Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help! Gouldings Lodge is volzet...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jan - België
Amerikafan

Help! Gouldings Lodge is volzet...

Bericht door Jan - België »

Ik ben bezig met al onze hotels te reserveren, en voor onze nacht van 17 op 18 juli gingen we verblijven in Gouldings Lodge. Heb net hun site gecheckt en alles is volzet voor die nacht.
Ben ondertussen al volop aan het checken voor hotels de omgeving ( http://www.utah.com/lodging/monumentvalley.htm ) en op het eerste gezicht leek de "Best Western Wayside Inn" (in Monticello) de beste optie, maar de dag na Monument Valley vertrekken we 's morgens richting Antelope Canyon, en die Best Western is daar maar liefst 214 mijl van (5 uren rijden). Niet echt praktisch.

Dus, had ik gedacht om te logeren in Lake Powell Resort, aangezien we daar sowieso de nacht van 18 op 19 juli ook gingen verblijven om vandaaruit dus naar Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horshoe Bend te gaan.

Wat denken jullie?

Ik ga sowieso dit nu al boeken, want ik wil niet het risico lopen dat ook dít hotel volzet zal zijn.

Bedankt voor de (hopelijk) snelle reactie.

Jan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Help! Gouldings Lodge is volzet...

Bericht door Coyote »

Heb je ook gekeken voor een cabin i.p.v. een motelkamer? Zie hier. Op de campground zijn 3 cabins aanwezig en die zijn echt heel leuk. Afgelopen zomer hebben wij er ook een nacht geslapen en dat is ons heel goed bevallen. Een volgende keer wil ik er minstens 2 nachten blijven.

Succes ermee.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jan - België
Amerikafan

Is er eigenlijk een badkamer in zo'n cabin? En hoeveel personen kunnen in zo'n cabin slapen? Is het niet snikheet in zo'n cabin?
Btw: ik was al het boeken om dus 2 nachten in Lake Powell Resort & Marinas (Page) te overnachten, maar dat was 'not available'. Ik heb al verscheidene andere data gecheckt: minder drukke periodes (februari 2009 en september 2009) en telkens krijg ik diezelfde melding: dat kan toch geen toeval zijn? Dat alles nu al volzet is?
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Niet zover weg van Monument Valley ligt Mexican hat. Daar zijn een paar motels. Wij hebben geslapen in San Juan Inn; ligt aan de San Juan River. Een voudig maar heel aanvaardbaar motel. Zie website: http://www.sanjuaninn.net/index.aspx

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

misschien is het dan nog te vroeg om te boeken...?
dan krijg je vaak ook een "vol" melding...
Ik kan me ook niet voorstellen dat alles nu al vol zit voor volgend jaar zomer; de meeste hotelletjes weten hun tarieven nog niet eens, denk ik.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Deze cabins hebben een eigen keuken, badkamer en toilet. Verder staat er zelfs een televisie in en heb je buiten de beschikking over een eigen barbeque. Erg leuk als afwisseling als je elke dag in een restaurant eet. Tussen de lodge en de campground is een supermarkt waar je alle benodigdheden kunt krijgen. Ook de winkel op de campground zelf heeft de nodige spullen.

In de cabin kunnen maximaal 6 personen slapen. Er is een 2-persoonsbed, een stapelbed en op de kleine zolder zijn nog 2 slaapplaatsen. Daar staat echter ook de ventilator dus ik kan me voorstellen dat dat hindelijk kan zijn als je daar slaapt. Een airco hebben ze dus niet. Wij vonden het echter heel goed uit te houden in de cabin.

Kijk anders even naar dit topic. Hierin is ook uitgebreid geschreven over de cabin en heeft Marloes (lelie) foto's geplaatst.

Om nog even terug te komen op de melding "not available". Wellicht dat je betreffende motels/hotels telefonisch kunt benaderen of ze daadwerkelijk vol zitten. Misschien de kamers via internet (nog) niet vrijgegeven? Temeer omdat je voor meer periodes te horen krijgt dat ze niet beschikbaar zijn. Zou er dus een telefoontje aan wagen. Soms kun je dan ook nog wel een leuke prijs afspreken.

Roland

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou ze gewoon even bellen, welke datum je ook kiest er is gewoon nooit beschikbaarheid, ik denk dat het online boeken op dit moment niet helemaal goed werkt.

Harry
Jan - België
Amerikafan

Ik heb het ondertussen anders opgelost:

Ik heb net een hotel in Page geboekt (Days Inn & Suites, Lake Powell, Page, Arizona). We vertrekken de 17 juli 's middags richting Monument Valley waar we normaalgezien ergens rond 17u00 (of vroeger) zouden moeten toekomen. We doen er de tour met onze minivan en van daaruit gaan we 's avonds nog naar ons hotel in Page. De dag erop gaan we richting Antelope Canyon, dus aangezien ons hotel er vlakbij ligt, is het misschien nog niet zo slecht dat we eens één dagje wat langer kunnen slapen.

Ik weet het, het heeft zijn voor- en nadelen. En ja, op de site van Gouldings Lodge staan voorlopig nog geen tarieven vermeld voor de periode van zomer 2009, dus missichien had id inderdaad gewoon moeten wachten. Maar ik wil écht niet het risico lopen dat alles dan toch volzet is (en in de nabije omgeving ook). En uiteindelijk, ik denk dat mijn keuze al bij al nog goed meevalt. Zie uitleg hierboven.

Wat denken jullie?

In ieder geval: bedankt voor de snelle reacties tijdens de kantooruren! (ik ben leerkracht en heb vandaag geen les, vandaar dat ik vrij ben 8) )
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Jan, je moet het uiteraard allemaal helemaal zelf weten, maar het lijkt wel alsof je in een soort blinde paniek dingen aan het boeken bent omdat je bang bent dat er geen plaats meer is, ik heb dat ook al gezien bij de huurauto.
Er zijn een aantal plaatsen waar je vroeg genoeg moet boeken, en voor accomodatie in de NP's is een jaar vooruit boeken helemaal niet zo gek, maar nu heb je dus een prima hotel uitgezocht in Page (Lake Powell resort, zijn we in 1999 geweest en vonden het helemaal leuk), en nu boek je ineens maar wat anders omdat het vol lijkt, dit is echt gewoon nergens voor nodig, je hebt echt nog maanden de tijd om accomodatie te zoeken en te boeken.

Harry
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Als ik doorklik op reservations krijg je wél de prijzen voor volgend jaar. Schrok al. Wij zijn nog niet zo ver met de planning voor Juli. Eerst nog Januari, denk dat ik maar niks boek en het weer aankijk. Denk niet dat het vol zit in januari.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik denk ook dat de tarieven nog niet beschikbaar zijn. Voor sommige hotels kan ik voor onze periode (april/mei) ook nog geen data opvragen.
Jan - België
Amerikafan

Ja, ik geloof dat je gelijk hebt. Ik was inderdaad tamelijk in paniek.
Maar goed, ik heb Google Maps erbij genomen en m'n huidge oplossing (logeren in de Days Inn - ook goeie reviews op tripadvisor) is globaal gezien niet echt slecht. Het is minder praktisch in die zin dat we verder van Monument Valley liggen (en dat we dus na onze tour in MV in de late namiddag nog een drietal uur zullen moeten rijden naar ons hotel in Page). Langs de andere kant is het wel praktisch omdat we dus 's morgens (de dag erop) al dicht bij Antelope Canyon zitten en het dus ietwat rustiger aan kunnen doen.

Maar inderdaad: in een kwartiertje tijd heb ik twee hotels in m'n planning veranderd door één hotel, uit paniek grotendeels. Maar nogmaals: ik neem niet graag risico's, en heb dan liever dat we zeker zijn dat we dáár zullen kunnen slapen, dan nog een paar maanden te wachten om dan vast te stellen dat het toch (misschien) volzet is.

Ik ben natuurlijk geneigd om jou te geloven, Harry, en de anderen ook. Jullie hebben tenslotte meer ervaring met dit soort reizen dan ik. Maar niettemin, ik wil graag 100% zekerheid dat m'n reisschema zal kunnen doorgaan zoals ik het heb gepland, en vandaar dat ik ook graag nu alle hotels wil boeken. Ik zit op dit moment halverwege met m'n reservaties: Bryce is net geboekt. Nu nog Vegas, Lone Pine, Yosemite & Frisco.

In ieder geval: bedankt voor de tips & info.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jan,
Zoals Harry al zegt heb je nog voldoende tijd voor de meeste overnachtingen. Niet erg als je iets boekt want je kunt het altijd nog weer cancelen.
De cabins bij Gouldings Lodge lijken me niets voor 5 personen waaronder oma, maar ik vond het wel erg leuk voor een nachtje (4 personen).
Waar kom je vandaan, die dag dat je naar Monument valley rijdt? Ik vind 17.00 uur wel laat om daar aan te komen en dan nog naar Page te rijden. Het is wel prettig om ergens 2 nachten te zitten.

Gaan jullie trouwens overal 2 kamers boeken of neem je 1 kamer? Als je 2 kamers neemt kan ik me voorstellen dat je ze wel wat eerder geboekt wilt hebben.

Ik zou met Yosemite beginnen, dat zal je de meeste problemen opleveren.

Marianne (ook een vrije dag)
Jan - België
Amerikafan

We vertrekken vanuit de Grand Canyon iets voor de middag (11u00). Vandaaruit naar Monument Valley, dan 's avonds naar ons hotel in Page. De dag erop Antelope Canyon en omgeving.

We nemen overal 2 kamers (in de ene kamer two queen beds: 4 gasten (m'n ouders & m'n broer en ik) + in de andere kamer 1 king bed: voor m'n oma). Soms nemen we zelfs drie kamers, zodat m'n ouders eens apart kunnen slapen, en m'n broer & ik ook.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jan - België schreef:We vertrekken vanuit de Grand Canyon iets voor de middag (11u00). Vandaaruit naar Monument Valley, dan 's avonds naar ons hotel in Page. De dag erop Antelope Canyon en omgeving.
Hmm, ik vind dat niet heel erg logisch. Als je rond 11.00 uur vertrekt ben rond 14.30 uur in Monument Valley. Daar moet je toch ook zeker 1,5 tot 2 uur voor uittrekken en dan moet je weer een stuk terug richting Page waar je ook nog een kleine 2 uur over doet.

Bestaat er echt geen mogelijkheid om je route zo aan te passen dat je niet op één dag heen en weer hoeft te rijden? Totale afstand voor deze dag is zeker 300 mijl en bijna 6,5 uur zuivere reistijd. Ik zou óf enkele uren eerder vertrekken vanuit de Grand Canyon óf toch echt voor een nacht kiezen in Monument Valley.

Roland

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

's Avonds nog helemaal terugrijden naar Page lijkt me 'gekkenwerk'. Los van of Gouldings Lodge nu al te reserveren is voor die periode, zou je ook nog kunnen kijken naar het nieuwe http://www.monumentvalleyview.com/ (ik heb nog niet naar de prijzen gekeken), en Mexican Hat of Bluff zijn plaatsen in de buurt waar ook diverse overnachtingsmogelijkheden zijn.
Johan
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Lijkt mij ook wel een erg volle dag. We hebben het destijds zelf gereden van GC naar Monument Valley.
We konden toen inderdaad pas ron 17:00 uur aan de rondrit beginnen en waren net voor zonsondergang klaar. Deze natuurlijk ook daar gezien en toen door naar Mexican Hat. Een stukje rijden, terwijl het steeds donkerder werd. Ik kan het niet echt aanbevelen om zo'n eind nog door het donker te rijden (al zal de zon in juli wel wat later ondergaan dan in september).
Wij hebben toen overigens overnacht in de Mexican Hat Lodge ("Home of the Swinging Steak"; een gemoedelijk erg net hotelletje met een gezellig buitenterras om te eten, een aanrader).
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Je kan toch ook in Kayenta overnachten? Ligt een halfuurtje voor Monument Valley als je van de GC afkomt en dan hoef niet helemaal naar Page terug te rijd die dag. Als je op Google maps 'Kayenta hotels' ingeeft krijg je meteen een heleboel hotels en motels in Kayenta en zelfs in de buurt. Want Goulding's Lodge komt er ook bij te staan.
Kayenta is geen interessant stadje heb ik al eens gelezen maar enkel voor te overnachten zal het wel ok zijn.
vln
Amerika-ontdekker

Bericht door vln »

Wij hebben in mei 2 nachten in een cabin gezeten bij Goulding. Echt heel erg leuk, maar van het weekend zei ik nog tegen mijn vriendin dat ik een volgende keer toch wel erg graag een keer in het View motel zou zitten. Wat een uitzicht. En wat zonde dat jullie zo kort in Monument Valley zijn.
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Wij zijn vorige maand ook vanuit de Grand Canyon naar Monument Valley gereden. We hebben overnacht in Kayenta in de Holiday Inn, prima hotel!
De volgende dag zijn we vanuit Kayenta naar Page gereden en hebben daar Antelope Canyon bezocht.

Zie ook ons reisverslag van 4 en 5 september.

Groetjes,
Anja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer