Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bijna definitieve route zuidwesten, graag tips
Bijna definitieve route zuidwesten, graag tips
Hoi forumleden,
Al heel veel informatie kunnen vinden op het forum, maar hierdoor ga je soms ook weer twijfelen.
We zijn er bijna uit met onze route, maar twijfelen nog over twee dingen. Het aantal dagen dat we zullen doen over de route tussen San Francisco en Los Angeles en de overnachtingsplaatsen tussen page en moab. Hier onze voorlopige route. Graag jullie tips of deze haalbaar is (met name ten aanzien van de bovengenoemde punten) en op welke punten we deze wellicht beter kunnen veranderen. Alvast bedankt voor het meedenken. Alle tips zijn welkom!
Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco - Monterey
Dag 3: Monterey - Santa Maria
Dag 4: Santa Maria - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Laughlin
Dag 7: Laughlin - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Page
Dag 10: Page - Kayenta
Dag 11: Kayenta - Mesa Verde
Dag 12: Mesa Verde - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Springdale
Dag 16: Springdale - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Bakersfield
Dag 19: Bakersfield - Fresno
Dag 20: Fresno - El Portal
Dag 21: El Portal
Dag 22: El Portal - San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: Vertrek naar huis
Groetjes Judith
Al heel veel informatie kunnen vinden op het forum, maar hierdoor ga je soms ook weer twijfelen.
We zijn er bijna uit met onze route, maar twijfelen nog over twee dingen. Het aantal dagen dat we zullen doen over de route tussen San Francisco en Los Angeles en de overnachtingsplaatsen tussen page en moab. Hier onze voorlopige route. Graag jullie tips of deze haalbaar is (met name ten aanzien van de bovengenoemde punten) en op welke punten we deze wellicht beter kunnen veranderen. Alvast bedankt voor het meedenken. Alle tips zijn welkom!
Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco - Monterey
Dag 3: Monterey - Santa Maria
Dag 4: Santa Maria - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Laughlin
Dag 7: Laughlin - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Page
Dag 10: Page - Kayenta
Dag 11: Kayenta - Mesa Verde
Dag 12: Mesa Verde - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Springdale
Dag 16: Springdale - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Bakersfield
Dag 19: Bakersfield - Fresno
Dag 20: Fresno - El Portal
Dag 21: El Portal
Dag 22: El Portal - San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: Vertrek naar huis
Groetjes Judith
Re: Bijna definitieve route zuidwesten, graag tips
Hi Judith
Ik denk dat er weinig mis is met je route. Als ik wat tips mag geven dan zou ik Mesa Verde voor een andere keer bewaren. Het is niet alleen een omweg maar je zal ook niet veel tijd hebben voor een bezoek. Dus ik zou van MV rechtstreeks naar Moab gaan en een dag aan Moab toevoegen. Onderweg naar Moab zou je dan via ut261 ut 95 naar us191 kunnen rijden en onderweg Gooseneck SP, Moki Dugway/Muley Point, Natural Bridges NM en Canyonlands The Needles kunnen bezoeken. Ook heb je erg weinig tijd voor ut12 tussen Torrey en Bryce, Bryce zelf en Zion. Tussen SF en LA. Hangt ervan af wat je plannen zijn. Je zou kunnen overwegen om de eerste dag van SF bv naar Cambria te rijden, dat geeft je meer tijd voor bv Hearst Castle als je dat wil bezoeken.
Yeehaw
Ik denk dat er weinig mis is met je route. Als ik wat tips mag geven dan zou ik Mesa Verde voor een andere keer bewaren. Het is niet alleen een omweg maar je zal ook niet veel tijd hebben voor een bezoek. Dus ik zou van MV rechtstreeks naar Moab gaan en een dag aan Moab toevoegen. Onderweg naar Moab zou je dan via ut261 ut 95 naar us191 kunnen rijden en onderweg Gooseneck SP, Moki Dugway/Muley Point, Natural Bridges NM en Canyonlands The Needles kunnen bezoeken. Ook heb je erg weinig tijd voor ut12 tussen Torrey en Bryce, Bryce zelf en Zion. Tussen SF en LA. Hangt ervan af wat je plannen zijn. Je zou kunnen overwegen om de eerste dag van SF bv naar Cambria te rijden, dat geeft je meer tijd voor bv Hearst Castle als je dat wil bezoeken.
Yeehaw
Bedankt voor je reactie.
We willen inderdaad Hearst Castle ook bezoeken. Is het een idee om 1 dag bij Grand Canyon in te leveren en hiervoor in de plaats een extra dag te pakken tussen San Francisco en Los Angeles.
Mesa Verde gaan we dan waarschijnlijk ook overslaan, we gaan dan even kijken hoe we extra tijd kunnen krijgen bij Bryce. Als hier nog tips voor zijn, horen we ze graag.
Groetjes,
We willen inderdaad Hearst Castle ook bezoeken. Is het een idee om 1 dag bij Grand Canyon in te leveren en hiervoor in de plaats een extra dag te pakken tussen San Francisco en Los Angeles.
Mesa Verde gaan we dan waarschijnlijk ook overslaan, we gaan dan even kijken hoe we extra tijd kunnen krijgen bij Bryce. Als hier nog tips voor zijn, horen we ze graag.
Groetjes,
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook Mesa Verde laten vallen. En op de een of andere manier blijft het toch wat krap, ondanks de 25 dagen. Om minder tijd voor de GC uit te trekken is wel weer jammer. Maar als je vanuit LA wat langer doorrijdt, kun je de dag van aankomst ook wel tijd in het park doorbrengen. Wanneer gaan jullie eigenlijk? Wat is de bedoeling van Bakersfield-Fresno, wllen jullie nog naar Sequoia? Is Death Valley/Tioga Pass geen optie?
El Portal ligt niet slecht voor een bezoek aan Yosemite, maar lijkt het jullie niets om in het park te overnachten? En in plaats van Kayenta zou je naar Gouldings Lodge kunnen kijken.
Marianne
El Portal ligt niet slecht voor een bezoek aan Yosemite, maar lijkt het jullie niets om in het park te overnachten? En in plaats van Kayenta zou je naar Gouldings Lodge kunnen kijken.
Marianne
We gaan 12 juli tot 5 augustus.
We laten de route tot aan de Grand Canyon inderdaad voor wat hij is, zodat we hier geen dag hoeven in te leveren. Mesa Verde gaat er uit en bedankt voor de inderdaad goede tip om Kayenta in te ruilen voor Gouldings Lodge.
We twijfelen nog of we naar Sequoia willen. Beter alternatief om de Tioga Pass te nemen en te overnachten in het park??
Bedankt voor de tips zover, als er nog meer tips zijn om wat meer lucht in de route te krijgen horen we het graag. Maar ik denk dat we er al wel een heel eind zijn zo.
Groetjes,
We laten de route tot aan de Grand Canyon inderdaad voor wat hij is, zodat we hier geen dag hoeven in te leveren. Mesa Verde gaat er uit en bedankt voor de inderdaad goede tip om Kayenta in te ruilen voor Gouldings Lodge.
We twijfelen nog of we naar Sequoia willen. Beter alternatief om de Tioga Pass te nemen en te overnachten in het park??
Bedankt voor de tips zover, als er nog meer tips zijn om wat meer lucht in de route te krijgen horen we het graag. Maar ik denk dat we er al wel een heel eind zijn zo.
Groetjes,
Heb je al gekeken of Goulding's Lodge nog plaats heeft. Ik ben bang van niet nl. Ik zei niets over Bakersfield en Fresno omdat ik aannam dat jullie Death Valley overslaan. Als dat niet het geval is zou je in 2 dagen van Las Vegas naar El portal kunnen rijden via Death Valley en Tioga Pass en een dag toevoegen aan Zion/Bryce, of in drie dagen van Las Vegas naar El Portal rijden. Dan mis je natuurlijk wel Seki.
Tussen Laughlin en GCNP neem ik aan dat je via Oatman-Sitgreaves Pass-Kingman-R66-Seligman rijdt.
Tussen Laughlin en GCNP neem ik aan dat je via Oatman-Sitgreaves Pass-Kingman-R66-Seligman rijdt.
ALs het kan, probeer dan één volle dag Zion in te plannen: is niet zo groot, maar zó'n onwijs mooi park, daar moet je meer tijd aan besteden door wat langere wandelingen te maken...
Gr. Georgette
Gr. Georgette
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 3264 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman