Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

functie roadraster?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
6foot6
Amerika-expert

functie roadraster?

Bericht door 6foot6 »

Op mijn internetzoektocht naar Eds camp tussen Kingman en Oatman kwam ik ze ook weer tegen.
Talloze wegen in symetrisch rasters zonder noemenswaardige bebouwing.
Wie weet waar dat voor dient of heeft gediend?
road1.JPG
road2.JPG
Voor zover ik me herinner, heb ik dit alleen in Arizona gezien, als je via deze link

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&ge ... .6427&z=11

over de kaart van Arizona schuift zie je overal kleine of grotere rasters, het lijkt op de veenkanalen in Drente/Groningen.

Hier nog een met afwijkend patroon, het lijkt hier op mijnbouw en je kunt niet zover inzoomen als normaal
road3.JPG
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 18 mei 2008, 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Yeehaw
Amerika-expert

Re: functie roadraster?

Bericht door Yeehaw »

Misschien toekomstige bebouwing in Golden Valley?? Geen idee verder.
Burst
Amerika-ontdekker

Bericht door Burst »

Ik heb er ook al eens naar zitten kijken. Heel er vreemd. Dacht dat het misschien iets van defensie is? Kom op dit idee omdat als je verder inzoomt er geen data meer is. Kom hier deze zomer dicht in de buurt, zou ook wel eens willen weten wat het is.
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

Doodgewoon straten.

In de US komt het wel meer voor dat een projectontwikkelaar een groot gebied volledig verkavelt, inclusief straten en pas daarna verkoopt.
Heb dit gezien ook verleden februari toen we van Phoenix naar Las Vegas reden. Ineens, in the middle of nowhere : een verkaveling met al enkele gebouwen.

Onthoud : de grond is op die plaatsen goedkoop en een Amerikaan zit er niet mee in om meer dan 50 km te rijden naar zijn werk.

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer