Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

helicoptervlucht GC

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
yarrah
Amerika-expert

helicoptervlucht GC

Bericht door yarrah »

Hallo allemaal,

Wie heeft er al een met de helicopter over de GC gevlogen?

Ik heb een aantal vraagjes:
Met hoeveel mensen zit je in de helicopter?
Zit iedereen bij het raam?
Omdat we niet weten wanneer we bij de GC aankomen kun je ook reserveren bij de visitor-centre?
Als de helicopter niet vol is, gaat de vlucht dan wel door?
Doen de piloten ook wat leuke acties (duikvluchten of zo :shock: ), misschien is dit niet standaard, maar als je er om vraag doen ze dat ook? (lijkt me wel gaaf).

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bushmaster
Amerika-expert

Re: helicoptervlucht GC

Bericht door Bushmaster »

Ik heb een aantal vraagjes:
Ligt er aan bij wie je de helikopter-tour boekt, bij Papillon, Las vegas, zit je met 3 personen voorin (waarvan 1 dus de piloot), en 4 personen achterin.

Zit iedereen bij het raam?
Nee, verdeling wordt bepaald door je gewicht, en is dus not-negotiobal

Omdat we niet weten wanneer we bij de GC aankomen kun je ook reserveren bij de visitor-centre?
Vanuit Las Vegas mogelijkheden te over

Als de helicopter niet vol is, gaat de vlucht dan wel door?
Ja

Doen de piloten ook wat leuke acties (duikvluchten of zo :shock: ), misschien is dit niet standaard, maar als je er om vraag doen ze dat ook? (lijkt me wel gaaf).
Nee
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De vluchten die Bushmaster aangeeft gaan naar Grand Canyon West (bij de skywalk) en niet naar het gedeelte wat onder de NPS valt.
Vanuit LV gaan er wel vliegtuigjes naar het NPS deel die landen dan op het vliegveld van Tusayan en je kan dan met de bus Grand Canyon NP bezoeken, dit zijn volledige dagtochten met lunch/dinner inbegrepen.
Hiervoor kun je vluchten boeken op het vliegveld(je) van Tasayan (vlak bij de ingang van het NP).
Je kan niet via het visitorrcenter van het NP boeken.
Kijk in Tusayan even rond in de hotels en zo daar kan je vaak kortingscoupons krijgen voor een heli- of vliegtuigvlucht.
Je vliegt alleen over/boven de canyon, het is binnen het NPS gedeelte verboden om onder de rim te vliegen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Bushmaster schreef:Ik heb een aantal vraagjes:
Ligt er aan bij wie je de helikopter-tour boekt, bij Papillon, Las vegas, zit je met 3 personen voorin (waarvan 1 dus de piloot), en 4 personen achterin.
Bedankt voor de antwoorden.

Wij zijn met z'n tweetje's kun je bij het boeken vastleggen dat we voorin komen te zitten?
Go T@bbing!!!!

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij zijn ook met Papillon gevlogen en bij ons was de verdeling anders , nl.

Vooraan : de piloot en 1 volwassene. Er konden geen drie mensen voorin.

Achteraan drie volwassenen en twee kinderen.

Of je nu naast elkaar of over elkaar zit, de ruimte is niet groot, dus dat maakt eigenlijk niet veel verschil.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan geen plek boeken aan het raam of voorin,je wordt geplaatst aan de hand van je gewicht.
Ik had mazzel de laatste keer dat ik de lichtste was en voorin mocht,maar ook achterin heb je prima zicht.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij hebben ook een vlucht gemaakt, maar dan niet met een helicopter maar met zo'n klein vliegtuigje. We zaten daar met meerdere mensen in, al weet ik niet meer precies hoeveel. We hadden het ook geboekt bij http://www.Papilon.com
En duikvluchten :D nou nee bedankt. In die tijd dat wij gingen las ik in het NPS blaadje het aantal (toen) recente crashes van helicopters en vliegtuigjes in de GC, dus de piloten moesten gewoon recht-toe-recht-aan vliegen, en dat deden ze ook :mrgreen:
Het was wel een erg mooie ervaring.
Er is trouwens wel een mogelijkheid om een tour te boeken waarbij je naar de bodem van de Canyon gaat.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De vluchten naar de canyonfloor zijn niet in het NP maar bij Grand Canyon West
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Pete.Z schreef:Je kan geen plek boeken aan het raam of voorin,je wordt geplaatst aan de hand van je gewicht.
Ik had mazzel de laatste keer dat ik de lichtste was en voorin mocht,maar ook achterin heb je prima zicht.
Ik denk dat ik nu ga liegen over mijn gewicht :D . Mensen schatten me toch al te licht... dus dat moet lukken.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

yarrah schreef:Ik denk dat ik nu ga liegen over mijn gewicht :D . Mensen schatten me toch al te licht... dus dat moet lukken.

Vrolijke groetjes,
Jammer, maar je wordt terplekke gewogen :shock: Maar het is een onvergetelijke ervaring, dus doennnnnnn.

Theo
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

yarrah schreef:
Ik denk dat ik nu ga liegen over mijn gewicht :D . Mensen schatten me toch al te licht... dus dat moet lukken.

Vrolijke groetjes,
:lol: :lol: dat zal niet lukken want je moet op een weegschaal gaan staan. :)
Wij hadden maar één dag en om 12.00 uur naar Papillon gegaan om te vragen of er voor die dag nog plaats was, bij Papillon niet meer maar er zijn nog veel meer maatschappijen daar en we konden mee met GrandCanyon tours om 16.00 uur, ook hier kregen we korting met de ANWBpas en moesten ons een half uurtje van tevoren melden. Het was wel een iets duurdere helicopter omdat de rest vol was maar ook luxer, je kon hier dus wel met z'n drieën voorin zitten en er was nog plaats voor 4 man achterin en het was een helicopter die minder lawaai zou maken.
Voor de balie moet je op een soort plank gaan staan (wat dus de weegschaal is)
Er zouden nog 4 mensen meegaan, die wel betaald hadden maar gewoon niet op zijn komen dagen, een geluk voor ons want wij mochten met z'n drieën voorin zitten.
We hadden een vlucht van 25 minuten geboekt maar zijn 45 minuten in de lucht geweest.
Afbeelding

Als je de kans krijgt zou ik het zeker doen, het was zo indrukwekkend en een super ervaring.
Afbeelding
Helaas ging alleen het fotograferen door het raam niet zo goed :?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

De kans bestaat ook trouwens dat je als koppel niet bij elkaar blijft zitten. Mijn vriendin zat naast de piloot en ik zat achteraan. In onze vlucht zat iedereen aan een raam.

We hadden trouwens iets minder geluk met het gezelschap in de helicopter, een meisje werd serieus luchtziek, en heeft een beetje heel de vlucht gemist. Maar de geur viel wel best te negeren omdat onze aandacht helemaal ging naar het uitzicht.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Tokheim schreef:
yarrah schreef:Ik denk dat ik nu ga liegen over mijn gewicht :D . Mensen schatten me toch al te licht... dus dat moet lukken.

Vrolijke groetjes,
Jammer, maar je wordt terplekke gewogen :shock: Maar het is een onvergetelijke ervaring, dus doennnnnnn.

Theo
Potverdikke :D .
We doen het zowiezo hoor!
Go T@bbing!!!!

ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Yeehaw schreef:De vluchten naar de canyonfloor zijn niet in het NP maar bij Grand Canyon West

Was dit bij papilon? En weet je toevallig welke tour dat dit is?
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Kijk hier maar eens: http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Niliz
Amerika-ontdekker

Bericht door Niliz »

Ik denk dat ik ook de Celebration Tour ga doen rond 1 juni. Ik reis alleen, maar wil dit niet missen. Hoorde alleen dat 24 uur van te voren de vlucht moet bevestigen als je hebt geboekt online. Heb geen pick-up hotel dus moet zelf naar hetvliegveld, maar dat komt wel goed denk ik :)
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hadden ook online geboekt, maar hebben niets meer bevestigd. Geen problemen mee gehad.

Carine
Groetjes,
Carine
Niliz
Amerika-ontdekker

Bericht door Niliz »

Via papillion?
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja.

Ik ha ddat bij het boeken ook op hun site gelezen. Maar heb dat niet gedaan omdat ik er ten eerste niet aan gedacht heb, en als ik er wel aan gedacht had, had ik mezelf kennende het nog niet gedaan :)

Nu, geen probleem. Er werd niets gevraagd of geen enkele opmerking gegeven.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Niliz schreef:Ik denk dat ik ook de Celebration Tour ga doen rond 1 juni. Ik reis alleen, maar wil dit niet missen. Hoorde alleen dat 24 uur van te voren de vlucht moet bevestigen als je hebt geboekt online. Heb geen pick-up hotel dus moet zelf naar hetvliegveld, maar dat komt wel goed denk ik :)
Papillion vertrekt niet meer van Mcarren, hou daar wel rekening mee.
Vliegen nu vanaf klein vliegveldje, redelijk stukkie buiten Las Vegas (30 min. met de auto),
Boulder city
http://www.mapquest.com/maps/map.adp?ti ... =lfmaplink
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer