Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn eerste Amerika reis, suggesties zijn zeer welkom

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gert_
Amerika-ontdekker

Mijn eerste Amerika reis, suggesties zijn zeer welkom

Bericht door Gert_ »

Deze zomer zal ik voor het eerst in de VS gaan reizen. De reisplanning ziet er momenteel als volgt uit. Ervaringen en suggesties zijn zeer welkom :).

Dag 1. 's avonds aankomst op vliegveld Las Vegas.
Dag 2. Rijden naar Flagstaff, hier ergens overnachten.
Dag 3. bezoek Grand Canyon. Aan het einde van de dag rijden naar Tuba city, hier ergens overnachten.
Dag 4. Rijden naar Monument Valley en bekijken. Daarna doorrijden zover mogelijk naar Bryce als het kan via Cottonwood Canyon Road.
Dag 5. bezoeken Bryce en Zion. Aan het einde van de dag doorrijden naar St. George. Vanwege 4 juli hebben we hier al een hotel geboekt.
Dag 6. beetje rondlopen in St. George en later die dag Las Vegas. Ergens overnachten in de buurt van Baker.
Dag 7. rijden naar Sequoia NP. overnachten in Sequoia motel (4 mijl ten zuiden van de zuidelijke ingang.)
Dag 8. bezoek Sequoia NP, einde van de dag rijden naar Yosemite NP. plek om te overnachten moet nog geboekt worden.
Dag 9. bezoek Yosemite NP. Avond richt SF rijden.
Dag 10. doorrijden naar SF en nog wat bekijken.
Dag 11. terugvliegen naar NL
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mijn eerste Amerika reis, suggesties zijn zeer welkom

Bericht door Pete.Z »

Dat is heel veel,in vrij korte tijd.
Ik zou absoluut Sequoia vergeten,en vanuit Las Vegas door Death Valley richting Yosemite gaan,en via de Tioga pass Yosemite inrijden,dat scheelt aardig wat kilometers en tijd.
Sequoia is mooi,maar op deze trip lijkt het me wat te veel.

Ook Monument Valley zou ik vergeten,wat meer tijd bij de Grand Canyon en voor Bryce/Zion.

Ik ben zelf absoluut niet vies van lang rijden,maar je moet toch ergens kiezen.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Het spijt mij, maar dat is toch te veel.

Voraal
Dag 4. Rijden naar Monument Valley en bekijken. Daarna doorrijden zover mogelijk naar Bryce als het kan via Cottonwood Canyon Road.
is genoeg voor 2 dagen.
Groetjes, Thomas.
Gert_
Amerika-ontdekker

Bericht door Gert_ »

Je hebt gelijk dat dit erg veel is (de monument valley dag). Helaas kunnen we niet langer in de VS blijven dus proberen we zoveel mogelijk op een relatief rustige manier te bekijken. Maar bijvoorbeeld de dag dat we van Baker naar Sequoia NP rijden. Dit kost ongeveer 5 uur. Daarna is er op die dag zelf ook nog genoeg tijd om dingen te doen anders dan rijden. Het is natuurlijk niet zo dat we dan alleen maar aan het rijden zijn.

We zijn geen enkele keer meer dan 1 dag in een park hoewel dit bijvoorbeeld in Yosemite makkelijk kan, zouden jullie dan bijvoorbeeld hiervoor kiezen ipv sequoia NP te bezoeken?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het blijft een drukke route maar daar kies je zelf voor.
Flagstaff ligt helemaal niet op de route dus beter om bij GCNP te overnachten. Vermoedelijk al uitverkocht maar doe maar een poging via www.grandcanyonlodges.com. Vlak ten zuiden van GCNP ligt Tusayan met nogal wat hotels. Er is een hotel in Valle tussen Williams en GC Village en tenslotte ligt Williams meer op de route dan Flagstaff.
Ik zou Sequoia op deze korte reis ook overslaan.
Misschien is dit een idee:
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Early rise en naar GCNP. (Ongeveer 5 uur rijden). Rest van de dag bij de rim.
Dag 3: East rim van de GC en een must stop bij Desert View. Stop in Cameron voor food and shopping en door naar Monument Valley. In Tuba City is niet veel. Goulding's Lodge in MV ligt prachtig. Als het hier vol is probeer dan Kayenta. Sunset in MV
Dag 4: Van MV/Kayenta naar Page. Bezoek aan Antelope Slotcanyon en dan doorrijden naar Bryce Canyon NP. Van Kayenta naar Page is 2 uur rijden, van Page naar Bryce is 3 uur rijden. Vergeet Cottonwood Road. Onverhard en onzeker. Je mag niet met een huurauto op dirtroads en als je vast komt te zitten zal je spijt hebben.
Dag 5: Bezoek aan Bryce. Alleen de rimdrive voor een paar uur. Is erg mooi. Dus als je de rim drive om 8am doet dan zou je rond 1pm in Zion kunnen zijn. 2-3 uur voor de rimdrive en 2 uur tussen Bryce en Zion. Neem in Zion de shuttle (je mag er niet met de auto komen) en maak een loop door Zion Canyon. Zal een lange dag worden. Van Zion naar St. George is ook nog een uur rijden. Misschien beter om in Springdale te overnachten.
Dag 6: Vergeet het rondlopen in St. George tenzij je een echte fan bent van Brigham Young en zijn winterresidentie. Rijd van St. George (Springdale?) naar Las Vegas en naar Death Valley NP. Overnachting in Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells
Dag 7: Zie zoveel mogelijk van Death Valley, naar Lone Pine en langs de prachtige us395 naar Lee Vining. Bezoek aan Mono Lake en als je tijd over hebt-lol- aan Bodie Ghosttown noord van Lee Vining.
Dag 8: Tioga Pass in de morgen naar Yosemite NP. Yosemite Valley in de middag.
Dag 9: Nog wat meer tijd voor Yosemite en 's middags naar San Francisco (4 uur rijden)
Dag 10: Hele dag voor San Francisco
Dag 11: Home en planning je volgende trip.
Als je Monument Valley overslaat zou je in een dag van GCNP via Page (bezoek Antelope Canyon) naar Bryce kunnen rijden en dan meer tijd besteden aan Bryce en Zion.
Succes
Yeehaw.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Yeehaw, dat is een goede plan, slechts dag 5 zou ik anders doen: Mee weinig tijd in Zion kan men IMHO de Shuttle weglaten en in plaats daarvan de Zion Overlook Trail (aka Pine Creek Overlook Trail) gaan. De Shuutle hoeft toch veel tijd, en aan het end van de Zion Overlook Trail is de uitzicht op de Canyon heel prachtig.
Groetjes, Thomas.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Vergeet Cottonwood Road. Onverhard en onzeker. Je mag niet met een huurauto op dirtroads en als je vast komt te zitten zal je spijt hebben.
Hoe, en in een ander topic zitten ze mij die weg aan te raden? Ik denk dat alle mensen die hem gedaan hebben, hem met een huurwagen deden, niet? Ik was al zo aan het uitkijken naar dat tochtje van Page naar Bryce Canyon :)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

July/august is de tijd van de flashfloods en zelfs dagen na regen kunnen stukken dirtroads onbegaanbaar zijn. Cottonwood road is een mooie route maar zeker niet sneller naar Bryce dan via Kanab. Als je de tijd hebt is Cottonwood road zeker aan te bevelen en er zijn nogal wat plaatsen voor must stops. Wij hebben er wel eens een dagtrip van gemaakt tussen Bryce en Page. Picnic in Kadochrome basin etc. Bezoek aan de Toadstools en de zijweg naar Old Pariah vanaf us89 (ook een dirtroad en we kwamen er bijna vast te zitten...en het was al dagen prachtig weer....en we hadden een SUV...) Blijft echter dat een huurauto niet op dirtroads mag dus je doet het op eigen risico. Voordat je Cottonwood road gaat rijden altijd eerst informeren over de toestand van deze weg.
Thomas gaf een uitstekende tip voor Zion. Loop die prachtige (korte)Canyon Overlook trail die vlak voor de Zion tunnel begint komende vanaf Mnt Carmel. Aanbevolen. Ook het stuk tussen Mnt Carmel Junction en de tunnel is bizonder mooi zo als ook de bochtige afdaling na de tunnel naar het visitor center.
Yeehaw
Gert_
Amerika-ontdekker

Bericht door Gert_ »

Alvast bedankt voor deze eerste reacties, hier heb ik wat aan :). Ik zie er graag nog meer verschijnen. Aankomend weekend zal ik met mijn reisgenoten alle reacties en ideeën eens naast elkaar leggen om zo en nog mooiere route en planning te maken.

Overigens, de Cottonwood Road was ook niet bedoeld als een snellere route maar was gekozen voor de mooiere route. Ik had ook al in een ander topic begrepen dat er goed geïnformeerd moet worden naar de toestand van de weg, dit zullen we dan ook zeker doen. Als het niet kan dan is dat jammer, maar het is dan niet anders.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gert_ schreef:Alvast bedankt voor deze eerste reacties, hier heb ik wat aan :). Ik zie er graag nog meer verschijnen. Aankomend weekend zal ik met mijn reisgenoten alle reacties en ideeën eens naast elkaar leggen om zo en nog mooiere route en planning te maken.
Er valt niets toe te voegen aan de suggesties van Yeehaw, die zou ik overnemen.

Wat Zion betreft: de tijd voor de shuttle valt mee maar de Zion Overlook Trail is ook een goede. Kan best wel allebei, zeker als je in sPRingdale overnacht. Ook handig als je met de shuttle het park in wilt en er zijn geen parkeerplaatsen meer bij de ingang. Parkeer de auto bij je motel en neem de Springdale shuttle naar de ingang van het park. Alleen al de rit met de bus is aardig, zeker als je een chauffeur hebt die wat vertelt, maar neem ook de tijd voor een korte wandeling, bv naar Weeping Rock en de Emerals Pools. Eet in het park (reserveer bij de Lodge zodra je in het park bent of bel van te voren) en maak nog een wandeling als de drukte voorbij is, bv de Riverside walk.

Marianne
demaarten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door demaarten »

Hey Gert!

Blijkbaar ga je min of meer dezelfde route rijden als wij (in september) gaan doen. Wij vertrekken enkel vanuit Phoenix. Ik ben ondertussen al heel lang aan het plannen, en de route die Yeehaw voorstelt lijkt me inderdaad echt wel de beste. Veel zien en nooit té veel rijden. Misschien kan je tussen Death Valley en Yosemite ook eens rondrijden in de Alabama hills ter hoogte van Lone Pine. Kijk hier maar eens voor wat meer info: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html Wij zijn in ieder geval van plan om daar ook even te gaan kijken.
Het mooie aan de route die je neemt, is dat je van de woestijn over de bergen naar de zee trekt, echt heel verscheiden dus. Ik hoop dat je nog evenveel plezier beleeft aan de planning als ik nu en dat je een geweldige reis hebt!

Maarten
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Moet je voor de Antelope Canyon eigenlijk best op voorhand reserveren? Of kan je gewoon ter plekke dat regelen?
Baia
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Baia »

Voor de lower Canyon gewoon toegang betalen aan de ingang en lekker zelf naar binnen wandelen. Enkele honderden meters na de ingang kan je de canyon in. Er wordt veel gezegd over begeleid binnen gaan, maar dat is helemaal niet nodig.
Afbeelding

Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Baia schreef:Voor de lower Canyon gewoon toegang betalen aan de ingang en lekker zelf naar binnen wandelen. Enkele honderden meters na de ingang kan je de canyon in. Er wordt veel gezegd over begeleid binnen gaan, maar dat is helemaal niet nodig.
En voor de tour in de Upper Canyon?
Baia
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Baia »

Daar is de ingang verder weg van de Canyon. Dus dan kan je best de tour boeken. Ik ben ook niet zeker of je daar wel binnen mag zonder gids, maar ik vermoed van wel.
Afbeelding

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In 1997 zijn elf mensen gedood tijdens een bezoek aan Lower Antelope Canyon. Vooral in juli en augustus komen flashfloods voor en er was bepaald dat alleen nog guided tours mochten gehouden worden maar ik heb niet de indruk dat zich men daar aan houdt aangezien ik van meer mensen gehoord heb dat ze zonder gids waren gegaan.
De Upper Canyon kan alleen met een gids worden bezocht. Als het geregend heeft worden de canyons natuurlijk gesloten. Zeker Lower.
Sofie
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofie »

Yeehaw schreef:In 1997 zijn elf mensen gedood tijdens een bezoek aan Lower Antelope Canyon. Vooral in juli en augustus komen flashfloods voor en er was bepaald dat alleen nog guided tours mochten gehouden worden maar ik heb niet de indruk dat zich men daar aan houdt aangezien ik van meer mensen gehoord heb dat ze zonder gids waren gegaan.
De Upper Canyon kan alleen met een gids worden bezocht. Als het geregend heeft worden de canyons natuurlijk gesloten. Zeker Lower.
Waar kan je die tour boeken? Best vanuit hier al of ter plekke voor de volgende dag ofzo?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer