Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e keer Roadtrip USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yarinya
Amerika-ontdekker

1e keer Roadtrip USA

Bericht door Yarinya »

***Update 1***

Wij gaan dit jaar voor de eerste keer richting Amerika voor een roadtrip, dus we kunnen wel wat tips en trucs gebruiken.
We hebben nog een hele hoop twijfelgevalletjes, zeker de laatste dagen vanaf SF naar LA hebben we nog geen idee waar te overnachten. We gaan waarschijnlijk alleen de overnachting in LA,GCnp, LV, Yosemithe, en SF van te voren boeken, is dit echt nodig of is het een gokje waard??. de rest veelal terplekke kijken waar we uitkomen.
De auto en de vlucht is al geboekt. De auto is via usareisen.de een Jeep Liberty geworden. En de vlucht gaan we met USairways doen.
Dit is onze planning.

Dag / van ---- naar.

1 (di.25aug) / amsterdam--->LA
2 (wo.26aug) / LA--->Palm springs--->Josua tree park--->Needles.......................................................(319 mile, 6 uur rijden)
3 (do.27aug) / Needles--->Oatman--->grand Canyon..............(Bright Angel Lodge = geboekt).....................(224 mile, 4,5 uur rijden)
4 (vr.28aug) / Grand Canyon--->Peach Springs--->LV.......................................................................(290 mile, 6 uur rijden)
5 (za.29aug) / Las Vegas
6 (zo.30aug) / Las Vegas
7 (ma.31aug) / Las Vegas,Shoshone,Deathvalley,Lonepine.................................................................(264 mile, 7 uur rijden)
8 (di.1sept) / Lonepine--->Lee vining--->(evt.Bodie)--->Yosemite...(3x overnachting Housekeeping = geboekt)...(256 mile, 5.45uur rijden)
9 (wo.2sept) / Yosemite
10 (do.3sept) / Yosemite.
11 (vr.4sept) / Yosemite--->San Fransisco....................................................................................(195 mile, 3.45uur rijden)
12 (za.5sept) / San Fransisco
13 (zo.6sept) / San fransisco
14 (ma.7sept) / San fransisco--->????? omgeving Monterey, nog niet helemaal zeker.
15 (di.8sept) / ????--->Santa barbara (ook Santa Barbara is nog niet helemaal zeker)
16 (wo.9sept) / Santa Barbara--->LA
17 (do.10sept) / LA
18 (vr.11sept) / LA--->amsterdam

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 656738&z=7

Is dit allemaal te doen ?? wat zouden jullie anders doen???

Brand maar los.

Groeten Jennifer&Marco.
Laatst gewijzigd door Yarinya op 26 mar 2009, 21:24, 6 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 1e keer Roadtrip USA

Bericht door Pete.Z »

Ik vind dit wel een mooie route,inderdaad,de eerste rijdag is wat lang,maar wel te doen,zeker omdat je inderdaad vroeg wakker zal zijn.
Het enige wat ik persoonlijk zou veranderen is een dag minder Las Vegas,en dat omruilen voor een overnachting in Death Valley,erg mooi park,wat meer aandacht verdiend dan alleen er doorheen rijden.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

LA - Needles is nog wel te doen, zeker als je vroeg opstaat. Zelf sliep ik de eerste nacht gewoon vanzelf door omdat we zo moe waren van de vlucht, dus ik weet niet of het zo vanzelfsprekend is om die eerste dag op te staan.
De rit Las Vegas - Lee Vining vind ik een stuk minder te doen. Het kan wel, maar dan ga je toch moeten doorrijden, en rij je eigenlijk een mooi park gewoon voorbij. Overnachten kan, maar hoeft niet in Death Valley. In Lone Pine net achter Death Valley kan ook en ook dan heb je nog tijd genoeg om Death Valley te bezoeken. Maar overnachten in Death Valley zelf heeft ook wel iets.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik vind het ook een mooie route zo.
Die eerste dag van LA naar Needles via Joshua tree is goed te doen. Dat hebben wij ook zo gedaan vorige september en is na te lezen op dag 2 op onze website. Overigens hebben we ook route 66 gedaan via Oatman (prachtig) en ook Seligman hebben we gedaan (dag 3). Als je van Needles naar Grand Canyon rijdt kan je al het grootste gedeelte van route 66 doen en dan hoef je op de terugweg van GC naar Las Vegas niet meer via route 66 te rijden. En net als mijn voorgangers zou ik ook een nacht in Death Valley toevoegen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Zoals Pete al aangaf, de rit van Vegas naar Lee Vining is misschien beter in te delen, zeker omdat Death Valley een mooi park is...misschien toch een overnachting inlassen in DV.
voor de rest een mooie route. ;)
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Bedankt voor de reacties,

misschien dan een optie om vanuit LV via beatty door Death valley in lone pine overnachten, dan die dag erop naar Lee vining, klein stukje door naar Bodie en dan terug richting Yosemith (tioga pass). Dan gaat er wel iets van de totale tijd in Yosemite af (waar ik heel erg naar uitkijk), en we zijn daar al niet al te lang :( . Aan de andere kant wel langer de tijd voor death valley.. dus ja keuzes, keuzes keuzes.... pfffff moeilijk. Gelukkig hebben we nog een half jaar :banghead:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou in ieder geval niet via Beatty DV inrijden,maar via Shoshone en weg nr. 178,dat is een mooiere route.
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Pete.Z schreef:Ik zou in ieder geval niet via Beatty DV inrijden,maar via Shoshone en weg nr. 178,dat is een mooiere route.

Net via Google earth die route van jouw bekeken en die ziet er idd wel mooi uit. Je ziet zo een stuk meer van DV. Mijn idee om via Beatty te gaan is om de ghosttown die daar vlakbij ligt te bekijken. Ben die naam ff kwijt.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als je ook nog naar Bodie gaat zou ik dat niet doen. Er is genoeg ander moois te zien in Death Valley.
Wat betreft de route, wij hebben het afgelopen jaar zo gedaan en waren er tevreden over:

Las Vegas - Death Valley (via shoshone, bezoek badwater, devil's golfcourse, artist pallette)
Death Valley - Lee Vining (Bezoek Death Valley, sand dunes en mosaic canyon)
Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pas)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Hey!
Wij hebben het afgelopen september ook zo gedaan als jij schrijft:
vertrokken uit Las Vegas - hoogte punten in Deat Valley bekeken - overnachten in Lone Pine
wij vonden het namelijk veel en veel te heet in Death Valley om hier te overnachten en we hadden niet zoveel puf door de hitte om alles uitgebreid te bekijken.

De volgende dag zijn we vroeg doorgereden naar Lee vining (je kunt onderweg nog de movie road en alabama hills bekijken in Lone Pine) en hebben vanuit daar Bodie bezocht en het mono Lake, s avonds heerlijk een BBQ gekocht en lekker gegeten voor onze cabin.

Wij vonden het perfect zo! Maar smaken verschillen natuurlijk!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Pete.Z schreef:Ik zou in ieder geval niet via Beatty DV inrijden,maar via Shoshone en weg nr. 178,dat is een mooiere route.
Wij gaan andersom (Lone Pine - Las vegas), is het dan de moeite om 178 richting Shoshone te nemen en dan de Old Spanish Trail richting Las Vegas te nemen?
Of toch doorrijden op de 178?
Zijn de Tecopa Hot Springs de moeite waard?
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Als ik even een vraagje tussendoor mag stellen.. Las Vegas - 29palms.. dat is toch ook wel te doen op een dag?
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MichelH schreef:
Wij gaan andersom (Lone Pine - Las vegas), is het dan de moeite om 178 richting Shoshone te nemen en dan de Old Spanish Trail richting Las Vegas te nemen?
Of toch doorrijden op de 178?
Zijn de Tecopa Hot Springs de moeite waard?
Ik ken Tecopa Hot Springs niet, maar ik weet wel dat de route via Shoshone en dan Red Rock Canyon erg mooi is (zie ons 2006-verslag bij 10 augustus).

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als ik even een vraagje tussendoor mag stellen.. Las Vegas - 29palms.. dat is toch ook wel te doen op een dag?
Ja hoor dat kan heel goed.
Mooie route is om door Mojave NP en dan via Amboy te rijden, dat is 191,5 mile en 4 uur zuivere rijtijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sing schreef:Als ik even een vraagje tussendoor mag stellen.. Las Vegas - 29palms.. dat is toch ook wel te doen op een dag?
Je kunt heel goed in een dag van Las Vegas naar 29-palms. Het kan via Barstow, maar mooier is door Mojave National Preserve (via Kelso). Wij hebben dat in 2002 gedaan. Je bent dan wel wat langer onderweg.

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Dat is inderdaad veel interessanter dan gewoon over de highway :)
Kun je gewoon door het park heen? Moet je zeker ook een pass hebben - we gaan verder alleen naar Joshua Tree qua parken?
Ik wilde vanaf las vegas nog Nelson (ghosttown) bekijken dus denk dat we dan wel heeeeel vroeg weg moeten!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Nee, voor Mojave National Preserve hoef je geen toegang te betalen is gratis.
Moet je dus alleen voor Joshua Trees NP betalen.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

We zitten er nu aan te denken om mischien 1 dag van Grand Canyon te schrappen. Als alles goed gaat komen wij donderdags al vroeg in de middag aan in GC. Dan hebben we nog een mooie lange dag om daar rond te kijken. Dan hebben wij nog vrijdagochtend om daar rond te kijken of de helitour te doen, en zullen smiddags weer vertrekken richting LV (vanaf Seligman over route66, google maps zegt ons 5.45 uur reistijd.) Zo hebben wij weer een extra dagje te besteden, misschien in LV, mischien Yosemite. Nog geen idee eigenlijk.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Dat zou ik inderdaad ook genoeg tijd vinden voor de Grand Canyon.. (mits je geen grote hikes wilt doen..)
Dag 8 vind ik vrij lang; misschien toch een overnachting in Death Valley?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Bij Grand Canyon zijn we niet van plan hikes te doen. Gewoon beetje rondstruinen/foto's maken, en dan misschien vrijdagochtend helitour, zodat je toch een groot gedeelte hebt gezien van de canyon.
Idd dag 8 had ik nog niet aangepast :oops: . Zijn nu van plan om in Lonepine te overnachten, en die dag erop naar lee vining, bodie, en de tioga pass naar yosemite village.
Zie nu trouwens dat ik nog meer moet aanpassen aan de route. ipv via beatty gaan we nu via shoshone DV in. Gelijk even doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer