Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke of originele adresjes SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Leuke of originele adresjes SF

Bericht door LeenG »

hallo,

wie weet er in SF leuke adressen voor boekenwinkels, muziekwinkels, gadgets, cafeetjes, klerenwinkels, speelgoed...
allé, originele winkel(tje)s dus.
Animar
Amerikakenner

Re: Leuke of originele adresjes SF

Bericht door Animar »

Ik weet wel een leuk cafétje: Rockin' Java in Haight-Ashbury.
1821 Haight St
San Francisco

Leuk om een bakkie koffie te doen; 10001 soorten, erg rommelig maar knus en gezellig!

Ik weet niet of je ook restaurants zoekt, maar wij vonden The Stinkin' Rose érg goed, gezellig en hebben er erg lekker gegeten. Je moet natuurlijk wel van knoflook houden!
Anita
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Muziek: Amoeba
Boeken: City Lights Books
Tassen: Timbuk2 Retail Store 506 Hayes St San Francisco, CA 94102
Eten: It's Tops en Mexicaans in het Mission District
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

The Castro is de homowijk en erg gezellig. Ik moet je de exacte naam en de straatnaam helaas schuldig blijven, maar aan de centrumkant van The Castro, op de hoek van Merket street en een andere straat, zit een leuk café met een terras buiten waar je voor weinig een verantwoord maaltje eten kunt.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

Pardon, Market Street bedoelde ik natuurlijk. Als je van daaruit een stukje terugloopt richting centraal SF, dan zit er op een gegeven moment ook nog een leuke boekhandel aan de linkerkant.
Verder vonden wij in de buurt van Union Square restaurant Pucini&Pinetti een aanrader.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ook een standaard souvenirshop maar vooral leuk omdat je daar (juni) voor $10,00 de hele dag op hun parkeerplaats mag blijven staan.
Vlakbij een eind/opstap/verkoop-punt van de cablecar waar het nooit druk is.

http://maps.google.nl/maps?f=d&saddr=Fr ... 4&t=h&z=19

Dat kleine parkeerplaatsje onder B
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Wij zijn in SF gaan eten in House of Nanking. Heel lekker Chinees restaurantje. Ik heb er al eens iets overgeschreven in een andere post:

Een Chinees restaurantje in China Town in San Francisco: House of Nanking. Dat vonden wij heel goed. We kwamen eraan en er stond een rij aan te schuiven maar we hadden in de Lonely Planet gelezen dat het hier snel vooruit ging. We bleven staan en na een dik kwartier mochten we binnen. De mensen (2 mannen en 2 vrouwen) die voor ons in de rij stonden waren blijkbaar regelmatige bezoekers (vooral de mannen). We mochten samen bij hen aan een tafel gaan zitten en zij bestelden voor de hele groep. De bestelling bestond enkel uit de volgende woorden: medium en chicken, fish en beef. Meer zeiden ze niet en binnen de 10 minuten volgde het eerste gerecht. De schotels volgde elkaar in snel tempo op en het was allemaal even lekker. Zo hebben we 8-9 schotels gehad en iedereen was voldaan. Echt heel lekker als je van chinees eten houdt. Het ging allemaal wel snel zodat je niet veel tijd hebt om nog wat te relaxen nadat alles op is maar dat stoorde ons niet. Wat we betaalde per persoon weet ik niet meer maar het was ook nog eens goedkoop. Het is een klein restaurantje maar wel populair en laat de rij mensen die er staat aan te schuiven je niet afschrikken want het gaat snel vooruit. Tegen de muur hangen foto's van oa Keanu Reeves en Chelsea Clinton die er effectief ook gegeten hebben. Als je er binnen zit denk je echt nee dat kan niet dat die celebrities hier gegeten hebben maar het is dus blijkbaar wel zo.

Dus niet van de kaart bestellen maar gewoon de grootte aangeven (small, medium, large) en wat je graag eet (vis, runds, varken, kip). Het gaat er wel aan een snel tempo vooruit en de bieding is dan ook niet echt vriendelijk (komen geen praatje maken enz). Dus als je daar al niet van houdt kan je dit beter overslaan. Naar het schijnt als je in de keuken kijkt is je honger ook meteen over, niet doen dus. Als je de reviews leest in de link die ik post zijn de meningen sterk verdeeld maar wij vonden het heerlijk. Een aanrader dus voor ons.
Ik weet niet of andere mensen op het forum er ook al gegeten hebben. Ik heb er in iedere geval nog niets overgelezen op het forum.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

En voor 2e hands cd's etc moet je in Haight Street zijn. In het Haight district is de hippie/flower power beweging ontstaan. Daar hebben wij op onze laatste dag een heleboel cd's ingeslagen voor bijna geen geld. Je moet er wel goed opletten dat ze niet (te erg) beschadigd zijn.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

merci voor de tips allemaal! :beerchug:
nakedrunner
Amerika-ontdekker

Bericht door nakedrunner »

als je eens lekker wenst te eten kun je dat nabij union square doen in sears fine food typisch amerikaans met een prachtig interieur.En hun ontbijten zijn heerlijk hmmmmmmmmmmmm zou direct iets willen gaan eten het water komt me nu al in de mond
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Chinatown is tjokvol winkeltjes met apart spul, zowel kitsch als klasse! Ik vond het heerlijk om rond te struinen in Chinatown, vooral in de straatjes die niet zo toeristisch zijn.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

ik sluit me aan bij http://www.thestinkingrose.com/ lekker eten en gezellige zaak.
Zorg wel dat je in het gedeelte aan Columbus Ave komt te zitten, het achterste gedeelte is meer een (vr) eetschuur.
Antoinette
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer