Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Benzinestations
Benzinestations
Wij hebben onze reis gepland vertrekkende van Las Vegas om via GC, MV, Page, Bryce & Zion terug in Vegas te belanden en nadien via Death Valley, Yosemite San Francisco te bereiken. Moeten we ergens opletten om tijdig te tanken maw zijn er bepaalde routes waar de benzinestations schaars zijn.
Is er veel verschil in prijs en waar tanken we het beste ????
Alle info is welkom !
ps zijn er ook benzinestations bij supermarkten ???
Thx !
Is er veel verschil in prijs en waar tanken we het beste ????
Alle info is welkom !
ps zijn er ook benzinestations bij supermarkten ???
Thx !
Re: Benzinestations
Benzine is vaak goedkoper in Arizona dan in andere staten. Benzine in Death Valley is peperduur dus ik zou tanken in Pahrump of Beatty als je daar doorkomt. Als je nog voor GCNP wil tanken kan je beter Williams even ingaan. Scheelt aanzienlijk met de prijzen langs de route naar GC. Zal je een paar plaatsen geven met pompen: Boulder City-Kingman-Seligman-Williams- Tusayan-Cameron-Kayenta-Page-Kanab-Panquitch-Bryce-Mount Carmel Jct-Springdale-St. George-Mesquite-Las Vegas-Pahrump-Furnace Creek-Stovepipe Wells-Lone Pine-Bishop-Lee Vining-Yosemite en onderweg naar SF en er zijn er nog veel meer. In een gemiddelde tank past ongeveer 15-20 gallon en het gemiddelde gebruik van personenauto ligt tussen 20-30 mpg.
Yeehaw
Yeehaw
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha Ha who cares op dit moment. Benzine is nu bijna gratis, maar ja dat zal wel niet zo blijven.
ik zeg altijd als je naar afgelegen gebieden gaat en je tank is half vol en je komt een pomp tegen vul hem dan gewoon even. heb je in principe nooit een probleem.
ik zeg altijd als je naar afgelegen gebieden gaat en je tank is half vol en je komt een pomp tegen vul hem dan gewoon even. heb je in principe nooit een probleem.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je in Death Valley moet tanken doe het dan bij Stovepipe Wells daar is het 30 tot 50 cent goedkoper dan bij Furnace Creek.
In of dicht bij de Nationale parken is het altijd duurder.
In California is het een stuk duurder, vooral de pompen bij Desert Center langs de I-10 en bij Cima Road langs de I-15 staan bekend op hun exteem hoge prijzen.
Langs de Interstate is het duurder dan in de plaatsen die een paar mile van de Interstate afliggen.
Als er meerder pompen in een straat zijn maar even een rondje dat kan zo tussen de 20 en 40 cent schelen.
Maar zoals Mark al aangaf de prijs is nu zo laag dat het neit echt belangrijk is, wij betaalden dit voorjaar soms tegen de $ 4,00 per gallon terwijl je nu ruim onder de $ 2,00 zit.
In of dicht bij de Nationale parken is het altijd duurder.
In California is het een stuk duurder, vooral de pompen bij Desert Center langs de I-10 en bij Cima Road langs de I-15 staan bekend op hun exteem hoge prijzen.
Langs de Interstate is het duurder dan in de plaatsen die een paar mile van de Interstate afliggen.
Als er meerder pompen in een straat zijn maar even een rondje dat kan zo tussen de 20 en 40 cent schelen.
Maar zoals Mark al aangaf de prijs is nu zo laag dat het neit echt belangrijk is, wij betaalden dit voorjaar soms tegen de $ 4,00 per gallon terwijl je nu ruim onder de $ 2,00 zit.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Bij supermarkt Safeway kan je een gratis klantenpas aanvragen waarmee je flinke korting krijgt bij de boodschappen maar ook bij hun benzinepompen die bij de grote Safeways zijn.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt, je krijgt sowieso 3 cent korting en afhankelijk van hoeveel je aan de boodschappen hebt uitgegeven kan dit oplopen tot 10 cent.
Nadeel is (met een camper) dat de pomp maar tot $ 50,00 geeft en je dan weer je creditkaart in moet steken maar dan krijg je alleen de 3 cent vaste korting
Nadeel is (met een camper) dat de pomp maar tot $ 50,00 geeft en je dan weer je creditkaart in moet steken maar dan krijg je alleen de 3 cent vaste korting
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Let ook op, want Safeway is niet altijd de goedkoopste. In ons gebied althans niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ok, omdat ik het niet kan laten Nederlanders te wijzen op waarop wel en waarop niet te moeten willen besparen:
Ik vermoed dat je reis ongeveer 3000 miles gaat zijn. Je auto zal op zijn minst de 25 mpg wel halen, ervanuitgaande dat het een normale auto is. Dat is 120 gallon. De prijsverschillen (als in, wat een Amerikaan duur of goedkoop noemt) hangt ongeveer in een bandbeedte van 15 cent. (NP/SP daargelaten)
Je hebt nu 2 opties:
1. Gewoon tanken waar je wil tanken, niet over nadenken, lekker vakantie vieren zonder je ook daar nog zorgen over te maken.
2. Moeilijk doen, en met veel gedoe (evt omrijden) maximaal 120x0,15=18 dollar = 14 euro besparen.
De keus is aan jou, het is tenslotte een vrij land.

Ik vermoed dat je reis ongeveer 3000 miles gaat zijn. Je auto zal op zijn minst de 25 mpg wel halen, ervanuitgaande dat het een normale auto is. Dat is 120 gallon. De prijsverschillen (als in, wat een Amerikaan duur of goedkoop noemt) hangt ongeveer in een bandbeedte van 15 cent. (NP/SP daargelaten)
Je hebt nu 2 opties:
1. Gewoon tanken waar je wil tanken, niet over nadenken, lekker vakantie vieren zonder je ook daar nog zorgen over te maken.
2. Moeilijk doen, en met veel gedoe (evt omrijden) maximaal 120x0,15=18 dollar = 14 euro besparen.
De keus is aan jou, het is tenslotte een vrij land.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onze A-klasse had afgelopen zomer standaard meer dan 200 dollar (soms wel 250) nodig voor een volle tank. Ik steek dan geen drie, vier of vijf keer de creditcard in de sleuf, maar loop naar binnen en vraag authorisatie voor de pomp. De creditcard voor mij zichtbaar bij de dame/heer achter de kassa en ik blijf erbij, terwijl Albert de camper vol tankt. Bij Safeway heb ik op die manier gewoon mijn volledige korting ook gekregen, gewoon netjes om gevraagd.Nadeel is (met een camper) dat de pomp maar tot $ 50,00 geeft en je dan weer je creditkaart in moet steken maar dan krijg je alleen de 3 cent vaste korting
Eerlijk gezegd lopen die kortingen nou ook weer niet zo hoog op dat je er rijk van wordt, maar vooruit. Ik vind het trouwens altijd wel leuk even binnen te lopen bij een tankstation, meestal neem ik dan ook weer een paar bekers koffie mee voor onderweg (weg winst!). Bij de grote Safeways zit binnen vaak een Starbucks, ga ik eerst koffie halen!
Dat heeft niets met Nederlanders te maken, Amerikanen tanken ook graag zo goedkoop mogelijk en waarschijnlijk de rest van de wereld ook.
Aardige website voor benzineprijzen: http://www.gaspricewatch.com/new/default_V3.asp
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar heel hard op zoek gaan en energie en tijd en moeite steken in het vinden van 14 euro korting op je reis (van totaal enkele duizenden Euro's), dat is wel lekker Nederlands.Yeehaw schreef:Dat heeft niets met Nederlanders te maken, Amerikanen tanken ook graag zo goedkoop mogelijk en waarschijnlijk de rest van de wereld ook.

Ga eens een tijdje op USA forums zitten dan leer je wel anders Forgeron.
Dat zit ik, en daar wordt geklaagd over hoge benzineprijzen bij woon/werk verkeer, de 30k mijl per jaar voor jaren lang, het goedkoopste benzinestation op de route naar je werk.Yeehaw schreef:Ga eens een tijdje op USA forums zitten dan leer je wel anders Forgeron.
Maar een topic openen om op hun vakantietrip met een hoop moeite het equivalent van 14 euro te kunnen besparen op een reis van enkele duizenden, nee, daar heb ik ze nog niet op kunnen betrappen. Ik houd mij echter van harte aanbevolen voor een linkje zodat ik "wel anders kan leren" zoals jij het zo vriendelijk probeert te verwoorden.
Bedankt voor de vele en toffe reacties
. Hiermee komen we al een eind verder en belanden we hopelijk niet op de pechstrook ingevolge brandstoftekort. Dit was trouwens mijn belangrijkste vraag en het al of niet tanken van goedkopere benzine is uiteraard van secundair belang gezien de geringe besparing. En het zijn niet altijd de Nederlanders alleen die willen besparen. Het zou trouwens te gek zijn om in één straat met verschillende benzinestations te kiezen voor de duurste fuel !
Maar inderdaad, vakantie moet vakantie blijven en we moeten zo onbezorgd mogelijk kunnen reizen en vooral genieten en dan mogen we niet op een dollarcent kijken. Wij zijn en blijven Bourgondiërs !!!
Overigens zijn we nu al aan het aftellen en helaas moeten we nog 216 dagen, 22 uren en 32 minuten wachten, maar ondertussen genieten we toch van alle items op dit toffe forum. Hierdoor wordt het plannen van een reis veel eenvoudiger.
Thx !!!!

Maar inderdaad, vakantie moet vakantie blijven en we moeten zo onbezorgd mogelijk kunnen reizen en vooral genieten en dan mogen we niet op een dollarcent kijken. Wij zijn en blijven Bourgondiërs !!!
Overigens zijn we nu al aan het aftellen en helaas moeten we nog 216 dagen, 22 uren en 32 minuten wachten, maar ondertussen genieten we toch van alle items op dit toffe forum. Hierdoor wordt het plannen van een reis veel eenvoudiger.
Thx !!!!
Tegen die tijd is de benzine al lang op.Jonne schreef:Bedankt voor de vele en toffe reacties
Thx !!!!

OfftopicForgeron schreef:Maar heel hard op zoek gaan en energie en tijd en moeite steken in het vinden van 14 euro korting op je reis (van totaal enkele duizenden Euro's), dat is wel lekker Nederlands.Yeehaw schreef:Dat heeft niets met Nederlanders te maken, Amerikanen tanken ook graag zo goedkoop mogelijk en waarschijnlijk de rest van de wereld ook.
@Forgeron: Even een reken sommetje vanuit België

Op weg naar het werk kom ik een tankstation tegen waar de LPG op zijn hoogste punt 0,1 eurocent duurder was dan het tankstation waar ik steeds ga.
Ik tank gemiddeld 210 liter wat dus neer komt op 21 euro per tankbeurt !! 21 euro u leest het goed. Daar rij ik dus wel 'speciaal' enkele kilometers voor om, zo'n 16 kilometer dubbel. Mijn machine drinkt ... euh zuipt zo'n 20 liter op 100 km. Op die 16 kilometer verbruik ik dus 3,2 liter. Dit aan de prijs van (toen) 0,4 eurocent komt dus uit op 1,28 euro. Dat afgetrokken van mijn 21 euro verschil komt dus uit op 19,72 euro pure winst.
Uw goed recht om niet naar de prijzen te kijken, ik doe dat lekker wel en spaar zo veel geld uit.
Ok toegegeven, op reis doe ik dat zéker niet en tank ik gewoon aan het tarief aan het tankstation wat ik tegen kom en ga al helemaal niet op zoek naar goedkopere tankstations.

Ontopic
@ Rob: Ik tankte in Pahrump iets voor Death Valley en dat was toen met 3,659 dollar de goedkoopste van onze ganse trip. Dus zomaar stellen dat de prijzen het duurste zijn in of tegen de NP's is niet altijd waar. Maar meestal wel

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Dat is mijn punt.Dude schreef:Forgeron schreef: Ok toegegeven, op reis doe ik dat zéker niet en tank ik gewoon aan het tarief aan het tankstation wat ik tegen kom en ga al helemaal niet op zoek naar goedkopere tankstations.![]()
Bart

Ja ok, maar als er mensen zijn die dat wel willen doen is dat hun goed recht.
Bart

Grts, Bart
Ook dat is mijn punt, de afsluiting van mijn betoog luidde: "het is een vrij land".Dude schreef:Ja ok, maar als er mensen zijn die dat wel willen doen is dat hun goed recht.
Bart