Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met kinderen naar Canyons veilig??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
henkdanielle
Amerika-ontdekker

Met kinderen naar Canyons veilig??

Bericht door henkdanielle »

Hallo,

Wij gaan met onze zoon van bijna 8 jaar naar de nationale parken en de canyons, maar vroegen ons af of
dat gevaarlijk kan zijn. Op foto's op internet zie ik niet dat er op de uitkijkpunten hekjes staan of andere
omheiningen. Is het een risico om met kinderen daar naar toe te gaan, wie heeft daar ervaringen mee?

We horen het graag, alvast bedankt.

Danielle
Christa12
Amerikafan

Re: Met kinderen naar Canyons veilig??

Bericht door Christa12 »

Hoi Danielle,

Wij gaan zelf komende zomer met onze zoon van 4 naar onder meer de Grand Canyon. Kan nog niet uit ervaring spreken maar ik heb al wel het een en ander gelezen. Onder meer dat er in 2007 een meisje van vier in de Canyon is gestort en het niet overleefd heeft. Wij verblijven maar één nacht bij de GC en het grootste deel van die tijd zal ik in ieder geval mijn zoons hand stijf vasthouden. Bij veel viewpoints zal inderdaad wel een hekwerk zijn, maar zeker niet overal.

Zie ook dit nieuwsbericht: http://www.kirotv.com/news/14309853/detail.html

groetjes,
Christa
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ja het kan zeker gevaarlijk zijn, net zo als er in het gewone leven ook allerlei gevaren schuilen waar je ze voor moet behoeden. Maar het is zeker te doen en beslist geen reden om het te laten.
Gewoon zelf heel goed opletten en soms moet je ze blijven vasthouden. Ligt natuurlijk ook erg aan de kinderen zelf, of ze begrijpen waarom je waarschuwt.
Heb zelf wel ervaren dat ik op sommige momenten minder heb genoten omdat ik meer met de kinderen bezig was dan met bijv. het mooie uitzicht. (maar het was toch de moeite hoor :D )
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ouders horen altijd goed op hun kinderen te letten, dus ook bij de Grand Canyon en dan is er geen reden voor ongerustheid. Helaas zie ik (ook bij GC) wel ouders die het zo druk hebben met foto's maken of filmen, dat ze minder goed op hun kroost letten en ik mijn hart wel eens vast houdt.

Neem dus bij viewpoints (met of zonder hekje) je kind bij de hand en geniet samen van dit mooie natuurverschijnsel.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Nee, natuurlijk staan niet overal hekjes (hoewel bij de Grand Canyon nog vrij veel). En als er hekjes staan kun je er altijd nog overheen klimmen, of een plek zoeken waar er nou net geen staat. Kortom, gewoon uitleggen dat je een paar meter van een steile afgrond moet wegblijven, net als je de straat niet zo maar op rent. Dat zou bij een 8-jarig kind in elk geval moeten lukken. Er zijn in elk geval heel veel ouders met kinderen daar.

Fijne reis, Alje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Onze jongste was 7, toen we bij de Grand Canyon waren en vooral bovenaan heb ik haar hand toch wel stevig vastgehouden. Maar ze vond zelf de afgrond ook eng, dus bleef er goed van weg. Ik neem aan, dat je een 8-jarige toch wel kunt instrueren voorzichtig te zijn? Dus gevaarlijk kan het zijn, maar zoals anderen al schreven, gewoon goed opletten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer