Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Joopenmarjon
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2008, 18:28

Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Joopenmarjon »

PFFFF yes! :D 't is mij ook gelukt een camper-plek te boeken op Lower Pines in Yosemity ... 3 nachten vanaf 25 augustus. Wat een gekkenhuis zeg! Na 3 minuten was er al bijna niets meer vrij. :shock:
Laatst gewijzigd door markro op 15 jan 2018, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
JGK
Amerikakenner
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
Locatie: Bloemendaal
Contacteer:

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door JGK »

Joopenmarjon schreef:PFFFF yes! :D 't is mij ook gelukt een camper-plek te boeken op Lower Pines in Yosemity... 3 nachten vanaf 25 augustus. Wat een gekkenhuis zeg! Na 3 minuten was er al bijna niets meer vrij :shock:
GEFELICITEERD!!!

Wij hebben de stress 15 maart meegemaakt voor Upper Pines; een compleet gekkenhuis, maar GELUKT!! :dance:
Jan Gijs
Gebruikersavatar
Joopenmarjon
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2008, 18:28

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door Joopenmarjon »

Ja, ongelofelijk stressy... je moet echt helemaal voorbereid zijn: goede site met alle gegevens al ingevuld, hand bij de knop, en klokslag 16.00 uur: Boeken!...
Ik ben er nog steeds helemaal blij van!! :D

Marjon
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door Reny »

Gefeliciteerd, moet een heerlijk gevoel zijn!!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Jerry & Diana
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 jan 2008, 11:14
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door Jerry & Diana »

Gefeliciteerd!! wij waren vorige maand te laat omdat we geen rekening hadden gehouden met de zomertijd :cry:
Groetjes, Diana
KlaBouter
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2017, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door KlaBouter »

Inderdaad moet je goed voorbereid zijn en geluk hebben, wij hebben twee nachten in Mei geboekt, dus helemaal blij
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door Henrytje »

Gefeliciteerd! Ik heb alvast geoefend voor augustus. Uiteindelijk een oefenbod kunnen bemachtigen op Upper Pines. Ik heb in 2009 ook geboekt maar ben behoorlijk vergeten hoe eea nu precies werkt! Ik lees overal op het forum over een handleiding hoe je het beste voorbereid kunt zijn. Heeft iemand de link naar dit handboek voor mij? Het was nu al echt heel lastig om wat te bemachtigen, laat staan voor plekken hoogzomer!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door Martin & Marianne »

De handleiding kun je hier vinden.
In dit topic staat ook veel informatie. Je hoeft niet alles te lezen :wink: , begin bij de laatste pagina's.

Marianne
TomB01
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door TomB01 »

Hier is het helaas niet gelukt (2n, 25/5 - 27/5). Jammer :x
Zijn er mensen die ervaring hebben met het vrijkomen van campsites of is dit wat teveel wishful thinking ? Of controleren we best toch af en toe nog eens op goed geluk
Op zich hadden we uit voorzorg al een ander verblijf vastgelegd in de buurt, maar hadden graag op een van de campings verbleven.

In elk geval bedankt voor alle info hier te vinden :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: lower Pines geboekt!!!!

Bericht door Martin & Marianne »

Nu te laat, maar vaak komt er een kwartier na het open gaan van de reserveringen nog iets bij omdat er mensen zijn die meerdere campings in het winkelwagen hebben.
Of er nu nog iets vrij zal komen is lastig te zeggen. Alles kan, maar je zult dan heel regelmatig de site moeten checken.
Je zit er in het Memorial Day weekend; misschien moet je Yosemite vergeten; het zal daar heel erg druk zijn. Is Sequoia een alternatief voor jullie?

Er kan nog wel iets vrijkomen van de plaatsen die nu nog niet vrijgegeven zijn in verband met overstromingsgevaar. Lees daarvoor ook eens de FAQ op de NPS-site.

Marianne
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Henrytje »

Mag ik vragen waarom je in de beschrijving staat dat je op kampeerplekken selecteert? Waarom niet op het kaartje (map)waarop je alle plekken ziet staan? Ik kan me vaag herinneren dat we het zo deden in 2009. Toen zag je al die plekken groen worden en binnen een paar seconden rood worden. Door de tabs heb je geen overzicht over wat dan nog wel beschikbaar is. je beperkt je dan toch tot een paar sites door de 20 a 30 tabs? Misschien een hele domme vraag maar ik vind het nu knap ingewikkeld terwijl het toen volgens mij niet zo heel moeilijk was.....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je met het kaartje? Dat zegt me even niets.
Met een plaats per tabblad kun je heel snel van de ene tab naar de andere tab springen en elke keer op book now klikken. Je moet namelijk heel vaal plaatsen proberen om kans te maken op een plek. Je ziet dan inderdaad niet welke plaats nog beschikbaar is, je klikt op de gok. Je beperkt je niet tot een paar sites, maar tot 20 tot 30 sites, afhankelijk van het aantal tabs dat je open hebt staan.
Maar misschien kan het anders?

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Galapogos »

Precies wat Marianne zegt. Voordat je op het kaartje hebt kunnen zien of een plek vrij/groen (eigenlijk blauw :wink:) is, ben je al te laat. Met de juiste vingervlugheid kun je met de tabbladmethode zeker 20 campsites 'proberen' in een paar seconden tijd. De kans is erg groot dat je bij één van die campsites succes hebt.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Henrytje »

Oke, dank je wel. Volgende maand gaan we weer een oefenpoging doen. Kijken of het dan wel lukt op die manier!
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Henrytje »

En als ik 'beet' heb zal ik de plek op het Forum aanbieden voor wie 'misgegrepen' heeft!
Marianne89
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2017, 15:53

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Marianne89 »

Het is mij vanmiddag ook gelukt een plekje voor begin juni te reserveren. Heb gelijk de eerste (en enige) mogelijkheid geboekt, op de Lower Pines. Zo fijn, zag op tegen zion boeken in MD weekend, maar had er een hard hoofd in dat Yosemite lukken, nu hebben we het grootste gedeelte van onze reis geboekt :)
Bonkers
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Contacteer:

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Bonkers »

Ja tis mij ook gelukt 12 tot 15 juni en de plek die we graag wilde. Maar hulde voor de IT want om een website in de lucht te houden met zoveel aanvragen is toch wel een huzarenstukje
Helwin4
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Helwin4 »

Ik heb een wellicht domme vraag over die tabbladen openen bij het boeken van een camping in Yosemite. Ik heb daar ook in de handleiding over gelezen en ik lees het hierboven ook. Maar ik vraag me alleen af hoe jullie dat dan doen. Als ik nu op de site van recreation.gov een plek aanklik op bijv. north pines dan opent die pagina zich in de pagina van reacreation.gov. Er wordt geen nieuw tabblad geopend. Als ik een andere plek wil zien moet ik terug en die plek aanklikken. Ook als ik met de rechter muisknop dit probeer te doen lukt het niet. Hoe doen jullie dat dan?
Heeft dit te maken met je instellingen of zo? Ik kan dus niet 30 verschillende tabbladen openen wat me overigens enorm chaotisch op mij overkomt maar dat is een ander verhaal. Ik begrijp de vraag van Henrytje daarom wel. Waarom niet gewoon op het plattegrondje waar de vrije plekken groen kleuren er een aanklikken? Maar ik zeg er gelijk bij dat ik dit nog niet eerder heb gedaan dus waarschijnlijk piep ik 15 maart om 15.00 uur wel anders.

Groet,
Helga
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemity NP.

Bericht door Galapogos »

Je schrijft 'waar de vrije plekken groen kleuren'. Om te beginnen zie je dit niet gebeuren; het is niet zo dat het kaartje realtime de plekken die vrij komen / bezet raken van kleur verandert. Dit zie je pas nadat je de pagina met het kaartje in je browser ververst. Tegen de tijd dat je ziet dat iets groen is, je er vervolgens op hebt geklikt en dan op de button 'Book these dates' hebt geklikt, is de plek waarschijnlijk al ingepikt door iemand anders. Je moet je voorstellen dat de beschikbare plekken voor de hele maand in een kwestie van seconden(!) allemaal worden gereserveerd.

De tabbladenmethode is écht de beste manier om een plekje te bemachtigen.

Wanneer je in de kaartweergave een campsite aanklikt, verschijnt een klein wit venster met daarin gegevens (en vaak een foto) van de campsite. Ook staat daar een linkje bij met de tekst 'See details'. Op die link kun je als het goed is klikken met je rechtermuisknop, waarna je de optie hebt deze pagina te openen in een nieuw tabblad. Dat zou overigens van browser tot browser kunnen verschillen. Misschien dat jouw browser die optie niet op die manier weergeeft, al zou me dat wel verbazen. Een andere methode om een link te openen in een nieuw tabblad, is door tijdens het klikken de 'ctrl'-knop op je toetsenbord ingedrukt te houden (op een Mac de 'command'-knop).

Het wisselen tussen verschillende tabbladen kan overigens ook middels de ctrl-/command-knop. De toetsencombinatie voor 'ga naar het volgende tabblad' is op een PC ctrl+tab, op een Mac command+tab. Je zult zien dat dit een stuk sneller gaat dan met de muis.

Edit: vergissing van mij. Ook op een Mac werkt het wisselen van tabblad met ctrl+tab (en dus niet met command+tab)
Laatst gewijzigd door Galapogos op 16 jan 2018, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Campingplek geboekt op Lower Pines in Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Je opent meerdere tabbladen in je browser.
En op elk blad open je recreation.gov en zoek je een plaats. Dus overal datum etc invullen. Die plaats is op dat moment nog niet te boeken.
Wij hadden iets van 20 plaatsen uitgezocht, verdeeld over twee campings.
Je zorgt ervoor dat de book now knop op elk blad op dezelfde plaats staat. Je kunt dan vanaf iets voor 4 uur (of 3 uur in maart) beginnen met klikken op het eerste blad, en vervolgens snel door naar het volgende blad, klikken, en weer naar het volgende blad etc. Op die manier kun je in heel korte tijd heel veel sites proberen te boeken. Pas bij het laatste blad kijk je of een van de sites gelukt is.
Het gaat zo snel dat je niet kunt wachten tot je een plaats blauw ziet worden om 4 uur.
Maar ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met het werken met de kaartjes. Misschien kan dat ook. Als je twee computers hebt zou je het volgende maand eens op beide manier uit kunnen proberen?

Edit: Galapagos is me al voor.
Wij gebruiken Chrome, en we gaan inderdaad met Ctrl + tab naar het volgende blad. Dus links de toetsen en dan met rechts met je muis klikken.

Je kunt voor de zekerheid een plaats op crane Flat op je laatste tabblad open zetten. Lukt het in de vallei niet, dan heb je die nog achter de hand.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer