Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Phoenix - LA 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
movi
Amerika-ontdekker

Rondreis Phoenix - LA 2009

Bericht door movi »

Beste allen,

Wij willen een autorondreis maken in Amerika. We willen vliegen op Phoenix om uiteindelijk in LA te eindigen.

Nu hebben we tickets voor een leuke prijs gezien maar hebben verder nog geen auto en hotels gereserveerd. Onze vraag is dan ook of het verstandig is nu al de tickets te reserveren om daarna pas auto en hotelreserveringen te regelen. Het lekkerste zou natuurlijk zijn om vooraf geen hotels te reserveren en helemaal vrij te zijn in je reisschema. Is dit realistisch of moet je dan elke dag na een lange rit nog op zoek naar een hotel waar een plek vrij is en kom je zodoende bijv. heel ver van de strip af, niet kunnen slapen in death-valley, etc.?

Verder heeft de vlucht een overstap op zowel de heen- als terugreis. Bij de terugreis zit daar maar 55 minuten tussen de overstap. Is dit wel haalbaar en wat gebeurt er als je met eerste vlucht vertraging hebt? Wacht de overstapvlucht?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Nog even een overzicht van ons geplande reisschema:

dag 1 - Phoenix arriveren
dag 2 - Phoenix - Sedona (202 km)
dag 3 - Sedona - Grand Canyon (179 km)
dag 4 - Grand Canyon
dag 5 - Grand Canyon - Page (219 km)
dag 6 - Page - Moab, tussenstop monument valley (212 km - 255 km)
dag 7 - Moab
dag 8 - Moab - Bryce (490 km) DAG EXTRA IN TORREY???
dag 9 - Bryce - Zion (136 km)
dag 10- Zion - Las Vegas (256 km)
dag 11- Las Vegas
dag 12- Las Vegas - Death Valley (240 km)
dag 13- Death Valley - Yosemite (522 km)
dag 14- Yosemite
dag 15- Yosemite
dag 16- Yosemite - San Francisco (306 km)
dag 17- San Francisco
dag 18- San Francisco - Santa Maria (456 km)
dag 19- Santa Maria - LA (284 km)
dag 20- LA
dag 21- LA - Home

EDIT: AFSTANDEN AANGEPAST, bedankt voor de opmerkingen

Er zit nog één dag ruimte in het schema. Enig idee hoe die het beste te spenderen?

Monique en Vincent
Laatst gewijzigd door movi op 22 feb 2009, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Phoenix - LA 2009

Bericht door Pete.Z »

Veel hangt af van het seizoen waarin je reist.
Wil je in de nationale parken zelf slapen,ben je eigenlijk verplicht te reserveren,zeker in de zomer.

Overigens krijg ik de indruk dat sommige afstanden niet helemaal kloppen,Sedona- Grand Canyon zal bv 200 kilometer zijn,maar geen 500.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Afstanden zeker nog eens nakijken. Grand Canyon > Page is zeker geen 485 km.
Reserveren of niet: gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt (wij houden er zelf van om 'alles' wel vast te leggen; ik weet toch waar ik wil slapen en het geeft rust omdat je 's middags niets hoeft te zoeken).

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Afstanden hebben we via google earth opgezocht. Kunnen jullie aangeven wat juiste afstanden zijn?

Wederom bedankt
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Schema is in principe best te doen.

Ik zou de dag die over is gebruiken voor extra dag Zion NP en misschien de volle dag Grand Canyon inleveren ten gunste van Moab. De rit San Francisco naar Santa Maria (via de kust neem ik aan) zou ik niet tot Santa Maria doen maar bijv. tot Morro Bay. Leuke kustplaats en lijkt mij boeiender dan Santa Maria dat in het binnenland zit.

Goed van je dat je wilt beginnen in Phoenix en wilt eindigen in Los Angeles. Hebben wij vorig jaar ook gedaan en geeft vaak net wat meer mogelijkheden voor je route. Zie anders ons reisschema van vorig jaar op ons weblog. Onze route was iets uitgebreider en op sommige punten anders maar liep ook van Phoenix naar Los Angeles.

Succes met je planning!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
josa
Amerika-newbie

Bericht door josa »

Wij willen ongeveer het zelfde rondje doen deze zomer.
Zie Onze eerste rondreis vanuit LA
Hebben veel tips gekregen of gelezen op dit forum.
De onderstaande afstanden hebben wij via Google maps
Sedona - GC 179 km
GC - Page 219 km
Las Vegas - Death Valley 240 km
Yosemite - San Francisco 306 km
De overige afstanden kunnen ongeveer kloppen.

Groetjes,
Jos
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

movi schreef: Onze vraag is dan ook of het verstandig is nu al de tickets te reserveren om daarna pas auto en hotelreserveringen te regelen. Het lekkerste zou natuurlijk zijn om vooraf geen hotels te reserveren en helemaal vrij te zijn in je reisschema. Is dit realistisch of moet je dan elke dag na een lange rit nog op zoek naar een hotel waar een plek vrij is en kom je zodoende bijv. heel ver van de strip af, niet kunnen slapen in death-valley, etc.?
Als je een goede ticketprijs ziet kun je best nu al boeken, de rest komt wel. Wij laten de vlcuht ook wel ens afhangen van de accommodatiemogelijkheden in bijvorbeeld Yosemite, en stemmen daar de route op af.
Wel of niet reserveren is voor een groot deel afhankelijk van de periode wanneer je gaat. Ga je in het hoogseizoen dan zou ik zeker wat gaan vastleggen.
movi schreef: Verder heeft de vlucht een overstap op zowel de heen- als terugreis. Bij de terugreis zit daar maar 55 minuten tussen de overstap. Is dit wel haalbaar en wat gebeurt er als je met eerste vlucht vertraging hebt? Wacht de overstapvlucht?
Nee, er zal niet gewacht worden en 55 minuten lijkt me wat weinig, maar het hangt van het vliegveld af. Waar is de tussenstop? Wij hadden vorig jaar 70 minuten in Houston en dat was ruim voldoende.

De extra dag zou ik in Moab of bij Zion doen. Hangt ook weer af van de periode wanneer je gaat. Bij Moab kan het in de zomer zo heet zijn dat je niet veel zin hebt om veel te ondernemen.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

movi schreef:Afstanden hebben we via google earth opgezocht. Kunnen jullie aangeven wat juiste afstanden zijn?

Wederom bedankt
Kom kom, een beetje internetten kan geen kwaad. Kijk eens op http://maps.google.com/maps?ie=UTF-8&hl=nl&tab=wl Klik op "routebeschrijving" en je krijgt op de mile/km de te rijden afstand.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Martin & Marianne schreef: Als je een goede ticketprijs ziet kun je best nu al boeken, de rest komt wel. Wij laten de vlcuht ook wel ens afhangen van de accommodatiemogelijkheden in bijvorbeeld Yosemite, en stemmen daar de route op af.
Wel of niet reserveren is voor een groot deel afhankelijk van de periode wanneer je gaat. Ga je in het hoogseizoen dan zou ik zeker wat gaan vastleggen.
Naar aanleiding van jouw reactie en andere reacties hebben we inderdaad maar alvast de tickets geboekt. Dat is dus nu geregeld. Nu nog definitief reisschema vastzetten en hotels boeken en auto regelen. Gezien de periode waarin wij naar Amerika afreizen (27 juni - 18 juli) kiezen we er voor om hotels nu maar alvast te regelen, ook gezien de reacties hier.
Martin & Marianne schreef:
movi schreef: Verder heeft de vlucht een overstap op zowel de heen- als terugreis. Bij de terugreis zit daar maar 55 minuten tussen de overstap. Is dit wel haalbaar en wat gebeurt er als je met eerste vlucht vertraging hebt? Wacht de overstapvlucht?
Nee, er zal niet gewacht worden en 55 minuten lijkt me wat weinig, maar het hangt van het vliegveld af. Waar is de tussenstop? Wij hadden vorig jaar 70 minuten in Houston en dat was ruim voldoende.
Toch voor gekozen om de tickets te bestellen. Heb wat reacties gehad omtrent het overstappen binnen Amerika. Daarbij werd gezegd dat het wel te doen moet zijn. Overstap is in Cincinnati wat een overzichtelijk vliegveld schijnt te zijn.
Martin & Marianne schreef: De extra dag zou ik in Moab of bij Zion doen. Hangt ook weer af van de periode wanneer je gaat. Bij Moab kan het in de zomer zo heet zijn dat je niet veel zin hebt om veel te ondernemen.
Veel mensen geven inderdaad aan om een extra dag te blijven in Moab of Zion. Dat gaan we dan ook zeker overwegen, echter zitten we er dus wel in het hoogseizoen wat qua temparaturen misschien niet optimaal is. De volle dag Grand Canyon gaan we waarschijnlijk schrappen aangezien de afstanden bij aankomst en vertrek veel kleiner blijken te zijn dan wij in eerste instantie dachten. Dit zorgt voor 2 vrije dagen die waarschijnlijk zullen worden verdeeld tussen één dagje meer natuur (Moab/Zion) en één dagje meer stad (SF/LA).

Ook volgen we waarschijnlijk het advies op om in een kustplaatsje te verblijven langs de California Coast ipv in Santa Maria.

Bedankt voor alle reacties
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

We zijn er wel grotendeels uit wat betreft het besteden van de twee extra dagen. We willen één extra dag verblijven in Zion om het park beter te verkennen. Moab is ook veel geopperd maar daar hadden we al een extra dag gepland. De andere dag willen we spenderen in LA of San Francisco. Nu hebben beide steden genoeg te bieden dus de extra dag zal in beide steden goed besteed kunnen worden.

Toch ligt onze voorkeur bij een extra dag LA. De laatste dag vliegen we 's morgens terug vanuit LA en kunnen we die dag dus niets van LA zien. Dan zouden we slechts één hele dag hebben terwijl we ook misschien nog naar Universal Studios wilden gaan. In onze optiek is dan een extra dag een uitkomst om even rond te rijden in Hollywood, de walk of fame te bezoeken en nog wat andere interessante plaatsen te bezichtigen.

San Francisco zitten we dan ook één hele dag en nog eens 2 halve dagen (aankomst en vertrek dag). Hier willen we Alcatraz zeker een bezoekje brengen, verder natuurlijk de Golden Gate bridge even op. Verder zijn er vooral veel musea volgens de boekjes maar dit trekt ons niet echt. Eén volle dag in San Francisco leek ons daarom wel genoeg.

Wij hebben natuurlijk nog geen ervaring met beide steden anders dan uit boekjes en dit forum. Zijn er mensen die onze keus kunnen bevestigen of juist willen aanraden om het anders te doen?

Aangepast schema:

27/6 Home - Phoenix
28/6 Phoenix - Sedona (202 km)
29/6 Sedona - Grand Canyon (179 km)
30/6 Grand Canyon - Page (219 km)
01/7 Page - Moab, tussenstop monument valley (212 km - 255 km)
02/7 Moab
03/7 Moab - Bryce (490 km)
04/7 Bryce - Zion (136 km)
05/7 Zion
06/7 Zion - Las Vegas (256 km)
07/7 Las Vegas
08/7 Las Vegas - Death Valley (240 km)
09/7 Death Valley - Yosemite (522 km)
10/7 Yosemite
11/7 Yosemite
12/7 Yosemite - San Francisco (306 km)
13/7 San Francisco
14/7 San Francisco – Morro Bay (370 km)
15/7 Morro Bay - LA (341 km)
16/7 LA
17/7 LA
18/7 LA - Home
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is zo ontzettend persoonlijk,LA of SF, dat ik alleen voor mezelf kan spreken.

Heel simpel,ik ben absoluut geen liefhebber van pretparken,ben 1x 3 dagen in LA geweest, en hoop van harte dat ik er van mijn leven niet meer heen hoef,behalve misschien om een extreem goedkope vlucht te scoren.
SF, daar ka ik zo gaan wonen,mooie stad,fantastische sfeer,heel veel te doen en te zien.

Maar nogmaals,heel persoonlijk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook hier een absolute liefhebber van San Francisco. Sfeer, gezelligheid, mooie huizen, prachtige baai. Geweldige stad!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maar als je naar Univesral Studios wilt, of nog even lekker fietsen langs het strand is LA een prima keuze. Het is eigenlijk niet te vergelijken, je moet kijken wat je wilt doen. In SF kun je natuurlijk wel veel meer doen dan alleen musea en Alcatraz. In LA kan ik je ook een studiotour bij Warner Bros of een van de andere studio's aanraden.
In SF heb je niet echt veel tijd nu want die tweede halve dag is niet realistisch, je zult zo vroeg mogelijk moeten vertrekken om nog iets van de kustroute mee te krijgen.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat je keuze voor een extra dag in Los Angeles nog niet zo verkeerd is. Als je graag naar Universal Studios wilt, prima keus overigens, is het wel mooi dat je de andere dag nog wat van de stad kunt bekijken. Misschien zelfs nog een baseballgame bezoeken?

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zie in je voorsteltopic dat jullie o.a. van fietsen houden. Hebben jullie er al aan gedacht om in San Francisco fietsen te huren? Wij hebben dat vorig jaar gedaan. Er zat een fietsverhuurbedrijf vrijwel naast ons hotel (Holiday Inn Fisherman's Warf) en wij hebben toen fietsen voor één dag gehuurd. Wij zijn toen over de Golden Gate bridge naar Sausalito gefietst. Vanuit Sausalito toen met de fiets op de veerboot terug naar Fishermans's Warf. Wij vonden het een leuke manier om San Francisco en daarbuiten zo te bekijken.

Roland

movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Nou,

we zijn inmiddels al weer een heel eind verder. De route is iets aangepast en bijna alle hotels/motels zijn al geregeld. Hebben de hotels in de steden voornamelijk via priceline geboekt, dit scheelt echt enorm veel geld. Echt een tip voor iedereen die nog moet reserveren. Ik zag trouwens op http://www.biddingfortravel.com dat wij één van de weinigen waren die zo vroeg van te voren via priceline geboekt hebben. Misschien is het dus beter om niet zo ver van te voren via priceline te boeken mits je niet in het hoogseizoen verblijft. Zo is het voordeel misschien nog wel hoger. Las Vegas hebben we niet geboekt via pricelin maar via smartervegas. Daar zijn al zeer goede aanbiedingen te vinden en zal dan ook niet veel schelen met priceline. Aanvullend voordeel van smartervegas zijn de extra's die je erbij krijgt en zekerheid van het hotel.

Route is als volgt:

27/6 Home - Phoenix
28/6 Phoenix - Sedona - Grand Canyon
29/6 Grand Canyon - Page
30/6 Page
01/7 Page - Monument Valley - Moab
02/7 Moab
03/7 Moab - Torrey
04/7 Torrey - Bryce
05/7 Bryce - Zion
06/7 Zion - Las Vegas
07/7 Las Vegas
08/7 Las Vegas - Death Valley (stovepipe wells)
09/7 Death Valley - Lee Vining (Bodie/Lake mono)
10/7 Lee Vining - Yosemite
11/7 Yosemite
12/7 Yosemite - San Francisco
13/7 San Francisco
14/7 San Francisco
15/7 San Francisco - Morro Bay/Santa Barbara/Pismo Beach (enige onzekere in de route)
16/7 MB/SB/PB - LA
17/7 LA
18/7 LA - Home

Auto: mid-size SVU (was goedkoper dan de equinox) via usa-reisen.de

Zal hierna nog de hotels/motels/cabins vermelden die wij hebben gereserveerd. Misschien handig voor mensen met overeenkomende bestemmingen.
movi
Amerika-ontdekker

Bericht door movi »

Coyote schreef:Ik zie in je voorsteltopic dat jullie o.a. van fietsen houden. Hebben jullie er al aan gedacht om in San Francisco fietsen te huren? Wij hebben dat vorig jaar gedaan. Er zat een fietsverhuurbedrijf vrijwel naast ons hotel (Holiday Inn Fisherman's Warf)

Roland
Nou, dat is nog eens goed nieuws Roland, we hebben namelijk via priceline exact hetzelfde hotel gewonnen als waar jij verbleef, de Holiday Inn Fishermans Wharf. Die fietsverhuurzaak zullen we zeer waarschijnlijk met een bezoekje vereren. Bedankt voor de tip.

Waren jullie toen trouwens al in het bezit van een auto en hoe hebben jullie het geregeld met parkeren? Want ik las dat parkeerkosten inclusief tax op ongeveer 46 dollar per dag uitkomen. Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en heb gelezen dat je dichtbij in een parking garage kon parkeren voor 15 dollar per dag. Scheelt toch best wat (ca. 100,- dollar voor hele verblijf) en plan is om ons voornamelijk te verplaatsen met openbaar vervoer en natuurlijk de fiets.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, wij hadden toen onze huurauto al. We wisten van te voren dat we met (hoge) parkeerkosten van het hotel te maken hadden. Wij hebben de auto daar wel geparkeerd. Parkeren was toen iets van USD 35 (excl. tax) per nacht, wij zaten er 3 nachten. Wij vonden het wel makkelijk de auto dichtbij te hebben omdat we ook een dag de 49 mile scenic drive hebben gereden. Wij zaten in het 'bijgebouw' en tegenover de hoofdingang van dat gebouw (aan de kant van het water) was ook een 'public parking'. Heb er niet op gelet wat het daar per dag zou kosten. Misschien bedoel je die wel. Zou inderdaad een goede oplossing zijn.

Wij hebben de fietsen toen bij Bay City Bike gehuurd die aan 1325 Columbus Ave zit.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer