Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie kan ons helpen met onze laatste vragen te beantwoorden??

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ronald&Marielle
Amerika-newbie

Wie kan ons helpen met onze laatste vragen te beantwoorden??

Bericht door Ronald&Marielle »

ZIE SVP ONDERSTAANDE AANVULLING, DEZE PLANNING BEVAT FOUTEN!!

Hallo allemaal!

Net als velen hier, zijn wij (Ronald 27 jaar & Mariëlle 22 jaar) momenteel bezig met de laatste hand aan onze eerste USA reis te leggen. We hebben al voor onszelf besloten wat we graag wel en niet willen zien tijdens onze reis en de route staat er dus grofweg al. Wij zullen op 1 mei 2008 aankomen in San Francisco en op 17 mei 2008 weer terugvliegen vanaf Los Angeles. We hebben al veel tips van deze site afgehaald, maar we hebben toch kortweg nog enkele vraagjes en hopen dat iemand ons hiermee verder kan helpen.

In de bijlagen hebben wij de route uitgezet die wij willen gaan rijden in zuid-west USA. Voordat we daar aankomen, zijn we eerst al 3 nachten in New York geweest, dus willen we de rest van de reis zo efficiënt mogelijk besteden. We pikken op onze laatste dag in San Francisco onze huurauto op en gaan vervolgens de route rijden. Zowel de vlucht naar San Francisco als de terugvlucht vanaf Los Angeles zijn al geregeld. Ook hebben we in San Francisco al overnachtingen geregeld.

Onze belangrijkste vragen zijn dan ook;
Is het verstandig om van tevoren hotels/motels te boeken langs onze route? Of is het echt zo goed te doen om onderweg gewoon een motelletje te pakken? Scheelt dit erg in prijs en zijn deze goed te vinden?
Vooral bij Nationale Parken e.d. is het voor ons wel gewenst om dichtbij of in het park zelf te kunnen overnachten. Las Vegas is sowieso misschien een idee om vast te leggen nemen wij aan? En ook; Via welke weg kun je dan het beste boeken? Ik begreep dat bij hotels/motels rechtstreeks erg duur is. Wij geven niet zo veel om mooie extra's e.d. voor onderweg. Wij zijn al blij met een schone, nette slaapplaats eventueel met ontbijt (in de buurt).

Wij hebben een gat in onze route! Vanaf de Grand Canyon South Rim willen wij uiteindelijk aankomen in San Diego. Nu is deze rit te lang om lekker in 1 dag te doen naar ons zin. Dus wij willen onderweg graag een tussenstop maken en het liefst in een leuke omgeving of plaats waar we gewoon netjes kunnen overnachten, boodschappen kunnen doen e.d.. Heeft iemand een leuke tip?? Op de routemap staat wel een lijn aangegeven tussen de Grand Canyon en San Diego, maar die kan wat ons betreft dus gewoon verschoven worden. Hier zijn wij vooral benieuwd naar!

Zijn er zo onderweg op onze route regelmatig benzinestations, winkels e.d. te vinden? We lezen constant van mensen dat ze allemaal vrijwel dagelijkse bij de bekende fastfoodketens hebben gegeten, maar wij gaan liever even naar een supermarkt om een beetje gezonder te eten en iets mee te nemen voor onderweg.

Bijzonder belangrijk: Wij lezen zeer varierende berichten over de temperaturen in mei. Uiteraard leggen we best een groot stuk af en zal de temperatuur variëren, maar wij weten momenteel gewoon even niet waar we op moeten rekenen. Van een dikke laag sneeuw in Yosemite Park (helaas de Tioga Pass nog afgesloten tot half mei, vandaar ook de ietwat onlogische route vanaf Yosemite) tot verschroeiende temperaturen in de Grand Canyon en Death Valley. Waar moeten we vanuit gaan? Shirts of truien?? :?

Algemeen: zijn er misschien stukken in onze planning, waarvan iemand vind dat we mooie bezienswaardigheden missen, die toch redelijk op de route liggen? Überhaupt zijn alle tips welkom, aangezien dit onze eerste keer is en wij inmiddels toch al aardig wat dingen hebben gezelezen die wij nooit hadden verwacht.

Hopelijk kan iemand ons een beetje beter op weg helpen, wij zouden het zeer waarderen! in ieder geval alvast hartelijke bedankt voor de bijdragen!

groetjes,

Ronald en Mariëlle
usa planning kaart klein.jpg
Usa planning lijst.jpg
Laatst gewijzigd door Ronald&Marielle op 18 feb 2008, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Re: Wie kan ons helpen met onze laatste vragen te beantwoorden??

Bericht door Luc »

Dit vrije gaatje zou ik dichten in de omgeving van Page. Je zou kunnen doorijden naar Monument Valley . Dat is nog 2 uur oostelijk van Page en dan terug naar de GC. Van De GC kan je ook in rustig Tempo over de Route 66 richting LA.
Wat betreft hotelboekingen zou ik voor zorgen dat met Memorial Weekend zeker reserveringen maakt en bij de parken tijdens het weekend ook.

Groetjes,

luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ronald & Mariëlle,

V.w.b. de hotels/motels op jullie route is het denk niet echt nodig die van te voren te reserveren. Wil je echter in een National Park slapen dan zou ik die wel van te voren reserveren. Via Xanterra.com kun je accomodaties in de parken vinden. Verder ligt het aan jezelf of je het prettig vindt om e.e.a. vooraf vast te leggen. Persoonlijk leg ik wel zoveel mogelijk vast als ik zeker van mijn route ben. Zo zijn wij nu bezig de laatste overnachtingen voor onze trip in juni vast te leggen. Het heeft als voordeel dat je op je gemak motels en prijzen met elkaar kunt vergelijken en dat je ter plekke niet meer hoeft te zoeken. Geeft ook een stuk rust tijdens je vakantie. Wat Las Vegas betreft kun je best bij de hotels zelf boeken. Wij hebben juist het Luxor geboekt voor een leuke prijs, ondanks dat wij er in een weekend zitten. Jullie zitten er net na het weekend dus de prijzen zullen vast meevallen. Controleer wel even of er niet één of andere conventie is. Dan gaan de prijzen ook flink omhoog.

Je route vanaf de Grand Canyon gaat nu via Phoenix. Ten westen en ten oosten van Phoenix heb je het Saguaro NP. Een prachtig park met z'n grote cactussen en waarschijnlijk heel geschikt om te bezoeken ten tijde dat jullie daar zijn. Verder heb je nabij Phoenix diverse vliegtuigkerkhoven alsmede het Pima Air & Space Musuem en het Titan Missile Museum. Beide zijn erg leuk om te bezoeken. Zelf ga ik er deze zomer ook weer naartoe.

Wees niet bang dat je aangewezen bent op de fastfoodketens. Hoewel die er in overvloed zijn, kom je overal de grote supermarkten tegen (Safeway, Albertsons, Wal Mart etc.) waar je vers bereide broodjes kunt kopen.

De temperatuur zal erg variëren in de periode dat jullie er zijn. Ik zou dan ook zeker een dikke trui meenemen. Grote kans dat je in het zuiden gewoon in je korte broek en t-shirt kunt lopen. Je kunt de gemiddelden overigens terug vinden via Weather.com

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef: Ten westen en ten oosten van Phoenix heb je het Saguaro NP. Een prachtig park met z'n grote cactussen en waarschijnlijk heel geschikt om te bezoeken ten tijde dat jullie daar zijn. Verder heb je nabij Phoenix diverse vliegtuigkerkhoven alsmede het Pima Air & Space Musuem en het Titan Missile Museum.
Ik denk dat Coyote Tucson bedoelt in plaats van Phoenix. Daar zijn nl de Saguaro NP's te vinden en het Pima Air Museum. Vergeet dan ook niet een bezoek te brengen aan het prachtige unieke dessert museum bij het Saguaro NP aan de westkant van Tucson.

Ook de moeite waard is de bekende en prachtige San Xavier del Bac Mission Church aan de zuidwestkant van Tucson. Op weg naat Titan Missile zie je hem ook aan je rechterhand vanaf de Interstate.

Wil je echter niet zover naar het zuiden afzakken, zou ik vanGC via het schitterende plaatsje Sedona rijden over de 89 alt. Je komt dan door de Oak Creek Canyon en het Slide Rock SP waar je heerlijk bad kunt nemen in de rivier. Je kunt dan verder rijden via het historische Jerome naar Prescott. Deze hele omgeving is scenic. Overnachten zou evt. kunnen in Blythe en de volgende dag zou je het Joshua Tree NP kunnen meenemen en via het mooie Anza Borrego Park naar San Diego kunnen rijden.

Gr. Marjan

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:
Coyote schreef: Ten westen en ten oosten van Phoenix heb je het Saguaro NP. Een prachtig park met z'n grote cactussen en waarschijnlijk heel geschikt om te bezoeken ten tijde dat jullie daar zijn. Verder heb je nabij Phoenix diverse vliegtuigkerkhoven alsmede het Pima Air & Space Musuem en het Titan Missile Museum.
Ik denk dat Coyote Tucson bedoelt in plaats van Phoenix. Daar zijn nl de Saguaro NP's te vinden en het Pima Air Museum. Vergeet dan ook niet een bezoek te brengen aan het prachtige unieke dessert museum bij het Saguaro NP aan de westkant van Tucson.
Marjan,

Je hebt helemaal gelijk. Ik verwar Tucson met Phoenix. :oops: (Krijg je ervan als je een hele zondag met je eigen route bezig bent. :wink: ).

Of mijn tips hierover dan nog van toepassing zijn op Ronald & Mariëlle weet ik niet. In ieder geval iets om in het achterhoofd te houden mochten jullie Tucson e.o. aandoen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Is 5 dagen LA beslist nodig? Je raast door San Francisco, Yosemite, Death Valley, Zion en GCNP. Zonde!
Las Vegas-Zion-Page: Dat is al 5 uur rijden en voor Zion heb je toch echt tenminste een halve dag nodig.
Page-GCNP: Kort bezoek aan Glen Canyon Dam, loop naar Horseshoebend overlook en bezoek Antelope Canyon midday (zeg vanaf 11.30 am.) Dan naar GCNP om tenminste nog iets te zien. Vergeet Monument valley in dit kort tijdsbestek.
Ik zou ook de route volgen die Marjan geeft, dus via Sedona naar Blythe op weg naar SD.
Maar vooral: Dag langer in San Francisco etc.
Je hoeft niet bang te zijn voor het Memorial Day weekend want dat is pas eind mei. Wing it (behalve in de NP's)
Yeehaw.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ik zou het stuk van de Grand Canyon nr San Diego gewoon doorhalen. Zonde van de dag en je hebt toch al zo weinig tijd voor alle andere dingen waar je wel komt. Mijn motto zou zijn: doe de dingen die je ziet in ieder geval goed, de rest komt altijd nog wel een keer.
GC-San Diego is iets meer dan 8 uur rijden volgens de planning en daar rij je altijd nog wat tijd vanaf. Ik zou dan liever een extra dag SF of Vegas inplannen of meer tijd in Zion/Bryce plannen ipv 'weer' iets anders te doen. Ik zou ook absoluut niet zoveel tijd in LA plannen als je maar 1 hele dag SF hebt ingepland. Maar goed, dat is jullie persoonlijke keuze natuurlijk. :wink:
Maar ter indicatie:

SD-LA 2,5 uur rijden, onderweg kustplaats meepakken (Laguna of Huntington beach oid), inchecken hotel
LA Hollywood, beverly hills, rodeo drive kan in 1 ochtend, daarna nr bijv Santa Monica en/of Venice (prima winkelen hier de rest van de middag/avond)
LA dagje pretpark
LA dagje niets of stukje kustweg (weet ook niet of ik dit zou doen, ik had nl begrepen dat het mooiste stuk bij SF begint, of zit ik hier mis AA-leden?)

Zo hou je ook weer een extra dag over voor de NP's. Het is in ieder geval een mooi stukje wat jullie zo gaan bezoeken en ik wens jullie superveel plezier!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het stuk tussen Cambria en Monterey wordt door velen beschouwd als het mooiste gedeelte van hw 1 maar waarschijnlijk bedoelt OP Pacific Avenue/Pacific Coast Highway tussen Venice en Malibu. Daar is ook niets mis mee. Beetje druk af en toe....
Ronald&Marielle
Amerika-newbie

Bericht door Ronald&Marielle »

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle feedback tot dusver. Wij merkten op dat het lange verblijf in LA vaak werd genoemd. Dat is denk ik ook wel een beetje terecht eigenlijk, want helaas hebben we de "niet-definitieve" versie geplaatst, waarin LA nog een dag teveel vermeld staat.... jammer hoor. Maar goed, hierbij dus alsnog even de juiste planning, voor zover deze wél definitief is. (zie bijlage)

Hierbij is dus in LA geschrapt en is er meer tijd geschoven naar Yosemite Park en nog wat algemene verdeling om iets rustiger aan te doen. Ik zal even een korte toelichting geven op de dagen:

1/5 aankomst S Francisco
2/5 hele dag en avond in S Francisco (incl alcatraz)
3/5 nog een halve dag S Francisco, verder alleen rijden naar Yosemite, dus niet echt een bezoek
4/5 een hele dag Yosemite park
5/5 nog een ochtend Yosemite park, daarna rijden naar bakersfield als tussenstop, onderweg naar Las Vegas. Bakersfield heeft geen waarde voor ons behalve boodschappen en overnachten
6/5 zo vroeg mogelijk vertrekken uit Bakersfield om door death valley (alleen sightseeing) naar Las Vegas te rijden. Avond besteden in Vegas
7/5 een dagje alleen maar relaxen, bijkomen en lekker langs het zwembad liggen om energie op te doen voor de rest van de reis. 's Avonds de stad in
8/5 Las Vegas zelf helemaal ontdekken gedurende de hele dag
9/5 vroeg vertrekken naar Page (Antelope Canyon). Ritje van bijna 5 uur, dus tussendoor tijd zat om even bij Zion te kijken. Na Yosemite willen we toch niet nog een heel park zien, maar gewoon sightseeing.
10/5 vanuit Page in de ochtend naar de Antelope Canyon, dan nog even boodschappen doen in Page en een ritje van 2,5 uur naar de Grand Canyon. Evt avond daar kijken en overnachten
11/5 ochtend goed in Grand Canyon rondkijken en dan vertrekken in de richting van San Diego. Nog geen aankomst dus, en hier ligt de vraag, wat is een geschikte plaats als tussenstop? De rit is weliswaar in 1 keer te doen, maar niet ná de grand canyon te hebben bezichtigd. Vandaar onze vraag, waar te overnachten op de route naar San Diego?
12/5 vertrek vanuit.... tja waar??? naar San Diego, aankomst daar en avond rondlopen
13/5 bezoek aan Sea World en evt marine basis, overnachting in San diego
14/5 Vroeg vertrek uit San Dieog, naar LA. Ritje van ruim 2 uur, dus alle tijd nog in LA om iets te bezoeken. Overnachting LA
15/5 dagje pretpark. Studio's of Disney... Disney schijnt hetzelfde als in parijs te zijn en niet echt de moeite waard. Klopt dit of denken jullie hier anders over? 1 van de parken wordt het! svp tips!
16/5 bezoek aan hollywood, beverly hills, walk of fame, venice beach e.d.. LA bezoeken dus, als dat niet lukt op de 14e. Eventueel kustritje maken richting het noorden
17/5 geen tijd meer... inpakken en wegwezen richting nederland

en dat is het verhaal! Wat vinden jullie er zo van??
verder staan alle vragen er nog, dus mochten jullie nog zin en tijd hebben, help ons svp verder! alvast bedankt weer!

ps- is San Francisco echt zo geweldig en LA niet?? dat is wat ik er een beetje uit opmaak!

groetjes,

Ronald en Mariëlle
Bijlagen
juiste usa planning klein.jpg
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ronald&Marielle schreef:ps- is San Francisco echt zo geweldig en LA niet?? dat is wat ik er een beetje uit opmaak!
SF is een hele mooie stad om door heen te lopen. Erg ontspannend.
LA is wat drukker maar er is genoeg te beleven. Bijvoorbeeld Studio Tours, een bezoek aan de Universal Studios etc.

Moeilijk hoor, keuzes maken :) Zie ook ons reisverslag op onze Homepage.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

9 mei: "Ritje" van 5 uur Las Vegas-Page. Tijd genoeg voor Zion. Zal je tegenvallen. Je kan alleen met de shuttle Zion Canyon in en je zal af en toe toch willen uitstappen. Je kan natuurlijk ook gewoon ut9 blijven volgen en niet de canyon ingaan......
10 mei: Ga eerst boodschappen doen en dan naar Antelope Canyon. Hoe later in de morgen hoe beter ivm de zonnestralen in de canyon. Doe misschien je boodschappen bij Walmart, dat is vlakbij Horseshoebend overlook (uitzicht over bochten in Colorado River, in GC zal je de rivier alleen van heel ver zien). Horseshoebend overlook is in van de mooiste uitzichten.
11 mei. Om zoveel mogelijk van GCNP te zien zou ik na een bezoek niet verder rijden dan Kingman en dan de volgende dag naar SD.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer