Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een weekje Utah in Mei. 29 april/8 Mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Een weekje Utah in Mei. 29 april/8 Mei

Bericht door Pete.Z »

Het klinkt raar,maar ik ben tot nu toe in Utah nooit verder gekomen dan Zion,door reisgenoten die iets anders wilde,of door andere dingen die echt moesten. :wink:

Nu ga ik van 29 april tot en met 8 mei 10 dagen naar het zuid-westen,aankomst en vertrek in Phoenix.
Ik kom aan 29 april 7 uur in de avond, en vertrek weer 8 mei 10 uur in de ochtend,dus die twee dagen heb ik verder niks aan.
Ik hou van de 10 dagen dus 8 dagen over dat ik kan rijden,de eerste dag na aankomst (30 april dus) heb ik al een reservatie om in Grand canyon NP te slapen. (Bright Angel Lodge)

Daarna heb ik dus in de praktijk 6 dagen om Utah te bekijken,althans een deel van Utah, en een dag om terug naar Phoenix te gaan.

Ik dacht zelf,heel ruw,van de GC naar Kanab via de 89A,dan richting Bryce (Zion sla ik over ivm al geweest) en de 12 richting Torrey,de 24 volgen omhoog naar Green River,dan naar Moab,en terug richting Phoenix.

Volgens mij kan ik zo een redelijke indruk krijgen van het gebied,toch?
Ik weet dat ik alleen in de Grand canyon of Bryce al dagen kan zoekbrengen,en dat Moab ook best een weekje lukt,maar dit is dus echt een korte reis om lekker alleen even weg te zijn,en een indruk te krijgen van Utah.

Het zal trouwens ook wat afhankelijk zijn van het weer,ligt er nog sneeuw of is het toevallig extreem koud,verander ik ter plekke mijn plannen en ga een week naar Death Valley,of New Mexico,of een vriend in Los Angeles waar ik al heel lang de afspraak mee heb om smaen naar vegas te gaan om te pokeren, maar Utah staat dus met stip op 1.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 28 apr 2009, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Een weekje Utah in Mei,kan dat?

Bericht door nieuwenoord »

Gaaf man, lekker een weekje zomaar weg. Wij zaten in 2007 rond 8 mei in Moab en hadden prachtig weer. Dit jaar zitten we tussen 6 en 11 mei op het stuk van Las Vegas - Zion - Bryce - Monument Valley - Moab. Tuurlijk wordt het dan mooi weer!! Wij hadden trouwens in 2007 nog sneeuw in Flagstaff/Sedona op 5 mei of zo, brrr.

Gewoon op alles voorbereid zijn of inderdaad je plan omgooien zoals je al zegt. Maar een rondje Phoenix - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab is wel prachtig hoor.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kan best met deze roadtrip
Dag 1: Phx-GCNP (4 uur)
Dag 2: GCNP en naar Page (3 uur) explore Page.
Dag 3: Page-Bryce, explore Bryce
Dag 4: Bryce-ut12-Torrey, explore Capitol Reef.
Dag 5: Capitol Reef-Moab, explore Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point SP.
Dag 6: Arches NP zo lang mogelijk en naar Monument Valley.
Dag 7: Monument Valley-Wupatki NM-Sunset Crater NM-Sedona
Dag 8: Sedona en naar Phoenix.
Hit the road in mei. In het algemeen een fantastische tijd voor een bezoek.
Yeehaw
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Heel mooi schema voor 8 dagen! Ik zou het ook op die manier invullen in jullie geval. Je kan de rit ook andersom maken natuurlijk, maar wellicht kun je dat van het weer laten afhangen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Ik zou wel alvast een aantal zaken reserveren zoals Monument Valley omdat het al aardig opschiet.
Het is natuurlijk vroeg in het seizoen, dus ze zullen nog wel plek hebben, al wil je daar natuurlijk niet ter plekke pas achterkomen.

Torrey: Austin's Chuckwagon Motel is een mooie plek
Moab: keuze genoeg, Adventure Inn is ons wel bevallen.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Monument valley ben ik al twee keer geweest,en boeit me eerlijk gezegd niet zo,dus dat valt af,scheelt weer wat tijd.
Misschien wat langer Moab,of terug via Canyon de Chelly,als dat haalbaar lijkt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat kan prima. Ipv Moab-MV dus Moab-CdC en overnachten in Chinle.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bertorelli schreef:Ik zou wel alvast een aantal zaken reserveren zoals Monument Valley omdat het al aardig opschiet.
Het is natuurlijk vroeg in het seizoen, dus ze zullen nog wel plek hebben, al wil je daar natuurlijk niet ter plekke pas achterkomen.
Reserveren doe ik verder dan de eerste dag GC bewust niet,ik heb geen zin om een echt schema aan te houden,misschien blijf ik wel 6 dagen aan de rand van de GC zitten.... :wink:
Ik vind het juist prettig om alle opties open te laten,en heb er alle vertrouwen in dat de eerste week van mei niet zo druk is dat er geen slaapplaatsen meer zijn.
Daarnaast ben ik alleen,in het ergste geval slaap ik in de auto.....
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Vergis je niet hoor. Wij zaten vorig jaar dezelfde periode in die omgeving en ik vond het op sommige plekken toch aardig druk :? Maar het is inderdaad makkelijker om op de bonnefooi te gaan als je in je eentje bent denk ik.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Piet, hou er rekening mee dat er toch nog heel wat Nederlanders vakantie hebben in die periode (ook sommige scholen zijn 2 weken dicht). In 2007 kwamen wij ook veel Nederlanders tegen, o.a. in Moab.

Ik hoorde gisteren bijvoorbeeld van Aldie van Road Bear San Francisco dat er alleen al op maandag 27 april 8 Nederlanderse gezinnen bij hem een camper op komen halen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om nog maar niet te spreken van de Amerikanen zelf....Het lijkt erop dat het Oosten eindelijk het Westen heeft ontdekt. Wij hopen in 2010 ook weer te gaan in het voorjaar maar reserveren ook niets hoor Pete.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben niet kieskeurig,dus kom altijd wel ergens onder de pannen,het wil dan alleen weleens zo zijn dat je of in de duurste kamer van de stad zit,of in de grootste dump van de hele staat....beide hebben zo hun charmes. :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Daar maak ik me bij jou ook geen zorgen om :wink: Ik wilde je alleen maar waarschuwen voor meer Nederlands dan je misschien lief is. Enne, wel zwaaien als je ons tegenkomt!!
theborgh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Mei is volgens mij een prachtige maand voor Utah te ontdekken, de echte hitte is er nog net niet.
Neem de tijd voor Moab als je de dagen er voor heb. Is zoveel te doen en te zien in de buurt daar.
Ook wij waren daar vorig jaar in die periode (met kind wat vakantie had).
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mei is een fantastische periode voor Moab. Ik ben er al diverse malen geweest omstreeks die tijd. Echt heel druk is het in Moab tijdens Memorial Day Weekend, dat is het laatste weekend in mei. Dan zit werkelijk alles vol, dus hou daar rekening mee.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Echt heel druk is het in Moab tijdens Memorial Day Weekend, dat is het laatste weekend in mei. Dan zit werkelijk alles vol, dus hou daar rekening mee.
Piet schrijft dat hij 8 mei al weer terug gaat, dus daar zal hij weinig last van hebben :P
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

:oops: |Niet goed opgelet dus..... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nieuwenoord schreef:Daar maak ik me bij jou ook geen zorgen om :wink: Ik wilde je alleen maar waarschuwen voor meer Nederlands dan je misschien lief is. Enne, wel zwaaien als je ons tegenkomt!!
Gek genoeg kan ik Nederlanders in het buitenland prima hebben.....beter dan hier thuis,over het algemeen. :wink:

Ik ga jullie route eens bekijken,is er kans dat we elkaar tegen komen?

*edit*

Vermoedelijk net niet,zo te zien,als jullie by Bryce zitten,ben ik onderweg terug naar Phoenix,zo ongeveer.
Jammer!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zoiets had ik ook al ingeschat, je bent ons voor in Moab. Net als nog een paar mensen trouwens, volgens mij zitten Hanz en Henriette en Jan en Marjan rond jouw periode misschien wel in Moab?

Wij zitten er in elk geval gelijk met Bbeurden van het forum, ook nog in Durango trouwens. Kan soms heel gezellig zijn, we hebben vorig jaar een dag met een gouden randje gehad met Ingrid en haar vriendinnen in Yellowstone.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik moet de 8ste terug,anders hadden we in Moab een meeting kunnen houden zie ik wel...
Zag net wel dat ik op dezelfde dag als Sander en zijn vrouw in Phoenix aankom,en de volgende dag ook in de bright Angel Lodge zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer