Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

favoriet park zuidwest

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.

Wat is jou favoriete park in het zuid-westen

Peiling eindigde op 25 jul 2008, 17:52

Bryce
6
10%
Death Valley
8
14%
Grand Canyon
6
10%
Yosemite
19
33%
Zion
19
33%

Totaal aantal stemmen: 58

klickklick
Amerika-ontdekker

favoriet park zuidwest

Bericht door klickklick »

Om te bepalen welke parken ik wil aan doen wil ik graag wat meningen van jullie over bijvoorbeeld
Wij gaan in juli

yosemite
death valley
Zion
Bryce
Grand canyon

Wat is bijvoorbeeld jullie favoriete park en waarom

p.s. nog een klein vraagje Zion en Bryce in 1 dag handig?

* Note mod (Rob)
Op verzoek van de topicstarter is een Poll gemaakt.
De parknamen staan op alfabet en hebben dus niets met een voorkeur van topicstarter te maken.
De Poll staat 30 dagen open.
yarrah
Amerika-expert

Re: favoriet park zuidwest

Bericht door yarrah »

klickklick schreef:
p.s. nog een klein vraagje Zion en Bryce in 1 dag handig?
Absoluut niet :D

Zion is zooooo mooooiiii wij hebben hier 2 nachten gestaan.
Bryce als je alle uitzichten wilt zien en onderin de canyon wilt wandelen (wat een absolute aanrader is) dan heb je zeker een dag nodig.

Grand Canyon is overweldigend, maar een beetje teveel dat ik er een beetje van in de war raakte. Daarnaast was het veel te druk zeker bij Mather een stukje richting Desert View en het wordt een stuk rustiger. Reken voor de Grand Canyon zeker een dag.

Dead Valley was het meest gekke ervaring wat ik ooit heb meegemaakt zooooo heeeetttt. 's nachts koelde het nauwelijks af. Echt onwijs!!!!

Vrolijke groetjes uit Denver,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik was ook helemaal gek op Zion, we kwamen aan het einde van de ochtend aan en zijn twee nachten gebleven. Zeker 2 of 3 dagen inplannen!

Bryce niet geweest, Grand Canyon zou ik zeker niet overslaan, maar eind van de middag aankomen en de volgende dag weer verder vond ik genoeg om een goede indruk te krijgen (tenzij je wilt hiken, naar de bodem en weer terug naar boven schijnt zeker 10 uur te duren).

Yoesmite zijn wij 3 nachten ofwel 2,5 dag geweest en was wat mij betreft genoeg. Ik vond Zion het leukst!!!
klickklick
Amerika-ontdekker

bedankt voor de reacties tot zo ver. Was yosemite nu de moeite waard of wa 1 nacht ook al genoeg
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Zonder twijfel nr 1: Bryce
2: Geen park maar toch geweldig: Lower Antelope Canyon in Page.

GC, Zion en Yosemite zijn ook allemall fantastisch maar Bryce en de Antelope canyon blijven voor mij de absolute highlights.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Grappig om te zien hoe iedereen een andere mening heeft. ;-) Zion vond ik nogal tegenvallen, misschien omdat dat het laatste park was op onze tocht.

Van de parken die jij opnoemt, ben ik enkel in Death Valley niet geweest. Mijn mening: Bryce - Grand Canyon - Yosemite - Zion.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Grand Canyon met een helicoptervlucht is de grootste aanrader.. We vonden het toen we daarna het park ingingen met de auto nogal 'tegenvallen' want nergens zulke mooie uitzichten dan vanuit de helicopter!!

Bryce en Zion zeker niet in één dag proppen.. Wij hadden ze op twee dagen achter elkaar.. En dat was zeker ook niet lang genoeg.. Vond beide parken erg mooi!

Death Valley vond ik meer gevalletje "moet je geweest zijn". Maar toch zeker de moeite waard hoor!

En op 1 blijft voor mij Yosemite! PRACHTIG!!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Al die parken zijn prachtig, en het lastige is dat ze niet te vergelijken zijn. Maar er zijn parken waar we terug blijven komen en dat zijn Zion en Yosemite. Bij Bryce vonden we de eerste indruk geweldig, en een wandeling daar is ook de moeite waard maar je hebt het wel sneller gezien dan een enrom groot park als Yosemite. Een nacht Yosemite is eigenlijk niets, dan heb je niet eens tijd voor de belangrijkste viewpoints. Het allermooiste is om daar wat wandelingen te maken. Datzelfde geldt voor Zion; vanuit de auto of de shuttlebus kun je het niet voldoende waarderen. Maar goed, dat is heel persoonlijk.
De Grand Canyon vind ik wat lastig nu; altijd mooi en indrukwekkend, maar de west rim is nu afgsloten (check het voor de zekerheid). Het zal dan elders drukker zijn. Maar een wandeling naar beneden (kun je net zo lang maken als je wilt) is zeker een must.

Marianne
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Op Yosemite en Zion geraak ik ook niet uitgekeken... zo'n geweldig mooie NP'en. Hier verblijven we dan ook telkens enkele dagen. Dit jaar gaan we voor de eerste keer naar Canyon De Chelly, na veel te hebben gelezen/opgezocht maakt deze zeker ook een kans om in mijn top 3 te komen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Zion staat bij mij op de eerste plaats. Je kunt er lange maar ook korte wandelingen maken. Mooie rode rotsen, orchideeën, kolibris en heerlijk in de rivier poedelen. De prachtigste vergezichten als je net uit de tunnel vanaf Bryce komt rijden.

Op de tweede plaats Yosemite. Glacier view rd, Mariposa Grove, Tioga Pass Rd, tunnel view point, Tenaya Lake
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mijn favoriet is absoluut Death Valley,het is doodzonde dat veel mensen er even snel doorheen rijden,en eigenlijk niks zien.
Je kan daar alleen al 2 weken zitten,en dan nog dingen missen.

Grand Canyon is nummer twee,Yosemite nummer drie.

Bryce en Zion zijn ook erg mooi,maar voor mij is een dag daar genoeg.
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Yosemite staat voor mij echt op 1! Maar goed, ik ben ook watervallen fan! Je kan er zo heerlijk wandelen. 2 weken geleden hebben we daar de Panorama trail gelopen (van Glacier point helemaal naar beneden langs Nevada & Vernall falls) echt geweldig!

Zion staat op 2. Ook heel leuk om te wandelen en lekker te relaxen. De sterrenhemel 's nachts is ook zo prachtig in Zion.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Grappig, mijn minst favoriete park is juist Death Valley. Het was heel mooi maar voor mij te kil en doods. Ik voelde me er heel onbehaaglijk.
Ik moet er niet aan denken om daar twee weken door te brengen! Zelfs een dag was voor mij al teveel.

Mijn grote favoriet is Zion. De combinatie rode rotsen en groen maakt dit park voor mij heel aantrekkelijk. Ik voel me er elke keer weer heerlijk.

Bryce moet je een keer gezien hebben door de uniek natuur, maar langer dan een dag zou ik er niet doorbrengen.
Datzelfde geldt voor de GC.

In Yosemite zijn wij maar kort geweest, de Tiogapass is schitterend maar over de rest heb ik (nog) geen oordeel.

Marjon
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Yosemite is voor mij ook nummer 1 in dit rijtje; je hebt er alles! Watervallen, rotsen, veel groen, en wildlife!
Wij hebben er vorig jaar zelfs veel beren gezien naast al het andere wildlife. Ik vind Yosemite gewoon heel afwisselend!

Zion staat bij mij op nr. 2, ook een heel mooi park en ik zou dit zeker niet op 1 dag met Bryce plannen, dan ben je echt veel te kort in dit park aanwezig......

Succes met beslissen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Al met al heb je hier dus helemaal niks aan... al die verschillende meningen. Je zult ze dus allemaal zelf moeten bekijken. Rot hoor :wink:

Yosemite wil ik graag nog eens zien - nu in het voorjaar met de watervallen, maar in september vond ik het de vorige keer ook al erg imposant;
de Grand Canyon vond ik mega indrukwekkend - een halve dag zou ik hier echt te kort vinden...wij zijn er alles bij elkaar 3,5 dag geweest;
Bryce was mooi, maar staat bij mij zeker niet op 1. Ik was toen wel blij dat we daar een rustmoment ingebouwd hadden, want de eerste dag was het guur weer en deed geen recht aan het moois dat je daar de 2e dag gezien hebben;
Zion vond ik geweldig, vooral na ons 2e bezoek toen we tijd hadden voor de Narrows hike - zeker tijd voor inplannen dus!
Net als Marjon vond ik Death Valley een ramp - afschuwelijk. Ik wist niet hoe snel ik moest maken dat we daar wegkwamen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Pete.Z schreef:Mijn favoriet is absoluut Death Valley,het is doodzonde dat veel mensen er even snel doorheen rijden,en eigenlijk niks zien.
Je kan daar alleen al 2 weken zitten,en dan nog dingen missen.
Ja, dat vind ik nou ook, het is zo onwerkelijk en zo verschillend dat je het idee hebt op een andere planeet te zijn.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Raar hè, dat één park zulke tegengestelde gevoelens kan oproepen.
Ik zelf ben heel gevoelig voor sfeer. Een park als Zion heeft voor mij een heerlijke sfeer. Door de kleuren, het water, de mooie bergen. Het leeft!
Death valley heeft een naargeestige sfeer. Het voelt dood. Opgeteld bij de bloedhete föhnwind geeft dat mij een heel onbehaaglijk en onveilig gevoel.

Marjon
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

DV vind ik prachtig en afwisselend, maar het is niet mijn favoriete park omdat ik het er te heet vind om te wandelen. We blijven bij de auto. Door DV lopend, voel ik me onveilig, ben bang om flauw te vallen.
Echter eind september 2007 in Death Valley góót het van de regen, dat was nou weer het andere uiterste :( We hadden ons verheugd op het gekoelde zwembad bij Furnace Creek Ranch, maar dat ging mooi niet door.....
klickklick
Amerika-ontdekker

leuk om zoveel meningen te lezen, maar het maakt de keuze niet echt makkelijk. ik denk dat ik maar een soort statistiek ga bij houden :o .
Meer mening zijn natuurlijk welkom
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Misschien kan er een poll van worden gemaakt...? :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer