Antelope Canyon tour

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Antelope Canyon tour

Bericht door Rob »

Hoi allemaal,

Voor onze trip dit voorjaar is een bezoek aan Antelope Canyon nu zeker, via http://www.antelopecanyon.com hebben we tickets gekocht voor de fototour van 11:30 daarbij ben je 2 uur in de canyon om foto's te maken.
Kosten $ 35 + $4,38 tax + $7 Tribal Fee = $46,38 P/P.
Let op als je de site bezoekt darrwordt nergens overde $7 Tribal Fee gesproken, toen ik de tickets bestelde kwam het bedrag niet overeen met hetgene ik had uitgerekend, dus een mailtje gestuurd met de vraag om uitleg, die kwam dan ook bijna gelijk.
Dus 22 april kunnen je ons daar vinden.
Gr.
Rob
Gebruikersavatar
PBa
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 jan 2005, 13:28
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Bericht door PBa »

Heel veel plezier. Wij zijn er afgelopen maand geweest. Ondanks dat de zon toen niet erg hoog stond, was het al behoorlijk spectaculair.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

PBa schreef:Heel veel plezier. Wij zijn er afgelopen maand geweest. Ondanks dat de zon toen niet erg hoog stond, was het al behoorlijk spectaculair.
Hoi Peter,

Aan de foto's te zien was het er toen jullie er waren niet al te warm, wij hopen het in een korte broek te kunnen doen.
Gr.
Rob
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Antelope Canyon tour

Bericht door MotorGuy76 »

Rob schreef:Kosten $ 35 + $4,38 tax + $7 Tribal Fee = $46,38 P/P.
Antelope Canyon ziet er super uit, maar ik vind 46 dollar per persoon eerlijk gezegd wel wat duur voor zoiets, kan dit niet goedkoper?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jawel maar dan moet je een andere tour boeken, er zijn ook tours van 50 minuten en op andere tijdstippen van de dag.
Ik wilde deze omdat de lichtinval op de middag het mooiste is om foto's te maken en met 2 uur kan je het ook op het gemak doen.
Kijk maar op de site voor andere tours en prijzen.
Gr.
Rob
Gebruikersavatar
PBa
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 jan 2005, 13:28
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Bericht door PBa »

Dat klopt... het was er ongeveer 15 graden. Gelukkig was het wel erg zonnig, maar achteraf hadden we beter de tour van 11.30 kunnen boeken i.p.v. 9.30. Rond 12.00 uur is de canyon namelijk het mooist

Wij waren met z'n 5-en. De tour-guide, wij met z'n tweeen en nog een stel. In de zomer gaan ze met 70 man tegelijk door de canyon.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Gebruikersavatar
PBa
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 jan 2005, 13:28
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Bericht door PBa »

Ik meen dat wij samen ongeveer 50 dollar kwijt waren. Maar het kan zijn dat het in februari goedkoper is dan in de zomer. dat weet ik niet.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon tour

Bericht door hekkie »

MotorGuy76 schreef:Antelope Canyon ziet er super uit, maar ik vind 46 dollar per persoon eerlijk gezegd wel wat duur voor zoiets, kan dit niet goedkoper?
Dat kan zeker. Rij vanaf Page plm 2 mile via highway 98 east richting Kaibeto. Draai rechtsaf tegenover Antelope Point Road (N22B). Hier moet je betalen voor parkeren en is tevens toegang tot Navajo Tribal Park. Kosten $ 6 p.p. Staat allemaal aangegeven als je aan komt rijden. Voor de Antilope Canyon (upper) moet je nog apart betalen. Vlgns mij voor 2005 $ 18. Er zijn 2 tarieven. Neem de goedkoopste (= officieel voor 1 uur). De duurdere (de zgn. fototour) is officieel 2 uur.
Je wordt met een terreinwagen naar de canyon gebracht. Deze pendelt heen en weer en er wordt NIET gecontroleerd of jij daar 1 of 2 uur bent geweest.
De andere mogelijkheid is een excursietour te boeken vanuit Page (hier al besproken), maar dan ben je meer geld kwijt.
Het is zeer de moeite waard, maar doe het alleen als de zon schijnt en je er omstreeks het middaguur bent.

Hier nog wat informatie over richting en prijzen
http://westerntreks.com/trekindex.htm?A ... mments.htm

(het gaat dus in dit geval om de UPPER Antelope Canyon)

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Re: Antelope Canyon tour

Bericht door MotorGuy76 »

hekkie schreef:
MotorGuy76 schreef:Antelope Canyon ziet er super uit, maar ik vind 46 dollar per persoon eerlijk gezegd wel wat duur voor zoiets, kan dit niet goedkoper?
Dat kan zeker. Rij vanaf Page plm 2 mile via highway 98 east richting Kaibeto. Draai rechtsaf tegenover Antelope Point Road (N22B). Hier moet je betalen voor parkeren en is tevens toegang tot Navajo Tribal Park. Kosten $ 6 p.p. Staat allemaal aangegeven als je aan komt rijden. Voor de Antilope Canyon (upper) moet je nog apart betalen. Vlgns mij voor 2005 $ 18. Er zijn 2 tarieven. Neem de goedkoopste (= officieel voor 1 uur). De duurdere (de zgn. fototour) is officieel 2 uur.
Je wordt met een terreinwagen naar de canyon gebracht. Deze pendelt heen en weer en er wordt NIET gecontroleerd of jij daar 1 of 2 uur bent geweest.
De andere mogelijkheid is een excursietour te boeken vanuit Page (hier al besproken), maar dan ben je meer geld kwijt.
Het is zeer de moeite waard, maar doe het alleen als de zon schijnt en je er omstreeks het middaguur bent.

Hier nog wat informatie over richting en prijzen
http://westerntreks.com/trekindex.htm?A ... mments.htm

(het gaat dus in dit geval om de UPPER Antelope Canyon)

Groetjes Marjan
Harstikke bedankt, dit scheelt nogal...gaan we in September eens uitproberen...

Dus als ik het goed begrijp kun je er op eigen gelegenheid naartoe, en je mag zelf weten hoelaat je dit doet? En ook nog eens de helft goedkoper?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
PBa
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 jan 2005, 13:28
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Bericht door PBa »

Het enige probleem hierbij is dat de mensen die heen en weer pendelen naar de canyon niet erg betrouwbaar zijn. Toen wij er waren, zat er dus niemand. Je bent dan aangewezen op de guided tour.

Wat ik wel leuk vond aan de guided tour is wat ze allemaal vertellen. Zo kom je ondermeer te weten dat de bodem van de canyon soms meters hoger en dan weer meters lager ligt. Afhankelijk van de overstromingen. Daarnaast wijst een guide je op de manier waarop je de beste foto resultaten krijgt.

(tip: gooi bijvoorbeeld wat stof omhoog en maak dan een foto. je ziet dan echt de 'straal' van de zon)
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

PBa schreef:Het enige probleem hierbij is dat de mensen die heen en weer pendelen naar de canyon niet erg betrouwbaar zijn. Toen wij er waren, zat er dus niemand. Je bent dan aangewezen op de guided tour.
Ik weet niet of dat een kwestie van "betrouwbaar" is. Kan me voorstellen dat daar in januari/februari 's morgens om 9 uur niemand zit.
MotorGuy76 schreef:Dus als ik het goed begrijp kun je er op eigen gelegenheid naartoe, en je mag zelf weten hoelaat je dit doet? En ook nog eens de helft goedkoper
Volkomen juist. Zoals ik al zei, er wordt met 2 auto's (soort kleine vrachtwagens waar zo'n 10 tot 12 man in gaan) heen en weer gependeld (2 mile enkele reis).

Hieronder zie je de ingang van de Antelope Canyon. Hier wordt je dus afgezet en weer opgehaald (ook de guide tours)

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Bericht door MotorGuy76 »

MotorGuy76 schreef:Dus als ik het goed begrijp kun je er op eigen gelegenheid naartoe, en je mag zelf weten hoelaat je dit doet? En ook nog eens de helft goedkoper
hekkie schreef: Volkomen juist. Zoals ik al zei, er wordt met 2 auto's (soort kleine vrachtwagens waar zo'n 10 tot 12 man in gaan) heen en weer gependeld (2 mile enkele reis).

Super, bedankt voor de tip! Dan gaan we het zo doen, is ook nog een voordeel dat je het niet van tevoren hoeft te boeken en je dus ter plekke kunt bekijken of het weer ervoor geschikt is...
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

PBa schreef:Ik meen dat wij samen ongeveer 50 dollar kwijt waren. Maar het kan zijn dat het in februari goedkoper is dan in de zomer. dat weet ik niet.
Klopt als je tussen 15 november en 28 februari gaat krijg je 15% korting volgens de web-site.
Wij hebben dus de lange tour tussen de middag 8)
Rob
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Goede keus, Rob! Ik heb mijn fotografen hart daar uitgeleefd :). Het was alleen wel wat moeilijk, want een statief was vrijwel onmogelijk te gebruiken, omdat de beste plaatjes boven ons hoofd waren. Voor foto's binnen de canyon: http://community.webshots.com/album/89557907keXkuM
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Wij hebben het afgelopen zomer net als Hekkie gedaan. Het is ons zeer goed bevallen. De twee jeeps die daar rijden, worden beheerd door Navajo's en ook zij lopen met je mee door de Canyon. Tijdens die begeleiding gaf onze gids, Lionel, een gedegen uitleg over alles wat je ziet en vertelde hij wat en hoe je het beste kunt fotograferen. Hij liet ons daarna achter en kwam ons een uur later weer oppikken.
Ik vond dat uur ruimschoots voldoende, maar kan me voorstellen dat je langer wilt blijven, want het is er schitterend.

Onze foto's
http://community.webshots.com/album/176551399WXeJzI

Groeten
Wendy
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

vergelijking

Bericht door jta »

voor onze komende reis hebben we de antelope canyon nog niet in onze planning opgenomen maar jullie doen me twijfelen.
wel in onze planning een aantal andere slotcanyons als wire pass, buckskin, round valley draw. we lopen absoluut niet graag achter een gids aan, en in die canyons zijn we volledig vrij.
kan iemand een vergelijking maken wat betreft ,,schoonheid" tussen deze canyons ?Antelope zal ongetwijfeld de mooiste zijn ( anders zou hij niet zo beroemd zijn) maar komen de anderen in de buurt of niet ?
jacques
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: vergelijking

Bericht door Jasmino »

jta schreef:voor onze komende reis hebben we de antelope canyon nog niet in onze planning opgenomen maar jullie doen me twijfelen.
wel in onze planning een aantal andere slotcanyons als wire pass, buckskin, round valley draw. we lopen absoluut niet graag achter een gids aan, en in die canyons zijn we volledig vrij.
kan iemand een vergelijking maken wat betreft ,,schoonheid" tussen deze canyons ?Antelope zal ongetwijfeld de mooiste zijn ( anders zou hij niet zo beroemd zijn) maar komen de anderen in de buurt of niet ?
jacques
Ik zou Antelope Canyon zeker opnemen in de planning, want het is toch niet vergelijkbaar met andere slot canyons. De kleuren zijn prachtig, en je kunt er echt hele mooie foto's maken. Ik had het voor geen goud willen missen. Je hoeft trouwens niet per sé achter een gids aan te lopen, je kunt ook gewoon je eigen gang gaan, en op de afgesproken tijd weer buiten bij de auto zijn. Maar vergis je niet, de canyon is niet groot, dus je hebt altijd andere mensen om je heen, maar iedereen houdt wel rekening met elkaar, ook bij het maken van de foto's.

Kijk eens naar mijn foto's en overweeg je twijfeling dan nog eens:
http://www.pixagogo.com/0275025453

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bart40
Amerikakenner
Berichten: 1111
Lid geworden op: 31 mar 2004, 19:48
Locatie: Bussum

Re: vergelijking

Bericht door Bart40 »

Er zijn meer slotcanyons in de buurt van Page, er is ook nog de zg canyon x en daar zijn ook tours naar toen. Alleen maximaal 6 personen en 1 tour per dag. Het is een vrij onbekende slotcanyon en dat willen ze zo houden heb ik begrepen.
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

canyon X

Bericht door jta »

zeker in juli ziet die canyon x er veel rustiger uit dan antelope.
info : http://www.navajoindiantours.com/Canyon_X/canyon_x.html
jacques
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat Antelope Canyon so uniek maakt zijn de lichtstralen, die er rond het middaguur binnenvallen. Op alle andere tijden van de dag is het er mooi, maar onze ervaring was dat het echt bijzonder tijdstip maar heel kort duurde.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer