Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite - Curry Village

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Yosemite - Curry Village

Bericht door Veusy »

Hallo,

heb net 3 nachten geboekt in zo'n canvas tentje in Curry Village, Yosemite.

Iemand hier ervaring mee die men wil delen. Lijkt me wel redelijk avontuurlijk. Staan al die tentjes naast elkaar?

mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
wendyjol
Amerikakenner

Re: Yosemite - Curry Village

Bericht door wendyjol »

Afbeelding

Niet echt avontuurlijk, maar wel leuk!! Vooral als je 's nachts moet plassen en weet dat je door het donker naar de WC gebouwen moet..... en stiekem toch een beetje bang bent dat er misschien net een beer tussen de tenten aan het scharrelen zou kunnen zijn.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi,

Ik heb er ook 2 nachten geslapen. Het is inderdaad best een leuk avontuur. Wij gaan nu één stapje luxer, in een cabin.
Deze foto heb ik van internet gehaald, dan zie je even hoe de tenten erbij staan:

Afbeelding

De tenten staan wel aardig dicht bij elkaar, het kan wat gehorig zijn, maar ik heb er geen last van gehad. Na 22.00 uur moet het stil zijn op het terrein.
Vraag maar wel wat extra dekens, want 's nachts kan het erg koud zijn.

Groetjes van Marloes
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Wij hebben er ook een keer geslapen en onze ervaring was wat minder.
We hadden al pech en kwamen in het donker aan dan moet je tent nog zoeken je auto leeg halen en alles in een kluisje proppen.
Het wes beren koud snachts..... En wat ik het aller ergste vond was dat de wc en douches smerig waren.
Wat wel geweldig is je slaapt midden in het park. en je hoor de waterval lopen.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

ess schreef:Wij hebben er ook een keer geslapen en onze ervaring was wat minder.
We hadden al pech en kwamen in het donker aan dan moet je tent nog zoeken je auto leeg halen en alles in een kluisje proppen.
Het wes beren koud snachts..... En wat ik het aller ergste vond was dat de wc en douches smerig waren.
Wat wel geweldig is je slaapt midden in het park. en je hoor de waterval lopen.
Groetjes ess
Berekoud :wink: Leuk in dit verband, er liep er een (of meer) voor onze cabin 's nachts.
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Wij hebben er meerdere keren geslapen en steeds prima gehad. Je moet er rekening mee houden dat er heel veel tentjes, vlak bij elkaar staan. Er zijn dus veel mensen en dat kan aardig lawaaig zijn. Soms zijn er hele schoolklassen aan het overnachten. Maar je zit heel centraal, midden in het park, hebt een bed, prima sanitair, de kans beren te zien (of tegen aan te lopen 's avonds.... :shock: ) en makkelijk contact met andere reizigers, met name op het pizzaterras. Die pizza's smaken prima, maar kijk wel uit voor de jattende wasberen....
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Toevallig hebben wij ook net een canvas tentje geboekt.
Ik zie op de foto dat jullie dekens hebben. In een boekje las ik weer dat je zelf een slaapzak mee moet nemen. Kun je daar ook gewoon dekens krijgen?
Is het hier iemand ook wel eens overkomen dat een beer een auto heeft opengebroken? Ik las op hun website dat het zo'n 1000X per jaar plaats vindt. Niet zo'n leuk vooruitzicht :lol:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

's Nachts werden we wakker van een ranger die onze buren wekte. Hun auto was dus opengebroken. Naast dat ze daar erg van baalden, kregen ze ook nog een dikke boete omdat ze de regels hadden genegeerd en eten in de auto hadden laten liggen.........
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dikkie schreef:Toevallig hebben wij ook net een canvas tentje geboekt.
Ik zie op de foto dat jullie dekens hebben. In een boekje las ik weer dat je zelf een slaapzak mee moet nemen. Kun je daar ook gewoon dekens krijgen?
Ja hoor. Ik neem aan dat je geboekt hebt via http://www.yosemitepark.com en op die site vind je ook meer informatie over de verschillende accommodaties.
Dikkie schreef: Is het hier iemand ook wel eens overkomen dat een beer een auto heeft opengebroken? Ik las op hun website dat het zo'n 1000X per jaar plaats vindt. Niet zo'n leuk vooruitzicht :lol:
Is ons nog nooit overkomen en we hebben in totaal al meer dan 20 nachten op campings en andere locaties gestaan in het park. Gewoon geen etenswaren, drinken en andere geurende zaken in je auto laten liggen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer