Ik heb globaal mijn route op papier gezet die ik in september ga doen. We hebben hiervoor 24 dagen. Kunnen jullie hier kritisch naar kijken en eventueele tips en adviezen geven.
Ik zou jullie zeer dankbaar zijn.
Dag 1 Aankomst LA
Dag 2 San Diego
Dag 3 San Diego
Dag 4 Palm Springs
Dag 5 Flagstaff (behoorlijke rit)
Dag 6 Flagstaff
Dag 7 Page
Dag 8 Page
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon
Dag 11 Zion
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Death Valley Furnace Creeck
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 SF
Dag 21 SF
Dag 22 SF
Dag 23 Monterey
Dag 24 Santa Monica
Dag 25 terugvlucht vanuit LA
Dag 26 Washington
Dag 27 Washington
Dag 28 Washington
je hebt je huiswerk heel goed gemaakt : dit vind ik een goed doordacht, niet (met kilometers) overladen traject. Alleen wat onduidelijkheid over de plannen in Flagstaff en Page: van waaruit wordt de Grand Canyon bezocht ? Monument Valley ? Navajo-reservaat? Persoonlijk zou ik een dagje Flagstaff of Grand Canyon bijvoegen en 1 dag Las Vegas minder (dan heb je nog 2 avonden en anderhalve dag Las Vegas want van Zion ben je er vlug).
voor wat tips: hoe graag, hoe veel (lang) wandel je want o.m. daarvan hangt af op welke manier je de parken bezoekt en wat je kunt ontdekken.
jacques
Vraagje: op dag 6 verblijf je in Flagstaff. Is dit omdat je dan de Grand Canyon gaat bezoeken? Als dat zo is, zou ik proberen meteen door te rijden naar Page. Vanaf de GC is Flagstaff bijna even ver als Page.
Vanaf Flagstaff de GC bekijken en door naar Page is in 1 dag heel goed te doen.
Tip: in Page zou ik Antelope Canyon bezoeken! Echt prachtig
Je hebt 2 dagen staan voor Bryce. Persoonlijk had ik het daar in een paar uur wel gezien. (wij hebben Antelope Canyon en Bryce in 1 dag gecombineert, de reistijd was ongeveer 2 a 2,5 uur)
Daarnaast heb je maar 1 dag staan voor Zion. Daar zou ik meer tijd voor nemen. Daar kun je zo heerlijk wandelen en de natuur is daar echt super geweldig grandioos prachtig (ik ben echt fan van Zion geworden)
3 nachten San Francisco is effectief maar 2 dagen. Misschien iets te krap???
Tip: Monterey naar Santa Monica is nogal een rit. Onderweg is het echt heel mooi (veel mooie uitzichten en bezienswaardigheden (o.a. het Pfeiffer Burns State park met een schitterende waterval)). Ik zou proberen halverwege nog een overnachting te zoeken. Wij hebben doorgereden tot Santa Barbara vanuit Carmel. Dit was al een behoorlijke rit. Ik zou zeggen:
- Monterey --> San Simeon (o.a. Big Sur, 17 Mile drive, Pfeiffer Burns State Park)
- San Simeon --> Santa Monica
Ah bedankt voor je compliment. Ik ben dan ook al maaaaanden bezig om diverse fora te lezen.
Grand Canyon wil ik vanaf Flagstaff bezoeken. Eventueel boek ik een motel in/rondom de GC, ik moet nog even het internet raadplegen of er mogelijkheden zijn.
In Page wil ik Lake Powell bezoeken en eventueel de Antelope Canyon.
Las Vegas lijkt mij zo geweldig dat ik daarom 3 dagen heb ingepland.
peter wil je een dag extra zion verkopen. en terecht. wandel je graag bergop ga eens naar observation point of angels landing. maar ik wil je met een extra dag flagstaff opzadelen. die stad wordt vind ik vaak alleen maar gezien als motelstad voor een bezoek aan de grand canyon. maar in één dagje flagstaff kun je er in de omgeving heelwat bezoeken.
grand canyon: zou proberen in het park te logeren.
san francisco: 2,5 dag is op het nippertje. maar ja, een weekje langer blijven(dat is die week die IEDEREEN die naar de us gaat tekort komt) zit er waarschijnlijk niet in.
in tegenstelling met peter vind ik bryce wel de moeite waard. en er is de omgeving: grosvenor arch, kodachrome basin en de slotcanyon van round valley draw zijn niet veraf.
jacques
Ach wat een dillema. Ik ben ook nog eens Monument Valley vergeten op te nemen in mijn reisschema. Is dat te doen vanaf Flagstaff of is dat te ver?
PBA je hebt gelijk Monterey-Santa Monica is idd te ver, dus waarschijnlijk een overnachting in San Simeon.
Anteloppe Canyon had ik idd al in mijn planning meegenomen.
Wellicht dat ik een dag minder Vegas en 1 dag meer SF doe.
Heren bedankt voor alle adviezen.
ik zou i.p.v. Palm Springs nog even doorrijden tot 29 Palms. En met 2 dagen Las vegas heb je daar ook al genoeg want in de dag is er niet zo gek veel te doen en voor de avonden kom je daar. Verder zou je ook 1 dag minderen van Yosemite en zou je zkr in Grand Canyon naast het park kunnen overnagten, de afstand Flagstaff-Grand Canyon is namelijk erg groot. Verder zou je ook nog wat langer in LA kunnen blyven omdat die stad zoveel te bieden heeft. Wij hadden ook bijna dezelfde reis alleen dan geen washington en San Diego en het beviel ons prima, je hebt tog een hele mooie route, veel plezier met jullie reis.
O ja.... in Flagstaff moet je goed opletten welk hotel je boekt. Wij zaten in het Holiday Inn hotel. Deze lag direct aan een spoorlijn. Omdat ze bij elke overgang even moeten toeteren, hebben we geen oog dicht gedaan. Naast het Holiday Inn lagen nog een aantal hotels, dus ik zou er even een stratengids op na slaan!
Antelope Canyon is het moosite rond het middaguur. Ik begreep van onze gids dat ze dan met maximaal 70 personen per tour naar binnen gaan, dus wellicht is reserveren verstandig, omdat deze Canyon snel aan populariteit wint (volgens onze gids)
Bedankt voor alle adviezen.
Ik ga de route aanpassen. Wellicht dat ik vanaf SD Palm SPrings oversla en door rijd. De dag daarna verder doorrijden naar Flagstaff.
Ik twijfel nog of ik Lake Powell mee neem in mijn route, in dat geval zou 1 dag Page kunnen vervallen. ZIon wil ik nog een dag toevoegen en Yosemite een dag minder. We zullen helaas geen grote hikes kunnen doen ivm onze 3 jarig zoontje. De dag die ik van Yosemite afhaal wil ik toevoegen aan SF.
Misschien dat ik ook bij Death Valley de overnachting weglaat.
[quote="PBa"]O ja.... in Flagstaff moet je goed opletten welk hotel je boekt. Wij zaten in het Holiday Inn hotel. Deze lag direct aan een spoorlijn. Omdat ze bij elke overgang even moeten toeteren, hebben we geen oog dicht gedaan. quote]
dit is een heel ,,beroemde" trein die al veel toeristen heeft wakker gehouden. is te horen in heel veel motels in flagstaff.
jta
in yosemite-vallei zijn er verschillende korte wandelingen die met een 3-jarige best te doen zijn. buiten de vallei zeker de moeite waard: naar glacier point road rijden (kan de kleine wat rusten) en de wandeling aan taft point trailhead doen. slechts 1 mijl en je krijgt een prachtig zicht op de vallei. rijdt je daarna verder heb je aan glacier point formidabel uitzicht op half dome.
jacques
Souraia schreef:
Misschien dat ik ook bij Death Valley de overnachting weglaat.
Hou er rekening mee, dat het vanaf Las Vegas al een behoorlijk stukje rijden is naar Death Valley (uit mijn hoofd ruim 2 uur). Vanuit Death Valley duurt het zeker 2 of meer uur om ergens te overnachten (ridgecrest bijvoorbeeld). De weg uit DV is echt heel bochtig en duurt dus vrij lang. Een nachtje in het park is dan wellicht toch fijn.
Oke ik ben weer even bezig geweest en mijn route iets aangepast, zouden jullie hier weer naar kunnen kijken?
Dag 1 Aankomst LA
Dag 2 San Diego
Dag 3 San Diego
Dag 4 Palm Springs of 29 Palms (?) tip van Ronn. Is daar wat te doen?
Dag 5 Flaggstaf of Williams (?)
Dag 6 Flagstaff of WIlliams (?)
Dag 7 Page (Anteloppe Canyon)
Dag 8 Page (Lake Powell)
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Death Valley - Furnace Creeck
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 San Fransisco
Dag 19 San Fransisco
Dag 20 San Fransisco
Dag 21 Monterey (bezoek aan aqarium)
Dag 22 San Simeon (tip van PBa) Is daar wat leuks te doen/zien?
Dag 23 Santa Monica
Dag 24 LA
Dag 25 Terugvlucht vanuit LA
Dag 25 t/m 28 Washington
29 palms is ideaal om joshua tree te bezoeken. ,,moeilijkste" dag blijft dan wel de volgende: de lange trip naar flagstaff. indien palm springs of 29 palms niet echt moeten zou je bijvoorbeeld san diego - laughlin 460 km(via joshua tree) en de volgende dag laughlin- flagstaff 340 km (of grand canyon) kunnen doen. laughlin is een mini-las vegas.
jacques
Jta Palm Springs is absoluut niet nodig, het is meer een tussenstop voor Flagstaff. Ik volg jou raad op en laat Palm Springs link liggen en rij dan vanaf SD door naar Laughlin.
Ik snap die 2 dagen in Flagstaff nog steeds niet. Ben je van plan om vanuit Flagstaff de Grand Canyon te bezoeken en dan 's avonds weer in Flagstaff te slapen??? Als dat zo is, kun je jezelf een dag besparen door direct door te rijden naar Page. (dat ligt bijna net zover van de GC als Flagstaff)
Een bezoek aan Antelope Canyon duurt ongeveer 1,5 uur (inclusief de rit erheen) dus wellicht kun je Antelope Canyon combineren met Lake Powell? Als je dan de volgende dag al naar Bryce gaat, kun je daar wat langer rondkijken. (Zie de tips elders in dit topic)
Ik weet niet zeker of je deze tip al hebt gehad, maar je kunt beter de vrijdag en zaterdagnacht in Las Vegas ontwijken. De hotelkamers zijn dan 2x zo duur.
Ik weet niet precies wat er in San Simeon te doen is. Dit tip was meer om niet in 1 stuk door te rijden vanuit Monterey naar Santa Monica. Je zou eventueel ook in Santa Barbara kunnen overnachten. Onderweg tussen Monterey en San Simeon is er wel heel veel te zien. 17 mile drive, Big Sur, Julie Pfeiffer Burns state park, Hearts Castel, Carmel Mission etc. etc. etc.
Nog een puntje: wat is het verschil tussen LA en Santa Monica? Santa Monica ligt toch praktisch in LA?
Ik bedacht me net, is 3 dagen Las Vegas niet wat veel?
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb wel gehoord dat sommigen na 2 dagen gek werden daar, maar misschien was dat wat overdreven.
Dat je 2 dagen naar Yosemite gaat lijkt me heerlijk, dan kun je meteen even bijkomen van de reis en 3 dagen San Francisco, daar zou ik ook voor kiezen, er valt daar veel te beleven.
Verder vind ik je reis geweldig!! :doublethumb:
Handig he, dat je hier om raad kan vragen. Helaas kan ik je geen raad geven (ik ga 7 mei voor het eerst)
Pba ik heb idd Flagstaff als uitvalroute voor de GC. Maar ik kan dus beter meteen doorrijden naar Page. Het zou mooi zijn als ik Antelope Canyon en Lake Powel in 1 dag kan combineren. In dat geval is 1 extra dag Bryce een optie.
Ik heb via het reisbureau de eerste en laatste nacht vast laten leggen in LA. Ik zit de een na laatste dag nog in Santa Monica vanwege het strand en de mindere (?) drukte dan LA. We zijn gelukkig door de weeks in LV, die tip had ik idd al gelezen, scheelt behoorlijk wat dollars
Hai Lelie, wat spannend zeg voor jou komt het steeds dichterbij. Deze site is superhandig. Las Vegas lijkt mij dus wel geweldig, vandaar die 3 dagen. Maar wij zijn heel flexibel, mochten we na 2 dagen gek worden, dan gaan we zo weg.
lelie schreef:
Ik bedacht me net, is 3 dagen Las Vegas niet wat veel?
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb wel gehoord dat sommigen na 2 dagen gek werden daar, maar misschien was dat wat overdreven.
Groetjes van Marloes
Hoi Marloes,
Je hoeft ook niet 24 uur in LV te blijven, er is meer dan genoeg te doen op een paar uur rijden.
Valley of Fire State park, Red Rock Canyon NCA, Lake Mead NRA, Hoverdam en Death Valley NP liggen allemaal binnen 2,5 uur rijden.
Als je alleen de Strip al goed wil bekijken met al zijn hotels met schitterende buitenshows ben je al 2 avonden kwijt, dan hebben we het nog niet over old town LV en de shopping malls.
Have fun
Gr.
Rob
als flagstaff alleen maar dient als uitvalsbasis voor de grand canyon zou ik toch proberen in het park zelf te logeren.
in september gaat dat zeker lukken. ik het hier juist getest op http://www.grandcanyonlodges.com/dynami ... ticleid=86 en dat lukte direkt (voor september) in de yavapai lodge. de andere hotels/motels heb ik niet geprobeerd.
als je van laughlin doorrijdt naar de grand canyon heb je de zonsondergang en kan je de volgende dag van 's morgens vroeg aan de slag. eventueel kun je dan in de voorravond doorrijden naar page waardoor je de volgende dag je programma in page kan afwerken.
jacques
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.