren om ergens langer voor uit te trekken. Ik zou meer tijd uittrekken voor de route tussen San Francisco en San Simeon. Dit is een heel mooi gebied met volop prachtige natuur. Er zijn diverse dingen onderweg te zien. Bijvoorbeeld: Scenic drive, Monterey Bay Awuarium, Big Sur, Julie Pfeiffer Burns State Park, Carmel Mission, etc. etc. etc. Hier kun je makkelijk 2 dagen mee vullen.

(o ja... ook ik zou 2 avonden/nachten Las Vegas adviseren!)
Hier ben ik het helemaal mee eens!

De kustweg highway 1 "San Francisco - Los Angeles" zou ik in 3 dagen doen (2 nachten dus). Een nacht in Monterey en een nacht in San Simeon.

Wij hebben, net als in jullie schema, van San Francisco naar San Simeon gereden, daar overnacht en de volgende dag verder naar Los Angeles. Achteraf hebben we onderweg veel hotspots moeten schrappen.

In deze topic: Rondreis (gezin met 4 kinderen) gaat dezelfde "discussie" ten ronde.

De 'must-see' hotspots zijn bijvoorbeeld:
  • Santa Cruz
  • Monterey Bay Aquarium
  • 17-miles Drive
  • Point Lobos
  • Big Sur
  • Julia Pfeiffer Burns S.P.
  • Hearst Castle
  • Morro Rock
En in dat zelfde topic had Jasmino er nog 2:
* Nepenthe 9een restaurantje bij Big Sur, met een geweldig uitzicht! Hier kun je ook op het terras gewoon genieten van een drankje)
* Zee-olifanten op het strand langs de weg vlak voordat je San Simeon binnenrijdt

Bij de eerste rit (San Francisco - Monterey) zou je eerste stop dus bijvoorbeeld in Santa Cruz zijn, daarna doorrijden naar Monterey en het aquarium bezoeken. Dit aquarium is redelijk groot en toch wel een bezoekje van minstens 2 uur (in het hoogseizoen zelfs langer). Als je daarmee klaar bent, zal het ongeveer - geloof het of niet - tegen de avond zijn. Uurtje of 4? Ligt er ook een beetje aan hoeveel tijd je besteed in Santa Cruz, maar wees zeker niet te haastig. Geniet en relax!

Ga lekker overnachten in Monterey en de volgende dag begin je met de 17-miles Drive. Daarna de stop bij Point Lobos. Weer een stukje verder heb je Big Sur. Hier kun je dus ook lekker eten bij het restaurantje waar Jasmino het over had (zelf ben ik er niet geweest, maar uitzicht bij Big Sur, dat kan alleen maar mooi zijn!) Daarna kun je doorrijden naar Julia Pfeiffer. Probeer dit in ieder geval allemaal voor het donker te bezoeken want juist DIT stuk (bij Big Sur en verder) schijnt de mooiste stuk van de route te zijn.

Bij ons was het dus al donker (en we hebben na Point Lobos geen tussenstop meer kunnen maken, omdat het toen donker begon te worden en we wilden graag naar ons hotel in San Simeon. Let wel, de 17-miles Drive hadden we ook al overgeslagen).

Daarna heerlijk rustig slapen in San Simeon en begin de ochtend met een bezoekje aan Hearst Castle. Daarna kun je de zee-olifanten op het strand opzoeken (wij konden ze trouwens niet ondekken, maar volgens mij zaten we ook op het verkeerde strand :oops: )

Daarna kun je mooi door kachelen naar Morro Rock en daarna kom je al redelijk vroeg in de avond aan in Los Angeles. Als de aankomst zelfs redelijk vroeg is, is misschien een bezoekje aan het strand van Santa Monica ook wel leuk. Bedoel, je komt er toch langs he (mits je de #1 helemaal volgt).

Geloof me, 2 nachten slapen tussen San Francisco en Los Angeles maakt je vakantie een stuk relaxter, leuker, makkelijker en mooier!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Re: Graag jullie mening op onze route

Bericht door Njit »

chrismo schreef:Wat vinden jullie van onze route?
Ik zag de routekaart op je website. Mij lijkt het een heel eind rijden maar ik kan dit zelf niet helemaal inschatten.

Misschien dat anderen hier meer ervaring mee hebben?

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
chrismo
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door chrismo »

De kustweg highway 1 "San Francisco - Los Angeles" zou ik in 3 dagen doen (2 nachten dus). Een nacht in Monterey en een nacht in San Simeon.

In deze topic: Rondreis (gezin met 4 kinderen) gaat dezelfde "discussie" ten ronde.
De hotspots die hier genoemd worden kenden we nog niet. :oops:
We zijn hier wel erg van onder de indruk, misschien moeten we onze 'extra dag' hier aan besteden. Het blijft moeilijk, keuzes maken...
Laatst gewijzigd door chrismo op 13 mei 2005, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
chrismo
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door chrismo »

Ik zag de routekaart op je website. Mij lijkt het een heel eind rijden maar ik kan dit zelf niet helemaal inschatten.

Zelf denken wij dat hij best wel relax is, vergeleken met veel 'kant-en-klaar' reizen.
Ik ben dus erg benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat highway 1 betreft sluit ik me helemaal aan bij SpaceAce en Pba! Zeker een extra overnachting kiezen......
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

chrismo schreef:

Zelf denken wij dat hij best wel relax is, vergeleken met veel 'kant-en-klaar' reizen.
Ik ben dus erg benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Lijkt mij heel goed te doen zelfs! Een afwisselende route met een doordacht aantal overnachtingen op de plekken die jullie graag willen zien.
chrismo
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door chrismo »

Bedankt Inge.

Grappig dat we op dezelfde dag vertrekken, misschien zitten we wel bij elkaar in het vliegtuig (United?).
Wel jammer dat het nog zo lang duurt voor we vertrekken, maargoed hebben we iets om naar uit te kijken.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

chrismo schreef:Grappig dat we op dezelfde dag vertrekken, misschien zitten we wel bij elkaar in het vliegtuig (United?).
Wel jammer dat het nog zo lang duurt voor we vertrekken, maargoed hebben we iets om naar uit te kijken.
Wij gaan dit keer starten in Seattle en we vliegen rechtstreeks met KLM, dus we vliegen niet "samen"!
Nog maar drie maandjes, enne: als wij vertrekken zijn de meesten alweer terug van vakantie; dat vind ik altijd een leuk vooruitzicht. Wij "mogen" nog steeds :D .
Succes nog met jullie planning.
Ro
Amerika-newbie

Bericht door Ro »

Erg grappig, ook ik vertrek op die dag (united). De route die we gaan maken is nog niet helemaal duidelijk, maar in grote lijnen is dat ook LA - Grand Canyon - Bryce Canyon - Las Vegas - Yosemite - San Fransico - LA... Toevallig zeg!
cormoller
Amerika-ontdekker

bemoei me er toch nog maar even mee...

Bericht door cormoller »

Leuke forum discussie dit!

Net zoals (bijna) iedereen zou ik zeker minstens 1 nacht extra in Vegas blijven. Is echt veel meer te zien en te doen dan je in eerste instantie verwacht. Los Angeles is niet veel aan dus daar kun je minstens 1 of 2 dagen schrappen. De Paramount Studio's zijn leuk (worden nog echt film opnames gemaakt) en natuurlijk Beverley Hills en Hollywood maar dan heb je het wel gehad. Wij zijn nog naar de film geweest toen in MANs Chinese Theatre een hle ervaring.
Yosemite & Bryce zijn prachtig , loop in Bryce vooral de route door de canyon. Ben wel jaloers hoor.
En als je de kustweg San Fransisco-LA rijdt doe dan zeker Hearst Castle aan !!

Succes

Cor
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

De site I Love Las Vegas geeft een redelijk inzicht in wat er allemaal te doen is in Vegas! Wellicht dat jullie daar nog iets aan hebben.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer