Welke route nemen we van Las Vegas naar Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Welke route nemen we van Las Vegas naar Yosemite?

Bericht door vana »

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels druk bezig om de route voor onze rondreis uit te stippelen.
We twijfelen over de route van Las Vegas naar Yosmite.

Op de kaart lijkt de makkelijkste en snelste route via Death Valley en dan via Lone Pine en Mamoth Lakes naar Yosmite.
Maar Death Valley trekt mij eigenlijk niet zo erg.

Nu heb ik in een ander reisverslag een route gezien die me wel aanspreekt nml: Las Vegas, Barstow, Bakersfield, Fresno en dan omhoog naar Yosemite.

Op de kaart is deze route een stuk langer, maar zou het nu echt veel uitmaken? Als we via Barstow gaan, rijden we voornamelijk Higways terwijl je volgens mij in Death Valley heel veel tijd verliest . Klopt mijn redenatie?

Het maakt voor ons niet zoveel uit vanaf welke kant we Yosemite binnenkomen, we gaan daarna door naar Lake Tahoe.

Groetjes Vana.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Op de kaart is deze route een stuk langer, maar zou het nu echt veel uitmaken? Als we via Barstow gaan, rijden we voornamelijk Higways terwijl je volgens mij in Death Valley heel veel tijd verliest . Klopt mijn redenatie?
Vana,

deze route zou je inderdaad kunnen nemen als je liever niet via Death Valley rijdt. Ik zou echter deze dag niet meer naar Yosemite gaan. De afstand hierlangs is nl. zo'n 550 mile!! Wellicht kun je dan beter die dag tot Visalia of Fresno rijden en de andere dag vroeg naar Yosemite NP gaan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hallo vana,

Als je niet het hele stuk over de interstates wil rijden kan je als je over de 58 west komt bij Mojava de 14 noord nemen en na zo'n 48 mile de 178 west nemen, deze loopt door het Sequoia National Forest, het 1ste stuk gaat door een groot joshuatree bos daarna wordt het een beetje Alpenachtige omgeving tot aan Lake Isabella een stuwmeer en hierna volg je dat de Kernriver tot aan Bakersfield, dat laatste stuk is wel allemaal SSSSSSS bochten maar gaat naar beneden :D , mogelijk kan je bij Visalia nog de 198 oost nemen deze gaat naar/door Sequioa en Kings Canyon NP (Grote bomenbos)via de 180 kom je dan weer in Freso.
Vanuit Yosemite NP naar Lake Tahoe kan je misschien via Tioga Pass (de oostuitgang) via Lee Vinning kom je dan op de 395 uit en kan je eerst nog Mono Lake bezoeken ook een schitterend meer :o .

Veel plezier Rob :D
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Coyote

Bedankt voor het advies.
We zijn niet van plan om direct Yosemite te bezoeken hoor, daar trekken we 1 of 2 dagen voor uit.
Ook rijden we de route Las Vegas Yosemite waarschijnlijk in 2 dagen.

Rob , jij ook bedankt voor je tips, we gaan deze route zeker in overweging nemen.

Groetjes Vana.
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Route Las Vegas - Yosemite v.v.

Bericht door Made in Holland »

Bedankt Rob en Coyote,

Heb verder nog een vraagje m.b.t. de route uitgelegd door Rob.

Bij Lake Isabelle is er ook nog een mogelijkheid om via de SM99 North en Highway 190 West door Sequoia NP en Giant Seqouia MP richting Visalia te komen (via Fairview).

Is er iemand bekent met deze route (aanbeveling, lengte & tijd).
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hy Leon,

De door jou genoemde route is mij niet bekent maar je moet er rekening mee houden dat dit allemaal country-roads zijn waar je snelheid niet ver boven de 30 tot 35 mile per uur uit zal komen, Verder kom je bij Visalia via de 190 terug op de 198 en kan je daarna pas naar Sequoia NP via Three Rivers.
Waar je vanaf lake Isabella doorrijdt is het Sequoia National Forrest niet het NP

Rob
Lei
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2003, 19:59
Contacteer:

Bericht door Lei »

Hoi Vana,

De keuze van de route van Las Vegas naar Yosemite is ook afhankelijk van het tijdstip dat je de route wil maken. Als je de route door Death Valley neemt moet je over de Tioga Pass. Een werkelijk schitterende route die je niet mag missen. Maar de pass kan, soms tot in juni, afgesloten zijn door sneeuwval. daarbij is de tocht door Death Valley ook zeer de moeite waard. De afstand is het zelfde maar de tocht via Bakersfield is iets sneller omdat je bijna de hele route over de interstate rijdt. Wil je graag Sequoias zien dan hoef je niet persee naar Sequoia Nat. Park het is een schitterend gebied maar de wegen ernaartoe en door het park zijn smal, veel S bochten en langzaam. Voor de Sequoias kun je ook in Yosemite terecht ( mariposa Grove ).

Groetjes Lei
http://home.hetnet.nl/~lei-chip/index.html
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Lei,

Wij gaan in Juli dus we zijn zeker van plan de Tiogapas te gaan rijden.
We twijfelen nog steeds over Death Valley maar daar komen we nog wel uit.

Ik heb trouwens je site bekeken en ik was erg onder de indruk. Daar moet je heel wat tijd ingestoken hebben. Schitterend hoor, mijn complimenten.

Groetjes Vana.
nojz
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 sep 2003, 00:12
Locatie: regio Gouda

Bericht door nojz »

In oktober ben ik met twee vrienden van Las Vegas naar Yosemite gereden, inderdaad via Death Valley. En ik moet zeggen... het was een schitterende route!!! Ik had ook niet zo'n hoge pet op van dit 'woestijngebied', maar ik vond het achteraf zeer de moeite waard. Ongelooflijk hoe je in één blikveld zoveel verschillende uitzichten kunt hebben. Ik geloof dat we via de I95 en Hwy373 over Hwy190 naar Mammoth Lake zijn gegaan.

We zijn in 1 dag van Las Vegas naar Mammoth Lake gereden, en hebben daar overnacht. De volgende dag zijn we vanuit Mammoth Lake naar Yosemite gegaan. Doe dit trouwens niet in het najaar, maar bij voorkeur in het voorjaar. Dan zie je namelijk WEL watervallen in Yosemite :wink:
Tevens zou ik je Sequoia National Park aan moeten raden. Hier schijnen die eeuwenoude reuzenbomen te staan. Wij hadden er geen tijd meer voor (baal baal), maar het schijnt erg mooi te zijn.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer