Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisadvies rondje Grand canyon
-
- Amerika-newbie
Reisadvies rondje Grand canyon
Hallo,
Over een aantal weken gaan we met onze 2 kinderen (14, 16) naar amerika. We vliegen op San Francisco en gaan in eerste instantie met een gehuurde auto via Yosemite en Sequoia naar LA. Daar doen we Universal Studio's en gaan vervolgens met een Camper richting Grand Canyon en andere parken. We willen in deze vakantie een globale indruk krijgen wat er zoal te zien is en hebben het idee om er later met ons tweeen de highlights wat intensiever te bezoeken. De tijd is daarom nu wat beperkter.
We hebben in onze ogen een leuke reis uitgestippeld. Met afwisseling tussen natuur en steden. (als we genoeg hebben van de parken blijven we ipv 2 dagen maar 1 dag in Zion en twee dagen in Las Vegas.
De vraag is of deze gezien de afstanden/beschikbare tijd te doen is.
(ps. Wij zijn geen uitslapers, geen hikers maar wandelingen van 1 a 2 uur is geen probleem). Dit is onze voorlopige reis:
Datum Rit Miles
13-aug-08 Dusseldorf >> San Francisco 6 (auto)
14-aug-08 San Francisco City 8
15-aug-08 San Francisco >> Yosemite >> Mariposa 249
16-aug-08 Mariposa >> Yosemite >> Fresno 125
17-aug-08 Fresno >> Sequoia >> Los Angeles 325
18-aug-08 Los Angeles >> Universal Studio's 60
19-aug-08 Los Angeles >> Kingman 375 (camper)
20-aug-08 Kingman >> Grand Canyon 174
21-aug-08 Grand Canyon >> Monument Valley 180
22-aug-08 Monument Valley >> Moab UT 150
23-aug-08 Moab >> Capitol Reef >> Torrey UT 160
24-aug-08 Torrey UT >> Bryce 120
25-aug-08 Bryce >> Bryce Canyon >> Springdale 90
26-aug-08 Springdal >> Zion Canyon >> Springdale 20
27-aug-08 Springdale >> Las Vegas 159
28-aug-08 Las Vegas >> Los Angeles 290
29-aug-08 Los Angeles >> Dusseldorf 4
30-aug-08 Dusseldorf 0
Graag tips / advies
Over een aantal weken gaan we met onze 2 kinderen (14, 16) naar amerika. We vliegen op San Francisco en gaan in eerste instantie met een gehuurde auto via Yosemite en Sequoia naar LA. Daar doen we Universal Studio's en gaan vervolgens met een Camper richting Grand Canyon en andere parken. We willen in deze vakantie een globale indruk krijgen wat er zoal te zien is en hebben het idee om er later met ons tweeen de highlights wat intensiever te bezoeken. De tijd is daarom nu wat beperkter.
We hebben in onze ogen een leuke reis uitgestippeld. Met afwisseling tussen natuur en steden. (als we genoeg hebben van de parken blijven we ipv 2 dagen maar 1 dag in Zion en twee dagen in Las Vegas.
De vraag is of deze gezien de afstanden/beschikbare tijd te doen is.
(ps. Wij zijn geen uitslapers, geen hikers maar wandelingen van 1 a 2 uur is geen probleem). Dit is onze voorlopige reis:
Datum Rit Miles
13-aug-08 Dusseldorf >> San Francisco 6 (auto)
14-aug-08 San Francisco City 8
15-aug-08 San Francisco >> Yosemite >> Mariposa 249
16-aug-08 Mariposa >> Yosemite >> Fresno 125
17-aug-08 Fresno >> Sequoia >> Los Angeles 325
18-aug-08 Los Angeles >> Universal Studio's 60
19-aug-08 Los Angeles >> Kingman 375 (camper)
30-aug-08 Dusseldorf 0
Graag tips / advies
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reisadvies rondje Grand canyon
walterallesamerika schreef: 19-aug-08 Los Angeles >> Kingman 375 (camper)
Kan als je de camper vroeg op kan/mag halen, bij een normale pick-up zal je pas na de middag kunnen gaan rijden dan is het een flinke afstand.
Wij zijn vorig jaar van Las Vegas naar Holbrook gereden (332 mile) maar waren toen om 8:00 uur al op het verhuurstation en om 9:00 uur onderweg en kwamen tegen 18:00 op de campground aan.
De tijd voor Moab is veel te kort, er is zoveel te zien hier (Arches, Dead Horse Point, Canyonlands, La Sal Mountians) dat je hier minimaal 2 nachetn nodig hebt.
Misschien Moab overslaan en van MV via Goosenecke SP, Moki Dugway en Natiural Bridges NM en de UT-95 richting Hanksville rijdenom zo naar Capitool Reef te gaan.
30-aug-08 Dusseldorf 0
Graag tips / advies
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je in Springdale verblijft hoef je je auto/camper niet te gebruiken om in Zion NP te komen. Springdale ligt echt tegen het park aan en er rijden shuttlebussen in het dorp die je naar de entree brengen. In het park mag je bovendien je auto niet parkeren. Maar het is een zeer handig systeem, de bussen rijden heel frequent.
Ik zie dat je op 1 dag van Bryce naar Zion gaat (dit is niet zo'n lange rit), de volgende dag in Zion en dan de dag erna naar Vegas voor 1 overnachting. Wij hadden ook maar 1 dag in Vegas en kwamen ook die ochtend vanuit Zion. Ik vond dit wel erg kort voor Vegas en misschien met kinderen erbij is het leuk om daar wat meer tijd te hebben (zwembaden!).
Je zou kunnen overwegen om op je 2e dag in Zion in de loop van de middag al richting Vegas te vertrekken....
Alhoewel Zion natuurlijk geweldig is!
Ilana
Ik zie dat je op 1 dag van Bryce naar Zion gaat (dit is niet zo'n lange rit), de volgende dag in Zion en dan de dag erna naar Vegas voor 1 overnachting. Wij hadden ook maar 1 dag in Vegas en kwamen ook die ochtend vanuit Zion. Ik vond dit wel erg kort voor Vegas en misschien met kinderen erbij is het leuk om daar wat meer tijd te hebben (zwembaden!).
Je zou kunnen overwegen om op je 2e dag in Zion in de loop van de middag al richting Vegas te vertrekken....
Alhoewel Zion natuurlijk geweldig is!
Ilana
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zoals Rob hierboven ook al aangeeft, vergeet Moab in deze reis. Daar is te veel te zien, om alleen maar die omweg voor te maken en geen tijd hebben om iets te zien. Je zal je handen al vol hebben aan de rest van de route en de bezienswaardigheden.
Welkom op het forum Walter.
Mooie route, alleen kom je tenminste een week tekort.
Je neemt nauwelijks tijd voor San Francisco, Yosemite, Sequoia etc. Ik neem aan dat de camper al gereserveerd is.
Overweeg dit eens tussen San Francisco en Los Angeles
Dag 1: Aankomst SF
Day 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco-Santa Cruz (Boardwalk, Mystery Spot)-Monterey (Aquarium)
Dag 5: Monterey -Carmel-Point Lobos SR-Big Sur-Cambria-Hearst Castle
Dag 6: Cambria-Los Angeles
Dag 7: Los Angeles/Universal
Dag 8: Los Angeles-Needles/Kingman (als je de camper op tijd krijgt zoals Rob zegt.)
Dag 9: Kingman-Grand Canyon.
Dag 10: Grand Canyon naar Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page-Monument Valley
Dag 13: Monument Valley-Gooseneck SP-Moki Dugway-Muley Point-Natural Bridges NM, Hite Overlook-Hanksville-Torrey
Dag 14: Torrey-ut12 http://www.scenicbyway12.com-Bryce. Bezoek Bryce
Day 15: Bryce-Zion, bezoek Zion
Dag 16: Bezoek Zion en naar Las Vegas
Dag 17: Las Vegas-Los Angeles. Camper inleveren)
Dag 18: Naar huis
Zelfs dit is al een drukke route. Je zou Page kunnen inwisselen voor een extra dag Las Vegas.
Je hebt minstens een volle dag nodig voor Yosemite en Sequoia NP's plus de reizen er naar toe. De omgeving van Moab zou ik deze trip echt overslaan. Veel te kort tijd voor Moab eo. De dag in Page kan je prima besteden aan wateraktiviteiten, Horseshoebend overlook, Glen Canyon Dam, Antelope Canyon. Misschien een smooth Colorado riverraft http://www.raftthecanyon.com
Heb je overwogen om de kustroute tussen SF en LA te rijden ipv Yosemite en Sequoia? En dan San Francisco.....echt minimaal 2 dagen voor deze stad.
Yeehaw.
Mooie route, alleen kom je tenminste een week tekort.
Je neemt nauwelijks tijd voor San Francisco, Yosemite, Sequoia etc. Ik neem aan dat de camper al gereserveerd is.
Overweeg dit eens tussen San Francisco en Los Angeles
Dag 1: Aankomst SF
Day 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco-Santa Cruz (Boardwalk, Mystery Spot)-Monterey (Aquarium)
Dag 5: Monterey -Carmel-Point Lobos SR-Big Sur-Cambria-Hearst Castle
Dag 6: Cambria-Los Angeles
Dag 7: Los Angeles/Universal
Dag 8: Los Angeles-Needles/Kingman (als je de camper op tijd krijgt zoals Rob zegt.)
Dag 9: Kingman-Grand Canyon.
Dag 10: Grand Canyon naar Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page-Monument Valley
Dag 13: Monument Valley-Gooseneck SP-Moki Dugway-Muley Point-Natural Bridges NM, Hite Overlook-Hanksville-Torrey
Dag 14: Torrey-ut12 http://www.scenicbyway12.com-Bryce. Bezoek Bryce
Day 15: Bryce-Zion, bezoek Zion
Dag 16: Bezoek Zion en naar Las Vegas
Dag 17: Las Vegas-Los Angeles. Camper inleveren)
Dag 18: Naar huis
Zelfs dit is al een drukke route. Je zou Page kunnen inwisselen voor een extra dag Las Vegas.
Je hebt minstens een volle dag nodig voor Yosemite en Sequoia NP's plus de reizen er naar toe. De omgeving van Moab zou ik deze trip echt overslaan. Veel te kort tijd voor Moab eo. De dag in Page kan je prima besteden aan wateraktiviteiten, Horseshoebend overlook, Glen Canyon Dam, Antelope Canyon. Misschien een smooth Colorado riverraft http://www.raftthecanyon.com
Heb je overwogen om de kustroute tussen SF en LA te rijden ipv Yosemite en Sequoia? En dan San Francisco.....echt minimaal 2 dagen voor deze stad.
Yeehaw.
-
- Amerika-newbie
Aan Yeehaw,
Ik weet dat het kort is. Ik ben zelf(zonder gezin) al een aantal keren ik SF geweest. De kustlijn naar LA ook al eens gehad.
We gaan daarom met een normale auto via de parken. Sequoia is maar de vraag.
Aan Rob,
We hebben een early bird dus verwacht ik om een uur of 11 vertrokken te zijn vanaf Cruise America (LA Carson).
We hebben inderdaad overwogen niet Moab (Arches) aan te doen maar via de U95 te gaan. Blijft overwegen.
Zijn er langs deze weg (Maxican hat -> u95 > Hanksville) nog mooie plekken? Bv raften / zwemmen bij Hite??
alvast bedankt voor de tips
Ik weet dat het kort is. Ik ben zelf(zonder gezin) al een aantal keren ik SF geweest. De kustlijn naar LA ook al eens gehad.
Aan Rob,
We hebben een early bird dus verwacht ik om een uur of 11 vertrokken te zijn vanaf Cruise America (LA Carson).
We hebben inderdaad overwogen niet Moab (Arches) aan te doen maar via de U95 te gaan. Blijft overwegen.
Zijn er langs deze weg (Maxican hat -> u95 > Hanksville) nog mooie plekken? Bv raften / zwemmen bij Hite??
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
walterallesamerika schreef:Aan Yeehaw,
Aan Rob,
Ik help het hopen maar C-A staat niet bekent als vlot bij een Early Bird (er zijn al mensen met een E-B na 12:00 vertrokken
Zijn er langs deze weg (Maxican hat -> u95 > Hanksville) nog mooie plekken?
Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridges NM, Hite overlook en een schitterende omgeving in het algemeen op deze route (zie verslag 2007)
Bv raften / zwemmen bij Hite??
Zwemmen bij Hite kan, raften wordt drijven je zit daar aan het begin/eind van Lake Powell dus veel white water zal je er niet vinden, er is bij Hite trouwens ook een campground (hebben er zelf niet gestaan.
Kan die campground bij Hite niet aanbevelen. Erg kaal en geen schaduw. Om te zwemmen zal je eerst de ramp moeten afrijden of een dirt road nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht