Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
nog een route en tips gevraagd
-
- Amerika-ontdekker
nog een route en tips gevraagd
Hallo Allemaal,
vanaf 25 mei gaan mijn vriendin en ik 2 weken naar Amerika. Vast staat dat we op 25 mei om 19.00 landen in San Francisco en dat we weer vertrekken op 7 juni vanuit Las Vegas.
We vinden het niet erg om een tijdlang in de auto te zitten en zijn helaas door een slechte knie niet echt in staat om lange wandelingen te maken.
Ik heb de volgende route gepland:
25 Mei: aankomen in SF, hotel opzoeken (parc55 aan union square), even wat sfeer proeven en slapen
26 mei: San Francisco: golden gate, alcatraz, fishermans warf
27 mei: San Francisco: wat moeten we nog meer bekijken?
28 mei: 's ochtends auto ophalen (chrysler 300 of Dodge Durango, wat vinden jullie? ik ben 2.00m en mijn vriendin 1.80) en via highway 1 naar Morro Bay
29 mei: Morro Bay - Sequoia NP - Oakhurst
30 mei: Oakhurst - Mammoth Lakes, tussendoor ca 10 uur in Yosemite doorbrengen
31 mei: lange autorit: Mammoth Lakes - Death Valley - Mojave Desert - Kingman. Af en toe stoppen om foto's te nemen
1 juni: Kingman - Grand Canyon
2 juni: Grand Canyon - Monument Valley - Page
3 juni: Page - Bryce Canyon - St. George
4 juni: st. George - Zion - Las Vegas
5 juni: Las Vegas
6 juni: spelingsdag
7 juni: supervroeg op en naar huis
Zoals jullie zien heb ik een spelingsdag ingebouwd. Nu is mijn vraag: Waar zal ik deze in gaan plannen? Zijn we te kort in Yosemite, hebben we een belangrijk park gemist (glen canyon of kings canyon?) of moeten we een extra dagje Vegas inbouwen voor het nodige shopwerk? Graag jullie tips!
Groeten, Roel
vanaf 25 mei gaan mijn vriendin en ik 2 weken naar Amerika. Vast staat dat we op 25 mei om 19.00 landen in San Francisco en dat we weer vertrekken op 7 juni vanuit Las Vegas.
We vinden het niet erg om een tijdlang in de auto te zitten en zijn helaas door een slechte knie niet echt in staat om lange wandelingen te maken.
Ik heb de volgende route gepland:
25 Mei: aankomen in SF, hotel opzoeken (parc55 aan union square), even wat sfeer proeven en slapen
26 mei: San Francisco: golden gate, alcatraz, fishermans warf
27 mei: San Francisco: wat moeten we nog meer bekijken?
28 mei: 's ochtends auto ophalen (chrysler 300 of Dodge Durango, wat vinden jullie? ik ben 2.00m en mijn vriendin 1.80) en via highway 1 naar Morro Bay
29 mei: Morro Bay - Sequoia NP - Oakhurst
30 mei: Oakhurst - Mammoth Lakes, tussendoor ca 10 uur in Yosemite doorbrengen
31 mei: lange autorit: Mammoth Lakes - Death Valley - Mojave Desert - Kingman. Af en toe stoppen om foto's te nemen
1 juni: Kingman - Grand Canyon
2 juni: Grand Canyon - Monument Valley - Page
3 juni: Page - Bryce Canyon - St. George
5 juni: Las Vegas
7 juni: supervroeg op en naar huis
Zoals jullie zien heb ik een spelingsdag ingebouwd. Nu is mijn vraag: Waar zal ik deze in gaan plannen? Zijn we te kort in Yosemite, hebben we een belangrijk park gemist (glen canyon of kings canyon?) of moeten we een extra dagje Vegas inbouwen voor het nodige shopwerk? Graag jullie tips!
Groeten, Roel
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: nog een route en tips gevraagd
Groetjes van Marloesroelroel77 schreef:
27 mei: San Francisco: wat moeten we nog meer bekijken? Misschien kun je die dag fietsen huren. Gaan wij ook doen. Ook zou je de 49 mile drive kunnen rijden. Dan zie je ook meteen veel hoogtepunten van SF.
Zijn we te kort in Yosemite? Ja, in mijn ogen wel. Ik zou daar zeker een nacht doorbrengen en een leuke wandeling gaan maken en verder wat mooie uitzichtpunten bekijken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: nog een route en tips gevraagd
Ook al wil je niet veel wandelen, je hebt op deze manier geen tijd om iets van het park te zien. De mooiste sequoia's staan niet langs de weg, daarvoor zul je de auto uitmoeten. Ik vind dit erg krap.roelroel77 schreef:29 mei: Morro Bay - Sequoia NP - Oakhurst
Dit is bijna 4 uur rijden, dus 10 uur voor het park is optimistisch. Hier zou ik echt meer tijd doorbrengen. Om zowel voor Sequoia als Yosemite meer tijd te hebben zou je in plaats van een overnachting in Oakhurst er een kunnen plannen in Sequoia en een in Yosemite.roelroel77 schreef: 30 mei: Oakhurst - Mammoth Lakes, tussendoor ca 10 uur in Yosemite doorbrengen
Inderdaad een lange rit, tijd voor foto's zul je niet hebben. Ik weet niet hoe je precies wilt rijden, maar het lijkt mij niet aangenaam.roelroel77 schreef: 31 mei: lange autorit: Mammoth Lakes - Death Valley - Mojave Desert - Kingman. Af en toe stoppen om foto's te nemen
Je rijdt door Zion naar St George en dan de volgende dag weer terug? Waarom niet overnachten in Springdale? Als je zo weinig tijd hebt om iets te zien kies dan de overnachtingsplaatsen goed zodat je niet heen en weer hoeft te rijden.roelroel77 schreef: 3 juni: Page - Bryce Canyon - St. George
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5394 Weergaves
-
Laatste bericht door cyril