Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Manonneke

Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door Manonneke »

Hoi Hoi!

In januari gaan we o.a. naar Carlsbad Caverns.
Nu heb ik op een beetje op hun site rondgesnuffeld maar kan nergens vinden hoeveel tijd we moeten uittrekken voor de Natural Entrance Self guided tour.
We willen daarna de Big Room Self guided tour nog doen, daar staat ongeveer 1,5 uur voor.

Is dit te doen samen of ben je na de natural entrance al uitgeput? :wink: (het gaat natuurlijk alleen maar naar beneden..)

Wie kan mij dit vertellen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Manon
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben de Natural Entrance Tour een kleine drie maanden geleden gedaan, en ook de Big Room Tour er achteraan. Ik weet niet meer precies hoe lang we er over gedaan hebben, ik schat een uur over de Natural Entrance Tour en toch wel anderhalf tot twee uur over de Big Room Tour. We zijn wel heel vaak gestopt om foto's te maken, en het mooiste deel hebben we zelfs 2x gedaan.
De Natural Entrance Tour is vrij steil, en omdat het overal wat vochtig is kan het ook wat glad zijn. Maar het is nergens moeilijk, er zit een railing dus op de gladde stukken kan je je altijd even vasthouden. Foto's maken is ontzettend moeilijk, omdat er zo weinig licht is. Als je een statief hebt, dan moet je die zeker meenemen.
We zijn nog volop bezig met het schrijven van ons reisverslag, heel toevallig hebben we een paar dagen geleden dit deel van onze reis online gezet (zie de link hieronder). We hebben nog een derde tour gedaan, de Kings Palace Tour, maar dat stukje is nog niet klaar. Komt binnenkort!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door Yeehaw »

Reken op een totaal van 3 uur voor de afdaling via de Natural Entrance en de Big Room tour. Met de lift naar boven. De afdaling naar het restaurant is ruim 1 mile lang. Je bent beslist niet te moe na de afdaling voor de Big Room maar misschien voel je je kuiten later...Ik ben bepaald geen hiker en eigenlijk erg lui, maar kon deze "ordeal" gemakkelijk verwerken. Denk er ook aan dat het van Carlsbad nog tenminste een half uur rijden is naar het visitor center en dat je hier ook nog wat wil rondneuzen wat het totaal to and fro op zo'n 4.5-5 uur brengt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door Martin & Marianne »

Even een topic van 16 jaar geleden omhoog gehaald :roll:

Twee redenen: De eerste is een 'waarschuwing' voor degenen die de King's Palace Tour in Carlsbad Caverns willen doen. Wij willen die de komende maand doen. Deze ranger guided tour wordt twee keer per dag gegeven. Om 10.30 uur en om 12.00 uur. Je moet online reserveren en er zijn per tour 12 plaatsen beschikbaar (plus nog zo'n 12 ter plekke.)

De belangstelling is daarvoor heel groot. Yosemite-camping-achtige toestanden. Je kan dertig dagen van te voren reserveren. We zaten met twee laptops klaar. Om 15.00,00 uur kon je reserveren. Om 15.00,01 uur was de tour van 10.30 uur weg en om 15.00,02 uur waren die van 12.00 uur weg. Wonder boven wonder had Marianne de laatste twee tickets van 12 uur. Dus bij deze een waarschuwing voor degenen die deze tour willen doen. Precies op tijd achter de pc zitten en oefen een keer.

Omdat ik zocht hoe lang we voor de Carlsbad Cavern "kwijt" zijn, zocht ik even op het forum en kwam dit topic tegen en dat is de tweede reden dat ik het even naar boven haal. De laatste reactie was namelijk van ons, bijna acht jaar geleden overleden, o zo gewaardeerde forumlid Yeehaw. De oudere forumleden kennen ongetwijfeld nog wel zijn leuke en deskundige duizenden reacties en zijn naam in dit topic te zien maakte mij een beetje weemoedig.

Martin
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor de waarschuwing Martin!
De Carlsbad Caverns staan bij ons in november op het programma en de King's Palace Tour staat ook bij ons op het verlanglijstje. Na het lezen van jullie ervaringen met het reserveren van deze tour twijfel ik echter of ik dat moet gaan proberen. Ik ben niet zo van het stipt op tijd achter twee laptops tegelijk klaarzitten om een kaartje te bemachtigen. We zien tegen die tijd wel wat we gaan doen.
Trouwens mis ook ik Yeehaw nog regelmatig! We hebben in de loop der jaren zoveel waardevolle tips van hem mogen ontvangen. Zo jammer, dat hij er niet meer is!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door Corv »

Wij zijn op de bonnefooi naar Carlsbad Caverns gereden en geen tour gedaan, maar met de American the beautiful pass op eigen gelegenheid met de lift naar beneden gegaan en rond gelopen. Ik vond het heel indrukwekkend om gezien te hebben.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door Big Al »

De Slaughter Canyon Cave tour is ook zeer de moeite waard, al vereist het wel een goede conditie.

Wellicht een optie als je niet kan reserveren voor de King's Palace tour.

De 'gewone' grotten zijn ook best de moeite waard, maar ik vond de Slaughter Canyon Cave tour een geweldige belevenis (heb ik nu tweemaal gedaan).
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door swissdutchie »

We zien wel, wat we straks gaan doen. Het is nog niet zo ver, we zijn er pas in november. We hebben dus nog even de tijd om over na te denken. In elk geval bedankt voor alle tips en het delen van jullie ervaringen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door Martin & Marianne »

Niet wanhopen voor de King's Palace tour. Een half jaar geleden had ik twee keer geoefend. De eerste keer waren de kaarten net zoals nu ook direct weg, maar de tweede keer gingen de laatsten pas na zo'n vijf minuten weg. Het hangt dus van de populariteit van de dag af, maar zoals Johan Cruijff eens zei: "Niet geschoten is altijd mis."

Die Slaughter Canyon Cave Tour had ik ook even bekeken, zag er leuk en spannend uit, maar iets te (in)spannend voor mij.

image.png
image.png (36.56 KiB) 282 keer bekeken

En verderop in de tekst stond. "It is strongly recommended you bring water and snacks for the trail" Ik dacht heel even :o dat hier stond: "It is strongly recommended you bring water and snakes for the trail

Martin
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Hoe lang uittrekken voor Natural Entrance Carlsbad Caverns?

Bericht door swissdutchie »

Dankjewel Martin! We gaan het gewoon proberen straks.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer