Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ger naar het wilde Westen - info gevraagd over camper en SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gery
Amerika-ontdekker

Ger naar het wilde Westen - info gevraagd over camper en SF

Bericht door gery »

Graag wil ik wat ervaringen horen over het rijden met een camper door Death Valley (begin juni)
en ben ik nog op zoek naar een hotel in San Francisco i.o.v. Fishermans Warf voor 3 nachten. (prijs rond 100$). Wie heeft hier ervaring mee.

Opmerking moderator - Marco
Bericht afgesplitst uit het forum "Nieuwe forumleden introductie".
Op deze plaats komt het onderwerp beter tot zijn recht.
bug killer
Amerika-ontdekker

Re: Ger naar het wilde Westen - info gevraagd over camper en SF

Bericht door bug killer »

De meeste camperverhuurders staan deze rit niet toe. Je rijdt er voor eigen risico. De temperatuur in juni kan zo maar oplopen (om 10:00 al!) naar waarden tussen de 42 en 48 gr.C. Wij hebben in september de gok gewaagd en hebben met een Class A camper van Road Bear Death Valley doorgereden; in de lengte van noord naar zuid tot Bad Water en dan eruit. De camping midden in Death Valley is heel bijzonder. Wij hebben er de middag in de slaapkamer doorgebracht met de dakairco vol aan. De Class A campers van Road Bear hebben slechts 1 dakairco; die van El Monte hebben er 2. Om 5 uur, toen het zwembad in de schaduw kwam, zouden we een koele duik nemen. Dit bleek een duik in een pan warme erwtensoep te zijn; het water was ruim boven de 35 graden! De volgende morgen voor dag en dauw vertrokken richting Vegas. Overal staan waarschuwingen zoals "DON'T BECOME ANOTHER DEATH VALLEY VICTIME" met als illustratie een grafzerk!!! Je kan ook dwars de Death Valley oversteken, waardoor de rit door dit dal korter is. De weg bovenlangs aan de oostzijde is spectaculair en dus minder heet (40 gr.C) Deze weg zullen we eind mei volgend jaar rijden (van King's Canyon via Death Valley naar Vegas)
Veel plezier. Ik hoop, dat je er wat aan hebt. (..... en zorg voor volle tanks, water, benzine en gas)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben vorig jaar op 15 mei de rit van Las Vegas dwars door Death Valley richting Lone Pine gereden. In de ochtend, dus niet op het heetst van de dag. Ook met dezelfde 32 ft. camper van Road Bear. Persoonlijk doe ik het zeker niet meer, hooguit in de winter, ik vond het verschrikkelijk eng. Het is er bloedjeheet en als je toevallig stukken zou krijgen, sta je daar echt heel erg eenzaam. Ik ben misschien flauw, maar in juni zal het nog heter zijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

bug killer schreef:De meeste camperverhuurders staan deze rit niet toe. Je rijdt er voor eigen risico. )
Dat klopt niet helemaal.
Dit staat op de RoadBear site: Traveling into Death Valley is not permitted between June 15th and September 15th.

Bij de andere verhuurders is het niet toegestaan in de maanden juli en augustus.
In juni mag je dus gewoon door DV, of dat aangenaam is ligt aan de persoon zelf, de een kan nu eenmaal hogere temperaturen aan dan de ander.
Om de meeste hitte te ontlopen vroeg om de morgen en laat in de middag reizen.
Wij hebben in mei 2001 op de campground van Stovepipe Wells overnacht na een lange rit vanuit Zion en de volgende morgen via de 178 naar Ridgecrest gereden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Met een moderne camper,en als je normaal rijdt,mag en zal de hitte echt geen problemen opleveren.
Ik zou het niet doen in de periode dat het niet mag van de verhuurder,dat niet,je zal maar net pech krijgen.
tokeenhenk
Amerika-ontdekker

Bericht door tokeenhenk »

Krijg een beetje de bibbers bij het lezen van bovenstaande reacties. Ik heb namelijk doodleuk onze route door Death Valley voor volgend jaar, komend vanuit Las Vegas, gepland via Shoshone en Ashfort Junction. http://tinyurl.com/5am7gy Om vervolgens in Stovipipe Wells te overnachten. Het is dan wel de eerste week van oktober.

Zal dit topic dus met warme belangstelling blijven volgen.

Henk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Niet bibberen om mijn reactie hoor, ik zeg zélf dat ik er geen prettig gevoel bij had. Maar dat is voornamelijk om al die borden en watertanks langs de weg denk ik, ik hou gewoon niet van die hele lange stukken waar 'niets' is. Anderen vinden dat helemaal geweldig. Er zijn genoeg mensen die met een camper wel door Death Valley trekken, maar ik zou het inderdaad niet doen in de periodes dat geen hulp geboden wordt door de camperverhuurders.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

tokeenhenk schreef:Krijg een beetje de bibbers bij het lezen van bovenstaande reacties. Ik heb namelijk doodleuk onze route door Death Valley voor volgend jaar, komend vanuit Las Vegas, gepland via Shoshone en Ashfort Junction. http://tinyurl.com/5am7gy Om vervolgens in Stovipipe Wells te overnachten. Het is dan wel de eerste week van oktober.

Zal dit topic dus met warme belangstelling blijven volgen.

Henk.
Zeker voor oktober is er geen enkel probleem.
Je gezonde verstand gebruiken en zoals ik al eerder schreef de heetste periode van de dag vermijden voor jezelf dan de camper kan er echt wel tegen.
Al die waarschuwingen langs de weg waar Monique het over heeft stammen nog uit de periode dat de auto's/campers motorisch minder betrouwbaar waren, en zoals Pete-Z al aangaf is daar veel in veranderd, ook het verhaal van airco uitdoen om oververhitten te voorkomen is al jaren achterhaald.
Als je op Stovepipe Wells wil overnachten mag/kan je gebruik maken van het zwembad bij het motel aan de andere kant van de weg, ook de douches daar mag je gebruiken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

ook het verhaal van airco uitdoen om oververhitten te voorkomen is al jaren achterhaald
En wij hebben dat dus netjes wel gedaan he, die hele lange klim uit Death Valley vandaan. Als ik dát had geweten ... het was echt bloedjeheet in die camper.
gery
Amerika-ontdekker

Bericht door gery »

Als ik zo de reacties lees zijn de meningen nogal verdeeld. Wel doen of niet doen....Wij zullen deze route begin juni nemen maar ik twijfel nu wel een beetje.. Is Death Valley echt een belevenis of neem je deze route om de kortste weg te nemen. Wat zijn de mooiste alternatieven als je van Yosimite via de Tioga pass naar Las Vegas wil ??

Zijn er ook nog hotel aanbevelingen in San Francisco voor een verblijf van 3 nachten...

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vragen.

Ger
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik weet niet hoe jouw route loopt, maar houd er rekening mee dat de Tioga Pass laat open kan zijn: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Dus zul je mogelijk om moeten rijden via bij voorrbeeld de Carsson Pass (88), nog noordelijker, of onderlangs de Sierra Nevada via Bakersfield. In dat laatste geval kun je misschien Sequoia NP / Kings Canyon opnemen.
Wat Death Valley in mei/juni betreft: altijd doen, is zeker een belevenis! tenzij het natuurlijk niet mag van de verhuurder.
Voor San Francisco zijn op dit forum in het verleden al vele tips gedaan, ga maar eens zoeken.
Johan
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij zijn dit jaar op 9 en 10 juni door DV gereden. Het is een bijzonder landschap. Krijgt zo'n gevoel dat je op de maan bent ofzo. Zorg voor voldoende brandstof, rustig rijden en water aan boord en dan lijkt het mij geen probleem. Wij hebben overnacht op de camping van Furnace Creek (met stroom voor de airco). Zwembad geeft niet echt verkoeling maar toch lekker. Daar is ook een douche. Restaurants aanwezig wat heel fijn is want koken is een beetje te warm. Is de enige avond dat we binnen in de camper hebben gezeten omdat het buiten te warm was.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
gery
Amerika-ontdekker

Bericht door gery »

Allemaal bedankt voor de reacties. We hebben besloten toch door Death Valley te rijden (begin juni). Het moet daar toch bijzonder zijn.
Ook het hotel in SF is inmiddels geregeld.
Ger
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer