Wat geweldig dit forum! Heel erg handig om zo onze vakantie juli 2009 voor te bereiden
Voorlopig heb ik nog heel wat vragen, dus hoop dat jullie ons kunnen helpen...
Wij vertrekken 1 juli 2009 van Amsterdam naar Los Angeles (tickets zijn al geboekt).
Willen eerste 2 volle dagen (3 nachten) in Los Angeles verblijven om Universal Studios te bezoeken en nog een dag wat andere bezienswaardigheden te bezoeken zoals Walk of Fame, Berverly Hills etc. Ben van plan om het Holliday Inn Hotel Beverly Garland´s in North Hollywood voor 3 nachten te reserveren. Iemand hier al geweest?
Wij hebben 3 jongens van 12, 13 en 17 dus zitten waarschijnlijk wel altijd aan 2 rooms vast...?
Dan vertrekken wij op 4 juli (!!!) vanuit Los Angeles richting Grand Canyon ik denk langs Palm Springs via highway 10?? Graag tips voor overnachting onderweg, want heb geen idee waar we ongeveer zitten na een dag rijden en moet voor 4 juli wel van te voren een motel reserveren!! Wat moet ik overigens van 4 juli verwachten? Amerikanen zijn vrij, maar zijn dan ook bijv. alle winkels dicht?
Na Grand Canyon (+ 1 overnachting?) natuurlijk ook naar Las Vegas (daar wilen we 2 of 3 nachten in Circus Circus reserveren, maar aankomst daar vind ik nu nog moeilijk in te schatten...), misschien nog richting Monumental Valley (of is dat erg uit de route..?) dan door Death Valley naar Yosemity en daarna gaan we dan bij vrienden van ons een paar dagen verblijven. Die wonen in Oakdale en nemen ons mee naar San Fransisco en waarschijnlijk ook nog uitgebreid naar Yosemity. Denk dat we na een dag of 4/5 weer langs de kustweg richting Los Angeles rijden en daar dan ook 2 of 3 dagen over doen. Wil ook graag Venice Beach bezoeken, maar dat kan ook de ochtend van vertrek misschien nog (daarvoor ergens overnachten?), want we vertrekken de 22e juli (na auto ingeleverd te hebben) dan weer om 17.30 uur.
Nou ben heel erg benieuwd naar jullie reakties!
Ontzettend bedankt alvast
Marjolein