Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route huwelijksreis 7 september

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sander1602
Amerika-ontdekker

Route huwelijksreis 7 september

Bericht door sander1602 »

Hoi Allemaal

Na heel veel hier gelezen te hebben wat wij allebei erg leuk en handig vonden zijn we uiteindelijk tot de volgende route gekomen voor onze huwelijksreis.
Er staat in principe niet veel vast en kan tijdens de reis nog veranderen behalve uiteraard de dag dat we aankomen en vertrekken en een aantal dagen in Marina(vlakbij monterey)om van alles een beetje bij te komen.
Hier onze route

zo 7-sep LAX :dance: Hotel (auto ophalen, kampeerspullen kopen)
ma 8-sep LAX- Needles Hotel (via Joshua Tree)
di 9-sep Needles- Grand Canyon Kamperen
wo 10-sep Grand Canyon Kamperen
do 11-sep Grand Canyon- Page Kamperen (Horseshoe Bend)
vr 12-sep Page Hotel (Upper/Lower Antelope canyon)
za 13-sep Page-Bryce Kamperen
zo 14-sep Bryce Kamperen
ma 15-sep Bryce -Zion Kamperen
di 16-sep Zion Kamperen
wo 17-sep Zion- Las Vegas Luxor hotel (valley of fire )
do 18-sep Las Vegas Luxor hotel
vr 19-sep Las Vegas Luxor hotel (Outlet Shoppen)
za 20-sep Las Vegas- Kings/Seqouia Kamperen (death valley)
zo 21-sep Kings/Seqouia- Yosemite Kamperen
ma 22-sep Yosemite Kamperen
di 23-sep Yosemite- (Marina)Monterey The Sanctuary beach resort
wo 24-sep (Marina)Monterey The Sanctuary beach resort (Aquarium, fishermans's warf)
do 25-sep (Marina)Monterey-Santa Barbara Hotel (Hearts Castle)
vr 26-sep Santa Barbara-Annaheim Hotel
za 27-sep Annaheim Hotel (Dagje Disney)
zo 28-sep LAX vertrek naar huis :banghead:

Wij willen in de parken(GC,Bryce,Zion,Yosemite) een aantal trails gaan doen wat raden jullie aan.
Iemand al in Valley of Fire park geweest richting LV is dit de moeite waard.
Nou hebben wij nog een aantal dingen zoals een goed hotel bij het vliegveld als we aankomen en een goed hotel bij disney (we wilden naar het disney hotel maar heb mijn ontslag net gekregen :banghead: dus moet hier helaas op bezuinigd worden..
En zoals jullie zien gaan we redelijk wat kamperen hebben jullie advies welke campings we het beste kunnen aandoen in de parken.

Bedankt alvast voor de moeite
Gr Sander& Barbara
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Route huwelijksreis 7 september

Bericht door Rob »

sander1602 schreef: Wij willen in de parken(
GC, Probeer een stukje naar beneden te doen via 1 van de 2 trails, een andere mooi hike is een deel van de westrimtrail vanaf de Village tot zover als je leuk vindt en vervolgens de shuttlebus terug.
Bryce, een hike naar beneden via bijvoorbeeld de Navajotrail is een must in Bryce
Zion, Angels Landing als je geen hoogtevrees hebt, de Narrows is echt heel mooi koop of huur wel waterschoenen,
Yosemite met de shuttlebus vanuit de Valley naar Glacier Point en dan terug lopen naar de Valley
) een aantal trails gaan doen wat raden jullie aan.
Iemand al in Valley of Fire park geweest richting LV is dit de moeite waard.
Dit park mag je niet overslaan echt een schitterend park
En zoals jullie zien gaan we redelijk wat kamperen hebben jullie advies welke campings we het beste kunnen aandoen in de parken.
GC, Mathers Campground
Bryce, South of Sunset beide zijn mooi, Sunset ligt wat dichter bij de rim.
Zion, Watchman of South, South geeft meer kans Watchman is meestal vol.
Yosemite keus genoeg maar vaak allemaal vol probeer even online te kijken waar nog plek is.

Bedankt alvast voor de moeite
Gr Sander& Barbara
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Bryce: combinatie van Queens Garden Trail (begint bij Sunrise Point) en terug via the Wall Street kant van de Navajo Loop Trail (komt uit bij Sunset Point) en dan nog even langs de rim terug naar het uitgangspunt.
(heeft ons zo'n 2 1/2 uur gekost, fantastische tocht)

Grand Canyon: wanneer je even (bijna) alleen wilt genieten van de Grand Canyon, de wandeling naar Shoshone Point, bereikbaar vanaf een parkeerplaats - aan de noordkant van de weg - tussen mile posts 245 en 246; ongeveer twintig minuten lopen naar het uitzichtpunt (niets aantrekken van het bordje met iets van 'permit' of zo bij de parkeerplaats).

Zion: alternatief met de fiets naar het einde van de canyon bij de Temple of Sinawava, met eventueel onderweg één of meerdere wandelingen
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
sander1602
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties
Zijn er minder als we hadden verwacht maar wij denken dan maar dat we een goede
route hebben uitgezocht.
En de twee tips gaan we zeker wat mee doen

Gr Sander
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

je post komt mij bekend voor.

nogmaals gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
Dat word een mooie huwelijksreis
Alle parken kun je vinden onder
http://www.nps.gov
Hier staat ook alle info over hiking etc.
zion zijn de meest spectaculaire wandelingen de riversite walk, en de wandeling naar Angels landing
in de te downloaden parkmap kun je alles over zion vinden
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/u ... 202008.pdf

de Valley of Fire is zeker de moeite waart, je kunt de parkmap hier downloaden
http://parks.nv.gov/pdf/VOFBrochure.pdf

bij bijna alle parken kon je de Parkmap al downloaden zodat je de mogelijkheden zelf kunt bekijken.
Harm
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Waarom zou je op 12 sept die ene nacht in Page in een hotel gaan? Je kunt prima kamperen met een tentje in Page. Wij gaan meestal naar Lake Powell Campground. Niet duur, overdekt zwembad aanwezig en vlakbij Antelope Canyon. Een andere campground is Wahweap RV Park aan het meer. Dat is veel duurder en wat luxer.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Hekkie en hdeweert

Gaan we zeker doen bedankt voor de campings(gaan we zeker even naar kijken) wij vinden het erg leuk om te gaan kamperen
dus hoe meer dagen hoe beter. Behalve als we erg moe zijn dan pakken we een hotel.

Wanneer komen trouwens al je reisverslagen op je site te staan of komen die er niet meer ik ben wel benieuwd
naar je reizen.

Hoi hdeweert
je antwoord komt mij ook bekend voor :lol: :lol:

gr sander
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

sander1602 schreef:Hoi Hekkie
Wanneer komen trouwens al je reisverslagen op je site te staan of komen die er niet meer ik ben wel benieuwd
naar je reizen.
Hoi Sander,

Via mijn onderschrift kun je de reisverslagen van onze twee camperreizen lezen die ik gemaakt hebt. De meeste keren gaan we echter met een tentje (een enkele keer motels) en dan maak ik geen liveverslagen. Ooit ben ik nog eens van plan verslagen van alle reizen die we gemaakt hebben naar Amerika te publiceren. Ik heb nl wel alles opgeschreven. Maar ja, tijd he..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Marjan

Ok ga ik deze nog even lezen jullie gaan niet veel naar Amerika :lol: :lol: zo te zien.
Koop je trouwens je kampeerspullen daar of nemen jullie ze altijd mee.
Kan je ons nog goede campings aanraden in GC,Page weet ik nu al :wink: Bryce,Zion,Lone Pine,Yosemite,
en van Monterey naar LA(via Highway1) zoeken we ook nog een mooie camping ipv een hotel.

We hebben wel al een aantal campings maar als jij goede weet houden wij ons aanbevolen.

Gr Sander
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik weet niet waar jullie voorkeur naar uitgaat. Wil je in de natuur verblijven of zoek je wat luxere private campgrounds? Wij wisselen dat meestal af. Na een paar dagen in de natuur wil je ook wel eens een keer wat meer comfort en soms een wasje draaien.

In de Nationale parken heb je meestal basic campgrounds met weinig voorzieningen. Op de site van de Nat. Park Service http://www.nps.gov/ kun je per park informatie daarover vinden. Deze campgrounds zijn over het algemeen op basis van first come first serve. In Yosemite is het erg druk en moet je bespreken, zeker in het weekend.

In de omgeving van de Nat. Parken zijn ook voldoende campgrounds te vinden. Kijk ook eens op de site van KOA. Deze campingketen is zeer geschikt voor tentkampeerders, maar er zijn ook genoeg anderen die soms ook wel wat goedkoper zijn.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Marjan

Hetzelfde als jullie inderdaad lekker in de natuur (lijkt ons geweldig in de parken)en daarna de wat betere en met meer luxe campings.
We kunnen haast niet wachten we gaan daar onze spullen kopen hebben hier een tent van 22 kilo dan gaat het een beetje hard met het gewicht.

gr Sander
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben inmiddels twee tentjes versleten tijdens onze reizen. De laatste hebben we gekocht bij de Wal*Mart voor zo'n $ 30, een echte Coleman en fantastisch makkelijk op te zetten met slecht 4 haringen. Wij nemen de tent dus steeds mee in onze bagage, evenals een airbed en slaapzakken.

Maar als je nog niets hebt, zou ik het kopen in Amerika. Met name bij de Wal*mart kun je voordelig terecht voor alle kampeerspulletjes.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Allemaal

Even een kleine update voor onze huwelijksreis we hebben eigenlijk alles geregeld :dance: , gisteren twee hotels geboekt voor aankomst en vertrek.
Namelijk de Best western Suites hotel voor bij aankomst en voor de laatste twee dagen de Best western anaheim Inn tegenover disney.
Iemand al in deze hotels geweest van dit forum op tripadvisor komen ze er redelijk goed vanaf.
Nog een vraag zoals sommige van jullie weten zijn wij van plan om in de parken te gaan kamperen en de rest in hotels weet 1 van jullie toevallig welke walmart/target er in de buurt van het vliegveld zit die deze spullen verkoopt.

Bedankt
Gr Sander
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben vorig jaar de eerste twee nachten van onze vakantie in het Best Western Anaheim Inn gelogeerd. Het is een prima hotel met nette, schone kamers. Er is een klein zwembadje. Rechts van het hotel zit een Outback restaurant en links een Denny's die 24/7 open is. Om bij de Disney parken te komen, hoef je alleen maar de weg over te steken.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Jerbia

Bedankt voor het antwoord hebben inmiddels geboekt voor twee dagen.

Gr Sander
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Hoi,

Proficiat met uw huwelijk! Wij zijn juist terug van huwelijksreis uit Zuid West USA.

Zion: Inderdaad Angels Landing is een prachtige wandeling indien geen hoogtevrees.... Aanrader

Las Vegas: Luxor is een zeer goed hotel, heb er 4 jaar geleden overnacht maar nu zijn er werken aan de gang in het gebouw dus ik zou eerder opteren voor een ander hotel. Wij zijn deze keer blijven overnachten in Treasure Island. Goed gelegen op de strip, mooie ruime kamers met uitkijk op de strip, heerlijk buffet,... Minpunt: relatief klein zwembad in verhouding met andere hotels op de strip.
Las Vegas Premium Outlets: We hebben enkele koopjes voor u overgelaten na onze passage :wink:

Page: In het weekend op een avond zeker eens passeren in Windy Mesa 800 N Navajo Dr... Bar met live optredens en stootkussens aan de bar... het kan er soms hevig aan toe gaan... Maar eerst iets gaan eten in Fiesta Mexicana (125 S Lake Powell BLVD), zeer lekkere mexicaan met overheerlijke margaritas.

Yosemite: zie Rob

Succes
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi

Even een kleine update onze route staat inmiddels vast en het uiteindelijk het onderstaande geworden.
We hebben een aantal dagen ingekort om toch San Francisco te gaan bezoeken

zo 7-sep LAX Hotel Best Western Suites (geb)
ma 8-sep LAX- Needles of Kingman Hotel
di 9-sep Needles- Grand Canyon Hotel
wo10-sep Grand Canyon Hotel
do 11-sep Grand Canyon- Page Hotel
vr 12-sep Page Hotel
za 13-sep page- Bryce Hotel
zo 14-sep Bryce Hotel
ma 15-sep Bryce- Ivins(St George) Hotel (via Zion)Ivins bezoek musical
di 16-sep Ivins- Las Vegas Hotel
wo 17-sep Las Vegas Hotel
do 18-sep Las Vegas- Lone Pine Hotel
vr 19-sep Lone Pine- Yosemite Hotel
za 20-sep Yosemite Hotel
zo 21-sep Yosemite- SF Hotel
ma 22-sep SF Hotel
di 23-sept SF- Monterey Hotel
wo 24-sep Monterey Hotel
do 25-sep Monterey- Santa Barbara Hotel
vr 26-sep Santa Barbara- Anaheim Hotel Best Western Anaheim (geb)
za 27-sep Anaheim- Hotel Best Western Anaheim (geb)
zo 28-sep LAX Vertrek naar huis

Helaas zijn de kampeernachten in de parken allemaal komen te vervallen wegens rugpijn van mijn vriendin(bijna vrouw,nog 4 dg). :banghead: :banghead:
We hopen dat ze in ieder geval een vrijdag met de bruiloft kan lopen maar het is nog maar de vraag of we zondag naar Amerika gaan.
Gisteren zelfs vrienden opgebeld waarvan de vader fysio is en die zijn langs gekomen om haar te behandelen het is geen hernia in ieder geval.
En als het een beetje mee zit dan houdt ze er een dg of 4 last van.
Zo dadelijk de dokter bellen voor langs te gaan en hopen dat die nog wonder medicijn heeft want ze kan niet lopen,zitten en liggen.
Ik ga in ieder geval vandaag maar hotels uitzoeken voor de parken en onderweg want dat had ik natuurlijk niet gedaan (het is een beetje tegen beter weten in)
maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Gr Sander
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik wil jullie in elk geval sterkte wensen! Heel naar als je zo richting je bruiloft en huwelijksreis moet gaan.
Rob goes usa
Amerika-newbie

Bericht door Rob goes usa »

Nou Sander, ik denk dat wij elkaar bij elk gas station tegenkomen, wij rijden nagenoeg dezelfde route in dezelfde periode.
Het is voor ons alleen geen huwelijksreis.
Een fijne trouwdag toegewenst en wellicht tot volgende week! :beerchug:
Rob
sander1602
Amerika-ontdekker

Hoi Allemaal

Na 6 maanden intensief voorbereiden en lekker veel gelezen en een leuke planning gemaakt(vonden wij) vandaag
helaas moeten besluiten om de reis te cancelen :banghead: .
Zoals eerder gemeld had mijn vriendin(bijna vrouw)vorige week rugpijn gekregen en na deze intensief behandelen.

Fysio- 100 euro :banghead:
chiropractor- 350 euro :banghead:
Dit krijgen we wel terug vd verzekering hopen we maar dit moesten we wel eerst even voorschieten.

Zoals de eerste fysio en manueel therapeut :evil: al zei het was het si gewricht echt geen hernia maar ze bleef er maar last van houden en ik vertrouwde de zaak niet helemaal dus mijn eigen fysio gebeld.
Die gekeken en die zei gelijk dat het er niet goed uitzag en raadde aan om snel naar een chiropractor te gaan daar geweest 2x behandelt vandaag en foto's genomen en morgen nog 1x maar hij geeft weinig kans om de vakantie te halen.
Hij probeert in ieder geval dat ze kan lopen aanstaande vrijdag als we gaan trouwen met behoorlijk wat medicijnen erbij :dance: :beerchug:.

En oja op de foto's was duidelijk te zien dat het wel een beginnende hernia is maar dat we er vroeg bij zijn de meeste mensen krijgen er pas veel later last van.

Dus hebben wij de reis tijdelijk uitgesteld maar wel voorgenomen dat als we de volgende keer gaan, dan gaan 4 weken ipv 3 weken.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor dit zeer leuke forum en de reactie's en blijf jullie zeker volgen.

Gr Sander
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer