Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Newbees willen graag wat tips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
aavanniel
Amerika-ontdekker

Newbees willen graag wat tips

Bericht door aavanniel »

Hallo allemaal,

Al een tijdje lezen we met veel plezier mee op dit forum. De laatste weken begint onze eigen planning ook steeds meer vorm te krijgen.
We hebben de volgende route bedacht:

1 San Fransisco
2 San Fransisco
3 San Fransisco
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Kigs Canyon Sequoia
7 Kigs Canyon Sequoia
8 Death Valley
9 Las Vegas
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Page
13 Page
14 Monument Valley
15 Arches
16 Arches
17 Canyon Lands
18 Capitol Reef
19 Bryce
20 Zion
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Vliegen Las Vegas
24 Amsterdam

De planning lijkt wat aan de krappe kant. De vraag is welke parken zouden we het best over kunnen slaan en welke zijn absolute musts?
We zijn niet echte hikers maar wat kortere en niet al te moeiijke wandelingen willen we zeker gaan doen.

Hoog op het verlanglijstje staan in ieder geval, GC, Antelope canyon (page) Bryce en Zion.

Kunnen jullie tips geven over de route en eventueel de must do's van de verschillende parken?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Jessica en Arjen
thebes
Amerika-expert

Re: Newbees willen graag wat tips

Bericht door thebes »

Is aan de krappe kant. Ik zou Sequioa NP er uit laten. Hiervoor in de plaats een extra dag Yosemite.
Ook in Yosemite vind je de mooie sequioa trees.
Je zegt dat jullie geen hikers zijn, maar een wandelingetje van een uurtje in zonde om niet te doen. Juist voor korte wandelingen heeft Zion veel mogelijkheden. Daarom zou ik Moab en Canyonlands uit de planning laten, t.g.v. een dag extra Zion/Bryce. Moab ligt uit de route en het gebied is zo mooi, dat het veel meer tijd waard is dan op een "'drafje"".
Je hebt dan ook nog tijd over voor een rit door Monument Valley.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Sorry, Monument Valley stond er al tussen.
adrian
Amerika-ontdekker

Bericht door adrian »

paar eerste reacties:
* van Yosemite naar Sequoia NP betekent dat je aan de westzijde van Yosemite aankomt (vanuit SF) en weer vertrekt (naar Sequoia NP). Dan wordt het wellicht moeilijker om de Tioga Pass Road te doen. Die vonden wij zelf erg mooi om te rijden. Alternatief zou zijn om via oostzijde Yosemite te verlaten en van daaruit naar Death Valley te gaan. De sequoiabomen kun je dan in Yosemite zien. Wij zijn geweest op Mariposa Grove (wel erg toeristisch en druk) en naar de Sequoia's bij Tuolumne Grove (wat minder sequoia's, maar ook rustiger).

* GC ga je naar de North Rim? Wij zijn zelf bij de south rim geweest en hebben daar 1 dag voor gebruikt. Lijkt me genoeg als je geen afdaling in de canyon van plan bent. Weet niet of dit ook geldt voor de north rim, maar wellicht zou je daar een dag kunnen winnen.

* Volgens mij heb je echt minstens een volle dag nodig voor parken als Death Valley, Bryce, Zion en Arches. Dus dit staat los van de reistijd naar en van het NP. Voor Yosemite zou ik kiezen voor 2 volle dagen. (naarmate je meer trails wilt lopen, neemt de benodigde tijd voor die parken natuurlijk toe!!)

* Tussen Monument Valley en Moab ligt Mesa Verde (bij Cortez). Dat vonden we zeer de moeite waard. Wellicht zou die bestemming nog in de planning passen? (al snap ik dat je eerder denkt aan "wegstrepen" dan toevoegen

Het is een mooie route, veel plezier

Ad
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Nog een paar eerste reacties:
Persoonlijk zou ik wat dagen winnen door te strepen in de steden. Maar ik neem aan dat dat een bewuste keuze is.
Grand Canyon kan inderdaad goed in één dag voor een prima eerste indruk.
Monument Valley is zeker geen bestemming voor een dag: als je de Scenic Drive doet - kan bij goede weersomstandigheden met een 'normale' auto - kost dat maximaal 2 uur. Mogelijkheid om (goedkoper) te slapen is iets ten noorden van MV in Mexican Hat.
Van Monument Valley/Mexican Hat naar Moab: Goosenecks State Park, Moki Dugway, Valley of the Gods, Abajo Mountains/Foy Lake, Newspaper Rock.
Arches: must do wandeling - (een deel van) Devils Garden Trail; makkelijk bereikbare arches in the Windows Section.
Canyonlands hoeft ook geen hele dag te kosten.
Als je toch een park wilt overslaan zou ik kiezen voor Capitol Reef; musts in die buurt in ieder geval Bryce, mooie wandeling in Bryce is de combinatie van Queens Garden Trail en Navajo Loop Trail door Wall Street.
Van Moab naar Capitol Reef: Goblin Valley State Park en een mooie korte wandeling door een slot canyon in Little Wild Horse Canyon.
Van Capitol Reef naar Bryce: Devils Garden, 13 mijl via de Hole-in-the-Rock Road, Kodachrome State Park.

Maakt de keuzes misschien nog moeilijker. Veel succes bij de verdere planning.

Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 03 aug 2008, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Jullie planning lijkt een beetje op wat wij deze zomer gedaan hebben.
MIsschien heb je iets aan onze route:

Dag 1: aankomst SF
dag 2: SF
dag 3: SF
Wij vonden SF echt helemaal super en hebben ons goed kunnen amuseren.

dag 4: Yosemite
dag 5: Yosemite
Het was de bedoeling dat we een beetje vroeg zouden aankomen in Yosemite, maar dat is ons niet gelukt. Wij hadden dus eigenlijk maar 1 echte dag in Yosemite en dat was helaas veel te kort voor ons.

dag 6: Tiogapas, bodie (Overnachting in Lone Pine)
dag 7: Death Valley (overnachting in Las Vegas)
dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Zion
dag 11: Bryce
dag 12: Moab
dag 13: Arches
dag 14: Monument Valley
Hier hebben we ook overnacht, maar achteraf hadden we hier ook door kunnen rijden.)
dag 15: Grand Canyon
Als je geen afdaling gaat maken, kun je door de scenic drive en een wandeling in het rim een goede indruk krijgen.
Wij zijn hierna doorgereden naar Los Angeles.
In Yosemite, Zion, Bryce, Arches en Grand Canyon hebben we verschillende korte wandelingen gemaakt.
Death Valley en Monument Valley hebben we vooral vanuit de auto bekeken.

Succes Susanne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik denk dat je je bij deze route vooral moet realiseren dat er ook afstanden tussen de steden en parken zitten. Dus zet in de opsomming alvast welke dagen (dagdelen) je "van - naar" gaat. Het is op zich een prima route, ook een goed idee om LA over te slaan en niet weer helemaal terug naar SF te moeten (geen rondje rijden). Het zou handig zijn om te vermelden in welke periode je gaat.
Je kunt de route ook andersom doen. Las Vegas gaat bij mijn weten altijd via een tussenstop, misschien prettig om op de terugreis rechtsreeks te vliegen (met KLM vanaf SFO) en de heenreis die overstap (je bent toch een hele lange dag onderweg).
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 05 aug 2008, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Dag Jessica en Arjen,

Ik ga er vanuit dat de plekken die je noemt de plekken zijn waar je wilt overnachten. M.i. is jullie planning heel goed te doen. Yosemite: twee overnachtingen, dwz een dag en een middag, is wat kort, je hebt eigenlijk geen tijd om naar de Tiogapas en terug te rijden. Mogelijkheid zou zijn Kings Canyon/Sequoia te schrappen, een overnachting extra in of bij Yosemite en een overnachting bij Lone Pine of Mammoth Lakes. Kun je Bodie ook zien. Maakt je reis iets rustiger. Wel op tijd iets reserveren in Yosemite.
Je zou vanuit Death Valley wat verder door kunnen rijden dan Las Vegas, bv naar Kingman (ik ga er vanuit dat jullie naar de South Rim willen, de North Rim is overigens minstens zo mooi, vonden wij). Je komt daar immers nog uitgebreid terug in Las Vegas. Dat maakt de rijtijd voor de dag daarop wat korter.
Met 3 overnachtingen in Moab heb je twee volle dagen voor Arches en Canyonlands, waarmee je echt wel wat kunt zien. Ik zou dat zeker aanraden. Zonsondergang in Arches (bv bij the Windows) is prachtig.
Een overnachting in Capitol Reef zou je kunnen schrappen, maar het geeft ook wel weer rust. Capitol Reef -Bryce (en Bryce zien), Bryce-Zion (ochtend nog even Bryce, middag Zion zien) en Zion-Las Vegas (en die ochtend ook nog voor Zion, je hoeft pas aan het eind van de middag in LV te komen), zoiets hebben wij ook gedaan en ging prima.
Veel plezier Alje
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

adrian schreef:* Volgens mij heb je echt minstens een volle dag nodig voor parken als Death Valley, Bryce, Zion en Arches. Dus dit staat los van de reistijd naar en van het NP. Voor Yosemite zou ik kiezen voor 2 volle dagen. (naarmate je meer trails wilt lopen, neemt de benodigde tijd voor die parken natuurlijk toe!!)
Ik wou hier toch nog even op reageren. In de zomer zijn er maar heel weinig toeristen in Death Valley die er meer dan een paar uur zitten. Uiteraard is daar genoeg te doen om weken bezig te zijn. Maar dat is eigenlijk onmogelijk tijdens de zomermaanden. Je hebt ook maar een paar uur nodig om de belangrijkste uitzichtpunten te doen in het park, wandelen is zo goed als onmogelijk, en word ook sterk afgeraden door het visitor center. (Behalve als je op hoogte bent, daar is het best doenbaar)

Wij hebben er dit jaar een nachtje geslapen, en we hadden gehoopt om er meer te kunnen doen, het was ook gepland. Maar helaas waren we niet gebouwd voor temperaturen tegen de 50c. Normaal gezien kan je 's nachts genieten van een hele mooie sterrenhemel, maar die avond/nacht was er toevallig een zandstorm, dus het uitzicht was 0,0.
aavanniel
Amerika-ontdekker

Bericht door aavanniel »

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Echt geweldig :doublethumb:

Ik zie dat we inderdaad een aantal belangrijke zaken zijn vergeten te vermelden.
We gaan 5 sept a.s. weg en komen 27 sept weer terug.

De reden waarom wij in eerste instantie sequoia/ king's canyon erin hadden staan was inderdaad voor de sequioa's maar ook met name Tokopah Falls.
Is dit niet de echt de moeite waard om er andere mooie plekken voor te laten schieten (zeker omdat we in september gaan?)

We zijn van plan om aan de hand van jullie tips de planning definitief te maken. We zijn vooral ook geinteresseerd in waar je op welke tijdstippen het best kunt zijn zodat we kunnen plannen wanneer we het best kunnen gaan rijden.

@thebes Monument valley staat ook hoog op het verlanglijstje.

@ Adrian
We zijn van plan de South Rim te doen i.vm. de route. Is Mesa verde de moeite waard om er andere parken voor te laten schieten? Of rijden we er sowieso langs en kost het weinig extra tijd?
Is het rijden over de Tioga pass echt een aanrader? Ofwel zou het een goed idee zijn om via de oost kant yosemite uit te rijden en van daar uit door Death Valley?

@Suzanne: die route die jullie hebben gereden, zou je die aanraden of zou je dingen nu anders aanpakken?

Bedankt voor alle andere reacties!!!

Groeten,.
Jessica & Arjen
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi Jessica en Arjan,

De route die wij hebben gedaan, vonden we zelf op een aantal kleine dingen wel erg fijn.
Ik heb in het eerdere berichtje al een beetje vermeld wat we anders zouden doen.
Zo zou ik bijvoorbeeld een dagje langer in Yosemite blijven.
Las Vegas mocht een dagje korter.
En Monument Valley zou ik bezoeken op de weg van Moab naar de Grand Canyon. En dan niet in Monument Valley blijven slapen, maar vlakbij de Grand Canyon.
Dan heb je de volgende dag 1 lange dag voor de Grand Canyon. Aan het einde van die dag kun je dan eventueel al verder rijden.
We hebben trouwens niet overnacht in Death Valley, maar in Las Vegas. We zijn alleen door Death Valley heen gereden. En we hebben daar enkele dingen bekeken zoals badwater en de artist drive. (als ik het goed schrijf) Verder vond ik het prima om hier in een paar uurtjes doorheen te gaan en er niet te slapen.

Hebben jullie al iets geboekt?? Vlucht? Hotels?
Ik wil je wel mijn reisschema met de reistijden erbij mailen, dan heb je een idee hoelang we overal ongeveer over gedaan hebben.
adrian
Amerika-ontdekker

Bericht door adrian »

hi Jessica en Arjen,

Mesa Verde is een park waar indiaanse rotswoningen te zien zijn (Anasazi indians die daar tot 1300 n.Chr. hebben gewoond). Kijk maar eens bij Google afbeeldingen of het je aanspreekt. Het is wel een omweg. Ik denk dat het een omweg van 4 tot 5 uur is en daarnaast hebben jullie uiteraard nog tijd nodig voor een bezoek aan het NP. Je doet het bezoek er dus niet zomaar even "tussendoor". Wij vonden het zeker de moeite waard, is toch een afwisseling van de andere nationale parken (we hebben ook Canyon de Chelly bezocht). Het is moeilijk om te zeggen waar je niet naar toe zou hoeven te gaan. Alle plaatsen waar jullie komen (voor zover we er geweest zijn) zijn de moeite van een bezoek waard. Wellicht is er toch wat aan te passen aan jullie route; het is zonde om tweemaal in Las Vegas te komen. Maar ja, ook dat is erg persoonlijk.

Via Tioga Pass ..... wij vonden het een erg mooie weg. Ligt erg hoog; veel rotspartijen, bergmeren en dennenbossen. Was ook veel rustiger dan de Valley (die vonden we eigenlijk veel te druk/toeristisch). We zijn aan de oostzijde nog bij Bodie ghosttown geweest en bij het Mono Lake (Lee Vining). Best de moeite waard, maar ja .... keuzes moeten gemaakt worden. De route naar het zuiden (naar Death Valley) is erg rustig; mooi maar niet echt scenic. Wij zijn dus niet bij Sequoia NP geweest, maar hebben voor ons gevoel voldoende giga-bomen gezien in Yosemite.

Erg belangrijk blijft het om bij het plannen van de Amerikareis goed de reistijden tussen de NP's in te schatten. Het valt vaak tegen en dan is het jammer wanneer alles te strak gepland was.

Ad
tomas
Amerika-ontdekker

Bericht door tomas »

Hoi Jessica & Arjen,

Wij zijn de hele maand juni in het Zuidwesten geweest en vonden de Tioga Pass de grootste tegenvaller van de vakantie.
Mede door alle zeer positieve reacties op dit forum waren de verwachtingen hoog gespannen, maar eenmaal op de Pass viel het erg tegen.

Als je echt een park over wilt slaan zou ik persoonlijk kiezen voor Zion, dit vonden wij het minste park dat we gezien hebben.

Verder zou ik geen dagen in steden schrappen om langer in de natuur te zitten, wij vonden vooral Las Vegas en San Francisco Fantastisch.

Groeten,

Tomas
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Zoveel mensen, zoveel zinnen....
Wat kunnen smaken toch hemelsbreed verschillen !
De Tioga Pass Rd. hebben wij jl. september voor het eerst gezien en staat nu voor ons met stip op de eerste plaats van bezienswaardigheden in het ZW. Het heeft Zion van de eerste plaats verdrongen....

Qua parken vonden wij Sequioa tegenvallen en ook Mono Lake deed ons niet veel.
LV en vooral SF vinden wij ook super.
LA daarentegen helemaal niet. Vieze smog, rommelige stad.
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

Wij waren 3 weken terug in Sequioa en in vergelijking met andere parken was het hier een stuk rustiger. Is ons goed bevallen. Hier hebben we ook op meerdere plaatsen beren gezien. De wandeling naar Tokopah Falls was ook mooi, alleen zal er in september nog minder water overheen gaan en dat was bij ons ook al niet veel meer. Daar hoef je het dan niet voor te doen. Wij zaten trouwens niet in het park. Met de camper was het nog een aardige rit om overal te komen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij komen volgend jaar vanaf Pismo Beach richting Yosemite, omdat we daarna ook vrienden in de buurt bezoeken. Rare route misschien, maar we willen graag in het weekend bij hen zijn en de dagen ervoor vanaf de kust nog Yosemite meenemen. Nu vind ik zelf Yosemite vaak erg druk en toeristisch en wij zijn er al eind april. Misschien dan toch eens kiezen voor Sequoaia????
aavanniel
Amerika-ontdekker

Bericht door aavanniel »

Oei wat een verschillen in mening zeg.

Tokopah falls was voor ons de aanleiding om naar Sequoia en Kings te gaan. Maar ik denk dat we de rit gaan aanpassen. Dus toch over de Tioga pass en dan naar Death Valley. Als de pass tegenvalt rijden we er wat sneller doorheen :)

Death valley schijnt toch ook wel een hele bijzondere ervaring te zijn. Is het in september enigszins te doen om de auto uit gaan? Of is het echt 5 min kijken en dan gauw eer de auto in?

Wat vonden jullie de highlights?
adrian
Amerika-ontdekker

Bericht door adrian »

Als je van mooie/spectaculaire natuur houdt, dan vind je de Tioga Pass Road zeker erg mooi. Wij hadden deze route zeker niet willen missen.

Death Valley hebben wij in de derde week van juni bezocht. Door alles wat we erover hadden gelezen vroegen we ons ook af of het buiten de auto verblijven wel mogelijk was. Dat is ons meegevallen (ondanks dat we in de ochtend 52 graden in de schaduw hadden). Het is erg warm, maar een droge warmte. Dus is de ervaring heel anders dan een klamme zomer in Nederland. Toegegeven, het is alsof je een warme oven inloopt. Maar dat gevoel op zich is al spectaculair. Het zal te warm zijn om echte wandelingen te gaan maken. Maar wij hebben geen probleem gehad bij het bekijken van alle highlights.

Het mooist vonden we Zabriskie Point. Andere punten die we kunnen aanraden zijn Dante's View, Badwater, Artist's Pallet en the Devils Golfcourse.

Ad
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Death Valley in september is prima te doen, wij waren daar reeds 3x in september.
Toegegeven, het is er nog steeds warm, rond de 45C, maar je kunt best de auto uit.
Ga alleen geen lange wandelingen maken. Maar bij de mooiste hooggelegen uitzichtpunten (Zabriskie Point, Dante's View) is het goed te doen om naar boven te lopen.
Overigens goot het van de regen toen wij 21 september jl. in Death Valley waren, het kwam met bákken naar beneden...
aavanniel
Amerika-ontdekker

Bericht door aavanniel »

Het volgende gedeelte van de route ligt nu vast :dance:
We gaan vanaf Yosemite over de tioga pas naar Lone pine. Daar een nachtje slapen en de volgende ochtend vroeg naar Death Valley. We rijden dan door DV en willen eindigen in Pahrump. We reizen met een 25ft camper en nou hebben we begrepen dat het niet mogelijk is alle uitzichtpunten daarmee te bezoeken. Mag ik nog even vragen wat wel te bezoeken is met de camper?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer