eten in Californie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
suusjepuusje
Amerika-ontdekker

eten in Californie

Bericht door suusjepuusje » 15 apr 2008, 16:34

Ik ga in juli 2 weken touren door Californie. Ik ben dus bijna elke avond in een andere stad of dorp. Nou vroeg ik me dus af of jullie tips hebben waar je lekker, maar niet al te duur kan eten. of als er een site ofzo iets bestaat waar dat per stad allemaal te vinden is??
10/7/2008

Bennogr
Amerika-expert

Re: eten in Californie

Bericht door Bennogr » 15 apr 2008, 16:50

Lijkt me iets wat je aan inboorlingen moet vragen. Een kruidenierswinkel of een benzinestation binnenlopen, zeggen waar je vandaan komt (altijd een leuke binnenkomer) en dat je op zoek bent naar goed eten.

Niet ALLES is op het web te vinden, je moet soms je (schoot)computer even uitzetten, opstaan, rondlopen en met ECHTE mensen (ook wel 'wetware' genoemd als je toch in computertaal wilt blijven) en met je mond, in plaats van met je vingers, praten. Een beetje terug naar de vorige eeuw, toen computers kamerbreed waren en je aan telefoonschijven moest draaien. Dat werkte ook erg goed, soms zelfs beter.
Terug in de straten en huizen in de voorsteden (gelukkig niet al te ver van Brooklyn, Manhattan, de Bronx, Queens en Staten Island).

judith
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door judith » 15 apr 2008, 17:06

wij hebben heerlijk gegeten bij Mimi's cafe
die heb je daar ook meerdere van geloof ik?

martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 » 15 apr 2008, 19:21

Je kan op tripadvisor een schat aan informatie zoeken en vinden, per staat en per stad. Je kan aan de hand van de reviews van reizigers erachter komen hoe de restaurants, hotels en atracties zijn in de door jou te bezoeken stad. Verder blijf ik altijd zo veel mogelijk weg van de chain restaurants, een Mcdonalds en Burger King ken ik al, op vakantie verwen ik mezelf liever wat meer door "echt" uit eten te gaan. Die prefabriceerde rotzooi van de fastfood-restaurants verveelt mij altijd snel (al gaat een pregefrabiceerde quarterpounder op zijn tijd er echt wel in hoor...).

Dus, zoek een leuke locals-cafe of diner en probeer wat nieuws!

lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie » 15 apr 2008, 19:21

Ik weet niet of je Afbeelding kent?
Daar hebben ze heerlijke pannenkoeken.

Afbeelding

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 15 apr 2008, 19:26

Goedkoop en stevig (maar niet echt gezond) ontbijten en lunchen kan je absoluut bij Denny's. IHOP vind ik vaak wat 'smoezeliger', maar dat zal ook per plaats verschillen. Lekkere spareribs vind je bij Outback Steakhouse.

Maar wat echt leuk is, is inderdaad gewoon aan de hoteleigenaar, campingbeheerder of bij het tankstation vragen waar je in de buurt lekker kan eten. Dan kom je vaak op de meest verrassende plekken terecht en niet in de grote ketens. En zeg er gerust bij dat het niet te duur mag zijn als je dat niet zoekt. De verschillen zijn enorm. Zo aten wij in 2006 met elf mensen (met vrienden) bij een plaatselijke Mexicaan voor 166 dollar incl. tip en de volgende dag zaten we in Malibu bij de Griek en waren we met z'n vieren 196 dollar kwijt.

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Reny » 15 apr 2008, 19:37

nieuwenoord schreef: Maar wat echt leuk is, is inderdaad gewoon aan de hoteleigenaar, campingbeheerder of bij het tankstation vragen waar je in de buurt lekker kan eten. Dan kom je vaak op de meest verrassende plekken terecht en niet in de grote ketens. En zeg er gerust bij dat het niet te duur mag zijn als je dat niet zoekt.
Ben ik helemaal met Monique eens. We hebben afgelopen jaar (dan toevallig in Canada) het lekkerst gegeten in restaurants die door de locals werden aanbevolen.

Overigens is mijn USA vakantie niet compleet als ik niet minimaal 1x bij Denny's of IHOP heb gegeten :wink:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer