Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer zuidwesten Amerika!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Eerste keer zuidwesten Amerika!

Bericht door Chrisp »

Hallo,

Wij gaan van 9 juli tot 3 augustus met het gezin een rondreis maken door het zuidwesten. Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en twee jongeren van 16 en 18 jaar oud. Het enige wat vast staat is de aankomst en het vertrek in LA. Ohja, we gaan eerst oostelijk, niet noordelijk.

We hebben wat moeite om een goede route samen te stellen, er is gewoon te veel te zien! We hebben wel al een aantal dingen die we zeker willen zien. We willen één volle dag in Las Vegas, een dag of 4 in San Fransisco.

Qua parken willen we Yosemite, Zion, Bryce en de Grand Canyon zeker zien, ook Moab sprak ons wel aan. Op het eind willen we ook nog 3 dagen voor de kustroute van SF - LA uittrekken. Ook hoor ik namen als Flagstaff, Kingman en Sedona, wat is daar te zien? Monument Valley lijkt ons ook leuk.

In Los Angeles hoeven we niet zoveel tijd te besteden, eigenlijk alleen de dag van aankomst en de dag voordat we terug keren.

Het is nogal wat dus, een beetje overweldigend voor ons :lol: .

Wat we dus al (bijna) zeker weten:
1. Aankomst LA
2. Start rondreis vanuit LA
..........
..........
19. SF (eind van de dag)
20. SF
21. SF
22. SF
23. Kustroute
24. Kustroute
25. Kustroute
26. Los Angeles
27. Vertrek LA

Zou iemand ons kunnen helpen een globale route op te stellen? Alvast bedankt voor de moeite :D !
Afbeelding
Dude
Moderator

Re: Eerste keer zuidwesten Amerika!

Bericht door Dude »

Hallo, gaan jullie met de auto of met de camper? Dit is een mogelijke route. Ik heb wel een dagje kustroute ervan tussen genomen.

1. Aankomst LA
2. LA - Joshua Tree
3. Joshua Tree - Sedona
4. Sedona - Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page - Monument Valley
7. Monument Valley - Moab
8. Moab
9. Moab - Torrey (capitol reef NP)
10. Torrey - Bryce
11. Bryce - Zion NP
12. Zion NP
13. Zion - Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas - Death Valley
16. Death Valley - Lee Vining (bodie)
17. Lee Vining - Yosemite
18. Yosemite
19. Yosemite
20. Yosemite - SF
21. SF
22. SF
23. SF
24. Kustroute
25. Kustroute
26. Los Angeles
27. Vertrek LA

Dit is maar een voorbeeldje en je kan nog hier en daar wat knippen en/of schuiven naargelang je interesse's.
Veel plan plezier. :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Bedankt! Ik zal er vanavond eens goed naar gaan kijken :) .
Het is btw een auto rondreis, met een Full-size SUV 8) .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ah ok dan mag je in ieder geval al door Death Valley :)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een prima route die Bart heeft geplaatst waar ik ook volledig achter kan staan. Er zijn nog "schuif"mogelijkheden, maar de basis is uitstekend voor een fantastische reis waar de voornaamste highlights van dit gedeelte van Amerika inzitten.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Hey mensen!

Ik schop mijn draadje weer even omhoog :D . Vorige keer is de voorbereiding er nog niet van gekomen, we hadden eerst nog onze New York en Washington DC trip voor te bereiden. Die is nu (helaas :lol: ) achter de rug, dus kan ik me hier op gaan richten :D !

De route die dude gaf ziet er wel goed en allesomvattend uit. Aan de hand hiervan ga ik nog schuiven.

Ik heb ook alvast weer een vraag:

Voor die eerste nacht in Los Angeles (de volgende dag willen we gelijk verder rijden) zoek ik een hotel. Ik wil priceline gaan gebruiken, dus moet ik een goede zone weten. Ik zat zelf te denken aan een hotel bij het vliegveld of een in Beverly Hills/Hollywood. Wat denken jullie?
Afbeelding
pepilein
Amerikafan

Bericht door pepilein »

Voor een hotel in L.A. zou ik kiezen voor een airport hotel, als je er verder toch geen tijd wilt doorbrengen. Wel zo handig als je aankomt. Wil je nog wat zien dan kan je Beverly Hills of Hollywood overwegen. De route die Bart (dude) gaf ziet er inderdaad erg goed uit. Lijkt erg veel op die van ons 3 jaar geleden. Misschien is het ook het overwegen waard om niet gelijk oostelijk, maar eerst zuidelijk richting San Diego te reizen, mits je daar iets interessants vindt zitten uiteraard. Maar zoals eerder gezegd, je kan ju eenmaal niet alles in 1 keer zien. Denk aan het tijdig boeken rond de parken.......!

gr en veel reis plezier (ps wij gaan van 2 tot 24 juli weer :) )

Peter
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Prachtige route!

Wil je 9 juli 2009 weg? Dan zou ik vast opschieten met het reserveren van accomodaties in de parken (Yosemite, Grand Canyon, en touristische plaatsen als Moab)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

9 Juli gaan we inderdaad. We willen nu er inderdaad wat vaart achter gaan zetten, om de reden die jullie noemen José en Pipelein :) .
Ik denk dat we inderdaad toch maar voor een airport hotel gaan. We slapem er als het goed is alleen maar en vertrekken dan de volgende ochtend.
Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Het bespaard heel veel geld om hotels te boeken via Priceline en Hotwire, kijk maar 'ns op het forum!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@ 1250 - Ik weet het :D ! Heb er al beetje ervaring mee. Net 15 minuten geleden ons hotel voor de eerste nacht gewonnen :D!
Het Westin bij LAX ****. Ziet er wel mooi uit. We hebben 2 kamers voor 60$ per kamer. We hebben er twee genomen omdat we graag lekker willen uitrusten van de lange reis, dan is twee kamers toch wat comfortabeler :) !
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik heb weer een aantal nieuwe vragen :lol: .
We zijn er nu met de route denk ik bijna uit.

Ik zei eerst 27 dagen, maar dat was een telfoutje. We hebben er in werkelijkheid 26 :wink: .
We moeten dus een beetje schuiven. We hadden bedacht de volle dag Zion NP eruit te halen, aangezien ons dat park niet super aanspreekt. Ook wilden we toch graag een extra dag kustroute/LA (flexibel dus) hebben. We hebben dus één dag Yosemite ingeruild. Dit hebben we ook gedaan om dat we het einde van de vakantie het iets rustiger willen hebben.

Zo ziet de route er nu uit:

1. Aankomst LA
2. LA - Joshua Tree
3. Joshua Tree - Sedona
4. Sedona - Grand Canyon
5. Grand Canyon - Page
6. Page - Monument Valley
7. Monument Valley - Moab
8. Moab
9. Moab - Torrey (capitol reef NP)
10. Torrey - Bryce
11. Bryce - Zion NP
12. Zion - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Death Valley
15. Death Valley - Lee Vining (bodie)
16. Lee Vining - Yosemite
17. Yosemite
18. Yosemite - SF
19. SF
20. SF
21. SF
22. Kustroute
23. Kustroute
24. Kustroute/Los Angeles
25. Los Angeles
26. Vertrek LA

Graag hoor ik nog commentaar hierop. Lijkt jullie deze route zo goed?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De route is prachtig. Wel vind ik het jammer dat je nu wat rustpunten er uitgehaald hebt. Jullie zitten, zeker in het begin, elke dag ergens anders. Twee nachten Zion is juist heerlijk, je hebt in Springdale een mooie uitvalsbasis voor het park, er zijn, zeker met tieners, ook voldoende leuke dingen te doen (loop een stuk door de Narrows, doe Angels Landing als jullie niet te bang zijn uitgevallen). Ook Yosemite is een enorm groot park waar je nu eigenlijk te weinig tijd voor hebt (zeker als je geen overnachting in het park hebt, ik zou daar snel eens naar gaan kijken).
Moab vind ik ook krap, misschien daar nog een nacht en dan Torrey overslaan? Ik weet niet wat jullie kinderen leuk vinden, maar ik kan me voorstellen dat ze zich in Moab prima kunnen vermaken. De Fiery Furnace wandeling vonden wij vorig jaar erg geslaagd.

Je zou ook Page kunnen laten vallen, of alleen op weg naar MV doen. Niet dat er niet genoeg te zien is in de omgeving, maar met die ene overnachting kom je daar toch niet echt aan toe.

De kust kan met 2 overnachtingen, dan heb je voldoende tijd. Wat willen jullie daar doen? Ik zou iets sneller naar LA gaan, en misschien nog in de buurt van Venice Beach wat tijd inplannen. Wij hebben daar vorig jaar heerlijk gefietst.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag.

Marianne
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper1979 »

Dude schreef:Ah ok dan mag je in ieder geval al door Death Valley :)

Bart
Dan mag je door Death Valley? Mag dat met een andere auto niet dan?
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Hmm.... lastig lastig!

Een dag moesten we er sowieso uithalen, vanwege de telfout :oops: .
Maar je hebt wel gelijk, ik zie nu dat het in het begin iets te druk wordt door die ene dag Zion weg te nemen.

Die kustroute dag kunnen we dus beter ergens anders besteden. Ik vind het erg lastig om te kiezen waar ik die dag bij moet doen.
Marianne (en suggesties van anderen zijn ook welkom natuurlijk :wink: ), welke verandering zou jij nu uiteindelijk maken met die dag?

Bedankt voor de input!
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasper1979 schreef:
Dan mag je door Death Valley? Mag dat met een andere auto niet dan?
Met een auto wel maar in de zomermaanden is DV verboden gebied voor (huur)campers, dat is een regel van de verhuurbedrijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeggen, kijk eerst eens wat er mogelijk is in Yosemite qua overnachting, dat zal echt een probleem worden. Als je je route nog niet helemaal vast hebt liggen kun je daar eventueel nog wat schuiven (zelfs het rondje in omgekeerde volgorde doen is een mogelijkheid).

Mijn route zou er zo uitzien:

1 Aankomst LA
2 LA - Kingman/Williams
3 Kingman/Williams - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - Bryce
10 Bryce - Zion NP
11 Zion NP
12 Zion NP- Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 Death Valley - Lee Vining (bodie)
16 Lee Vining (bodie) - Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - SF
20 SF
21 SF
22 SF Monterey
23 Monterey - Pismo Beach
24 Pismo Beach - LA
25 LA
26 LA

Nu ben ik een Yosemite-fan, dat zal duidelijk ziijn, eventueel doe je hier een nacht minder, maar het is een groot park, met veel mogelijkheden of je nu actief wilt zijn of niet. Een rangeractiviteit is leuk, je kunt zwemmen, hiken, biken, paardrijden, picknicken aan de Merced River, de vallei oner je zien liggen op Taft Point of Sentinel Dome, sequoia's bekijken, watervallen zien, etc.

Er zitten nu wel lange rijdagen tussen, maar ook meer tijd op 1 plaats. Die manier van reizen heeft mijn voorkeur, maar anderen vinden het wellicht prettiger om elke dag een stukje te rijden en vaker te verkassen.

Marianne
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ja, overnachten in Yosemite wordt een beetje lastig voor ons. Het dichtsbijzijnde waar we kunnen overnachten is oakhurst.
Zijn twee dagen volle dagen dan nog de moeite waard?
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Zijn twee dagen volle dagen dan nog de moeite waard?
Tuurlijk! De omgeving van Oakhurst is ook prachtig. Je zit dan weer dichterbij de Mariposa Grove waar je naast de hike naar de Giant Segoia's ook andere wandelingen kunt maken. Het is echt zonde om alleen door Yosemite heen te rijden. Op zijn minst één volle dag in de vallei is echt een aanrader. Zelfde geld voor Zion, zonde om daar slechts een halve dag door te brengen.

Ik vind de route van Marianne heel mooi. Af en toe een flinke rit en verder genoeg tijd om de omgeving echt goed in je op te nemen en hier en daar wat te ontspannen. Lijkt me aangenamer dan elke dag weer door te moeten naar de volgende bestemming.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Dat is een hele opluchting :lol: . Ikzelf vind de route van Marianne eigenlijk ook nóg mooier.
Dat wat meer relaxte reizen spreekt mij wel aan. Joshua Tree overslaan vind ik trouwens ook niet erg, Williams en Kingman lijken mij veel interessanter :) .

Ik denk dat dit de route wordt. Kan ik snel de hotels bij de grote parken gaan vastleggen!
Laatst gewijzigd door Rob op 09 mei 2009, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer