Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route door Zuidwesten met de kids mei 2008
Route door Zuidwesten met de kids mei 2008
Hallo iedereen,
We hebben onze route op basis van allerhande tips van dit geweldige forum en jullie reacties ietwat aangepast. Dit is nu onze planning :
DAG DATUM VAN - NAAR
dag 1 vr 9/mei/08 Vertrek luchthaven Zaventem om 12.10u
aankomst San Francisco om 19.34u
dag 2 za 10/mei/08 San Francisco (overnachting Kensington Hotel)
dag 3 zo 11/mei/08 San Francisco
dag 4 ma 12/mei/08 San Francisco - Yosemite NP (overnachting yosemite view lodge)
dag 5 di 13/mei/08 Yosemite NP
dag 6 wo 14/mei/08 Yosemite NP - Sequioa NP (overnachting grant grove village, john muir lodge)
dag 7 do 15/mei/08 Sequioa NP - Lake Isabella (Kernville, overnachting McCambridge lodge)
dag 8 vr 16/mei/08 Kernville - Lone Pine (overnachting dow villa motel)
dag 9 za 17/mei/08 Lone Pine - Death Valley - Mercury
dag 10 zo 18/mei/08 Mercury - Zion NP (overnachting cliffrose lodge)
dag 11 ma 19/mei/08 Zion NP
dag 12 di 20/mei/08 Zion NP
dag 13 wo 21/mei/08 Zion NP - Bryce Canyon
dag 14 do 22/mei/08 Bryce Canyon
dag 15 vr 23/mei/08 Bryce Canyon - Page
dag 16 za 24/mei/08 Page - Lake Powell
dag 17 zo 25/mei/08 Page - Monument Valley
dag 18 ma 26/mei/08 Page - Grand Canyon
dag 19 di 27/mei/08 Grand Canyon
dag 20 wo 28/mei/08 GC - ?
dag 21 do 29/mei/08 ? - Las Vegas
dag 22 vr 30/mei/08 Las Vegas
dag 23 za 31/mei/08 Las Vegas
dag 24 zo 1/jun/08 vertrek Las Vegas om 8.10u
dag 25 ma 2/jun/08 aankomst Zaventem om7.30u
Met onze kids van 6 en 4 wilden we liever niet teveel risico's nemen, het merendeel van onze overnachtingen willen we vastleggen (we merken dat een heleboel motels & lodges al volgeboekt zijn in mei !). Hebben jullie nog tips voor onze route en eventuele leuke plekjes om te overnachten in Bryce Canyon & Page ?
Vanuit de Grand Canyon keren we terug naar Las Vegas, maar het lijkt me ver om dit in 1 trip te doen. Welke route kunnen we evt nemen en in welke leuke locatie zouden we kunnen overnachten ?
Alvast bedankt voor jullie tips !!
Ciao
Nico
We hebben onze route op basis van allerhande tips van dit geweldige forum en jullie reacties ietwat aangepast. Dit is nu onze planning :
DAG DATUM VAN - NAAR
dag 1 vr 9/mei/08 Vertrek luchthaven Zaventem om 12.10u
aankomst San Francisco om 19.34u
dag 2 za 10/mei/08 San Francisco (overnachting Kensington Hotel)
dag 3 zo 11/mei/08 San Francisco
dag 4 ma 12/mei/08 San Francisco - Yosemite NP (overnachting yosemite view lodge)
dag 5 di 13/mei/08 Yosemite NP
dag 6 wo 14/mei/08 Yosemite NP - Sequioa NP (overnachting grant grove village, john muir lodge)
dag 7 do 15/mei/08 Sequioa NP - Lake Isabella (Kernville, overnachting McCambridge lodge)
dag 8 vr 16/mei/08 Kernville - Lone Pine (overnachting dow villa motel)
dag 9 za 17/mei/08 Lone Pine - Death Valley - Mercury
dag 10 zo 18/mei/08 Mercury - Zion NP (overnachting cliffrose lodge)
dag 11 ma 19/mei/08 Zion NP
dag 12 di 20/mei/08 Zion NP
dag 13 wo 21/mei/08 Zion NP - Bryce Canyon
dag 14 do 22/mei/08 Bryce Canyon
dag 15 vr 23/mei/08 Bryce Canyon - Page
dag 16 za 24/mei/08 Page - Lake Powell
dag 17 zo 25/mei/08 Page - Monument Valley
dag 18 ma 26/mei/08 Page - Grand Canyon
dag 19 di 27/mei/08 Grand Canyon
dag 20 wo 28/mei/08 GC - ?
dag 21 do 29/mei/08 ? - Las Vegas
dag 22 vr 30/mei/08 Las Vegas
dag 23 za 31/mei/08 Las Vegas
dag 24 zo 1/jun/08 vertrek Las Vegas om 8.10u
dag 25 ma 2/jun/08 aankomst Zaventem om7.30u
Met onze kids van 6 en 4 wilden we liever niet teveel risico's nemen, het merendeel van onze overnachtingen willen we vastleggen (we merken dat een heleboel motels & lodges al volgeboekt zijn in mei !). Hebben jullie nog tips voor onze route en eventuele leuke plekjes om te overnachten in Bryce Canyon & Page ?
Vanuit de Grand Canyon keren we terug naar Las Vegas, maar het lijkt me ver om dit in 1 trip te doen. Welke route kunnen we evt nemen en in welke leuke locatie zouden we kunnen overnachten ?
Alvast bedankt voor jullie tips !!
Ciao
Nico
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Route door Zuidwesten met de kids mei 2008
Mooie route, maar waarom blijf je drie nachten in Page en ga je vanaf daar heen en weer naar Monument Valley? Het is een behoorlijke afstand, ik zou er eerder voor kiezen om die twee dagen in Page te blijven, de derde dag te overnachten bij Gouldings (Monument Valley) en daarna na de Grand Canyon te rijden. Als je hiervoor een dag tekort komt, zou ik die eventueel van Zion afhalen.
Heen en weer naar MV vanaf Page is toch gauw een uur of 6/7 rijden ...
Overnachten tussen Grand Canyon en Las Vegas zou kunnen in Kingman, je kan dan onderweg een stukje route 66 meenemen of alleen even een uitstapje maken naar Seligman. Dat mag je eigenlijk niet missen
Heen en weer naar MV vanaf Page is toch gauw een uur of 6/7 rijden ...
Overnachten tussen Grand Canyon en Las Vegas zou kunnen in Kingman, je kan dan onderweg een stukje route 66 meenemen of alleen even een uitstapje maken naar Seligman. Dat mag je eigenlijk niet missen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook overnachten bij Monument Valley. Misschien kun je nog een cabin op de cmaping bij Gouldings Lodge vinden.
Tussen GC en Las Vegas zou ik naar Sedona gaan en onderweg het Slide Rock SP bezoeken, heerlijk voor de kinderen, hoewel misschien nog wel koud in mei.
In een keer naar Las Vegas kan ook.
Bij Bryce ligt Ruby's Inn of Bryce View Lodge prima. Misschien is het ook een idee om een cabin of tipi op de campground te nemen. Neem dan wel slaapzakken mee.
Ik vind dat jullie relatief weinig tijd voor Yosemite uittrekken, maar verder prima route!
Marianne
Tussen GC en Las Vegas zou ik naar Sedona gaan en onderweg het Slide Rock SP bezoeken, heerlijk voor de kinderen, hoewel misschien nog wel koud in mei.
In een keer naar Las Vegas kan ook.
Bij Bryce ligt Ruby's Inn of Bryce View Lodge prima. Misschien is het ook een idee om een cabin of tipi op de campground te nemen. Neem dan wel slaapzakken mee.
Ik vind dat jullie relatief weinig tijd voor Yosemite uittrekken, maar verder prima route!
Marianne
Super, bedankt voor de tips! Zal eens kijken of we nog iets vinden in de buurt van Monument Valley.
Beide locaties bij Bryce (Ruby's Inn and bryce view lodge) zijn al volzet, nog evt andere suggesties in de buurt ? We zijn wel te vinden om te kamperen (kids vinden dit superleuk hier) maar ik vrees dat we in onze koffers geen plaats meer zullen hebben voor slaapzakken
Ciao
Nico
Beide locaties bij Bryce (Ruby's Inn and bryce view lodge) zijn al volzet, nog evt andere suggesties in de buurt ? We zijn wel te vinden om te kamperen (kids vinden dit superleuk hier) maar ik vrees dat we in onze koffers geen plaats meer zullen hebben voor slaapzakken

Ciao
Nico
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben altijd slaapzakken meegenomen, je kunt makkelijk 4 slaapzakken in 1 tas stoppen. Als je met z'n vieren reist kun je best veel meenemen, de kinderen zullen toch geen grote koffers nodig hebben? Wij nemen ons altijd voor niet te veel kleding mee te nemen (wassen kun je overal) en toch blijkt altijd weer dat we te veel bij ons hadden.nico vp schreef:Super, bedankt voor de tips! Zal eens kijken of we nog iets vinden in de buurt van Monument Valley.
Beide locaties bij Bryce (Ruby's Inn and bryce view lodge) zijn al volzet, nog evt andere suggesties in de buurt ? We zijn wel te vinden om te kamperen (kids vinden dit superleuk hier) maar ik vrees dat we in onze koffers geen plaats meer zullen hebben voor slaapzakken![]()
Ciao
Nico
Eventueel koop je slaapzakken bij de walmart.
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Misschien een idee om op campings in blokhutten te overnachten of in "cabins" op andere locaties.nico vp schreef:Super, bedankt voor de tips! Zal eens kijken of we nog iets vinden in de buurt van Monument Valley.
Beide locaties bij Bryce (Ruby's Inn and bryce view lodge) zijn al volzet, nog evt andere suggesties in de buurt ? We zijn wel te vinden om te kamperen (kids vinden dit superleuk hier) maar ik vrees dat we in onze koffers geen plaats meer zullen hebben voor slaapzakken![]()
Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar er zijn genoeg forumleden, die dat wel hebben.
Voor slaapzakken kan je vrij voordelig terecht bij de Wal*mart, zie http://www.walmart.com/search/browse-ng ... NavId=4128 . Voor de terugreis kan je die misschien in een grote weekendtas proppen, die je ook voor een paar dollar in dezelfde winkel kan kopen.
Hoi Hoi,
bedankt voor jullie supertips !
Heeft iemand nog een goede tip waar we kunnen overnachten bij Lake Powell (liefst vlak aan het meer zelf) ?
Tnx
Nico
bedankt voor jullie supertips !
Heeft iemand nog een goede tip waar we kunnen overnachten bij Lake Powell (liefst vlak aan het meer zelf) ?
Tnx
Nico
- Anja79
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben het Lake Powell Resort http://www.lakepowell.com/ geboekt voor 2 nachten, ligt direct aan het meer.nico vp schreef:
Groetjes,
Anja
Groetjes,
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
Anja
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb het vorige topic gemist, maar als je nog behoefte hebt aan tips om leuke dingen te doen in San Francisco met de kids, dan geef je maar een gil.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Op vervolg van het laatste bericht zou ik wel wat tips kunnen gebruiken voor San Francisco met kinderen.
Wij zijn er vanaf 13 mei t/m 19 mei en logeren bij een vriendin. Deze moet zo nu en dan werken en dan
willen wij erop uit trekken. We zijn vaker in SF geweest dus de toeristische attracties kennen we wel.
Misschien nog andere tips.....
Wij zijn er vanaf 13 mei t/m 19 mei en logeren bij een vriendin. Deze moet zo nu en dan werken en dan
willen wij erop uit trekken. We zijn vaker in SF geweest dus de toeristische attracties kennen we wel.
Misschien nog andere tips.....
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Franklyan, ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en of zij al vaker in SF zijn geweest, maar hier heb ik in ieder geval wat tips.
- Pier 39 valt over het algemeen wel erg in de smaak bij de kinderen, vanwege het hoge Amerikaanse sprookjes gehalte (je waant je zo in Disney/Universal, omdat het zo nep Amerikaans is) Erg leuk, en je zult het zelf ongetwijfeld al kennen. Wel erg toeristisch, maar kijken naar de seals blijft altijd favoriet heb ik ondervonden.
- Het Metreon (http://www.westfield.com/metreon/) is een soort van indoor entertainment center, met o.a. een bioscoop, leuke winkels (Discovery store als ik me niet vergis en andere gadget shops zoals de Playstation shop e.d.) Het is gek en spacy en leuk om je te vermaken op een regenachtige middag. Tip ga daarna eten in de diner aan de overkant van de straat en laat de kinderen quarters in de jukebox aan tafel gooien en een liedje uit kiezen. Te vinden aan 4th street, kruizing van 4th en Mission St, vlakbij Market Street & Union Square. Die diner ligt aan Mission Street)
- Golden Gate Park is leuk om door heen te wandelen of om rollerskates te huren en met z'n allen een uurtje te gaan skaten. Of koop aan de overkant (bij Haight Street, die buurt kan je met kleine kinderen misschien beter vermijden. Is wel veilig hoor, maar een beetje alternatief, rare mensen die hun katten uitlaten enzo) van de straat bij zo'n klein supermarktje een lekkere bak ijs met lepels en eet dat met z'n allen op. (Ik spreek uit ervaring haha) Ik weet niet zeker of je een bootje kunt huren bij het meer, maar dat lijkt me ook wel leuk.
- San Francisco Zoo is leuk, maar niet zo spectaculair als de San Diego Zoo bijvoorbeeld.
- Straatartiesten op Fishermans Wharf is altijd heel erg leuk om te zien en mijn broertje was daar op jonge leeftijd bijvoorbeeld gek op! Wel oppassen dat ze niet zomaar een foto nemen en dat je er dan voor moet betalen. (Dat overkwam mijn broertje en mijn vader dus, he was not amused)
- Op Fish Wharf heb je diverse musea speciaal voor kinderen: Ripley's Believe it Or Not en the Wax Museum. Ik weet niet of dit echt iets voor jullie is, misschien op een regenachtige dag kan dit wat zijn. Ik ben er zelf alleen maar langsgelopen, maar wellicht is het leuk.
- Rainforest Café op Fish Wharf is echt geweldig voor kinderen om te eten! Je waant je midden in de jungle.
Verder zal ik er nog even over nadenken. Het is al een paar jaar geleden dat ik er voor 't laatst ben geweest, dus moet m'n memory even refreshen.
Oh ja, iets wat ik mensen altijd aanraad is om een tochtje per ferry op de bay te gaan maken. Dat gebeurt al als je naar Alcatraz gaat (ongetwijfeld ook leuk voor kinderen trouwens, Alcatraz), maar je kunt ook naar de Ferry Building gaan (Begin van Market Street) en daar informeren waar je tochtjes heen kunt maken. Ik woonde zelf in Marin County en ging dus vaak met de ferry van Larkspur (ligt in Marin County) naar San Francisco. We hebben zelfs eens een walvis in de baai gespot! Misschien kan je er een soort middagtochtje van maken en in het schattige dorpje Larkspur wat gaan drinken ofzo. De overtocht is zowel overdag als 's avonds echt de moeite waard!
- Pier 39 valt over het algemeen wel erg in de smaak bij de kinderen, vanwege het hoge Amerikaanse sprookjes gehalte (je waant je zo in Disney/Universal, omdat het zo nep Amerikaans is) Erg leuk, en je zult het zelf ongetwijfeld al kennen. Wel erg toeristisch, maar kijken naar de seals blijft altijd favoriet heb ik ondervonden.
- Het Metreon (http://www.westfield.com/metreon/) is een soort van indoor entertainment center, met o.a. een bioscoop, leuke winkels (Discovery store als ik me niet vergis en andere gadget shops zoals de Playstation shop e.d.) Het is gek en spacy en leuk om je te vermaken op een regenachtige middag. Tip ga daarna eten in de diner aan de overkant van de straat en laat de kinderen quarters in de jukebox aan tafel gooien en een liedje uit kiezen. Te vinden aan 4th street, kruizing van 4th en Mission St, vlakbij Market Street & Union Square. Die diner ligt aan Mission Street)
- Golden Gate Park is leuk om door heen te wandelen of om rollerskates te huren en met z'n allen een uurtje te gaan skaten. Of koop aan de overkant (bij Haight Street, die buurt kan je met kleine kinderen misschien beter vermijden. Is wel veilig hoor, maar een beetje alternatief, rare mensen die hun katten uitlaten enzo) van de straat bij zo'n klein supermarktje een lekkere bak ijs met lepels en eet dat met z'n allen op. (Ik spreek uit ervaring haha) Ik weet niet zeker of je een bootje kunt huren bij het meer, maar dat lijkt me ook wel leuk.
- San Francisco Zoo is leuk, maar niet zo spectaculair als de San Diego Zoo bijvoorbeeld.
- Straatartiesten op Fishermans Wharf is altijd heel erg leuk om te zien en mijn broertje was daar op jonge leeftijd bijvoorbeeld gek op! Wel oppassen dat ze niet zomaar een foto nemen en dat je er dan voor moet betalen. (Dat overkwam mijn broertje en mijn vader dus, he was not amused)
- Op Fish Wharf heb je diverse musea speciaal voor kinderen: Ripley's Believe it Or Not en the Wax Museum. Ik weet niet of dit echt iets voor jullie is, misschien op een regenachtige dag kan dit wat zijn. Ik ben er zelf alleen maar langsgelopen, maar wellicht is het leuk.
- Rainforest Café op Fish Wharf is echt geweldig voor kinderen om te eten! Je waant je midden in de jungle.
Verder zal ik er nog even over nadenken. Het is al een paar jaar geleden dat ik er voor 't laatst ben geweest, dus moet m'n memory even refreshen.
Oh ja, iets wat ik mensen altijd aanraad is om een tochtje per ferry op de bay te gaan maken. Dat gebeurt al als je naar Alcatraz gaat (ongetwijfeld ook leuk voor kinderen trouwens, Alcatraz), maar je kunt ook naar de Ferry Building gaan (Begin van Market Street) en daar informeren waar je tochtjes heen kunt maken. Ik woonde zelf in Marin County en ging dus vaak met de ferry van Larkspur (ligt in Marin County) naar San Francisco. We hebben zelfs eens een walvis in de baai gespot! Misschien kan je er een soort middagtochtje van maken en in het schattige dorpje Larkspur wat gaan drinken ofzo. De overtocht is zowel overdag als 's avonds echt de moeite waard!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Anja79
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zie deze site voor tips voor San Francisco met kinderen.
Deze pagina is daar speciaal op gericht.
Groetjes,
Anja
Deze pagina is daar speciaal op gericht.
Groetjes,
Anja
Groetjes,
Anja
Anja
Die site met tips voor San Francisco vinden we super, bedankt hiervoor !
We zijn eigenlijk nog op zoek naar 1 locatie voor een overnachting.
We gaan van Lone Pine via Death Valley verder door naar Zion, en we zoeken een locatie tussen Death Valley en Zion om te overnachten.
In Death Valley zelf overnachten wordt ons niet echt aangeraden, we zien wel de omgeving van Mount Charleston af en toe opduiken. Heeft iemand daar ervaringen of andere goede locaties in de buurt voor een overnachting ?
Tot horens
Nico
We zijn eigenlijk nog op zoek naar 1 locatie voor een overnachting.
We gaan van Lone Pine via Death Valley verder door naar Zion, en we zoeken een locatie tussen Death Valley en Zion om te overnachten.
In Death Valley zelf overnachten wordt ons niet echt aangeraden, we zien wel de omgeving van Mount Charleston af en toe opduiken. Heeft iemand daar ervaringen of andere goede locaties in de buurt voor een overnachting ?
Tot horens
Nico
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley of Las Vegas liggen het meest voor de hand lijkt mij zo.nico vp schreef: We gaan van Lone Pine via Death Valley verder door naar Zion, en we zoeken een locatie tussen Death Valley en Zion om te overnachten.
Mount Charleston zegt me helemaal niets, als je niet in DV wilt overnachten zou ik liever doorrijden naar Las Vegas. In Circus Circus heb je voor een dollar of 50 een kamer.nico vp schreef: In Death Valley zelf overnachten wordt ons niet echt aangeraden, we zien wel de omgeving van Mount Charleston af en toe opduiken. Heeft iemand daar ervaringen of andere goede locaties in de buurt voor een overnachting ?
Ik vraag me af waarom en door wie het overnachten in Death valley niet wordt aangeraden; ik vind het juist zeer aan te raden omdat je dan het park ziet als de zon niet op z'n hoogst staat; de kleuren zijn dan veel mooier. Bovendien is het een aparte belevenis; onze kinderen vinden het geweldig, zeker het zwembad bij Furnace Creek met de overscherende vleermuizen (zie onze reisverslagen 2004 en 2006).
Je hebt op die manier ook voldoende tijd voor DV, en in de ochtend kun je nog de Alabama Hills bekijken.
Marianne
Hoi Marianne,
Misschien heb ik het wel net verkeerd begrepen van DV.
Kan je bij Furnace Creek overnachten ?
Nico
Nico
Slaapzakken kun je ook ter plekke aanschaffen bij Wal Mart en heel betaalbaar.nico vp schreef:Super, bedankt voor de tips! Zal eens kijken of we nog iets vinden in de buurt van Monument Valley.
Ciao
Nico
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had je al naar onze reisverslagen verwezennico vp schreef:Hoi Marianne,
Nico

Ja, je kunt daar dus overnachten. Kijk eens op de NPS site voor informatie over de parken. Boeken kan via de NPS site of direct bij Xanterra. Stovepipe Wells is ook mogelijk (en waarschijnlijk goedkoper).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1603 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-