Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goede zuidwesten reisboeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
trapson
Amerikafan

Goede zuidwesten reisboeken

Bericht door trapson »

2 jaar geleden zijn we naar egypte geweest 1e keer daar naartoe en toen enkele egypte boeken gekocht in de boekenwinkel.
Zo kun je je beter voorbereiden
Je hebt al voorpret.
Op lokatie "ken" je al een heleboel.

Nu waren we vorige maand kerstinkopen aan het doen in de stad en ben ik drie boekenwinkel binnen gelopen maar geen enkel boek over de USA of liever nog de westkust van de USA als vakantiebestemming.

Ik zoek gewoon een boek met wat algemene land/streekinfo wat informatie over de steden en bezienswaardigheden en wat tips.

Heeft er iemand nog tips voor zulke boeken ?
Het hoeven geen grote pillen te zijn. Liefst ook geen boeken van tientallen euro's. De egypte boeken waren de goedkoopste het prettigst om te lezen en vaak ook nog interessanter!
Liefst wel nederlandse.

[edit]
Net ff op bol.com gekeken en daar zie ik deze :
Gids voor de Zuidwestelijke Staten van Amerika
Maar dan staat er bij de reviews dat hij wel wat verouderd is.
USA West - Rocky Mountains, Texas
Zijn volgens mij meer routes en wat tips. De route staat toch al min of meer vast dus dat is een beetje zonde.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Goede zuidwesten reisboeken

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waar je hebt gekeken, maar ik kom altijd heel veel boeken tegen (en ik kom bijna altijd in de verleiding om weer wat te kopen).

Wat je in de meeste boekhandels of bij de ANWB ziet zijn Lonely Planets van verschillende gebieden (je hebt een LP California, Yosemite + Sequoia, Los Angeles, etc etc), en Rough Guides (vind ik net iets prettiger).
Erg handig zijn de Lannoo gidsen (in het Nederlands). Er is een nieuwe uit over het zuidwesten, erg mooi.
Verder zie je ook overal Capitool gidsen, Elmar gidsen en nog veel meer.

Erg mooi zijn de Fodor's gidsen (zoals Fodor's The Complete Guide to the National Parks of the West) maar die heb ik nog nooit hier gezien. Is natuurlijk te bestellen.
Zie hier voor de fodor site.

Je kunt ook eens in een bibliotheek kijken, daar hebben ze vaak verrassend veel reisboeken en dan kun je zien welk boek je het meeste aanspreekt.

Marianne
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Lannoo's Reisgids Californië en Zuidwest USA
Deze lijkt me wel wat vandeweek eens kijken in eindhoven bij de slegte ofzo.
Trotter Zuidwest-USA
Deze dan weer niet want er staat alleen tekst in en dat vind ik wel zo saai voor een reisgids.

Tips blijven welkom !
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb zo'n beetje de hele Lannoo-serie van Amerikaen een paar Capitool-gidsen. Gewoon via Bol.com of in de boekhandel.
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Ik heb de Nederlandstalige Trotter Zuidwest-USA, Zuidwest Californië en de Nationale Parken uit 2008. Ik gebruik 'm tot nu toe ook alleen om in te lezen.

De Trotter dekt een heel groot stuk van het Zuidwesten, behalve de kuststrook en de grote kuststeden. Maar dus wel Arizona, Nevada, Utah, Colorado en New Mexico. Voor de westkust zelf heb je dan een andere gids nodig. Het is een pil van bijna 600 pagina's met kleine letters en zonder plaatjes, alleen een kaartje hier en daar. Het gebied dat het boek dekt is veel groter dan wat wij bezoeken, maar hij lijkt me wel heel handig om daar bij je te hebben omdat er goede beschrijvingen en nuttige info mbt de nationale parken instaan en van bijvoorbeeld Las Vegas. Het is ook een prettig idee dat ie zo actueel is.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

De Lonely Planet van de hele USA bij bol:
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/l ... index.html
En die van Californie:

En de Capitool-gids (er is er ook een van Californie, een van San Francisco, Zuidwest USA, ...):
http://www.bol.com/nl/p/boeken/usa/1001 ... index.html

De Lonely Planets en Rough Guides zijn in het Engels en vooral bronnen van praktische informatie: adressen van hotels, restaurants en bezienswaardigheden; overzichtskaartjes en budgettips. Weinig tot geen foto's.
De Capitoolgidsen zijn in het Nederlands en staan vol met plaatjes, maar bevatten weinig praktische informatie. Deze zijn meer geschikt voor de voorpret.
Het is maar net wat je zoekt maar er is zoveel geschreven over Amerika!

Wat trouwens ook leuk is (vind ik) is een 'echt' boek over je vakantiebestemming lezen. In dit geval heb ik erg gelachen om het boek van Max Westerman (In alle staten), waar van die kleine dingen instonden die in dan tijdens de reis herkende.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
ellen1977
Amerikafan

Bericht door ellen1977 »

Wij hebben de reisgidsen van Lannoo's, Capitool en de ANWB. Ik vind die van de ANWB het fijnst, het leest prettig weg en er staat ontzettend veel info in.

Van de Engelse reisgidsen is Lonely Planet toch wel de beste denk ik. Die hadden we geleend van vrienden.
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik lees juist heel erg veel in de trotter. Daar staan voor mij toch de meest handige tips in.
Groetjes,
Carine
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

trapson schreef:Trotter Zuidwest-USA
Deze dan weer niet want er staat alleen tekst in en dat vind ik wel zo saai voor een reisgids.
Klopt, alleen maar tekst, maar toch met heel veel nuttige info. Vorige week gekocht en ik vind het een heel prettig boek.

ANWB wereldgidsen Verenigde Staten, Zuid Westen, is ook een leuke gids. Veel foto's en goede info.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Jostravels schreef:De Lonely Planet van de hele USA bij bol:
En die van Californie:

En de Capitool-gids (er is er ook een van Californie, een van San Francisco, Zuidwest USA, ...):
http://www.bol.com/nl/p/boeken/usa/1001 ... index.html

De Lonely Planets en Rough Guides zijn in het Engels en vooral bronnen van praktische informatie: adressen van hotels, restaurants en bezienswaardigheden; overzichtskaartjes en budgettips. Weinig tot geen foto's.
De Capitoolgidsen zijn in het Nederlands en staan vol met plaatjes, maar bevatten weinig praktische informatie. Deze zijn meer geschikt voor de voorpret.
Het is maar net wat je zoekt maar er is zoveel geschreven over Amerika!

Wat trouwens ook leuk is (vind ik) is een 'echt' boek over je vakantiebestemming lezen. In dit geval heb ik erg gelachen om het boek van Max Westerman (In alle staten), waar van die kleine dingen instonden die in dan tijdens de reis herkende.
De capitool gids kan ik zo snel ook niet van zuidwesten vinden alleen die van californië: Capitool Californië
Die Rough guide die ik vind, is net van de verkeerde staten: USA zuidwest

Het boek van max westerman was dacht ik alleen van new york maar zal eens kijken.
Kokopelli schreef: ANWB wereldgidsen Verenigde Staten, Zuid Westen, is ook een leuke gids. Veel foto's en goede info.
Kan op de anwb webwinkel alleen de oost versie vinden :( van het weekend eens bij de anwb winkel zelf kijken.

Oftewel ik denk dat ik gewoon bij de verkeerde zaken ben geweest...... Zal vandeweek de stad eens induiken en op zoek gaan naar bovengenoemde titels !
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben hier ook al een hele stapel boeken liggen ter voorbereiding, maar ik vind ook de trotter het meeste informatie bevatten waar je ook echt wat aan hebt. Er staan bijvoorbeeld ook wandelingen kort in beschreven.
Jostravels
Amerikakenner

Dit is de Capitool Zuid-West, gaat niet over Californie trouwens:
http://www.capitoolgids.nl/usazuidwest.htm

Het boek van Max Westerman gaat niet specifiek over een streek of stad (hoewel hij natuurlijk in New york woonde), maar geeft meer een sfeerbeeld van het land. Geen nuttige info dus, maar gewoon leuk om mee te nemen en onderweg te lezen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Voor mensen die net als wij houden van een meer backcountry-vakantie zijn de boeken van Michael R. Kelsey een must. De mooiste plekjes, en ook hoe je er moet komen, worden in deze boeken beschreven. Het zijn fantastische gidsen als je houdt van offroad rijden, hiking, canoneering, (slot)canyons etc. Alle trips zijn tot in detail beschreven met coördinaten, afstanden en veel foto's. Met deze boeken als leidraad ga je echt op ontdekkingstocht in de meest mooie natuur in Utah en Arizona.

Op deze site kun je de boeken met inhoud bekijken en ook eventueel kopen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wat een goede tip Marjan! Ik heb meteen 4 boeken besteld.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Jostravels schreef:Wat trouwens ook leuk is (vind ik) is een 'echt' boek over je vakantiebestemming lezen. In dit geval heb ik erg gelachen om het boek van Max Westerman (In alle staten), waar van die kleine dingen instonden die in dan tijdens de reis herkende.
absoluut, voor California is dé schrijver bij uitstek dan toch Steinbeck, fantastische literatuur die een heel goed beeld schept van de jaren 20-30.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Leuke boeken op die site van Marjan! *drool* :)

Misschien ook wel iets: op de website van Lonely Planet kan je gidsen downloaden. Hele gidsen of alleen de hoofdstukken die je denkt nodig te hebben. Lekker economisch!
Hier is de Southwest gids: http://shop.lonelyplanet.com/Primary/Pr ... 1295749040
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef:Wat een goede tip Marjan! Ik heb meteen 4 boeken besteld.
Graag gedaan Bianca! De boeken zijn echt super. Ik koop ze in Amerika, meestal bij de Visitorcenters van de div. parken of bij de BLM-kantoren. De afgelopen jaren heb ik deze boeken al een paar keer meegenomen naar de meetings en al meer mensen blij kunnen maken met deze tip..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Hallo,
Wij hebben als voorbereiding voor onze eerste USA-reis het reisboek van Insight Guide "Nationale parken West-Amerika" gekocht. Mooie uitgebreide gids met veel foto's, routebeschrijvingen, geschiedenis enz. Niet van steden, dus echt alleen voor NP. Ook openingstijden, entree, adressen en tel.nummers, accomodaties, weer, voorzieningen voor gehandicapten enz. staan goed beschreven.
Verder zijn wij ook altijd erg tevreden over de Capitool gidsen. Ook leuk is om brochures aan te vragen bij de parken en steden zelf.
Groetjes Nicole
shutterbug
Amerika-ontdekker

Bericht door shutterbug »

Ik sluit me aan bij Nicole wat betreft de Insight Guide National Parks of the West (wij hebben de engelse uitvoering) erg handige gids.

Voor de steden hebben we de Lonely Planet Encounter boekjes (handzaam formaat en met wat minder overnachtingsinformatie maar veel meer de nadruk op de bezienswaardigheden en eetgelegenheden, ideaal voor onderweg).

Verder nog de blauwe Lannoo Californie en zuid-west USA

Morgen komen als het goed is beide delen Photographing the Southwest binnen, twee boeken met heel veel prachtige foto's en tips voor de mooiste locaties en hoe deze te fotograferen/wanneer in de verschillende nationale parken.

De Trotter vond ik zelf minder prettig juist omdat het zo'n enorme lap tekst is met weinig foto's, maar hij staat wel propvol met heel veel nuttige informatie.
Jostravels
Amerikakenner

O ja, ik schrijf het net ergens anders en bedenk me dat het hier ook wel past. Als je nog een 'gewone' roman o.i.d. wil lezen over San francisco: Armistead Maupin - Tales of the city (in het nederlands vertaald als Verhalen van de stad). Je moet er wellicht wel een beetje ruimdenkend voor zijn, maar het geeft de vrije sfeer in SF mooi weer. Is geloof ik een boek uit de jaren '80, maar nog steeds actueel. En als je de smaak te pakken hebt, er is een hele serie van.
Ikzelf ben fan, dus ben in SF ook even langs een aantal van de locaties gegaan, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer