Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route sept 2008, de laatste puntjes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ralph123
Amerika-ontdekker

Route sept 2008, de laatste puntjes

Bericht door Ralph123 »

Als ik zo de topics hier bekijk lijkt het wel of iedereen in september naar West-USA gaat. Maar ik heb ook nog enkele vraagjes. En toch nog even een laatse route check. We kunnen nog wel wat schuiven, liefst niet te veel.
Dus als ik iets gezien moet hebben op de route, dan hoor ik dat graag. We zijn geen grote natuurliefhebbers, maar houden meer van de steden. Daarom hebben we voor ons een leuke mix gevonden.

Ik zal bij sommige keuzes aangeven waarom hiervoor gekozen hebben. (In het Blauw)

Achteraf hadden we new york beter niet kunnen doen, we in het westen al flink liggen schrappen. :(

Mijn vragen zal ik in het groen formuleren. Alvast bedankt voor de antwoorden.

31-8 Vlucht Brussel - New York We vliegen met Delta Airlines (via Air France) mij is nu onduidelijk of we eten aan boord krijgen. Op de site staat dat op alle vluchten langer dan 5 uur je wel eten krijgt, maar op de e-tickets staat van niet?
1-9 New York verkennen met Hop-on Hop-off, Vrijheidsbeeld, Wallstreet, Ground Zero
2-9 New Hork verkennen met Hop-on Hop-off, Empire state Building, shoppen etc.
3-9 Vlucht New-York - Las Vegas, overnachten Excalibur
4-9 Las Vegas, Hotels bezoeken, Gun Shop, s'avonds David Copperfield, overnachten Excalibur
5-9 Las Vegas, Huurauto ophalen. Misschien rondje Valley of Fire rijden en terug naar vegas, Outlet, overnachten Excalibur Vegas lijkt ons geweldig, daarom 2 dagen
6-9 s'morgens 7.00 wegrijden naar Zion, 2 Trails lopen en overnachten in de Bumbleberry Inn. We zijn geen grote natuurliefhebbers, dus 3/4 dag lijkt ons genoeg, we proberen op tijd daar te zijn
7-9 s'morgens rustig naar Page, daar na de middag de Ekis Tour in de Antelope Canyon en later op de middag Lake Powell. Overnachten in Motel 6 Page
8-9 s'morgens eventueel nog rondkijken in regio Page Suggesties? Rit naar Monument Valley, Dirtroad rijden en overnachten in Gouldings Lodge Cabin. Uiteraard even fotomoment op de weg vanaf Utah naar Arizona.
9-9 Rit richting Grand Canyon. De Viewpoints bekijken en na zonsondergang
(misschien IMAX) en daarna overnachten in Tusayan. BestWestern Squire Inn. Ik lees vanalles over wegwerkzaamheden, kun je nu vanaf de oost ingang binnenrijden en zo naar de zuid ingang langs de viewpoints?
10-9 Rit richting Needles. We willen een stuk Route 66 doen, de meeste pakken het stuk Seligman> Kingman. Is het stuk van Kingman tot Needles ook de moeite. (Oatman Ghosttown)? En dan beide stukken pakken of 1 van de twee?
11-9 Rit naar Los Angeles. Deze dag verder niks op de planning staan. Overnachten in Holywood Best Inn.
12-9 LA verkennen, Hollywood sign, Walk of fame, misschien studio en weer overnachten in Holywood Best Inn.
13-9 Vanuit LA langs de bekende standen en s'avonds overnachten in de buurt van Santa Barbara. Suggesties voor een leuk hotel? Veel hotels verplichten je 2 nachten in het weekend. Budget is max 100 euro pn.?
14-9 Highway 1 kustrit en overnachten in Monterey Bay Travelodge (Vandaag of morgen de 17 Mile Drive)
15-9 Higway 1 naar San Francisco (Mischien Monterey Aquarium). Overnachten in Hotel Alpha Inn.
16-9 San Francisco, Cable car ritje, Fishermans Warf, Misschien de scenic drive met de auto.
17-9 San Francisco, Alcatraz tour 11:00, s'middags fiets over de Golden Gate.
18-9 Huur auto inleveren en vlucht San Francsisco - NewYork - Brussel
Laatst gewijzigd door Ralph123 op 09 aug 2008, 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Route sept 2008, de laatste puntjes

Bericht door vtveen »

Ralph123 schreef: Ik lees vanalles over wegwerkzaamheden, kun je nu vanaf de oost ingang binnenrijden en zo naar de zuid ingang langs de viewpoints?
Aan de oostkant is niets aan de hand. Kun je zonder problemen naar de viewpoints rijden.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je krijgt op de intercontinentale vlucht gewoon gratis eten en non-alcoholische dranken aan boord, ik zou echter niet met een lege maag vertrekken, het eten is niet altijd even lekker. :? .
Op de binnenlandse vluchten kun je eten kopen, je krijgt bij Delta nog wel een kleine snack (pinda's of een koekje), drinken is bij Delta nog steeds gratis.
2 dagen Las Vegas is natuurlijk helemaal goed, maar ik zou toch overwegen om meteen bij aankomst in Las Vegas je huurauto op te halen, het scheelt je een hoop gedoe bij aankomst, en je kunt je zoveel vrijer bewegen in de dagen dat je in Las Vegas bent.

Harry
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ralph123 schreef:10-9 Rit richting Needles. We willen een stuk Route 66 doen, de meeste pakken het stuk Seligman. Is het stuk van Kingman tot Needles ook de moeite. (Oatman Ghosttown)? En dan beide stukken pakken of 1 van de twee?
Het stuk Kingman > Needles is zeker de moeite, wij vonden dit stuk mooier dan Kingman > Seligman.
Je zou de afslag Seligman van de I-40 kunnen nemen en dan alleen het stadje bezoeken en daarna het stuk Kingman > Needles kunnen rijden.
Voor het stuk Kingman > Seligman zie verslag 2005.
Voor Kingman > Needles zie verslag 2008, toen hebben we Seligman alleen even bezocht via de afslag op de I-40.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Harry schreef:drinken is bij Delta nog steeds gratis
Dat klopt, maar het zijn wel alleen niet alcoholische dranken. En het is wel heel beperkt: van Atlanta naar Phoenix - toch 4 uur vliegen - kregen wij precies eenmaal iets te drinken.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

vtveen schreef:
Ralph123 schreef: Ik lees vanalles over wegwerkzaamheden, kun je nu vanaf de oost ingang binnenrijden en zo naar de zuid ingang langs de viewpoints?
Aan de oostkant is niets aan de hand. Kun je zonder problemen naar de viewpoints rijden.
Dus voor de duidelijkheid. ik kan van Oost naar de Zuidkant rijden (Naar Tusayan).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ralph123 schreef:Dus voor de duidelijkheid. ik kan van Oost naar de Zuidkant rijden (Naar Tusayan).
Ja, de werkzaamheden zijn van de Village naar Hermit Rest dat is de Westrim Drive, de Eastrim Drive van Desert View naar de Village is gewoon open.
Zie ook hier http://www.nps.gov/grca/parkmgmt/hermit.htm
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Rob schreef:Het stuk Kingman > Needles is zeker de moeite, wij vonden dit stuk mooier dan Kingman > Seligman.
Je zou de afslag Seligman van de I-40 kunnen nemen en dan alleen het stadje bezoeken en daarna het stuk Kingman > Needles kunnen rijden.
Lijkt mij inderdaad ook een mooi alternatief. Gaan we doen! Tnx!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kingman-Oatman-Needles vinden wij ook een prachtig stuk maar het is geen enkel probleem om komende van Tusayan via Seligman-Peach Springs en Kingman te rijden. Kan gemakkelijk in een dag zelfs met de stops. In plaats van het saaie Needles zou je ook kunnen overnachten in Laughlin, bv in de Golden Nugget en 's avonds een wandelingetje langs Colorado River maken.
Tussen Needles(Laughlin) en Barstow kan je ook nog een heel stuk over R66 (National Trails hw) rijden langs de ABC dorpen en even stoppen in Goffs, Amboy en Newberry Springs voor lunch in het Bagdad Cafe. Op dit oude stuk R66 vind je nog de R66 shield op de weg geschilderd (denk niet dat ze origineel zijn, maar ja...).
Yeehaw
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

vtveen schreef:
Harry schreef:drinken is bij Delta nog steeds gratis
Dat klopt, maar het zijn wel alleen niet alcoholische dranken. En het is wel heel beperkt: van Atlanta naar Phoenix - toch 4 uur vliegen - kregen wij precies eenmaal iets te drinken.
Als je wat extra's te drinken wilt kun je er gewoon om vragen, of je loopt even naar de keuken, ik heb nog nooit meegemaakt dat het geweigerd werd, maar zoals het er nu naar uitziet kun je vanaf volgend jaar in navolging van Us-airways bij alle Amerikaanse maatschappijen voor alle drinken gaan betalen, het water :wink: staat de maatschappijen inmiddels tot aan de lippen.

Harry
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Ralph123 schreef: 7-9 s'morgens rustig naar Page, daar na de middag de Ekis Tour in de Antelope Canyon en later op de middag Lake Powell. Overnachten in Motel 6 Page
8-9 s'morgens eventueel nog rondkijken in regio Page Suggesties?
Wij vonden Horse Shoe Bend erg indrukwekkend, zeker een aanrader.
Ralph123 schreef: Uiteraard even fotomoment op de weg vanaf Utah naar Arizona.
Bij milemarker 13 kun je de bekende foto maken. 's Morgens staat de zon hiervoor het best, later op de middag fotografeer je tegen de zon in, hebben wij ervaren.
Ralph123 schreef:12-9 LA verkennen, Hollywood sign,
Om dicht bij het sign te komen kun je rijden naar 3390 Mulholland (als je navigatie hebt). Je rijdt dan via een bochtige steile weg naar een plek in een woonwijk. Je kunt je auto daar parkeren, de weg eindigt daar, maar je kunt door een poortje lopen, meteen rechts aanhouden. Je staat dan achter een groot hek. Als je met je rug hier naar toe gaat staan, kun je links een pad oplopen. Na enkele tientallen meters heb je een mooi zicht op het Sign. De bewoner van 3390 Mulholland vond het leuk dat we er zoveel moeite voor hadden gedaan, hij is trots op zijn stad en nodigde ons nog even in zijn tuin uit om van het mooie uitzicht over LA te kunnen genieten.
Ralph123 schreef:14-9 Highway 1 kustrit
Wij vonden een bezoek aan Hearst Castle heel erg mooi, misschien ook iets voor jullie?
Ralph123 schreef:17-9 San Francisco, Alcatraz tour 11:00,
Heb je hiervoor al gereserveerd? Is wel aan te raden. Je bent in totaal al gauw 3 uur bezig, je moet redelijk vroeg boarden, v.a. 40 minuten van te voren. Wil je de audiotour doen, de film bekijken en de tentoonstelling achter het theater bekijken, dan is 3 uur zelfs vrij krap.
Ralph123 schreef: s'middags fiets over de Golden Gate.
Wij vonden het fietsen heel erg leuk, en hebben een hele dag gefietst.
Heen en terug Golden Gate Bridge + viewpoints aan beide zijden, trek hier ook minimaal drie uur voor uit. Door de fietsverhuurder werden wij aangeraden aan de rechterzijde heen en weer te rijden, het bleek aan de linkerzijde veel rustiger te zijn, omdat daar geen voetgangers mogen komen. Aan beide zijden kun je met je fiets onder de brug door om aan de andere kant te komen. Over de brug is aan de rechterkant een mooi viewpoint. Aan de linkerkant ook, maar dan moet je wel een stuk naar boven klimmen. Wij waren dat van plan, maar omdat het weer toch niet helder was, hebben we daarvan afgezien. Je kunt er ook voor kiezen om door te fietsen en terug te komen via Sausolito met de ferry. Als je toevallig ook een CityPass koopt, zitten daar gratis ferrytickets in.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ralph123 schreef:8-9 s'morgens eventueel nog rondkijken in regio Page Suggesties? ...
Ik vond Glen Canyon Dam en het visitors center dat er aan is nog wel tof. Je kan je daar terplekke inschrijven voor de gratis rondleiding. Je gaat dan een stukje op de dam en dan met een lift tot beneden.
Ralph123 schreef:9-9 Rit richting Grand Canyon. De Viewpoints bekijken en na zonsondergang
(misschien IMAX) en daarna overnachten in Tusayan. BestWestern Squire Inn. Ik lees vanalles over wegwerkzaamheden, kun je nu vanaf de oost ingang binnenrijden en zo naar de zuid ingang langs de viewpoints?
De werken zijn niet aan de weg die jij bedoelt. Je kan dus zonder problemen vanaf het oosten binnenrijden. De viewpoints langs deze weg vond ik trouwens heel knap!! Zeker de plaatsen waar je de Colorado River goed ziet stromen :-).
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Bedankt iedereen. Ik heb antwoord gekregen op al mijn vragen. En een geruststelling dat niemand echt commentaar heeft op de route.

Inmiddels het golden nugget hotel geboekt in Laughlin voor maar 25 dollar pn. :shock: (Wel voor 20 dollar een upgrade gedaan voor riverview)
We proberen het hele route 66 stuk te rijden en anders het eerste stuk over te slaan.

De horse shoe bend stond eigenlijk ook al op ons verlanglijstjes maar de Glenn Canyon Dam lijkt mij ook wel gaaf (Nog even overwegen, misschien beide)

Alcatraz hadden we al geboekt (10.30) dus de fietstocht erna moet zeker lukken.

Hearst castle lijkt mij niet echt ons ding.

Thnx voor de route naar het Hollywood sign. We zetten hem in de TOMTOM.

We hebben er zin in :dance:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ralph123 schreef:De horse shoe bend stond eigenlijk ook al op ons verlanglijstjes maar de Glenn Canyon Dam lijkt mij ook wel gaaf (Nog even overwegen, misschien beide)
Ow, deze was ik even vergeten te vermelden in de buurt van Page ;-). Als je maar één van beide wil doen zou ik zeker Horseshoe Bend kiezen. Ik vond dit echt indrukwekkend!

:-)
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ralph123 schreef: De horse shoe bend stond eigenlijk ook al op ons verlanglijstjes maar de Glenn Canyon Dam lijkt mij ook wel gaaf (Nog even overwegen, misschien beide)
Zoals zo vaak kijk ik daar anders tegenaan en vind nu juist de Glen Canyon Dam met Lake Powell heel aardig. Het is in ieder geval iets heel anders dan alle - fantastische - rotspartijen en landschappen die je gaat zien in het zuidwesten. Het was voor ons een verademing na dagen woestijn en woesternij. Jaap
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Horseshoe Bend kost je hooguit een uurtje. Geweldig mooi, mag je gewoon niet missen. Maar daar hoef je de dam niet voor te laten. Die ligt er een kwartiertje vandaan (en dan neem ik het nog ruim). Het uitzichtspunt op diezelfde dam is ook zeer de moeite waard. Kost je ook niet zoveel tijd en ligt er ook vlakbij.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Dan gaan we proberen beide in de route, in te passen :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Harry schreef:het water :wink: staat de maatschappijen inmiddels tot aan de lippen.
Als het zo hoog staat dan kunnen ze het beter gratis blijven geven, dan komen ze er sneller van af :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Nog bezig met de laatste voorbereidingen, en ik heb nog een vraagje.

7 september vertrekken we vanuit Springdale (zion) richting Page. Deze dag hebben we om 1:30 de Antelope Canyon geboekt.

Nu winnen we een uur met het tijdsverschil (Toch?).

Volgens google maps is het ongeveer 2 uur rijden. Maar ik weet niet of dit realistisch is, aangezien de weg door Zion niet echt een standaard weg is.

Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd we hiervoor moeten rekenen, we willen uiteraard ook nog een paar keer stoppen bij wat viewpoints.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je wint inderdaad een uur. Ik zou op een kleine 3 uur rekenen, Antelope Canyon ligt vanuit Springdale gezien iets voorbij Page, en je moet ook rekening houden met eventuele wachttijden bij de tunnel in Zion. Wegwerkzaamheden zijn ook geen zeldzaam verschijnsel.
Moi om nog even mee te nemen onderweg is de Canyon Ovelrook TRail (meteen na de tunnel aan de rechtrekant parkeren, trailhead is links). Je komt ook langs Coral Pink Sanddunes, maar dat zal wel te veel tijd kosten. Een andere moglijkheid onderweg is de wandeling naar de toadstool hoodoos.
Mocht je tijd overhebben als je in Page bent, dan kun je een kijkje bij de dam nemen. Voor een rondleiding (elk half uur) moet je wel de nodige tijd uittrekken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer