Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Universal Studios

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Swami B
Amerika-newbie

Universal Studios

Bericht door Swami B »

Naar het schijnt een bezoekje waard, is dit te doen in 1 dag ?
Of toch beter 2 dagen voor uittrekken ?
Cisca
Amerikakenner

Re: Universal Studios

Bericht door Cisca »

Universal studio's is goed te doen in 1 dag. twee dagen is echt niet nodig.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Eens met Cisca, 1 dag is goed te doen, zeker als je niet in het hoogseizoen gaat. In het hoogseizoen zou ik zeker front-of-line tickets adviseren.
Wij hebben in 2002 de VIP tour gedaan, en die kan ik zeker aanbevelen, maar dat is wel erg duur. ALs je het geld eraan kunt en wilt besteden zou ik het wel overwegen, wij vonden het helemaal super. In ons reisverslag kun je erover lezen (zie onderschrift).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn van dinsdag 30 juni t/m vrijdag 3 juli in LA. Nu gaan we op woensdagmiddag een wedstrijd van de LA Dodgers bezoeken. Is het aan te raden bijv. op 30 juni (die dag komen we vanaf Twentynine Palms) naar Universal te gaan? Zo hebben we de donderdag en een deel van de woensdag nog voor alle 'hotspots' in LA (vrijdag 3 juli vertrekken we richting Pismo Beach).

Groetjes Vista
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

Handig topic, aangezien ik mezelf dit ook afvroeg. Wij zitten de eerste 2 nachten in Anaheim, waar we dus 1 volle dag hebben om iets te doen in die buurt. Nu zitten we nog te denken of dat dat iets in LA wordt of Disney in Anaheim. Dan lijkt Universal studios en kijkje op Rodeo Drive me een stuk leuker.
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Je kan voor Universal Studios via hun website tickets kopen waarbij je voor de prijs van 1 dag, 2 dagen in het park mag.

Wil je het in het hoogseizoen toch op 1 dag houden, zou ik voor de duurdere F.O.L. (Front of Line) passen gaan.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vista schreef:Mijn vriend en ik zijn van dinsdag 30 juni t/m vrijdag 3 juli in LA. Nu gaan we op woensdagmiddag een wedstrijd van de LA Dodgers bezoeken. Is het aan te raden bijv. op 30 juni (die dag komen we vanaf Twentynine Palms) naar Universal te gaan? Zo hebben we de donderdag en een deel van de woensdag nog voor alle 'hotspots' in LA (vrijdag 3 juli vertrekken we richting Pismo Beach).
Dat zou ik niet doen. Van Twentynine Palms naar Universal Studios is het ongeveer 150 mijl. Daar doe je ongeveer drie uur over en dan moet je geen files hebben. Dat betekent dat, tenzij je vroeg opstaat, je pas tegen het einde van de ochtend daar komt. In Universal kan je met gemak als je wilt - vooral als je een hoop shows wilt bezoeken - wel een hele dag doorbrengen (persoonlijk zou ik er niet twee dagen heengaan (dit voor de oorspronkelijke vragensteller).

Leuker lijkt het me om op dinsdagmiddag een rondleiding bij Warner Bros te doen (dat duurt iets meer dan twee uur), dan op woensdagmorgen de rest van de dingen die je in LA wilt zien bekijken, s' middags naar je baseballwedstrijd en dan donderdag de hele dag in Universal of Disneyland rondlopen.

Martin
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Wij willen in onze vakantie ook een dag naar de universal studio's. wij zijn dan van plan om front-line tickets aan te schaffen. Is het verstandig om dit al via internet te doen? Ik kan me voorstellen dat er per dag maar een beperkt aantal tickets worden uitgegeven.

groeten,

Monique
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je je besluit nu al gemaakt hebt om Front of Line tickets te nemen zou ik ze gewoon van te voren via internet bestellen. Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan. Terplekke konden wij toen zo onze geprinte documenten omwisselen voor een Front of Line Pass (wel paspoort meenemen).

Er worden per dag inderdaad maar een x-aantal uitgegeven. Wij hebben Front of Line tickets genomen die we op elke willekeurige dag konden gebruiken.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
babsf
Amerika-ontdekker

Bericht door babsf »

Die front line tickets zijn die alleen voor Universal Studios? Of kan je dat ook in combinatietickets bestellen met Diego zoo?

Barbara
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Coyote schreef:Als je je besluit nu al gemaakt hebt om Front of Line tickets te nemen zou ik ze gewoon van te voren via internet bestellen. Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan. Terplekke konden wij toen zo onze geprinte documenten omwisselen voor een Front of Line Pass (wel paspoort meenemen).

Er worden per dag inderdaad maar een x-aantal uitgegeven. Wij hebben Front of Line tickets genomen die we op elke willekeurige dag konden gebruiken.

Roland

Bedankt voor de tip!
We gaan bestellen..... :D
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Als je bij opening aankomt kan je makkelijk nog front of line tickets kopen. Wij waren in het hoogseizoen (hadden tickets al besteld) maar konden als één van de eerste naar binnen. Het was niet extreem druk en ik had een beetje spijt van de Front of line tickets. Later op de dag werd het wel drukker. Als je als eerste naar de meest geliefde attrakties gaat en de rest later doet kan het volgens mij ook goed met gewone tickets. Meningen zijn hierover verdeeld. Je kan trouwens als je in het park bent en je vind het toch te druk je ticket opwaarderen naar front of line tickets. Er stonden een paar tentjes waar je dat nog kon doen, dus volgens mij valt het wel mee met de run op de dure front of line tickets. Zoiezo is Universal makkelijk te doen in 1 dag. Om 18.00 uur waren wij echt helemaal klaar en hadden meerdere attracties meerdere keren gedaan.
Als je in Anaheim zit dan zit je vlakbij Disney!
Laatst gewijzigd door usa2008 op 23 feb 2009, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

FOL tickets heb je volgens mij niet echt nodig. Wij waren er vorig jaar in het hoogseizoen en we moesten nergens langer dan 30 min. wachten en in de ochtend hadden we bijna nergens rijen. Mijn persoonlijke mening is dan ook dat het zonde is van je geld. Als je vroeg aan kunt komen niet kopen. Wel zou ik de studio tour als eerste doen.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je kunt het inderdaad treffen dat het niet superdruk is. Ook bij ons was het vorig jaar niet superdruk. Wachtrijen waren max. 45 min. Toch waren wij blij dat we de FOL-tickets hadden. Wij hoeften nu nergens langer dan enkele minuten te wachten. Voor ons dus helemaal geen wachttijd. En dat is natuurlijk ook prettig. :D

Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Roland

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Sommige mensen vinden blijkbaar 30 of 45 minuten wachten niet lang. Ik vind het dus wel vervelend als ik voor elke attractie een half uur of 45 minuten in de rij moet staan. Als ik dan 10 attracties wil doen sta ik op die dag minstens 5 uur in de rij. Daar heb ik helemaal geen zin in. In het hoogseizoen is het vaak ook nog (ondanks de vernevelaars) bloedheet.
Met de FOL pas kun je overal zo doorlopen. Bovendien heb je bij alles shows mooie gereserveerde plekken en mag je altijd als eerste in de attracties zitten (dus meestal vooraan.) Dat extra geld is het voor mij dubbel en dwars waard geweest.
Volgende keer zou ik weer zo doen.

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wachten hoort nu eenmaal bij het hele pretpark gebeuren. Beetje spanning opbouwen voordat je in de attractie gaat.
Uiteraard geen uren maar 30 minuten vind ik redelijk normaal. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Nou 30 minuten vind ik ook lang, maar dat was volgens mij niet het geval. Pas later in de middag waren er bij sommige attracties wachtrijen van 30/45 minuten, die je als je het goed doet 's ochtends al gedaan hebt. En inderdaad moet je de tour als allereerste doen. Wat ik wel balen vond was dat je met je Fol kaartje in het voorste wagonnetje mocht zitten. Hierdoor beleefden we de verschillende onderdelen van de tour niet goed. Alles speelde zich achter onze rug af. Als het even kan is het midden of zelfs achteraan toch een betere plek.
Tip: Koop gewone kaartjes en bekijk in het park of het nodig is ze op te waarderen.
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

Iedereen heeft er natuurlijk een eigen mening over, dus hierbij mijn mening:

Wij zijn eind September 2008 geweest en hadden front of line passen. Daar kan ik gelijk kort over zijn, die waren totaal niet nodig, gemiddelde wachttijd was 5 minuten ! dus dat was zonde van het geld.
Wij hebben geen kinderen dus dan is universal studios naar onze mening niet het park om te bezoeken. Er is geen fatsoenlijke achtbaan of noemenswaardige trilride. Ja the mummy, maar geloof me het is voorbij voordat je boe of bah kunt zeggen.( denk 1 minuut )
Jurr Park tja dat is enigzins gedateerd naar onze mening.
Verder vonden we het park wat klein. En verder ben ik geen fan van attracties die niet echt bewegen maar een car laten schudden voor een scherm ( bijna alle attracties) :banghead:
In Florida is het allemaal anders bij UV.
Dus onze conclusie was zonde van de dag en van het geld, maar goed dat is een mening.
Een voordeel hebben we er wel uitgehaald, we hadden iemand ontmoet die voor ons VIP kaarten had geregeld om bij de opnamens van according to Jim te zijn en hebben hem ook daar ontmoet, dus de dag toch leuk afgesloten.

Jan
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

usa2008 schreef:Wat ik wel balen vond was dat je met je Fol kaartje in het voorste wagonnetje mocht zitten. Hierdoor beleefden we de verschillende onderdelen van de tour niet goed. Alles speelde zich achter onze rug af. Als het even kan is het midden of zelfs achteraan toch een betere plek.
Klopt, die ervaring hadden wij ook. Wij baalden ook dat wij helemaal voorin zaten. Gelukkig hadden wij nog wat actie onderweg. Er was iemand die onderweg uitstapte. In no-time kwam overal security vandaan. Wij konden het voorin helemaal volgen en ook de communicatie. Was wel even spannend. :D

Maar het is inderdaad verstandig om bij de tour niet voorin te gaan zitten, achterin beleef je het meer.

Roland

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

snellejan schreef:Wij zijn eind September 2008 geweest en hadden front of line passen. Daar kan ik gelijk kort over zijn, die waren totaal niet nodig, gemiddelde wachttijd was 5 minuten ! dus dat was zonde van het geld.
Eind september is ook geen hoogseizoen, dan lijkt een FOL pass me ook niet nodig.
snellejan schreef: Wij hebben geen kinderen dus dan is universal studios naar onze mening niet het park om te bezoeken. Er is geen fatsoenlijke achtbaan of noemenswaardige trilride.
Als je er naar toe gaat in de verwachting dat het een pretpark is dan zul je inderdaad teleurgesteld worden. Als je gaat vanwege de studios en de shows dan kun je je prima een hele dag vermaken. De studiotour is prachtig, maar wij hebebn ook genoten van de verschillende shows. En eigenlijk is het geen park voor (jonge) kinderen omdat het hele filmgebeuren hun niet veel zal zeggen.
Wij waren er op een zondag in augustus en waren heel erg blij met onze FOL passen. Het was heerlijk om overal langs de rijen te kunnen lopen (waarvan de wachttijd toch gauw 30 - 50 minuten was) en om bij de shows (Waterworld, Special Effects Stages, Animals Actors) op de beste plaatsen te kunnen zitten. Zonder die passen hadden we lang niet alles in 1 dag kunnen doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer