Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorlopige planning augustus 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sven#20
Amerika-ontdekker

Voorlopige planning augustus 2009

Bericht door sven#20 »

Hi ,

ik ben van plan om in augustus 2009 te gaan rondtouren in het zuidwesten . Ik ( 8ste keer ) ga samen met mijn vrouw en zoon ( 1ste keer ) en met mijn ouders ( 3de keer ) naar de USA .
Wij zijn beiden 34 , mijn zoon 5 en mijn ouders 60 .
Ik heb al een (zeer) voorlopige planning opgesteld , waarbij nog niets vastligt .

3 augustus : vlucht Brussel - New York
4 augustus : New York
5 augustus : New York
6 augustus : vlucht New York - Las Vegas , opppikken huurauto
7 augustus : Las Vegas
8 augustus : Las Vegas
9 augustus : Las Vegas - Capitol Reef
10 augustus : Capitol Reef - Moab ( Canyonlands )
11 augustus : Moab ( Arches )
12 augustus : Moab - Monument Valley
13 augustus : Monument Valley - Grand Canyon
14 augustus : Grand Canyon - Palm Springs
15 augustus : Palm Springs - San Diego
16 augustus : San Diego ( Seaworld )
17 augustus : San Diego
18 augustus : San Diego - LA ( Universal Studios )
19 augustus : LA
20 augustus LA - ? ( kustroute )
21 augustus : ? - San Francisco ( kustroute )
22 augustus : San Francisco
23 augustus : San Francisco
24 augustus : San Francisco - Yosemite
25 augustus : Yosemite - Death Valley
26 augustus : Death Valley - Las Vegas
27 augustus : Las Vegas
28 augustus : Las Vegas
29 augustus : vlucht Las Vegas - Brussel
30 augustus : aankomst Brussel

Momenteel heb ik nog niets geboekt van vluchten , auto , hotels , ... . Ik ben wel van plan om alles zelf uit te dokteren . Mijn enigste vrees is : Wat als er last-minute iets gebeurt en het kan niet doorgaan . Kan ik een reis/annuleringsverzekering nemen op een reis die ik zelf samenstel via het internet ? Zo ja , hoe dan ?
Ikzelf hou van het roadtripgevoel en ik wil dit graag overbrengen op mijn vrouw .
Graag had ik veel tips en/of opmerkingen .
Wat is leuk op deze route om met een kind van 5 jaar te doen ?
Welke huurauto zouden wij best nemen , een full size SUV of een minivan ?
Ik vind nu vluchten van rond de 1000 Euro per persoon . Is dit redelijk ? Zou ik nog wachten of juist niet om een vlucht vast te leggen ?
Als er goede tips zijn ivm met hotels op onze route , had ik deze graag vernomen .
Zo , een heleboel vragen waar ik mee zit , maar ik ben ervan overtuigd dat ik hier een heleboel goede tips ga krijgen .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sven#20
http://svengwenzane.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bloggen.be/svengwenzane/" onclick="window.open(this.href);return false;
gastxyz

Re: Voorlopige planning augustus 2009

Bericht door gastxyz »

sven#20 schreef:Wat als er last-minute iets gebeurt en het kan niet doorgaan. Kan ik een reis/annuleringsverzekering nemen op een reis die ik zelf samenstel via het internet ? Zo ja , hoe dan ?
Zeker een reisverzekering nemen voor de trip voor alle deelnemers. Hierbij kan je ook een annuleringsverzekering afsluiten, wat vaak weer in de maandelijkse premie scheelt (bij een doorlopende). Annuleringsverzekeringen zijn niet de goedkoopste verzekeringen... Maar dit moet je afzetten tegen: hotels kan je meestal van 24 uur tot een aantal uren voor inchecken kostenloos annuleren (goed kijken bij de boekingsvoorwaarden/tarieven als je boekt). Je huurauto kan je ook annuleren, goed kijken wat de kosten bij welke verhuurmaatschappij zijn hiervoor als je boekt. Het grootste probleem worden de tickets, deze zijn vaak niet te annuleren. Dit kan je afzetten tegen de kosten van een annuleringsverzekering.
Ik heb persoonlijk wel een doorlopende reisverzekering, maar geen annuleringsverzekering.
sven#20 schreef:Ikzelf hou van het roadtripgevoel en ik wil dit graag overbrengen op mijn vrouw.
Dat gaat wel lukken met deze route :wink:
sven#20 schreef:Graag had ik veel tips en/of opmerkingen.
Geen tijd om alles goed door te lopen, maar ik zie wel heel veel Las Vegas. Ook hoor ik vaak dat dit geen leuke omgeving is voor kinderen (ik heb zelf geen kind). Ik zou minimaal 2 dagen inruilen voor wat meer rust en flexibiliteit in de reis ook ivm je kind.
sven#20 schreef:Welke huurauto zouden wij best nemen , een full size SUV of een minivan ?
Je bent dus met 4 volwassenen en 1 kind. Makkelijk gezegd: ik zou voor de grootste gaan, ook ivm de bagege natuurlijk. Bij het boeken van een auto kan je wel zien hoeveel personen/bagage erin gaat in die categorie. Bij een fullsize suv moeten er 2 volwassenen + 1 kind op de achterbank, lijkt me niet echt comfy op zulke lange ritten. Dan maar een minivan met 3 rijen stoelen... Maar weest er bewust van dat je een categorie auto boekt, en geen merk/type/uitvoering.
sven#20 schreef:Ik vind nu vluchten van rond de 1000 Euro per persoon . Is dit redelijk ? Zou ik nog wachten of juist niet om een vlucht vast te leggen ?
Ik heb geen ervaring met het boeken van een ticket in het hoogseizoen.
sven#20 schreef:Als er goede tips zijn ivm met hotels op onze route , had ik deze graag vernomen .
Kijk maar eens rond op het forum :wink: Zoek bijvoorbeeld op hotel + las vegas of hotel + san francisco. Ligt ook eraan in welke (prijs)klasse je zoekt.

Note mod: de quotes verduidelijkt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou absoluut twee dagen Las Vegas laten vallen voor een bezoek aan Zion en Bryce NP op weg naar Capitol Reef. Je slaat echt heel veel moois over op deze manier en het is een gigantisch lange rit door een prachtig gebied. Kan je een dag Yosemite erbij nemen door een dag San Francisco of San Diego te laten gaan? Of wellicht San Diego helemaal laten vallen om tijd te winnen voor meer rust in je schema? Seaworld is wel heel leuk ...

Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, maar inderdaad, campings/hotels kan je vaak nog vrij kort van tevoren annuleren, dus het gaat vooral om de huurauto en de tickets.

Je zal niet zo makkelijk goedkope tickets vinden, maar toevallig kwam ik vandaag via Vliegtickets.nl nog tickets tegen voor 552 euro p.p. (heen Brussel - Los Angeles, terug vanaf Las Vegas). Deze week boekten onze vrienden dezelfde tickets voor 591 euro p.p. voor 19 augustus tot en met 3 september. Shoppen loont dus absoluut!
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Mooie reis. Wel redelijk vol programma, met behoorlijke afstanden. Ik neem aan dat je bewust kiest voor Capitol Reef en Moab, en niet voor Zion en Bryce, wat veel minder rijden zou zijn. Met name voor Grand Canyon en Yosemite wel erg weinig tijd. Als je de dag tevoren al Monument Valley gezien hebt kun je wel naar GC rijden en daar wat heen en weer lopen langs de Rim; de dag daarop heb je daar al helemaal geen tijd voor, want naar Palm Springs is echt ver. Voor Yosemite geldt dit nog sterker: als je uit SF wegrijdt ben je daar (hopelijk) begin van de middag, en de afstand de volgende dag naar Death Valley lijkt me enorm (ik heb dat stuk zelf nooit gereden, maar vele anderen vast wel). Dus een paar uurtjes, en dat was het dan. Ik zou zelf kiezen voor een extra overnachting in Yosemite en misschien ook in GC. En dan maar alleen twee dagen aan het eind in LV.
Verder zou ik een dag later naar Universal gaan: als je uit San Diego komt ligt Universal aan de verkeerde kant van LA en ben je er dus pas laat, en al redelijk vermoeid. De volgende dag kun je er op tijd naar toe, en dan zijn de rijen ook korter.

SeaWorld is natuurlijk prachtig voor een vijfjarige. Eerlijk gezegd vond ik Zion ook wel geschikt voor een kind, langs het water lopen, veel dieren te zien, en vlakbij kun je ook nog een stukje de beek afzakken in een autoband. Zou nog een reden zijn om Zion en Bryce te kiezen ipv Capitol Reef. Als je zo zou rijden kun je ook in Page naar Antelope Canyon, en ook dat is voor een vijfjarige prima te doen.

Annuleringsverzekeringen kunnen wel op een vliegticket. Hotelovernachtingen kun je doorgaans tot 24 uur van te voren nog kosteloos afzeggen (hangt een beetje van de voorwaarden af waaronder je boekt).
Minivan zou ik zeker aanraden. En hoe dat met de ticketprijzen gaat.... geen idee.

groet, Alje
sven#20
Amerika-ontdekker

Bericht door sven#20 »

Alvast bedankt voor de reacties .
Wat Las Vegas betreft , hebben we bewust gekozen om daar iets langer te verblijven , omdat mijn ouders hier een geweldige fan van zijn . Ook San Diego is een must . Dit neem ik iedere keer op , omdat ik het daar schitterend vind en ook omdat ik daar een kennis heb wonen . Misschien moeten we Capitol reef en Moab wel overslaan en hiervoor in de plaats Bryce/Zion . Dit verkort de reisweg en afgaande op jullie reacties is dit ook interessanter voor ons zoontje . Moab heb ik zelf al gedaan en vond Arches wel mooi , maar veronderstel dat Bryce en Zion dit wel evenaren .
Verder willen we wel een deeltje van al dat natuurschoon meepikken , maar echte hikers zijn we niet . Dus urenlange wandelingen zullen we niet echt maken .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sven#20
http://www.bloggen.be/svengwenzane/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichaelB
Amerika-ontdekker

Bericht door MichaelB »

sven#20 schreef:Als er goede tips zijn ivm met hotels op onze route , had ik deze graag vernomen .
Las Vegas => Luxor. Wij zaten daar vorig jaar. Mooi hotel en niet duur EN direct op de Strip.
Grand Canyon => Wij zaten bij de Best Western in Williams. 's Avonds aan de route 66 in Williams gegeten. Echt een aanrader.
San Diego => Dana Inn. Direct aan Mission Bay en naast Seaworld. Een erg mooi hotel met groot zwembad. Zeker voor een paar daagjes San Diego goed te doen. Erg goed eten ook.
Route 1 (Tussen LA en SF) => Overnacht in Big Sur. Midden in het bos in een mooi blokhut. Echt de moeite waard. Veel te zien hier ook en een mooie tussenstop voor de route 1.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het lijkt inderdaad verstandiger te kiezen voor Zion/Bryce. Het valt me op dat, behalve in de steden, je bijna overal maar 1 dag bent en daar moet de reistijd nog vanaf. Dan zit je elke dag in de auto, minimaal een paar uur en soms ook nog hele dagen (Yos/DeathValley, GC-Palm Springs) dit lijkt me zeker met een groep, waarvan een kind en een stel 'ouderen' niet bepaald ideaal. Niet dat 60 jaar oud is natuurlijk :oops: , ik bedoel meer dat je toch rekening met elkaar moet houden!!!

Ik zou zoiets doen:

1- Las Vegas
2- Naar Zion
3- Zion
4- Naar Bryce
5- Naar Page (Antelope bezoeken, doorrijden naar GC mogelijk)
6- GC, paar wandelingen, naar Sedona
7- Sedona
8- Zuidwestelijke route richting San Diego (via Prescott/Blythe
9- Idem- San Diego
10- San Diego (Seaworld?)
11- San Diego (strand, shoppen, downtown)
12- Naar LA, sightseeing
13- LA, Universal Studio's
14- Kustroute
15- Kustroute (Monterey, of doorrijden naar SF)
16- SF
17- SF
18- Naar Yosemite
19- Yosemite
20- Tioga Pass, overnachting halverwege LV/Death Valley
21- Via Death Valley naar Las Vegas
22- Las Vegas
23- Las Vegas

zoiets??? Was even vergeten hoeveel dagen je in NY verbleef......

Lijkt me een stuk rustiger met maar enkele dagen dat je meer dan 3/4 uur rijdt
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Ik zou er denk ik in voor kiezen om te eindigen in SF en in het begin een paar dagen LV plannen of omgekeerd. Scheelt denk ik wel in miles en je rijdt minder "dubbel".
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Als je 1 nacht extra in Yosemite bent, dan red je het wel om de volgende dag naar Death Valley te gaan hoor. Je hebt dan alleen geen tijd voor Bodie of voor lange pauzes onderweg.
De kustweg tussen SF en LA komt pas echt goed tot zijn recht als je er 2 nachten slaapt, anders wordt het een race en kan je nergens even lekker uitstappen/rondkijken/lunchen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
sven#20
Amerika-ontdekker

Bericht door sven#20 »

Heb zojuist mijn vluchten geboekt :
31/7 Brussel - New York
3/8 : New York - Las Vegas
26/8 : San Diego - Brussel

Ik zal zo snel mogelijk mijn route aanpassen en plaatsen . Kan ik lekker nog veel tips vragen .
Sven#20
sven#20
Amerika-ontdekker

Bericht door sven#20 »

Ziehier onze aangepaste route . Graag weer volop jullie mening en opmerkingen hierover .

31 juli : vlucht Brussel - New York , aankomst New York 18u50
1 augustus : New York
2 augustus : New York
3 augustus : vlucht New York - Las Vegas , aankomst Vegas 18u00 , oppikken huurauto
4 augustus : Las Vegas
5 augustus : Las Vegas
6 augustus : Las Vegas - Tusayan ( Hooverdam , stukje route 66 )
7 augustus : Tusayan - Chinle ( Grand Canyon )
8 augustus : Chinle - Monument Valley ( Canyon de Chelly )
9 augustus : Monument Valley - Page ( Monument Valley , Mexican Hat )
10 augustus : Page - Bryce Canyon ( Lake Powell , Antelope Canyon )
11 augustus : Bryce Canyon - Springdale ( Bryce Canyon )
12 augustus : Springdale - Las Vegas ( Zion )
13 augustus : Las Vegas - Lone Pine ( Death Valley )
14 augustus : Lone Pine - Lee Vining ( Mono Lake , Bodie )
15 augustus : Lee Vining - Mocassin ( Yosemite )
16 augustus : Mocassin - San Francisco
17 augustus : San Francisco
18 augustus : San Francisco
19 augustus : San Francisco - Morro Bay ( kustroute )
20 augustus : Morro Bay - Los Angeles ( kustroute )
21 augustus : Los Angeles
22 augustus : Los Angeles
23 augustus : Los Angeles - San Diego ( dag in Legoland , Carlsbad )
24 augustus : San Diego
25 augustus : San Diego
26 augustus : vlucht San Diego - Brussel
27 augustus : aankomst Brussel
Sven#20
sven#20
Amerika-ontdekker

Bericht door sven#20 »

Ik denk toch dat ik Chelly laat vallen en iets langer tijd neem voor grand canyon en monument valley .

Your thoughts ?
Sven#20
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Als ik jou was zou ik overnachten aan de Rim (Grand Canyon Village), dan zie je daar de zonsondergang. De volgende dag kun je vanaf GC doorrijden naar Monument Valley. De extra nacht die je uitspaart zou ik besteden in Yosemite.
sven#20
Amerika-ontdekker

Bericht door sven#20 »

Hoi ,

ondertussen hebben wij via autoreisen.de ook onze auto vastgelegd . Het is een minivan geworden voor 984 Euro . De route hebben we nog een klein beetje aangepast en ziet er momenteel zo uit :
31 juli : vlucht Brussel - New York , aankomst New York 18u50
1 augustus : New York
2 augustus : New York
3 augustus : vlucht New York - Las Vegas , aankomst Vegas 18u00 , oppikken huurauto
4 augustus : Las Vegas
5 augustus : Las Vegas
6 augustus : Las Vegas - Grand Canyon ( Hooverdam , stukje route 66 )
7 augustus : Grand Canyon - Monument Valley ( Grand Canyon )
8 augustus : Monument Valley - Page ( Monument Valley )
9 augustus : Page ( Lake Powell , Antelope Canyon )
10 augustus : Page - Bryce Canyon ( Bryce Canyon )
11 augustus : Bryce Canyon - Saint George ( Zion )
12 augustus : Saint George - Las Vegas
13 augustus : Las Vegas - Lone Pine ( Death Valley )
14 augustus : Lone Pine - Lee Vining ( Mono Lake , Bodie )
15 augustus : Lee Vining - Mocassin ( Yosemite )
16 augustus : Mocassin - San Francisco
17 augustus : San Francisco
18 augustus : San Francisco
19 augustus : San Francisco - Morro Bay ( kustroute )
20 augustus : Morro Bay - Los Angeles ( kustroute )
21 augustus : Los Angeles
22 augustus : Los Angeles
23 augustus : Los Angeles - San Diego ( dag in Legoland , Carlsbad )
24 augustus : San Diego
25 augustus : San Diego
26 augustus : vlucht San Diego - Brussel
27 augustus : aankomst Brussel .

Alle opmerkingen en tips wat betreft hotels en to do's zijn welkom .
Sven#20
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Misschien is Disneyland voor een 5 jarige wel leuker dan Universal. Daar is volgens mij meer te doen voor vijfjarigen.
Rodeo in Bryce (van horen zeggen, zelf niet bezocht).
Volgens mij kan je een dag Page wel laten vallen. Het is hier erg heet. Veel te warm om lang bij het meer te liggen. De antelope tour kan je dan de volgende ochtend doen voor vertrek naar Bryce. Deze dag zou ik dan aan de kustroute toevoegen. Het stuk (wat je niet heel snel kan rijden) met 1 tussenstop kan, maar echt tijd om onderweg nog wat te doen heb je dan niet. Wij hebben dit stuk met 2 tussenstops gedaan en dat vond ik eigenlijk nog te weinig. De meeste plaatsjes zijn we alleen maar doorheen gereden.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

sven#20 schreef:
Wat Las Vegas betreft , hebben we bewust gekozen om daar iets langer te verblijven
Heb je al een hotel op het oog, zo niet goed zoeken bij o.a.smartervegas of de hotels zelf. De prijzen zijn ontzettend goed te betalen op dit moment.
Groetjes, Nel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Sven,

Ik denk dat ik ook een nacht Page minder zou doen. Antelope Canyon kun je goed op weg van MV naar Page doen (zie ook ons 2008-verslag). Onze kinderen vonden de Lower Antelope Canyon erg leuk om te doen. Er is natuurlijk meer dan genoeg te zien en te doen rondom Page, maar gezien de temperaturen in augustus en het reisgezelschap lijkt mij een dag Zion erbij ook wel heel prettig. Ga in Springdale zitten, dan kun je met de shuttlebus naar het park. De Desert Pearl Inn is een geweldig mooi hotel, heerlijk om je even te laten verwennen, maar er zijn ook goedkopere mogelijkheden in Springdale.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer