Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Whale watch

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Whale watch

Bericht door Jasper1979 »

Hallo mensen,

Wij willen graag whale watchen, nu weten we dat dit kan in monterey maar vragen ons af of dit ook echt een leuke stop is of dat we ook in big sur kunnen whale watchen en daar wat meer rond toeren.
Concreet:wat zijn er voor leuke dingen te doen in monterey, naast whale watchen?? Of raden jullie aan meteen door te rijden naar de Big Sur?

Groetjes Jasper
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Whale watch

Bericht door Dommel »

Ik ben erg benieuwd wat de reacties hierop zijn.
Ik heb zelf Monterey in mijn rondreis opgenomen voor het Monterey bay aquarium en om met een Whale watch mee te gaan.
Ik lever daar een dag San Francisco voor in dus ik hoop echt dat het de moeite waard is :lol:

Els
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

wij zijn in juli ook in monterey en wilden ook gaan whale whatchen
is het zeker dat je walvissen ziet of kan het zijn dat je helemaal niets ziet en het een tochtje op niets word,
en als het slecht weer is (zee te wild of weet niet wat :oops: ) en je hebt een trip geboekt wat dan ?
of ga je gewoon ter plaatse kijken of je mee kan op de boot?

henriette
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Wij hadden mei vorig jaar op voorhand een whale watchtrip gereserveerd in Monterey bij deze organisatie.
Als je kijkt bij sightings, daar kan je zien wat ze iedere dag spotten. Zoals je daar kan zien, spotten ze iedere dag toch behoorlijk wat dieren.
Wij hadden echter de pech dat onze trip niet doorging omdat het die dag te winderig was. Ik heb er nu nog altijd spijt. Als er 1 ding was waar ik als groot dierenliefhebber naar uit keek dan was het wel eens walvissen in levende lijven zijn. Maar niet dus.
Wij hadden van te voren online gereserveerd met credit card maar het geld wordt pas afgeboekt op de dag zelf als de trip doorgaat. Dus als het niet doorgaat, gaat er ook niets van je rekening af. Dit staat ook ergens op die site.
Monterey zelf stelt niet ze heel veel voor vonden we. Je hebt er ook een Fisherman's Wharf (veel kleiner dan SF) met wat restaurantjes en de standen van de whale watch-organisaties. We zijn uiteindelijk toch nog naar het Monterey Bay Aquarium geweest. Zeer mooi, groot aquarium met veel vissoorten en otters. Ook leuk zijn de "voelbakken" waar je roggen, zeesterren, zeekomkommers, etc mag voelen. Ook de aquaria met kwallen, in alle vormen, zijn zeker de moeite.
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wij waren ooit in juli in Monterey en hebben daar ter plaatse een walvistour geboekt bij Sams fishing fleet. De dag dat we boekten zat alles vol maar de volgende dag konden we mee. We hebben 65 dolfijnen, 40 blue whales en 8 humpback whales gezien en een White whale wat ongewoon schijnt te zijn voor die tijd van het jaar. Wij hebben het dus getroffen en het was echt een belevenis. Het geluid van die beesten als ze vlak naast de boot zwemmen is geweldig. Monterey heeft wat weg van San Francisco, er liggen ook zeeleeuwen bij Fishermans wharf. We zijn er naar het strand geweest in Seaside - sand city. Leuk eettentje is Tarpy's.
Anita
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

iemand heeft hier eens een filmpje vn gepost
http://users.telenet.be/fre_en_isa/mont ... ching.html

wij hebben dit ook gepland en het lijkt mij super, ik heb de indruk dat er toch wel dagelijks vanalles gespot wordt!
duimen maar!
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

dag vakantiegangers,
wij zitten op 27 april in Monterey, erg veel zin in onze trip!!
Wat zal dan ongeveer de temperatuuur daar zijn? en moeten we nu al online kaartjes kopen voor whale watching, of kunnen we dat daar ter plekke reserveren?

Alvast bedankt,
annechien
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je toch weet wanneer je gaat, zou ik reserveren. Waarom niet he? Annuleren kan meestal tot 24 uur van tevoren.

Het weer op 27 april? Reken aan de kust op wat frisser weer, wij waren er eerder rond die tijd en op de foto's zie ik overdag nog korte broeken en t-shirts en 's avonds dikke truien. Dit jaar wordt het prachtig weer op 27 april, want wij overnachten die dag in Moss Landing, zo'n 10 mijl van Monterey! Je kan daar trouwens eventueel ook whale watchen, pal naast de KOA camping (mocht je met camper reizen).
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

nieuwenoord,
bedankt voor je reactie!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je vanuit Moss Landing zou willen whale watchen: http://www.sanctuarycruises.com/whalewatching.php
derlagen
Amerika-ontdekker

Bericht door derlagen »

wij hebben al een hotel geboekt in Montery, Travelodge Montere, dus ik denk dat het handiger is om vanuit daar te gaan whale watchen, maar in ieder geval bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer