Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper rondreis juni 2009
Camper rondreis juni 2009
Hallo allemaal,
In juni ga ik samen met mijn rviendin een rondreis maken in het westen van Amerika. Het is de eerste keer dat we zoiets gaan doen dus alles is nieuw voor ons. Ik heb verschillende boeken gelezen en ook op dit zeer interessante forum heb ik veel tijd doorgebracht. Toch wil ik graag jullie mening horen over onze plannen. Alle tips zijn welkom.
07.06.2009 Brussel - Las Vegas (NV) overnachting MGM Grand
08.06.2009 Las Vegas (NV) overnachting MGM Grand
09.06.2009 Las Vegas (NV) - Grand Canyon (AZ) Mather Campground geboekt
10.06.2009 Grand Canyon (AZ) - Page (AZ)
11.06.2009 Page (AZ) - Monument Valley (AZ)
12.06.2009 Monument Valley (AZ) - Arches (UT)
13.06.2009 Arches (UT)
14.06.2009 Arches (UT) - Capitol Reef (UT)
15.06.2009 Capitol Reef (UT) - Bryce Canyon (UT)
16.06.2009 Bryce Canyon (UT) - Zion (UT)
17.06.2009 Zion (UT) - Death Valley (CA)
18.06.2009 Death Valley (CA) - Lee Vining (CA)
19.06.2009 Lee Vining (CA) - Yosemite (CA) Upper Pines geboekt
20.06.2009 Yosemite (CA) Upper Pines geboekt
21.06.2009 Yosemite (CA) - San Francisco (CA)
22.06.2009 San Francisco (CA) Cova Hotel
23.06.2009 San Francisco (CA) Cova Hotel
Zoals jullie zien heb ik al een aantal dingen vastliggen. Deze staan achter de plaats van bestemming. Ook de vliegtickets zijn al besteld. Verder zijn we dus geheel vrij in wat we gaan doen. Graag jullie mening over deze route.
We hebben een camper van cruise america gehuurd. Heeft iemand hier nog tips voor?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dirk
In juni ga ik samen met mijn rviendin een rondreis maken in het westen van Amerika. Het is de eerste keer dat we zoiets gaan doen dus alles is nieuw voor ons. Ik heb verschillende boeken gelezen en ook op dit zeer interessante forum heb ik veel tijd doorgebracht. Toch wil ik graag jullie mening horen over onze plannen. Alle tips zijn welkom.
07.06.2009 Brussel - Las Vegas (NV) overnachting MGM Grand
08.06.2009 Las Vegas (NV) overnachting MGM Grand
09.06.2009 Las Vegas (NV) - Grand Canyon (AZ) Mather Campground geboekt
10.06.2009 Grand Canyon (AZ) - Page (AZ)
11.06.2009 Page (AZ) - Monument Valley (AZ)
12.06.2009 Monument Valley (AZ) - Arches (UT)
13.06.2009 Arches (UT)
14.06.2009 Arches (UT) - Capitol Reef (UT)
15.06.2009 Capitol Reef (UT) - Bryce Canyon (UT)
16.06.2009 Bryce Canyon (UT) - Zion (UT)
17.06.2009 Zion (UT) - Death Valley (CA)
18.06.2009 Death Valley (CA) - Lee Vining (CA)
19.06.2009 Lee Vining (CA) - Yosemite (CA) Upper Pines geboekt
20.06.2009 Yosemite (CA) Upper Pines geboekt
21.06.2009 Yosemite (CA) - San Francisco (CA)
22.06.2009 San Francisco (CA) Cova Hotel
23.06.2009 San Francisco (CA) Cova Hotel
Zoals jullie zien heb ik al een aantal dingen vastliggen. Deze staan achter de plaats van bestemming. Ook de vliegtickets zijn al besteld. Verder zijn we dus geheel vrij in wat we gaan doen. Graag jullie mening over deze route.
We hebben een camper van cruise america gehuurd. Heeft iemand hier nog tips voor?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dirk
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Camper rondreis juni 2009
Dat is 350 mile en 6:11 uur zuivere reistijd.09.06.2009 Las Vegas (NV) - Grand Canyon (AZ) Mather Campground geboekt
Als je een normale pick-up hebt bij CA kan je pas na 13:00 uur om de camper, reken 2 uur op het verhuurstation voor de papierwinkel en instructie daarna nog een uur of 2 om boodschappen te doen en je zal begrijpen dat dit niet haalbaar is.
CA zit aan Boulder Hyway daar zit ook een Wal*mart voor de boodschappen (tegenover Sam's Town RV Park)
- martinenelsa
- Amerikafan
Prima route, waar eigenlijk zeer weinig op aan te merken is.
Breng 11 juni in Page eerst een bezoek aan Antelope Canyon voordat je naar Monument Valley rijdt. Net na MV kun je afslaan naar Goosenecks SP, leuk om te zien.
Als je geen problemen hebt met stukken wandelen dan raadt ik voor Arches aan om eerst te kijken bij North/South windows en double arch (en balancing rock). Dan doorrijden naar het einde en de hike door Devils Garden nemen (langs landscape arch en double-O arch). Hier krijg je het echte Arches landschap te zien! Zorg dat je vóór 10.30 uur start anders wordt het heel heet. Ga dan rustig wat rondrijden en eten en plan dan de hike naar Delicate Arch (ca. 1,5 uur heen, uur terug). Check de zonsondergangstijd vooraf, en zorg dat je er een uur voor zonsondergang bent. Neem een zaklamp mee en ga direct na zonsondergang weer terug. Echt een superdag heb je dan (en je zult ook lekker slapen
).
Op weg naar Capitol Reef is het misschien een idee om vlak na Moab naar Deadhorse Statepark te rijden, mooi uitzicht nabij Canyonlands. Heb je hier ook nog iets van meegekregen.
Martin
Breng 11 juni in Page eerst een bezoek aan Antelope Canyon voordat je naar Monument Valley rijdt. Net na MV kun je afslaan naar Goosenecks SP, leuk om te zien.
Als je geen problemen hebt met stukken wandelen dan raadt ik voor Arches aan om eerst te kijken bij North/South windows en double arch (en balancing rock). Dan doorrijden naar het einde en de hike door Devils Garden nemen (langs landscape arch en double-O arch). Hier krijg je het echte Arches landschap te zien! Zorg dat je vóór 10.30 uur start anders wordt het heel heet. Ga dan rustig wat rondrijden en eten en plan dan de hike naar Delicate Arch (ca. 1,5 uur heen, uur terug). Check de zonsondergangstijd vooraf, en zorg dat je er een uur voor zonsondergang bent. Neem een zaklamp mee en ga direct na zonsondergang weer terug. Echt een superdag heb je dan (en je zult ook lekker slapen

Op weg naar Capitol Reef is het misschien een idee om vlak na Moab naar Deadhorse Statepark te rijden, mooi uitzicht nabij Canyonlands. Heb je hier ook nog iets van meegekregen.
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Rob,
We hebben een early pick-up, dus we kunnen de camper vanaf 9.00 uur ophalen. Eventueel kunnen we vantevoren al boodschappen doen als dat mogelijk is. Is het dan wel redelijk te doen?
Alvast bedankt voor de hulp.
We hebben een early pick-up, dus we kunnen de camper vanaf 9.00 uur ophalen. Eventueel kunnen we vantevoren al boodschappen doen als dat mogelijk is. Is het dan wel redelijk te doen?
Alvast bedankt voor de hulp.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hallo Dirk,
Wij zijn op onze eerste dag met de camper (ook een early pick-up van Cruise America) van LA naar Needles gereden (270 mijl). Rond acht uur 's avonds waren we daar. Wel 2x (!) gestopt voor inkopen, de files in LA getrotsteerd en een kort zijtripje gedaan langs Bagdad Café voor een milkshake.
Early pick-up betekent inderdaad rond een uur of 9 op het verhuurkantoor, maar tegen dat we daar weg waren na afhandelen van alle formaliteiten, voorlichtingsfilmpje etc, was het toch al 11u00. Dan nog inkopen gaan doen in zo'n grote supermarkt waarin je verloren loopt. Ik denk dat we pas rond 13.00 echt weg waren.
Als je het wilt proberen op één dag zou het inderdaad nuttig zijn om al op voorhand inkopen te doen, of op z'n minst op voorhand een goede boodschappenlijst op te stellen zodat je niet zo veel tijd verliest als wij.
't Ziet er verder wel een mooie route uit.
Wij zijn op onze eerste dag met de camper (ook een early pick-up van Cruise America) van LA naar Needles gereden (270 mijl). Rond acht uur 's avonds waren we daar. Wel 2x (!) gestopt voor inkopen, de files in LA getrotsteerd en een kort zijtripje gedaan langs Bagdad Café voor een milkshake.
Early pick-up betekent inderdaad rond een uur of 9 op het verhuurkantoor, maar tegen dat we daar weg waren na afhandelen van alle formaliteiten, voorlichtingsfilmpje etc, was het toch al 11u00. Dan nog inkopen gaan doen in zo'n grote supermarkt waarin je verloren loopt. Ik denk dat we pas rond 13.00 echt weg waren.
Als je het wilt proberen op één dag zou het inderdaad nuttig zijn om al op voorhand inkopen te doen, of op z'n minst op voorhand een goede boodschappenlijst op te stellen zodat je niet zo veel tijd verliest als wij.
't Ziet er verder wel een mooie route uit.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die tijd verlies je toch wel, wij hebben altijd een boodschappenlijst maar die winkels zijn zo groot en je hebt zeker de eerste dag zo veel nodig dat je er gerust 1,5 á 2 uur voor mag rekenen.
Misschien je vriendin al vast bij de Wal*mart afzetten dan kan ze alvast beginnen aan de boodschappen
Jullie reizen in juni dan is het tot een uur of 20:00 licht dus als je rond 13:00 kan gaan rijden na de boodschappen is het haalbaar.
Misschien je vriendin al vast bij de Wal*mart afzetten dan kan ze alvast beginnen aan de boodschappen

Jullie reizen in juni dan is het tot een uur of 20:00 licht dus als je rond 13:00 kan gaan rijden na de boodschappen is het haalbaar.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook de volgende dag boodschappen doen,of in de supermarkt bij de grand canyon.
Of is het absoluut onmogelijk met een lege koelkast te rijden?
Of is het absoluut onmogelijk met een lege koelkast te rijden?

tip :bekijk thuis alvast de instructiefilm voor de camper : http://www.cruiseamerica.com/rent/rente ... ation.aspx , ...........scheelt alweer wat tijd !
en misschien is het verstandig om bij de Walmart alleen de grote inkopen te doen , want voor het gewone dagelijkse eten en drinken loop je je een ongeluk te zoeken in deze mega-winkels.............wij doen die liever in een "kleinere"supermarkt als Safeway oid........misschien is het handig om thuis al uit te zoeken waar deze zich bevindt tov het ophaalstation van CA (via google-maps het adres van CA opzoeken en dan in de buurt zoeken naar Safeway........en ze rollen er zo uit : uitprinten en meenemen!). Of je doet inderdaad pas je boodschappen de volgende dag in Grand Canyon ; er is daar een goede supermarkt (wel duur) !
succes !
en misschien is het verstandig om bij de Walmart alleen de grote inkopen te doen , want voor het gewone dagelijkse eten en drinken loop je je een ongeluk te zoeken in deze mega-winkels.............wij doen die liever in een "kleinere"supermarkt als Safeway oid........misschien is het handig om thuis al uit te zoeken waar deze zich bevindt tov het ophaalstation van CA (via google-maps het adres van CA opzoeken en dan in de buurt zoeken naar Safeway........en ze rollen er zo uit : uitprinten en meenemen!). Of je doet inderdaad pas je boodschappen de volgende dag in Grand Canyon ; er is daar een goede supermarkt (wel duur) !
succes !
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Nog een tip: (ook gekregen van dit forum) Als je naar de Safeway gaat voor de boodschappen, vraag dan een gratis klantenkaart aan, je bespaart dan flink op je boodschappen en bij de grote Safeways met benzinestations kan je dan ook tanken met korting. Niet verkeerd als je camper rijdt.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De dagelijkse boodschappen zijn ook bij de Wal*mart een stuk goedkoper.
Wij kopen nog zelden in andere supermarkten.
In iedere supermarkt hangt er boven het gangpad, duidelijk leesbaar wat er in die gang te vinden is, dus valt he tmet het niet kunnen vinden wel mee.
Wij kopen nog zelden in andere supermarkten.
In iedere supermarkt hangt er boven het gangpad, duidelijk leesbaar wat er in die gang te vinden is, dus valt he tmet het niet kunnen vinden wel mee.
Hartstikke bedankt voor jullie tips.
Dit zijn dus dingen die je niet in een boekje leest. Erg handig.
Dus een Wal*Mart is het verstandigste om boodschappen te doen, zeker i.v.m. prijs.
Misschien dat we dan de noodzakelijke dingen daar kopen en dan aanrijden. Onderweg eventueel tijdens een stop nog wat boodschappen doen en dan verder.
Verder heb ik nog een aantal vragen:
Vraag 1: Omdat nog niets vast ligt kunnen we schuiven met dagen. Misschien willen we i.p.v. 2 rustdagen (Arches en Yosemite) er 3 doen. Welke parken adviseren jullie dan om in samen in 1 dag te doen?
Vraag 2: Wat kun je het beste doen in Death Valley? In Death Valley slapen of er buiten? Weet iemand goede campgrounds in de buurt hier van?
Wederom alvast bedankt
Dit zijn dus dingen die je niet in een boekje leest. Erg handig.
Dus een Wal*Mart is het verstandigste om boodschappen te doen, zeker i.v.m. prijs.
Misschien dat we dan de noodzakelijke dingen daar kopen en dan aanrijden. Onderweg eventueel tijdens een stop nog wat boodschappen doen en dan verder.
Vraag 1: Omdat nog niets vast ligt kunnen we schuiven met dagen. Misschien willen we i.p.v. 2 rustdagen (Arches en Yosemite) er 3 doen. Welke parken adviseren jullie dan om in samen in 1 dag te doen?
Vraag 2: Wat kun je het beste doen in Death Valley? In Death Valley slapen of er buiten? Weet iemand goede campgrounds in de buurt hier van?
Wederom alvast bedankt
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Let wel op, niet elke WalMart verkoopt een uitgebreid assortiment levensmiddelen, dat doen alleen de Supercentres. Die tegenover Sam's Town op Boulder is er zo een (Rob zei het al). Maar onderweg kan je dus weleens een Wal*Mart tegenkomen waar je geen verse spullen kan kopen.
Dat verbaasd mij enorm!
Ik dacht dat het principe van de Wal*Mart eten/vers voedsel was maar het blijkt dus dat ze (vroeger) meer op Non-Food gericht waren.
Leuk om te weten......
Ik dacht dat het principe van de Wal*Mart eten/vers voedsel was maar het blijkt dus dat ze (vroeger) meer op Non-Food gericht waren.
Leuk om te weten......

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wal*Mart is volgens mij nog steeds veel en veel meer non-food dan food hoor. Alleen de supercenters hebben een uitgebreid assortiment food, maar er zijn nog vele Wal*Marts met voornamelijk non-food en een kleine foodafdeling.
Ik zal deze tips meenemen in onze voorbereiding op onze reis.
Vraag 1: Omdat nog niets vast ligt kunnen we schuiven met dagen. Misschien willen we i.p.v. 2 rustdagen (Arches en Yosemite) er 3 doen. Welke parken adviseren jullie dan om samen in 1 dag te doen?
Bedankt alvast!
Vraag 1: Omdat nog niets vast ligt kunnen we schuiven met dagen. Misschien willen we i.p.v. 2 rustdagen (Arches en Yosemite) er 3 doen. Welke parken adviseren jullie dan om samen in 1 dag te doen?
Bedankt alvast!
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wordt moeilijk de parken die in je route staan liggen te ver uit elkaar om te combineren.geurts schreef: Vraag 1: Omdat nog niets vast ligt kunnen we schuiven met dagen. Misschien willen we i.p.v. 2 rustdagen (Arches en Yosemite) er 3 doen. Welke parken adviseren jullie dan om samen in 1 dag te doen?
Zeker binnen het park zo kan je de koele uren benutten om een stukje park te bekijken en de lichtinval is dan ook mooier dan midden op de dag.Vraag 2: Wat kun je het beste doen in Death Valley? In Death Valley slapen of er buiten? Weet iemand goede campgrounds in de buurt hier van?
Bij Stovepipe Wells is een campground met hook-up (wel lekker voor de airco

Misschien kunnen jullie me helpen met het volgende:
We hebben kaartjes voor een wedstrijd van de SanFrancisco Giants op 21 juni. De wedstrijd begint om 1.05 uur 's middags.
We slapen de nacht er voor op Upper pines. Wat is een goede tijd om te vertrekken zodat we op tijd zijn voor de wedstrijd?
En waar kunnen we de camper tijdens de wedstrijd het beste neerzetten?
En wat is voor een nacht een goede campground om te overnachten in de buurt van San Francisco?
Tevens een vraag over de camper: we hebben een camper van cruise america; hebben deze een cd-speler er in?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp
We hebben kaartjes voor een wedstrijd van de SanFrancisco Giants op 21 juni. De wedstrijd begint om 1.05 uur 's middags.
We slapen de nacht er voor op Upper pines. Wat is een goede tijd om te vertrekken zodat we op tijd zijn voor de wedstrijd?
En waar kunnen we de camper tijdens de wedstrijd het beste neerzetten?
En wat is voor een nacht een goede campground om te overnachten in de buurt van San Francisco?
Tevens een vraag over de camper: we hebben een camper van cruise america; hebben deze een cd-speler er in?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp
Best Rob,Rob schreef:Die tijd verlies je toch wel, wij hebben altijd een boodschappenlijst maar die winkels zijn zo groot en je hebt zeker de eerste dag zo veel nodig dat je er gerust 1,5 á 2 uur voor mag rekenen.
Misschien je vriendin al vast bij de Wal*mart afzetten dan kan ze alvast beginnen aan de boodschappen![]()
Waar kun je in de buurt van Cruise America in carson goed boodschappen doen. wij hebben een early pick up en zou graag weten of boodschappen doen in de buurt van CA in Carson is een goede optie of kunnen we beter een Von's of Safeway / walmart in Victorville / barstow proberen
De sabeltjes
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het op je route ligt zou ik doorrijden naar Barstow en daar de Wal*mart induiken, je hoeft zo niet op te rijden en ook niet te zoeken.
De Wal*mart in Barstow ligt langs de hyway dus kan je er zo naar toe rijden.
De Wal*mart in Barstow ligt langs de hyway dus kan je er zo naar toe rijden.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er aan hoe oud de camper is, campers van de laatste twee jaar hebben een cd-speler maar is hij ouder dan heb je kans dat er je het met cassetebandjes moet doen.Tevens een vraag over de camper: we hebben een camper van cruise america; hebben deze een cd-speler er in?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3442 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties