Hallo iedereen,
Zojuist een ticket geboekt naar LA/Arizona/Utah/SF in september voor 18 dagen.
Ga voor het eerst dus alle tips zijn welkom.
Enige handleiding tot nu toe is een rondreis uit een gids en de info op dit forum.
Spannend allemaal .
Kan iemand vertellen of 700 km. van Palm Springs naar Grand Canyon te doen is op 1 dag ?
De auto moet ik nog huren
Kan iemand vertellen of 700 km. van Palm Springs naar Grand Canyon te doen is op 1 dag ?
Ja. Dwz., ik heb wel verder gereden dan dat (GC -> SF, door DV; een slordige 950 mijl). Is persoonlijk.
Probeer om op tijd weg te gaan, zodat je op z'n minst de zonsondergang mee kunt pakken in GC. Anders is er bar weinig te doen. Zorg er wel voor dat je je in AZ aan de snelheidlimiet houdt, ookal is het immer geradeaus zover het oog kan zien en wil je doorrijden.
Ik ben nog bezig om de gewenste ´highlights´in 18 dagen te kunnen proppen...
Probeer elke avond een aantal topics door te lezen, leuke nuttige informatie, hoop ook ooit mijn bijdrage te kunnen leveren
Moet ook nog een betere gedetaileerde kaart kopen, denk ik, maar we hebben nog een week of 6
De 700 km waar ik eerder over sprak, gaat naar de South Rim entrance van GC.Hier staat de helikoptervlucht op de verlanglijst.De west entrance ligt niet op de route, of mis ik dan het mooiste deel ?
Er is geen west entrance in Grand Canyon NP. Wel een locatie die Grand Canyon West wordt genoemd maar qua uitzichten etc. veel minder is. GC West is buiten het National Park. Gedetailleerde kaarten zijn ook niet nodig. Je kan in Nederland kaarten kopen bij de betere boekhandel. RandMcNally is bij veel USA gangers populair maar er zijn ook goede kaarten van Hallwag.
Ik ben de 2e dag van mijn verblijf van LA naar Flagstaff gereden. 750km. Ging als een fluitje van een cent.
Je staat nog vroeg op door het uurverschil. Om 6.30h was ik de baan op. Je rijdt zo'n 120-130km/h over route 66. Geweldige uitzichten. En als allerbelangrijkste: zet de radio op "Route 66 GOOD TIME OLDIES" geweldige zender!!!
Hallo Rob, wij zijn vorig jaar, om tijd te winnen voor de rest van de reis, zelfs vanuit LA (of eigenlijk "Diamond Bar") naar de South Rim gereden (zo´n 850km). We hebben onderweg Palm Springs en Joshua Tree NP uitgebreid bezocht. Pas rond 15:15 verlieten we Joshua Tree en hadden toen nog bijna 600km te gaan Toch hebben we deze dag helemaal niet als lang ervaren. Ik denk dat dat komt omdat het onze 2e dag in "The States" was. Je krijgt dan nog zoveel nieuwe indrukken dat een dag snel voorbij gaat. Bovendien vind ik het leuk om te rijden. Wat wel jammer was is dat we in het donker aankwamen bij de Grand Canyon, er is dan echt niets meer te beleven en je ziet eigenlijk pas de volgende dag waar je terrecht gekomen bent.
Of het "te doen" is blijft toch een persoonlijke overweging.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.