Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorlopig reisplan

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rob goes usa
Amerika-newbie

Voorlopig reisplan

Bericht door Rob goes usa »

Mede door een aantal goede tips en reisverhalen begint de planning voor de 18 daagse trip al aardige serieuze vormen te krijgen.Ik heb al lang in de gaten dat we tijd te kort zullen komen..maar door dit forum voelt het alsof de vakantie al begonnen is :wink:
Wie betrapt mij op het maken van een grote fout;

Dag 1: Vlucht LA+auto+hotel
Dag 2: LA+ tent,slaapzakken,koelbox kopen
Dag 3: Palm Springs
Dag 4:Vroeg richting GC,± 700 km...
Dag 5:Hele dag Grand Canyon + helikopter+hotel
Dag 6:Richting Monument Valley, hopelijk paardrijden in de middag
Dag 7:Terug via Kayenta, Page naar Bryce
Dag 8:Bryce-Zion NP ; overnachtings tips ??
Dag 9: Las Vegas
Dag 10:Death Valley
Dag 11:Richting Yosemite
Dag 12: Tioga Pass ? Hier hoor ik alleen maar goede verhalen over...nog mooier dan Alpe d´Huez?
Dag 13:Yosemite-San Francisco
Dag 14: Hele dag SF
Dag 15:SF
Dag 16:SF-Monterey
Dag 17:Monterey-Santa Barbara
Dag 18:SB-LA, 16:30 u vlucht terug...

De meeste nachten zullen we in motels slapen, niks geboekt behalve eerste nacht.
Ik heb gelezen dat je in Zion alleen op doorreis mag,of alleen met een shuttle bus het park mag bezoeken, klopt dit ?
Win ik tijd om via Bakersfield en Sequoia naar Yosemite te gaan ?
Alle tips zijn welkom voor deze ´rookie´ :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Voorlopig reisplan

Bericht door Yeehaw »

Hmmmm. Waarom ga je eerst naar Palm Springs? Van Palm Springs naar GCNP is 7 uur rijden en meteen vanaf LA is het 8-9 uur dus die paar uur zou ik er maar bij nemen. Scheelt een dag voor pv Page of langer in Zion. Ja je kan hw 9 door het park nemen (Zion) en de gratis shuttle nemen. Zou ik zeker doen, ander sowieso de Canyon Overlook trail wandelen vlak voor Zion tunnel (1 uur roundtrip) en Tioga Pass is zeker zo mooi als die Alpe maar wordt gelukkig niet verpest door talloze peddelaars en bekladde wegdekken. Ook liggen er geen injektienaalden (grapje) Trouwens, die extra dag zou je ook in Yosemite kunnen besteden. En nee, via Bakersfield en Sequoia is niet sneller.
Happy planning
Yeehaw.
Rob goes usa
Amerika-newbie

Bericht door Rob goes usa »

Palm Springs is geen must, maar het is de derde dag en dan is het niet handig om al 900 km te gaan rijden.Vandaar rustig uit LA vertrekken en in de namiddag aankomen, bij voorkeur een motel met zwembad :dance:
Maar Yeehaw ik ben met je eens dat we de tijd misschien beter in een mooier gedeelte kunnen besteden.
Enig idee hoeveel tijd in te plannen om vanuit Yosemite naat SF te reizen ? Lijkt me nog een aardige berg etappe..
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Rob goes usa schreef:Enig idee hoeveel tijd in te plannen om vanuit Yosemite naat SF te reizen ? Lijkt me nog een aardige berg etappe..
Valt best mee in 4,5 á 5 uur sta je in SF, de bergetappe is voornemelijk dalen en behalve het eerste stukje heb je redelijk rechte wegen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob goes usa schreef:Palm Springs is geen must, maar het is de derde dag en dan is het niet handig om al 900 km te gaan rijden.Vandaar rustig uit LA vertrekken en in de namiddag aankomen, bij voorkeur een motel met zwembad :dance:
Maar Yeehaw ik ben met je eens dat we de tijd misschien beter in een mooier gedeelte kunnen besteden.
Enig idee hoeveel tijd in te plannen om vanuit Yosemite naat SF te reizen ? Lijkt me nog een aardige berg etappe..
Ik rij op de dag nadat we aankomen van LA naar Needles, ook een behoorlijke trip maar we zullen zien wat het geeft.
Wanneer ga je eigenlijk ? Mss dat je aan mijn topic ook wat hebt, dat vind je hier

Grtz
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Palm Springs ligt maar een scheet van LA. Als je denkt eindelijk LA uit te zijn staat er al een bordje Palm Spring. Het is maar 2 uur rijden van LA naar PS als je tenminste niet stilstaat op die parkeerplaats door optimisten ook wel interstate genoemd, en Yosemite-SF is ook een fluitje van een cent hoor. Trouwens, als je dag twee eerst iets van LA gaat zien (zal niet veel zijn..) dan kan je dezelfde dag naar Palm Springs rijden en dan vlak voor Palm Springs (20 miles) in Cabazon bij de Outlet store boodschappen doen. Die kan je niet missen aan je linkerhand, dan hoef je ook niet in LA op zoek naar een supermarkt.
Vergeet vooral die cooler niet.
yeehaw
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Rob goes usa schreef:Dag 8:Bryce-Zion NP ; overnachtings tips ??
El Rio Lodge, eenvoudig maar goedkoop

Ik heb gelezen dat je in Zion alleen op doorreis mag,of alleen met een shuttle bus het park mag bezoeken, klopt dit ?
Dat klopt, al is er nog één alternatief (dat hebben wij gedaan): met de huurfiets het park in. Wel vals plat, maar goed te doen.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer