Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ideeen voor 10 dg in California

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Ideeen voor 10 dg in California

Bericht door Dianne Wind »

Wij hebben een vlucht geboekt naar San Francisco en terug van Los Angeles weer naar huis. [25 april- 4 mei] We hebben 10 dg om hier tussen een Californië-gevoel op te snuiven. Vorig jaar New York en Florida gedaan.
Wie heeft er wat leuke ideeën voor ons? Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 tieners van 12 en 14jr[meiden]. Cultuur,zwemmen,natuur en natuurlijk winkelen [out-letten]zijn dingen die we willen doen. We huren ook een auto en zijn dus mobiel. Misschien in San Francisco eerst nog geen auto nodig? Hoe is het openbaar vervoer van het vliegveld naar de stad? Vorig jaar in New York ging dat perfect. Ben benieuwd naar ideeen.

Dianne
catje1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Ideeen voor 10 dg in California

Bericht door catje1977 »

Hoi Dianne

10 dagen is erg kort natuurlijk, maar wel een leuk vooruitzicht. Alleen California, dus geen las vegas en dergelijke?
Wil je natuurparken zien of gewoon de kustroute van LA naar SF maken?

Groetjes
carina
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Carina,

Eigenlijk willen we wel land inwaarts. San Francisco,Las Vegas en iets van de mooie natuurparken zit wel in de planning.
Maar of het allemaal mogelijk is? Ik heb vandaag maar eens een boek over het gebied gekocht.

Dianne
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Hallo!
10 dagen is te doen, maar het is moeilijk om keuzes te maken, weet ik uit ondervinding!
2 jaar geleden in de meivakantie hebben wij in ongeveer 10 dagen de volgende dingen gedaan:
San Francisco 2 dagen
Lake Tahoe 2 dagen
Yosemite 2 dagen
Sequioa 1 dag
de kust van Monterey naar L.A. 2 dagen
Het hotel in S.F. hadden we geboekt, op de hotelsite staat ook welke shuttle je naar het centrum kunt nemen.
Wij zaten in de omg. van Union Square en hebben daar ook na 2 dagen de auto opgehaald.
Een aanrader in S.F. is Alcatrez (met audiotour), verder Universal Studios in L.A., boottocht (whale watchen of dolfijnen spotten) vanuit alle grote kustplaatsen. Ouletshoppen in Gilroy en Camarillo
Wil je ook nog naar Las Vegas dan is de kustroute wat te veel van het goede.
Dan wordt het S.F.- Yosemite_ Death Valley- Las Vegas_ L.A.
Toevallig vliegen wij dit jaar ook op 4 mei terug met de KLM, ben beniuwd wat het wordt!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik lees niet echt dat jullie op 25 april KLM vliegen naar San Francisco. Maar als dat zo is: wij zitten ook in de KL605 (de enige rechtstreekse KLM-vlucht).

Tien dagen Californië kan wel hoor, wij hebben het ook weleens gedaan. Ik zou in plaats van Lake Tahoe misschien eerder voor San Diego kiezen, leuke stad en zeker met de meiden: Seaworld!!
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Wij vliegen met Air France van Düsseldorf op za 25 april via Parijs naar S F.vlucht Af 1007 aankomst 12.40u en Af 84 en terug vanaf LA vlucht 67 en 2406.
Dit is een late vlucht 21.15 uur. Hebben we de hele dag nog in LA.
De reis was 468 euro pp via world ticket center.
Ik ga morgen eens even de ideeën op een rijtje zetten.
Een Hotel heb ik al gevonden in SF, Hilton op Union Square.
Nu de rest nog!
Weet iemand ergens een Abercrombie outlet ergens op de route?

Dianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dianne Wind schreef:Weet iemand ergens een Abercrombie outlet ergens op de route?
Ik weet er wel 45 in Californië! Google is your friend> http://www.abercrombie.com/storelocator ... reId=11306

Voor wat betreft de route. Je kan het klassieke rondje doen: SF -> Yosemite - Death Valley -> Las Vegas -> LA. De Tioga pass zal echter nog dicht zijn, dat wordt dan omrijden. Tien dagen is dan echt kort.

Als ik jullie was, dan zou ik me daarom tot Californië beperken. Bijvoorbeeld: Twee volle dagen (= drie overnachtingen) op je gemak SF (Shoppen en dingen doen/bekijken), twee overnachtingen Yosemite (vallei plus Mariposa bekijken), 1 overnachting Montery (aquarium), 1 overnachting bijvoorbeeld in de buurt van San Simenon (onderwerg Hearts Castle bekijken) en drie nachten LA (filmstudio's). Andere mogelijkheid is de kustweg de kustweg te laten en van Yosemite via Sequioa NP naar LA rijden. Dat laatste deel hebben wij in 2006 gedaan. Voor dingen om met twee meiden in de leeftijd van 12 en 14 te doen in LA en SF, zie daarvoor onze reisverslagen van 2006 en 2008.

Martin
catje1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door catje1977 »

als je echt de highlights wilt zien zou je ook kunnen doen:

Los Angeles 2 nachten
rijden naar Grand Canyon, daar 2 nachten
dan naar Las Vegas, 2 nachten
dan naar Yoisemite, 2 nachten
dan naar SF 2 nachten

ik weet niet of je nachten zo al op zijn
dan heb je wel 2 hele lange reisdagen en 2 iets kortere, maar je ziet de 5 dingen die zowat iedereen gaat zien in het rondje

Mooie ticketprijs heb je gescoord!
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Naar weken te hebben gelezen en gesurfd over het forum hebben we een voorlopig plan.

Za 25 april San Francisco 'smiddags[Hilton op Union square]
zo 26 april '' ''
Ma 27 april ochtend San Francisco ,Auto ophalen en naar Gilroy[ naar vriendin] en outlet. [ Hotel zoeken]
Di 28 april naar Sequoia[ [Hotel zoeken]
Wo 29 april naar Yosemite [ Hotel zoeken]
Do 30 april naar Las Vegas [Mgm Hotel geboekt]
Vr 1 mei las Vegas [ evt heli vlucht boven Grand Canyon] luieren bij hotel
za 2 mei ochtend Las Vegas, middag naar Los Angeles.[ hotel zoeken]
Zo 3 mei Los Angeles.[luieren en wat rond rijden en kijken.]
Ma 4 mei Los Angeles en 'savonds naar huis

Een vol programma!
De keus van mijn vriendin was om eerst sq te zien en daarna ys ivm met de saaie route over de 99.
Over de 120, 395,190,127 en 95 naar Las Vegas zou veel mooier zijn.Via Death Valley. We erg lang! Hoe lang zal het zijn?
Via de 15 weer terug naar Los Angeles.
Ik zoek nog wat hotels vooral bij de natuurparken.
Weet iemand een betaalbare helikoptervlucht vanuit Las Vegas[850 voor 4 pers.] Hotel,vlucht, lunch Colorado River, hotel]

Ik krijg er helemaal zin in!

Groeten, Dianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is toch niet handig, eerst Sequoia en dan Yosemite. Je zult helemaal bovenlangs moeten rijden en in 1 dag naar Las Vegas lukt dan echt niet. Bekijk de route eens op google maps.

Zowel Yosemite als Sequoia lijkt me te veel, op deze manier zie je van beide parken niets, ik zou voor een van beide kiezen.

Wat Death Valley betreft: dit zou je ook op weg van Las Vegas naar LA kunnen doen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Van Yosemite naar Las vegas op 1 dag,met een gesloten Tioga pass is op zijn minst ambitieus.....
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

De volgorde SF-Yosemite-Sequoia-LV is niet logisch. Dan rij je te veel mijlen om. Beter is SF-Sequoia-Yosemite-LV. Op de terugweg naar LA kun je dan evt. Death Valley meenemen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Als je een logische route wil hebben (want vergeet de kortste route over de Tioga Pass) zit je met een ontzettend lange rit van Yosemite naar Las Vegas
Had zelf het volgende bedacht

dag 1 Nederland - SF
dag 2 SF
dag 3 SF - Gilroy (bij vriendin op bezoek)
dag 4 Gilroy - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - Las Vegas (dat is non-stop 8 uur rijden!)
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas - LA
dag 9 LA
dag 10 LA -NL
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

mijn schema

dag 1 san fransisco
dag 2 san fransisco
dag 3 kustweg naar beneden tot santa barbera
dag 4 santa barbera of la
dag 5 naar las vegas
dag 6 las vegas
dag 7 las vegas.... dagtrip (lange dag) grand canyon) (die ligt wel in arizona trouwens)
dag 8 las vegas-death valley
dag 9 lake tahoe
dag 10 terug naar SF????

in april is de tioga pass nog dicht in yosemite........vandaar liever death valley en grand canyon en lekker weer in las vegas....
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Wat fijn dat er zoveel nieuwe ideeën geopperd worden! Ik ga daar maar weer eens mee aan de slag.
Dat de Tioga pas dicht zat wist ik niet. Blond he! Maar ik heb het nu wel even bekeken. Het is maar goed dat dit forum er is.
Goed voorbereiden is zeer zeker van groot belang. Daar is de reis veel te mooi en te duur voor.De tijd dringt alleen wel.

Groeten Dianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer