Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
organic food
-
- Amerika-ontdekker
organic food
Hallo allemaal,
Velen zijn ons voorgegaan maar..., nog maar 8 dagen en dan gaat onze trip eindelijk beginnen!
Het enige waar ik niet echt naar uit kijk is het Amerikaanse eten. Ik ben niet alleen een kleine eter maar eet ook nog voornamelijk gezond, houd met name van groenten en als ik vlees eet, is het altijd biologisch. Tja dan trekken die Amerikaanse steaks dus echt niet. :ban:
Ben al van plan kinderporties te nemen of alleen voorgerechten. Heeft iemand ervaring met organische en/of vegetarische restaurants in de volgende steden? Tips zijn welkom.
San Francisco
Los Angeles
San Diego
Las Vegas
O en voor wie het leuk vindt, wij hebben ook een weblog opgezet: http://www.motravels.wordpress.com waar we onze ervaringen live gaan bijhouden...
groet,
Marloes
Velen zijn ons voorgegaan maar..., nog maar 8 dagen en dan gaat onze trip eindelijk beginnen!
Het enige waar ik niet echt naar uit kijk is het Amerikaanse eten. Ik ben niet alleen een kleine eter maar eet ook nog voornamelijk gezond, houd met name van groenten en als ik vlees eet, is het altijd biologisch. Tja dan trekken die Amerikaanse steaks dus echt niet. :ban:
Ben al van plan kinderporties te nemen of alleen voorgerechten. Heeft iemand ervaring met organische en/of vegetarische restaurants in de volgende steden? Tips zijn welkom.
San Francisco
Los Angeles
San Diego
Las Vegas
O en voor wie het leuk vindt, wij hebben ook een weblog opgezet: http://www.motravels.wordpress.com waar we onze ervaringen live gaan bijhouden...
groet,
Marloes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: organic food
Even googelen op organic restaurants met plaatsnaam, dan vind je wel wat.
Wij hebben er niet speciaal naar gezocht, maar toch een aantal keren organic gegeten. Mijn jongste dochter is vegetarier en dat betekende vaak pizza en pasta, maar het is ook heel goed mogelijk om alleen voorgerechten te nemen, of alleen bijgerechten, of om een hoofdgerecht te delen. Allemaal geen probleem.
Marianne
Wij hebben er niet speciaal naar gezocht, maar toch een aantal keren organic gegeten. Mijn jongste dochter is vegetarier en dat betekende vaak pizza en pasta, maar het is ook heel goed mogelijk om alleen voorgerechten te nemen, of alleen bijgerechten, of om een hoofdgerecht te delen. Allemaal geen probleem.
Marianne
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
En misschien is het een idee om een Wholefoods te bezoeken en daar wat eten meenemen? Eten in Amerika is echt niet alleen steak hoor, mij valt juist elke keer op hoeveel meer volkoren producten er verkrijgbaar zijn [bijv. tortilla's] en de aandacht voor gezondere keuze is ook groot. Nu heb ik het wel over supermarkten. Een salade is een heel normaal gerecht en als je vraagt of je de dressing ernaast kan krijgen .... Ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen met het eten. Fijne vakantie!!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Mij viel het 'vette' Amerikaanse eten onwijs mee. Salad bars te over en dan echt perfecte kwaliteit en keuze. Daar kan je je buik al meerdere avonden aan vol eten. En dan een lekker visje of een kleine steak (junior/senior size) erbij, gaat prima. Je kan de vettigheid in de vorm van patat ook ruilen voor een gepofte aardappel, vond ik meestal erg lekker.
Veel plezier!
Groetjes, José
Mij viel het 'vette' Amerikaanse eten onwijs mee. Salad bars te over en dan echt perfecte kwaliteit en keuze. Daar kan je je buik al meerdere avonden aan vol eten. En dan een lekker visje of een kleine steak (junior/senior size) erbij, gaat prima. Je kan de vettigheid in de vorm van patat ook ruilen voor een gepofte aardappel, vond ik meestal erg lekker.
Veel plezier!
Groetjes, José
in san francisco kan ik je enorm the millennium aanraden! http://www.millenniumrestaurant.com/
het is een veganistisch restaurant en wij hebben er super gegeten.
Er komt een gevarieerd publiek, niet alleen verstokte geitenharensokken veganisten, maar ook zakenlui, gezinnen etc. Van de buitenkant ziet het er wat vergane glorie uit, maar van binnen is het toch erg leuk!
Alles biologisch en vaak ook uit de streek, zelfs het bier!
het is een veganistisch restaurant en wij hebben er super gegeten.
Er komt een gevarieerd publiek, niet alleen verstokte geitenharensokken veganisten, maar ook zakenlui, gezinnen etc. Van de buitenkant ziet het er wat vergane glorie uit, maar van binnen is het toch erg leuk!
Alles biologisch en vaak ook uit de streek, zelfs het bier!
Herbivore, een veganistisch restaurant op Valencia Street.
Vegetarische eten is geen enkel probleem vinden wij. Stap gewoon een restaurant binnen en kijk op de menukaart of vraag ernaar. Tot nu toe één keer onze neus gestoten (kan niet meer op de naam komen van het restaurant). Lekker vinden wij:
- de Taco bell burittos, Fiesta taco salad zijn zonder vlees te bestellen
- Johnny Rocket de Boca Burger
- Burger King de Veggie Burger
- Bij de Chilis de Black beanBurger.
Verder de Outback, The Melting Pot, Appelbys, The olive Garden, Panda Express, Dennys, Panera en The Cracker Barrel en bijna overal keus genoeg. De sauzen vragen wij gewoon apart. Wij verheugen ons er altijd op om weer uit eten te gaan in de V.S. Altijd hebben wij een lijstje bij ons waar wij gaan ontbijten en dineren, komen altijd dagen te kort.
- de Taco bell burittos, Fiesta taco salad zijn zonder vlees te bestellen
- Johnny Rocket de Boca Burger
- Burger King de Veggie Burger
- Bij de Chilis de Black beanBurger.
Verder de Outback, The Melting Pot, Appelbys, The olive Garden, Panda Express, Dennys, Panera en The Cracker Barrel en bijna overal keus genoeg. De sauzen vragen wij gewoon apart. Wij verheugen ons er altijd op om weer uit eten te gaan in de V.S. Altijd hebben wij een lijstje bij ons waar wij gaan ontbijten en dineren, komen altijd dagen te kort.
Oh, wat goed om te lezen! Ik dacht dat wij de enige waren die dit doen.jaap1 schreef: Wij verheugen ons er altijd op om weer uit eten te gaan in de V.S. Altijd hebben wij een lijstje bij ons waar wij gaan ontbijten en dineren, komen altijd dagen te kort.
Wij zijn de laatste avond in Santa Monica bij 'Real food Daily' gaan eten op Santa Monica boulevard, ongeveer 4 blocks vanaf het strand. Aanrader! is Organic restaurant met erg lekkere maaltijden en ook enorm vullend (wij namen alleen hoofdgerecht en zaten echt bomvol). Variatie te over en leuke sfeer.
Wij hebben in 3,5 week geen 1 keer steak op, vaak vega gegeten en eigenlijk amper vet gegeten. Het wordt je erg makkelijk gemaakt om vet te eten (fastfood is nogal goedkoop) maar gezond eten lukt ook makkelijk. Wij zijn in ieder geval allebei afgevallen in Amerika...zonder dat we daar iets voor hebben gedaan. Overigens zou ik wel 'zondigen' bij Coldstone: overheerlijk ijs!
Wij hebben in 3,5 week geen 1 keer steak op, vaak vega gegeten en eigenlijk amper vet gegeten. Het wordt je erg makkelijk gemaakt om vet te eten (fastfood is nogal goedkoop) maar gezond eten lukt ook makkelijk. Wij zijn in ieder geval allebei afgevallen in Amerika...zonder dat we daar iets voor hebben gedaan. Overigens zou ik wel 'zondigen' bij Coldstone: overheerlijk ijs!
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
-
- Amerika-ontdekker
Wat fijn dat er zoveel reacties zijn op mijn vraag. Ik ga t allemaal even op een rijtje zetten zodat wij ook een mooi lijstje hebben!
dank jullie wel!
groet,
Marloes

dank jullie wel!
groet,
Marloes