Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA, must see, most do ...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Racerke
Amerikakenner

LA, must see, most do ...

Bericht door Racerke »

Diegene die in LA geweest zijn ... wat vonden jullie super én raden jullie mij aan om te gaan zien of doen? Wat vonden jullie in het echt tegenvallen en waarom?
Cisca
Amerikakenner

Re: LA, must see, most do ...

Bericht door Cisca »

Farmers market is heel leuk om te bezoeken. Windowshoppen op Robertson blvd en Rodeo drive ook leuk. Santa Monica en Malibu bezoeken.
Walk of fame vond ik tegenvallen. Leuk om die sterrentegels te zien, maar voor de rest is het niks. We hebben ook nog zo star seeing tour gedaan. Duurde 2 uurtjes was leuk om te doen. Venice beach is ook leuk om overheen te lopen. Het winkelcentrum vooraf aan Universal Studio's is ook leuk om een bezoekje aan te brengen. Er is echt best wel wat te doen en te beleven in LA.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wij hebben in Santa Barbara een stranddag.
Onze 2 dagen LA zien er ongeveer zo uit:

Dag 22 (do.26-06) Santa Barbara - Los Angeles

-Universal Studio's
-'s Avonds Venice Beach Boulevard (zonsondergang/eten)

Dag 23 (vr.27-06) Los Angeles

-Walk of Fame
-Mann's Chinese Theatre
-Hollywood Sign
-Griffith Observatory (vanaf 12 uur 's middags geopend)
-Westwood begraafplaats? (Marilyn Monroe)
-Beverly Hills
-'s Avonds naar een baseballgame (LA Dodgers - Anaheim Angels)

Groetjes van Marloes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Spit ook het forum eens door, bv hier of hier is al aardig wat genoemd.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Marloes gaf het ook al aan, maar ik denk dat je Venice Beach niet mag missen. Vooral in de avonduurtjes is het daar zeer gezellig, er hangt een heel apart ongedwongen sfeertje. Plan lekker een dagje strand en blijf daar "flaneren" en eten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Cisca schreef: Er is echt best wel wat te doen en te beleven in LA.
Nou, zeker! Wij hebben er vorig jaar een week doorgebracht zonder ons een minuut te vervelen. Wat hebben we zoal gedaan? Hier een lijstje:
- Santa Monica Pier met zonsondergang
- Venice Beach op zondagmiddag
- La Breya Tar Pits
- Hollywood natuurlijk (Walk of Fame, Mann's Theatre en een film gekeken in het Disney theater)
- Rodeo Drive en rondrijden in Beverly Hills op zoek naar huizen van beroemdheden (geen tour gedaan, want je ziet feitelijk toch niets)
- Warner Brothers Studio (echt ook de moeite waard, het verbaast me, dat niemand die nog noemde)
- Universal Studios
- Disneyland/California Adventure
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Petra/VS schreef:- Warner Brothers Studio (echt ook de moeite waard, het verbaast me, dat niemand die nog noemde)
Toch wel, maar indirect, via de eerste link die ik gaf. Ik vind het ook een echte aanrader.
In de tweede link die ik gaf staat een link naar jouw reisverslag Petra!

Marianne
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Ok, ook LA begint vorm te krijgen voor mijn twee dagen ginder.
Nu enkel nog overnachtingen voorbereiden.

Kan iemand mij gedetailleerde stratenplannetjes bezorgen van de buurten in LA ?
Ik vindt hier niet echt iets bruikbaar ... .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Racerke schreef:Ok, ook LA begint vorm te krijgen voor mijn twee dagen ginder.
Nu enkel nog overnachtingen voorbereiden.

Kan iemand mij gedetailleerde stratenplannetjes bezorgen van de buurten in LA ?
Ik vindt hier niet echt iets bruikbaar ... .
Je kunt hier de Hallwag nr 5 kopen, daarop zijn ook plattegronden van de steden aangegeven.

Als je een adres hebt kun je met Google maps heel gedetailleerde plattegronden vinden.

Marianne
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Ja, maar voor andere steden vond ik ergens wel een kaartje met ook toeristische zaken op, op die manier kan ik makkelijker inschatten wat waar juist ligt én de dagplanningen rond maken. Google maps is niet echt wat ik zoek nu op dit moment... .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt ook eens in een Lonely Panet kijken; die van California heeft een aantal pagina's met kaartjes van LA. Er is ook een LP voor LA dacht ik, misschien nog handiger. Zijn vaak bij de bibliotheek wel in te zien.
Of probeer dit eens.

Marianne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Martin & Marianne schreef:
Petra/VS schreef:- Warner Brothers Studio (echt ook de moeite waard, het verbaast me, dat niemand die nog noemde)
Toch wel, maar indirect, via de eerste link die ik gaf. Ik vind het ook een echte aanrader.
In de tweede link die ik gaf staat een link naar jouw reisverslag Petra!

Marianne
Oeps, my bad, Marianne, ik had die links gemist :). Bedankt voor de "plug" :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
KIF
Amerika-ontdekker

Bericht door KIF »

En als je maar 2 dagen in LA vertoefd, waar slaap je dan best?

Iemand suggesties voor hotels?
Ik heb ook begrepen dat je -als je van plan bent om erna door het zuidwesten te trekken per auto- je wagen best al huurt om ook je in LA te verplaatsen. Is dit correct? Hoe zit dat met parking aan hotels?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

KIF schreef:En als je maar 2 dagen in LA vertoefd, waar slaap je dan best?

Ik heb ook begrepen dat je -als je van plan bent om erna door het zuidwesten te trekken per auto- je wagen best al huurt om ook je in LA te verplaatsen. Is dit correct? Hoe zit dat met parking aan hotels?
Heel veel mensen vh forum slapen in hetzelfde hotel ;), maar de naam ontschiet me even. Wij sliepen in een Best Western op een block van de Walk of Fame. Dat was met gratis parkeren.
LA is een heel uitgestrekte stad, met niet zo veel openbaar vervoer. Het is eigenlijk meer een autostad, en het vinden van een parkeerplaats valt in het algemeen ook wel mee. En het 2 maal rondlopen met de bagage door misschien overvolle metro's/bussen schrikt me eigenlijk al genoeg af om al direct een auto te huren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Chi Sin X schreef:
KIF schreef:En als je maar 2 dagen in LA vertoefd, waar slaap je dan best?

Heel veel mensen vh forum slapen in hetzelfde hotel ;), maar de naam ontschiet me even. Wij sliepen in een Best Western op een block van de Walk of Fame. Dat was met gratis parkeren.
LA is een heel uitgestrekte stad, met niet zo veel openbaar vervoer. Het is eigenlijk meer een autostad, en het vinden van een parkeerplaats valt in het algemeen ook wel mee. En het 2 maal rondlopen met de bagage door misschien overvolle metro's/bussen schrikt me eigenlijk al genoeg af om al direct een auto te huren.
Orchid Suites. Gratis parkeren. Vlak bij de Walk of Fame.

KIF: je kunt veel vinden op het forum door de zoekfunctie te gebruiken, of kijk op de Allesamerika site naar de hotelbeoordelingen.

Marianne
Evi
Amerika-newbie

Bericht door Evi »

Wij zitten ook 2 nachten in LA en dachten aan Travelodge Hollywood (werd hier ook al meermaals aangeprezen).
Kan iemand mij een idee geven van "wandeltijden" naar belangrijkste bezienswaardigheden?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Evi schreef:Wij zitten ook 2 nachten in LA en dachten aan Travelodge Hollywood (werd hier ook al meermaals aangeprezen).
Kan iemand mij een idee geven van "wandeltijden" naar belangrijkste bezienswaardigheden?
Als je in de Travelodge zit (ik heb er zelf al 2x tot volle tevredenheid gezeten en komende zomer zitten we er weer) is het lopend eigenlijk niet te doen naar Hollywood Boulevard. Ik neem aan dat je daar op doelt? Dat kun je dan beter met de auto doen. De auto kun je onder het Kodak Theater kwijt in een parkeergarage.

Wil je echt op wandelafstand zitten dan kun je beter in Orchid Suites zitten waar ook goede ervaringen mee zijn op dit forum.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Heeft iemand een goede tip voor een hotel vlakbij het Dodgers Stadium?
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

:shock: Wie kan me aan kaartjes helpen :?: :?:
Evi
Amerika-newbie

Bericht door Evi »

Als je in de Travelodge zit (ik heb er zelf al 2x tot volle tevredenheid gezeten en komende zomer zitten we er weer) is het lopend eigenlijk niet te doen naar Hollywood Boulevard. Ik neem aan dat je daar op doelt? Dat kun je dan beter met de auto doen. De auto kun je onder het Kodak Theater kwijt in een parkeergarage.

Wil je echt op wandelafstand zitten dan kun je beter in Orchid Suites zitten waar ook goede ervaringen mee zijn op dit forum.

Bedankt! ik had de afstand blijkbaar toch wat verkeerd ingeschat (op een kaartje lijkt het allemaal dichtbij).
Heb hier inderdaad ook al veel gelezen over Orchid Suites, maar we vinden het nogal aan de dure kant.
Misschien toch nog wat verder zoeken naar een iets goedkopere plek op wandelafstand van Hollywood Boulevard...
Iemand suggesties?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer