Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sequoia's in Yosemite??
Sequoia's in Yosemite??
Hoi,
ik heb al gezocht binnen het Forum, maar heeft iemand een idee waar sequoia's in Yosemite NP te vinden zijn? En hoe die te bereiken.....
In het Forum lees ik wel dat ze er zijn, maar ben erg benieuwd waar.
thnx
Rayas
ik heb al gezocht binnen het Forum, maar heeft iemand een idee waar sequoia's in Yosemite NP te vinden zijn? En hoe die te bereiken.....
In het Forum lees ik wel dat ze er zijn, maar ben erg benieuwd waar.
thnx
Rayas
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Sequoia's in Yosemite??
Sequoia's in Yosemite zijn te vinden in Mariposa Grove en Tuolumne Grove.
Zie ook de site van Yosemite op www.nps.gov > plan your visit > things to do > hiking
Zie ook de site van Yosemite op www.nps.gov > plan your visit > things to do > hiking
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Ok Inge, dank je wel!!!
gr
rayas
gr
rayas
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
We hebben vorige week Tuolumne Grove bezocht in Yosemite.
Er stond bij dat de wandeling 2 tot 3u zou duren, maar wij waren na 2u al terug boven. Nochtans hadden we niet zo hard doorgestapt en deden we in de grove nog een extra rond én ben ik zelfs een tijdje zoet geweest door in een dode sequoia te kruipen. Maar het was echt wel de moeite! De bomen zijn grooooot! En het is er niet echt druk onderweg. Er is wel niet zoveel parkeerplaats, dus ik zou op een rustig moment gaan. Wij waren er 's morgens vroeg omdat dat onze laatste wandeling zou zijn voor we langs daar het park zouden uitrijden.
Er stond bij dat de wandeling 2 tot 3u zou duren, maar wij waren na 2u al terug boven. Nochtans hadden we niet zo hard doorgestapt en deden we in de grove nog een extra rond én ben ik zelfs een tijdje zoet geweest door in een dode sequoia te kruipen. Maar het was echt wel de moeite! De bomen zijn grooooot! En het is er niet echt druk onderweg. Er is wel niet zoveel parkeerplaats, dus ik zou op een rustig moment gaan. Wij waren er 's morgens vroeg omdat dat onze laatste wandeling zou zijn voor we langs daar het park zouden uitrijden.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ligt Toulumne Grove bij Toulumne meadows?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, het ligt bij Crane Flat. Neem eens een kijkje op de NPS-site./ Hier kun je over elk park veel informatie vinden, en ook kaarten van de parken. Zie voor een kaart van Yosemite hier. Tuolumne Grove is te vinden langs de 120, ter hoogte van Crane Flat, aan de westkant van het park dus.suusja schreef:Ligt Toulumne Grove bij Toulumne meadows?
De kaart die je hier ziet krijg je bij binnenkomst in het park.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je via de Tioga pas het park van oost naar west binnenrijdt kom je op het einde (voor je aan het kruispunt, tankstation,... van Crane Flat komt) aan de rechterkant een parking tegen. Hier staat ook een pijl met Tuolomne Grove als ik me niet vergis. Daar kan je je auto parkeren en begint de wandeling naar de Sequoia's.
Onze reisverslagen:
Hoi,
We wilden de boompjes gaan bekijken in Mariposa Grove. Maar dat ligt niet ideaal op de route. Als we de boompjes bij Tioga Pass bekijken, zijn die even mooi?
<Gert>
We wilden de boompjes gaan bekijken in Mariposa Grove. Maar dat ligt niet ideaal op de route. Als we de boompjes bij Tioga Pass bekijken, zijn die even mooi?
<Gert>
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gert,ensingg schreef:Hoi,
<Gert>
Er zijn wel bomen bij de Tioga Pass, maar geen sequoia's. Lees bovenstaande berichten even, en pak het kaartje erbij.
Je hebt bij Crane Flat ook nog de Merced Grove, zie ook hier.
Bij de Mariposa Grove heb je de meeste sequoia's maar of ze daar mooier zijn weet ik niet, tussen onze bezoeken zat te veel tijd om dat te kunnen vergelijken.
Marianne
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet iemand tot wanneer de weg naar Mariposa Grove dicht is? Op de plattegrond van Yosemite NP staat "closed in winter", is het dan in de lente weer open?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Marjol,Marjol schreef:Weet iemand tot wanneer de weg naar Mariposa Grove dicht is? Op de plattegrond van Yosemite NP staat "closed in winter", is het dan in de lente weer open?
Staat op de link die ik net gegeven heb. Exacte data zijn natuurlijk nooit te geven. Zelfs als een weg al opengegaan is, kan hij weer tijdelijk gesloten worden door sneeuwval of andere weersomstandigheden.
Marianne
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had het inderdaad inmiddels al gevonden, een beetje te snel gevraagd dusMartin & Marianne schreef:Hallo Marjol,Marjol schreef:Weet iemand tot wanneer de weg naar Mariposa Grove dicht is? Op de plattegrond van Yosemite NP staat "closed in winter", is het dan in de lente weer open?
Staat op de link die ik net gegeven heb. Exacte data zijn natuurlijk nooit te geven. Zelfs als een weg al opengegaan is, kan hij weer tijdelijk gesloten worden door sneeuwval of andere weersomstandigheden.
Marianne

Maar bedankt voor je antwoord... ook als de weg dicht is kunnen we erheen lopen, dat was het belangrijkste voor mij

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1256 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties