Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slaapplaats Yosemite en Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vincent Morit
Amerikafan

Slaapplaats Yosemite en Death Valley

Bericht door Vincent Morit »

Beste Forumleden,

Ik ben opzoek naar een betaalbare slaapplaats voor in deze 2 plaatsen(of in de buurt). Ik zie veel prijsen vanaf meer dan 100 dollar per nacht, maar eigenlijk ben ik niet van plan om dit uit te geven. Het enige wat we doen is eigenlijk slapen, daarna zijn we direct uit het hotel om de wijde wereld te verkennen.

Kan iemand mij helpen? Hotel, Motel of iets anders....alles nemen we in overweging!

Bedankt!
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Robinho24
Amerikafan

Re: Slaapplaats Yosemite en Death Valley

Bericht door Robinho24 »

Wij hebben alles geboekt via Hotelplan

Death Valley --> Furnace Creek Ranche gezeten.
Geloof € 47 per persoon per nacht met 2 personen.

Yosemite Park --> Cedar Lodge El Portal
Geloof € 52 per persoon oer nacht met 2 personen.

Veel meer mogelijkheden heb je ook niet denk ik.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Camp Curry in Yosemite. ..... goedkoop en ook nog een leuke ervaring!!
Je slaapt dan in een cabin of een tent (die er al staat).
Je moet dit wel op tijd reserveren.

Groetjes Susanne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Robinho24 schreef:Veel meer mogelijkheden heb je ook niet denk ik.
Nou, dat valt wel mee. In Death Valley heb je ook nog Stovepipe Wells, iets goedkoper dan Frunace Creek Ranch, of probeer eens een cabin daar. Zie http://www.xanterra.com . Je zult wel boven de 100 dollar uitkomen. Maar ach, in euro's valt het altijd nog mee en dan neem je elders een Motel6.
In Yosemite zelf heb je in Curry Village heel betaalbare (maar wel eenvoudige) mogelijkheden. Voor reserveringen zie http://www.yosemitepark.com . Als je (ver) buiten het park gaat zitten zal het goedkoper worden, maar verkijk je niet op de reistijden naar de vallei.

Zeker voor Yosemite is het raadzaam om zo snel mogelijk te reserveren, maar ook voor de meest betaalbare opties in Death Valley kun je het beste zo snel mogelijk boeken.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

In de directe omgeving van Yosemite kom je wat hotel/motels betreft denk ik niet onder de $100.

Bij Death Valley zijn motel6 & http://www.elportalmotel.com in Beatty goede en betaalbare opties.
In Lone Pine: Dow Villa Hotel (bijhorende Motel is nieuwer en duurder) of Portal Motel. Kamperen bij Lone Pine is ook mogelijk (zeer fraaie omgeving Alabama Hills).
Voor de beleving van Death Valley zijn Stovepipe Wells of Furnace Creek Ranch aan te raden!

Je kunt ook proberen om elders tijdens de reis deze duurdere plekken te compenseren.
Johan
Elcrack
Amerika-ontdekker

Bericht door Elcrack »

Wij hebben vorig jaar in Best Western Frontier Motel gezeten in Lone Pine, en betaalden toen 77$ voor 1 nacht.
Voordeel is dat het niet zo ver is van Death Valley.
Grts
Elcrack
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lone Pine, hoe leuk ook, en Beatty zijn niet in Death Valley en daar zou ik toch proberen te logeren. Furnace Creek Ranch is als een klein dorpje, leuker voor kinderen, een museumpje, golfbaan etc. Stovepipe Wells is meer in de Western Style en onze favorite. Het restaurant in SPW is uitstekend.
Samarjo
Amerika-ontdekker

Bericht door Samarjo »

In Yosemite hebben wij twee jaar achter elkaar in Curry Village geslapen, in een cabin. Echte aanrader!
Ze hebben daar ook tenten, die zijn nog wat goedkoper.

En in Death Valley hebben wij (ook voor de 2e keer) in Panamint Springs overnacht.
Dat ligt midden in de woestijn, vlakbij de ingang van Death Valley. We hebben daar echt heeerlijk gegeten, bij een prachtige zonsondergang.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Voor Yosemite zou ik zeker Curry Village proberen. Niet meteen met veel luxe, maar zeer aangenaam en sfeervol vond ik. Je slaapt in de vallei, overal dichtbij. Het eten in de village is zeker ook goed. Vooral de pizza's zijn er heerlijk.

Ik heb in de canvas tent alvast zeeeeeer goed geslapen. Maar dat kon ook van de inspanningen van de lange wandelingen zijn :-)
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

wij hebben in september in stove pipe wells gelogeerd, toen was het nog wel 130 dollar ofzo geloof ik voor 2 personen / nacht... maar de ervaring was gigantisch, 's avonds nog lekker warm weer.. en wat doe je dan.. zwemmen natuurlijk!!! :)
en de sterren en de stilte (buiten de wind) in death valley is fantastisch.. echt de moeite waard..

Yosemite hebben wij ook een cabin in curry village genomen.. toch iets warmer en ja toch een heel klein beetje meer luxe dan een tent.. toilet blijft buiten lopen natuurlijk. Maar hoe dan ook me curry village zit ge direct in het centrum, en het is er idd ook gezelliger.. ook veel amerikaans jeugd die er komt
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij in Death Valley eind juli exact hetzelfde gedaan als Herr_Rauss. Het was die dag 51 graden. Zou het zo weer doen. Airco op de kamer trekt het niet helemaal, maar in DV hoor je het toch gewoon warm te hebben.

In Yosemite een canvas cabin in Curry Village. Wel even wat extra dekens vragen want het kan knap frisjes zijn 's-nachts.
Vanaf de parkeerplaats heb je daar overigens een prachtig zich op halfdome. Als de zon onder gaat steekt die rots er op een gegeven moment als enige lichte plek uit.
Mooi plaatje.
Laatst gewijzigd door Matrox op 09 okt 2008, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Camp Curry in Yosemite Village voor een tent 65 dollar voor 4 personen

Wij zaten in Lone Pine net voor de ingang van death valley in het Dow Villa Motel voor 84 dollar voor 4 personen
Beiden is het geen luxe maar het is niet duur voor alleen een slaapplaats, zo ervaar ik het ook!
Moet er eigenlijk ook niet aan denken om midden in death valley te overnachten, toen wij in lone pine waren was het ook 45 graden!dat was al erg heet!

Succes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

angelab schreef:Moet er eigenlijk ook niet aan denken om midden in death valley te overnachten, toen wij in lone pine waren was het ook 45 graden!dat was al erg heet!
Ach, zo lang je op je kamer of in de auto zit is er toch niets aan de hand? Het voordeel van een overnachting in DV zelf is dat je er dan bent als de zon lager staat en de kleuren veel mooier zijn. En het zwemmen midden in de woestijn is een bijzondere belevenis, net als het genieten van de sterrenhemel.

Marianne
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

zoveel mensen zoveel meningen! dat maakt de keuze nog moeilijker!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je voor een paar euro NIET in Death Valley overnacht doe je jezelf ernstig tekort volgens mij.
Je kan ook op de verkeerde dingen bezuinigen!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

De OP gaat in april als ik het goed heb gevolgd. Dan is het in DV iets 'koeler' dan in de zomer.
Johan
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kijk trouwens maar uit in Yosemite!

http://news.yahoo.com/s/ap/yosemite_rock_slide
:wink: :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties