Overnachten in de omgeving van de Grand Canyon.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Overnachten in de omgeving van de Grand Canyon.

Bericht door vana »

We zijn niet van plan om in de Grand Canyon zelf te overnachten.
Welke plaats in de buurt is de beste uitvalbasis voor een bezoek aan de Grand Canyon.

Als ik op de kaart kijk lijkt Flagstaff of Williams het beste, maar zijn we dan niet te lang onderweg?
Weet iemand nog plaatsen dichter bij G.C. waar je makkelijk kunt overnachten?

Groetjes Vana.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

plaatsen bij de GC

Bericht door Rob »

Hallo vana,

Als je echt dichtbij wil zitten is Tusayan een goede oplossing dit ligt namelijk bij de southentrance station en heeft verschillende hotels en motels ook vind je er een vliegveld met helicopter en vliegtuig rondvluchten deze zijn wel erg prijzig en er is ook een Imaxfilmzaal met een schitterende film 8) over de GC, Flagstaff en Willams zijn ongeveer 2 uur rijden.

Gr. Rob
jeannette
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2004, 10:01

overnachten

Bericht door jeannette »

Hallo Vana,
Als je ergens wilt overnachten kun je het beste naar Williams rijden,
Wij zijn verleden jaar daar geweest en hebben overnacht in de route 66 Inn dat is een eenvoudig motel maar het is schoon en goedkoop, wij hebben dat via internet geboekt met een dagreis met de trein naar de Grand Canyon dan krijg je korting en hun reserveren plaatsen voor je in de trein je vertrekt om 9 uur en bent weer terug om 5 uur het is heel leuk en je kunt dan zelf de hele dag met shuttlebussen de grand canyon rond op de site http://www.route66inn.com kun je alles bekijken ook op de site over de grand canyon ik weet zo gauw deze site niet maar dat kun je wel zelf uitzoeken.
Er zijn nog meer leuke hotels en motels en Williams is een plaatsje dat echt de moeite waard is (route 66).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt als je nog wat wil weten dan hoor ik het wel
groetjes jeannette
jeannette
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2004, 10:01

overnachten

Bericht door jeannette »

Hallo Vana,
Als je ergens wilt overnachten kun je het beste naar Williams rijden,
Wij zijn verleden jaar daar geweest en hebben overnacht in de route 66 Inn dat is een eenvoudig motel maar het is schoon en goedkoop, wij hebben dat via internet geboekt met een dagreis met de trein naar de Grand Canyon dan krijg je korting en hun reserveren plaatsen voor je in de trein je vertrekt om 9 uur en bent weer terug om 5 uur het is heel leuk en je kunt dan zelf de hele dag met shuttlebussen de grand canyon rond op de site http://www.route66inn.com kun je alles bekijken ook op de site over de grand canyon ik weet zo gauw deze site niet maar dat kun je wel zelf uitzoeken.
Er zijn nog meer leuke hotels en motels en Williams is een plaatsje dat echt de moeite waard is (route 66).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt als je nog wat wil weten dan hoor ik het wel
groetjes jeannette
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Vana,

Ik zou je juist heel erg aanraden wel in Grand Canyon Village te overnachten. Zeker als je ook een (gedeeltelijke) afdaling wil doen, die ik heel erg aanraad. Dan is het echt een goed idee zo vroeg mogelijk te gaan. Bovendien is het lekker relaxed om nergens heen te rijden na het rondkijken in de Canyon. Wij hebben bij de Maswik Lodge gelogeerd en dat was geen luxe, maar we waren blij, dat we het gedaan hadden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Hoi Vana,

Ook wij overnachten wel in de Grand Canyon (ook Maswik Lodge Petra). Deze is niet te duur en je kunt dan de zonsopgang gaan bekijken.
Daarna overnachten we in Williams op de KOA camping, helemaal niet duur en met lekker zwembad.
Vanuit Williams is de GC ongeveer 90 km., maar de reden dat wij daar gaan zitten, is dat we een dagtochtje zuidelijk willen maken. Je hebt zuidelijk Sedona, Montezuma Castle, Jerome en Oak Creek Canyon (met voor de kids het Slide park, hier kunnen ze lekker zwemmen en glijden over natuurlijke rotsglijbanen in het water).

Groetjes
Wendy
PS wij slapen 21 en 22 juli in Williams (en jullie?)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef: Wij hebben bij de Maswik Lodge gelogeerd
Bedankt voor de tip Petra. Ik was van plan in Flagstaff voor 2 nachten een motel te nemen, maar dit is veel beter. :) Ik heb nog niet gereserveerd omdat ik er nog niet helemaal uit ben welke dagen ik bij de Grand Canyon doorbreng. Maar ik zal de beschikbaarheid de komende tijd in de gaten houden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

'Bedankt voor alle tips!

We willen eigenlijk niets van tevoren boeken, maar denken er nu toch over om in de Grand Canyon te gaan reserveren ( als het nog mogelijk is tenminste).
We zijn van plan deze week de route ongeveer vast te leggen en dan weten we op welke datum we ongeveer bij Grand Canyon aankomen.

Weet iemand hoe kort van tevoren je eventueel kunt annuleren zonder kosten?

Wendy,
we weten nog niet precies wanneer we bij Williams zijn, maar in ieder geval niet op 21 en 22 juki want dan zitten we waarschijnlijk nog ergens rond San Diego. Misschien komen we elkaar nog ergens anders tegen.

Je tip voor Williams trekt me wel aan maar wij rijden de route andersom dus wij komen al langs Sedona en Jerome enz. voor we naar de Grand Canyon gaan(we rijden waarschijnlijk binnendoor van Blythe via Prescott,Cottonwood en Jerome naar Flagstaff).

Groetjes Vana
Lei
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2003, 19:59
Contacteer:

Bericht door Lei »

Hoi Vana,

Als je in Flagstaff bent is het zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen aan Walnut Canyon Nat'l Monument, 10 mile ten oosten van Flagstaff. In de canyon zijn tientallen rotswoningen te zien die hier door de Sinagua indianen zijn gebouwd. Het is niet zo'n grote canyon maar erg interessant. Je hebt er ongeveer twee uurtjes voor nodig om alles te zien.

Groetjes
Lei
http://www.lei-chip.tk
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Lei,

Ons plan is om 2 of 3 nachten in Flagstaff door te brengen en dan staat Walnut Canyon waarschijnlijk wel op ons programma.
Bedankt voor de tip!

groetjes Vana
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer