Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campground zuidelijke ingang Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
essel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Campground zuidelijke ingang Yosemite

Bericht door essel »

Zoals velen waren wij ook te laat met het reserveren van een campground in Yosemite. Aangezien we ook nog eens een camper hebben van 30 ft, zijn campings aan de west ingang ook voor ons niet aan de orde. Dus ben ik gaan zoeken naar campgrounds aan de zuidelijke ingang. Nu vond ik de volgende natuurlijke campgrounds : KELTY MEADOW en SOQUEL CAMPGROUND.

Ik zou graag van jullie horen of dit een goed alternatief is (wie heeft hier al eens gestaan) , of dat er nog andere leuke optie zijn (vast wel)

Sjoerd
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Campground zuidelijke ingang Yosemite

Bericht door Koen70 »

Wij hebben Yosemite in 2003 bezocht met een 25 ft camper. Wij zijn Yosemite binnengereden via de Tioga pass. De avond daarvoor hebben we doorgebracht op een camp ground in Lee Vining. De volgende dag hebben we de Tioga route gedaan. Spijtig genoeg kon je je daar niet registreren voor de first come first served campings. Wij hebben dan een camping gezocht in de buurt van de westelijke ingang. Hier is een overzichtje van campings aan de west ingang: http://www.thegreatunfenced.com/campingrvreport.asp. Bovendien zijn er in het National Forest nog camp grounds, maar ik weet niet of die geschikt zijn voor een 30 ft. Yosemite Lakes zag er heel leuk uit, vlak bij de ingang in de natuur, maar was al volzet toen wij daar aankwamen. Wij zijn dan uitgeweken naar Yosemite Pines, op 22 miles van het park.

De volgende dag hebben wij onze weg verder gezet naar het zuidelijke deel van Yosemite en overnacht op de High Sierra RV camping. (http://www.highsierrarv.com)

Kijk ook nog eens op deze link voor meer info: http://yosemite.com/tripplan/thingstodo/camping.html
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Koen70 schreef: De volgende dag hebben wij onze weg verder gezet naar het zuidelijke deel van Yosemite en overnacht op de High Sierra RV camping. (http://www.highsierrarv.com)
Deze is in Oakhurst, wij hebben hier in 2001 ook een paar nachten gestaan, leuke campground met full hook-up en een zwembad in de rivier die er langs loopt wat ze gemaakt hebben door er een rotsblokken dam in te maken.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Koen70 schreef:De volgende dag hebben wij onze weg verder gezet naar het zuidelijke deel van Yosemite en overnacht op de High Sierra RV camping. (http://www.highsierrarv.com)
Wij hebben op deze campground gestaan in 2007, vorig jaar dus. Ik kan hem van harte aanbevelen. Oakhurst ik ook een leuk dorpje in een beetje historische stijl. Je zit vlakbij de zuidingang van Yosemite.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
essel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door essel »

Ik had ook deze camping al gezien op het internet. Ik had aleen het idee dat je hier nogal dicht op elkaar staat?
Klopt dit?? Of sta je wel een beetje verspreid ??

Ik zit ook nog te twijfelen of we hier een forest camping moeten nemen, of een wat commerciele camping. Deze laatste heeft mischien wat meer vertier voor de kinderen. Echter ik prefereer toch rust (vooral 's avonds) en wat ruimte.

Sjoerd
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

essel schreef:Ik had ook deze camping al gezien op het internet. Ik had aleen het idee dat je hier nogal dicht op elkaar staat?

Ik zit ook nog te twijfelen of we hier een forest camping moeten nemen, of een wat commerciele camping. Deze laatste heeft mischien wat meer vertier voor de kinderen. Echter ik prefereer toch rust (vooral 's avonds) en wat ruimte.

Sjoerd
Toen wij er stonden hadden we meer dan genoeg ruimte maar mogelijk dat je wat dichter bij je buren staat in het hoogseizoen als de campground vol is.
Overigens heb je dan nog erg veel ruimte als je het met de campings in Nederland vergelijkt waar je letterlijk bij de buren op tafel kijkt.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

essel schreef:Ik had ook deze camping al gezien op het internet. Ik had aleen het idee dat je hier nogal dicht op elkaar staat?
Dit is een foto van vorig jaar toen wij op die camping in Oakhurst stonden. Het ligt in een bosachtige omgeving en er was voldoende ruimte, zeker in het tentgedeelte waar wij stonden. Op de achtergrond zie je de campers staan en ook die hadden voor mijn gevoel voldoende ruimte.

Je hebt op deze campground ook zeker het rust en ruimte gevoel hoor. Ik denk dat het voor de kinderen leuker is met het dorp zo vlakbij.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
essel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door essel »

Welke foto ?? Ik zie geen link, of zie ik iets over het hoofd ??? :roll:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

essel schreef:Welke foto ?? Ik zie geen link, of zie ik iets over het hoofd ??? :roll:
Foutje, bedankt...... :wink:

Hier is ie dan....

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer